Rara wat is dit voor ras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:12

Eentje met 4 benen, dat zie ik zo, en een hoofd

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:16

sherwood schreef:
Eentje met 4 benen, dat zie ik zo, en een hoofd


ze zegt net, een haf met een of andere ziekte......

ik wil trouwens wel eens weten wat die ziekte inhoud, ik heb er nog nooit van gehoord.... Verward Verward

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:22

sorry, we waren tegelijk aan het typen denk ik.
Maareh kun je wat meer vertellen over die ziekte?

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 20:51

Cushing: Er groeit een tumor in/op de pijnappelklier waardoor de hormoon huishouding ontspoort.
Bij deze haf was het zo dat ze hierdoor hoefbevangen was, extreme hoefaangroei (check haar hoeven, moest elke 3 weken! bekapt worden), suikerziekte, ontstoken hartklep, extreme haargroei die ging krullen en erg doffe vacht, verhaarde slecht, had zomers een dikke wintervacht die dus zomers elke 3 weken eraf geschoren werd maar desondanks er gewoon weer lang werd. Al haar spieren verslapte vooral hals rug en achterhand. Kon daardoor alleen nog maar stappen, draven ging niet meer, zakte dan steeds door de achterbenen.
Ik had haar zo'n 6 jr als verzorgpony. Op het moment dat de eigenaar en ik hadden besloten om het paard in te laten slapen omdat het zo niet langer meer kon, was het paard gaan liggen in wei tesamen met haar dochter en kleindochter. En stond niet meer op...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:59

AAAHHHHH wat vreslijk ontroerend!! Dat hoor je wel eens ja. Vind ik echt heel schattig.