Ik verzorg hem sinds deze zomer, en rijd hem ongeveer 4 dagen in de week.
Normaal is Michiel van de Endurence en het springen, maar bij mij moet hij dressuren!
(En dan moet ik af en toe rodeo doen van hem, dat is zijn droomcarrière.

Van de zomer hadden we al eens een topic, deze namelijk:
[RT-HAW] Michiel (kwpn) @ work, nu al verbetering zichtbaar.
En nog een topic op itp, want lol met je knol daar is een vzpaard natuurlijk voor!
[ITP] Twee "penny's" @ lol met je knol!
Inmiddels hebben we ook al een keertje een wedstrijdje gestart, in de f11.
Helaas net niet gehaald door mijn zenuwen, wel veel complimentjes over m'n o zo knappe vzpaard gehad.

We zijn nu nog serieuzer aan het werk, en hebben elkaar nog beter leren kennen en vertrouwen.
Martingaal en pessoa komen nu bijna alleen nog voor buitenritjes uit de kast, het uitproberen is (grotendeels) over. (Maar met Michiel weet je nooit waar je aan toe bent.

Ons niveau is nu denk ik een redelijke B proef zonder al te grote ongelukken.
Echt hoog in de dressuur verwacht ik ook niet te komen. Het plan is om van de zomer lekker te gaan springen, want dat is Michiel z’n ding.
In de galop hebben we op het moment wat communicatieprobleemtjes. Ik mag niet met m'n been aan z'n buik komen, maar op enkel m'n kuit doet meneer het niet. Dus hier en daar een bokje, en echt ontspannen valt het niet te noemen. Weet niet of iemand er tips voor heeft, ik probeer hem gewoon goed voorwaarts te houden en lekker achterover te zitten, dan kan hij me niks maken. Heb ergenst een filmpje, zou het wel kunnen uppen.
Nou, als je Michiel in zomervacht al mooi vond, ik vind hem nu alleen nog maar mooier:
[1]

Stappen en wat nageven vragen. Had hier al losgereden, dat doe ik altijd gewoon aan een halflang teugeltje.
[2]

Drafje...
[3]

Halthouden en even afknabbelen.
[4]

Op de volte, Giel begint langzaam wat te zakken.
[5]

Ciska, shame on you! Die houding is echt bagger. (Hoewel de thermoboots ook niet echt helpen...

[6]

Elegant moment, maar het toont wel een van onze probleempjes. Mischiel kantelt af en toe zijn hoofd...
[7]

Hij lijkt hier wat naar binnen te vallen, verder wel een fijn beeld leek me.
[8]

Dit ziet er helaas niet zo actief uit. Dat blijft wel een van onze aandachtspunten, al sinds het vorige topic.
[9]

Stap, wat is het toch een knappe vent.

[10]

En nog een filmpje van de galop. Bokken valt niet echt op ofzo, maar als je zo'n slechte rug hebt als ik is het knap irritant en pijnlijk. Lekker achterover zitten dus. En... Ik weet het ik ben net een ouwe taart, maar dat bokriempje vind ik stiekumpies errrug handig.

Nou en toen hebben we de fotograaf er nog even opgezet!
Fleur heeft in het verleden wel gereden, maar voornamelijk op brave pony's.
Toen ze michiel in galop bezig had gezien, wou ze dus eigenlijk al niet meer.

Maarja, ze wil van de zomer weer op ponykamp, dus ik zei komop, niet zeuren

Daar zat ze dan!
[11]

Met z'n tweetjes, en ik moet toegeven dat haar houding nog best netjes is.
[12]

Na het draven op het gemakje uitstappen. Michiel heeft allang door dat hij klaar is met werken, je zou er nu een klein kind op kunnen zetten.

[13]

Nog even poseren... Michiel denkt, als ik lief kijk, mag ik dan naar stal?
[14]

Jahoor Giel, dat mag, dus dat was het dan alweer! Graag tips en commentaar, alvast bedankt!
[15]