Jannice met Lady Italy @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Jannice met Lady Italy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:17

Lady Italy :

9 jaar
1,55 m
Amerikaanse Pinto
Geen papieren
(heeft ong. 5 jaar geleden een veulen gehad)

Lady Italy is geen makkelijk paard, ze heeft heel wat pit in haar zitten, ze heeft een goudeerlijk karakter maar onder het zadel is het echt een straffe tante. Aan de hand is het echt een super en goudeerlijk paard.
Lady heeft onlangs een nieuw zadel, haar andere zadel pastte niet waardoor ze bokte etc. als uiting van pijn.

Jannice heeft Lady van 19 jan. 2007 maar zijn nu echt begonnen met werk, ze zijn beide behoorlijk groen.
Ze gaan echt met sprongen vooruit, en dat is vooral te merken aan Lady.

Lady was vandaag best braaf, ze was wel heet, niet moe te krijgen, de foto's zijn van na het inrijden, tijdens het inrijden komen er nog wel eens rare sprongen uit.

(Eigen commentaar :
Benen lijden een eigen leven,
Handen zijn niet altijd zoals het hoort
Hangt wat naar achteren)

(Lady word bereden met een Liverpool bit, hiervoor werd ze bereden met een enkel gebroken bitje, hiermee kon Jannice haar niet houden en vloog Lady er vaker dan lief vandoor.)

( Cap is eigen risico commentaar mag :D )

Ik hoop jullie zo genoeg in te hebben gelicht, willen jullie meer weten kunnen jullie posten.

Afbeelding
Halthouden

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Galop (benen)

Afbeelding
Mooie galop

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSDDGBHL.jpg
stap

Afbeelding
Volte maken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3NJPZ4J.jpg
Volte

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUAHWHYC.jpg
Volte

Afbeelding
Stappen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZU3GITA.jpg
Minder moment

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Mooie galop

Afbeelding
Klaar

Afbeelding

Groetjes Daphne,

Clairetjuhz

Re: Jannice met Lady Italy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:21

Ik vind het er niet zo fijn uitzien.
Ten eerste doe je beugels eens wat langer.
En doe je voeten goed en niet naar voren zitten.
En doe asjeblieft een ander bit in. Kijk bij foto 2 hoe je eraan hangt. Ik ben echt blij dat ik geen paard ben.
Doe nou maar gewoon eerst met een normaal bitje rijden en niet met dit !.
En neem les.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:23

Oef die tweede foto ziet er niet echt lekker uit...
Leuk paardje, maar probeer hem niet zo strak te houden.
Geef haar wat meer lucht, en je steekt je benen erg naar voren.
En ik zou zeker gewoon een trensje indoen, met les kan je dat ook goed oplossen zonder streng bit

Dan komt het vast helemaal goed want het is een leuk paardje
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 15-02-09 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:23

ik ga met wat hier boven word gezegd voledig mee.
En het zadel lijkt mij ook teklein voor jou

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:24

ik vind het geen fijn gevoel geven, je hangt veel te veel in haar mond, ik zou je een ander bit aanraden.. en als jullie met sprongen vooruit gaan, hang dan gewoon een gebroken bitje is.. want het lijkt me niet lekker lopen..
lessen zal ook geen overbodige optie zijn

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:24

Geen fijn beeld sorry. Denk ook dat je heel veel commentaar krijgt op het bit.

Begin eens met een normaal bitje, doe een cap op (vooral als je haar niet kan houden op een normaal bitje) en neem les van iemand die weet waar die het over heeft.

Maak je lang in je lichaam en ga mee met het paard, ik zie je alleen maar tegenwerken. Sorry heb niet veel positiefs te melden.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:25

Ik vind het er helemaal niet fijn uit zien...
kijk zelf eens goed naar de foto's en maak dan eens een lijst wat er allemaal niet klopt aan het plaatje....

tjeee... ik zit hier een beetje te koken

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:27

Jeetje, wat een vreselijk beeld!
Ik zie een gespannen paard, die er zo te zien geen plezier in heeft.
Foto 2 vind ik echt een heel triest beeld! :n
Je benen steek je echt ontzettend af, en heb je je teugels echt veels te lang!
En het bit kan je gewoon hard gezegd niet rijden!
Je mag ook wel wat meer op je kont zitten, en volgens mij is je zadel te klein ;)
En zoals hierboven al gezegd: neem les.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:27

Die 2de foto.. Krijg er spontaan nekpijn van.. :=
Wat is dat voor bit wat ze in heeft ?

Veel meer hals lengte, paardje word helemaal opgekrobt getrokken lijkt wel. Hopelijk zie je aan de hand van het commentaar van andere in dat het niet een vriendelijk en geen goede manier van rijden is waar je mee bezig bent...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:28

Eerst en vooral begrijp ik niet waarom je met een liverpoolstang aan het rijden bent... Met zo'n stang werk je veel te sterk in, in de mond... Als ik jou was zou ik op een gewone trens overstappen want dit ziet er echt niet vriendelijk uit. Je trekt het paard er echt mee in de krul... Dat zie je op enkele foto's... Daarnaast loopt het dier ook op de voorhand...

Maar voordat je aan de houding van het paard werkt moet je eerst aan je eigen houding werken... Je benen liggen veel te veel naar voren, en je schouders zijn heel gespannen... Daarnaast moet je ook kijken naar waar je rijdt want je kijkt nogal veel naar beneden...

Volgens mij is het eens een goed idee om een paar lessen centered riding te volgen om je houding te verbeteren... Bij mij heeft het in ieder geval geholpen :j.
Daarnaast kan je de stang er beter niet meer insteken en rijden op een gewone trens + wekelijks ongeveer 2x les nemen van een goede instructeur.

In ieder geval veel succes :).

MikeRick

Tjee weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen:

Ik vind het er nogal gespannen en niet vriendelijk uitzien, je benen steek je helemaal af naar voren, je hangt enorm achterover in het zadel, je handen zijn te streng waarmee je echt in zijn mond zit te trekken, op de volte's hang je er bijna naast etc etc.

Ik heb ook het idee dat het zadel te klein is voor je, voor de manier waarop je dit paard rijdt heb ik maar 1 advies neem les en doe aub een ander bit in.

JorisDy

Vind het er ook niet fijn uitzien. Het bit lijkt veel te scherp, het paard loopt te diep. in de volte erg veel stelling en hij drukt ze rug weg. De amazone(volgens mij ben jij dat niet? )vind ik te groot voor het paard. Haar beugels mogen minstens 2gaten langer. En een groter zadel is ook wel aan te raden :=

Zonde, wat het is wel een erg mooi paard en hopelijk is ze bereid om er aan te werken.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:29

Tja ik ga erin mee,
Het zadel ligt op het schouder, vraag me af of dit zadel wel zo goed past. Jij zit helemaal achterop de lepel van het zadel en je steekt je benen af naar voren.
Het paard is totaal niet ontspannen, jij hangt met je hele gewicht in de mond van het paard waarbij je ook nog eens een stang gebruikt.
Dus ik zou zeggen ander bit, zadel naar achteren leggen, vooraf longeren ofzo zodat ze wat energie kwijt kan en probeer ontspannen en rustig te rijden. Heb je les met dit paard?
Succes verder..!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:30

De ruiter in kwestie weet ook dat het nu nog niet is zoals ze wilt, ze weet ook dat dit bit niet om mee te rijden is, ik weet niet precies wat ze nu verder wilt doen (qua bit keuze)

De beugels vind ze zo lekker rijden, ik heb haar ook op haar benen gewezen.

Lady kruipt zelf ook heel snel achter de teugel, ook als je haar los hebt etc.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:30

zow sorry hoor maar het ziet er voor geen meter uit!

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:31

ik schrik hier op zn zachtst gezegd heel erg van! :O

ten eerste, waarom heb je in hemelsnaam zo'n streng bit in?
ten tweede, je zadel is veel te klein voor je, op deze manier is het echt enorm slecht voor de rug van je pony...

je zit alleen maar aan de teugels te trekken en te hangen, en je ziet daardoor ook dat bij de foto 'volte maken' je pony gewoon helemaal wegkruipt voor de teugel omdat jij alleen maar in haar mond zit te trekken...

ik zie hier totaal geen ontspanning, en een weggedrukte rug, neem eerst eens les en zoek een ander zadel, wat wel past!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:31

Oei ik schrok heel erg en begon ook heel even de koken.
Wat ziet dit er erg uit, dacht bijna dat het een grapje was.

Doe aub een normaal bitje erin en zet een cap op je hoofd..
Volgens mij kan dit een heeeel erg leuk paard zijn als ze vriendelijk gereden wordt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:32

@ maaike, hier vraag ik of de ruiter toch niet om ?

Het zadel zit erg lekker volgens Jannice trouwens, misschien oogt het te klein voor haar ?

Balou_k

Re: Jannice met Lady Italy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:32

Heb net bericht gehad, ze wilt haar oude bitje proberen enkel gebroken trensje, op aanraden van mij en jullie bokkers.

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:32

en trouwens , als je er nog langer mee doorgaat om zo te rijden, ik weet trouwens niet of jij het bent die erop zit, dan rij je heel dat mooie paardje naar de knoppen!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:33

sorry maar ik vind dit gewoon erg kan er niks aan doen.. mijn paard loopt ook niet perfect maar dit vind ik wel heel erg.. ga eerst op les bij iemand die hier voor de diploma heeft..

vervolgens staat er dat je een nieuw zadel gekocht had voor je paard maar volgens mij is dit zadel te klein voor jou..
ik ben het er ook mee eens dat je een cap op moet doen als het paard telkens onder je vandaan vlucht. en mischien vlucht die wel omdat jehem zo in de bek zit te sjorren..

sorry hoor maar ik kan er niks aan doen..

Lynn_Nikita

|(
het zadel is veeeel te klein
en sorry, t ziet er erg gespannen uit, ruk en pluk werk, en je benen zitten bijna om haar hals heen
neem aub les en rijd met goed passend tuig en een vriendelijker bitje

Juangi

Idd lessen, ander bit, miss ook groter zadel, lijkt wel alsof ze te groot voor het zadel is...

Ga eens rijden met een losse lange teugel en je handen ver vooruit zodat je hem niet in zijn mond trekt, kijk eens hoe hij dan loopt. Ga ook eens op youtube zoeken naar kuren van Anky en andere profruiters en bestudeer hoe ze daar rijden. Oefen om zo te rijden. En neem asjeblieft ons advies aan.

Succes;)

Annemeik

Balou_k schreef:
@ maaike, hier vraag ik of de ruiter toch niet om ?

Het zadel zit erg lekker volgens Jannice trouwens, misschien oogt het te klein voor haar ?

Je zegt zelf dat ze nog niet veel ervaring heeft. Dit zadel is echt te klein voor haar. Ze zit tegen de lepel aan. Wat wil je met dit topic? Want dit gaat een afzeik topic worden zo.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:34

Een te klein zadel voor de ruiter is ook slecht voor de paardenrug ;).