Carmy@work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Carmy@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:29

halloo bokkerss!! :D

Ik dacht zal ik nou foto's plaatsen of toch niet? ;)
maar hier zijn ze dan:
gistere even lekker in de bak gereden was al tijdje geleden dat ik in de bak heb gereden met haar.
Carmy is al 26 jaar dus al een oude dame! we gaan meestal lekker naar het strand, maar in de bak vind ze ook supper!
we rijden niet egt een nivo, gewoon een beetje voor de lol :D
ik krijg ook les maar op een ander paard, maar daar heb ik geen goede foto's van.
graag tips maar hou het netjes! ;)

[1]Stappen.
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3] Draf.
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]Galop.
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11]MiddenGalop.
Afbeelding

[12] nog even rollen
Afbeelding

Verandering met van de zomer? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :Y)

Leonieee_

Re: Carmy@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:30

wat een wollig paardje haha :D
ziet er leuk uit, let er alleen wel op dat je niet te ver achterover hangt, en dat je je handen niet te laag houd ;) verder leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:32

leuke pony's hoor alleen het zadel van de eerste pony lijkt niet te passen (ligt te ver op de schouders)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:33

the_leOnii schreef:
wat een wollig paardje haha :D
ziet er leuk uit, let er alleen wel op dat je niet te ver achterover hangt, en dat je je handen niet te laag houd ;) verder leuke combi!

Dankje! ;) ik zal er op letten! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:34

Anoniem schreef:
leuke pony's hoor alleen het zadel van de eerste pony lijkt niet te passen (ligt te ver op de schouders)

dit zadel heeft ze al heel lang en ze heeft er geen last van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:38

_helga_ schreef:
Anoniem schreef:

dat je denkt dat ze erg geen last van heeft betekend niet per direct dat dat zo is ;) bij mijn paard dacht ik ook dat het zadel goed pasten tot ik ineens witte haren zag... (maar nog steeds tijdens het rijden en als ik aan zijn rug voelde gaf hij geen krimp)

maar ik zeg ook lijkt (!) het paard staat niet op stand er ligt een dekje op.. enz enz.. dus genoeg dingen dat het zou kunnen dat het een vertekend beeld geeft..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:42

Anoniem schreef:
_helga_ schreef:

dat je denkt dat ze erg geen last van heeft betekend niet per direct dat dat zo is ;) bij mijn paard dacht ik ook dat het zadel goed pasten tot ik ineens witte haren zag... (maar nog steeds tijdens het rijden en als ik aan zijn rug voelde gaf hij geen krimp)

maar ik zeg ook lijkt (!) het paard staat niet op stand er ligt een dekje op.. enz enz.. dus genoeg dingen dat het zou kunnen dat het een vertekend beeld geeft..

het zou ook kunnen dat het neit past maar het is mijn verzorgpony dus ehb er neit zo veel op te zeggen!
ik zal het wel een keer overleggen ;)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:20

wat een lief en leuk wolletje :P
niet te ver achterover gaan hangen, handen hoog, en volgens mij mogen je beugels wel 1tje langer

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:12

handen iets hoger. niet te ver achter over dan trek je aan de teugels. rij veel overgangen. niet te veel op de voorhand letten. de achterhand is belangrijker.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:16

Probeer niet te ver achter in je zadel te zitten(achterover te hangen).

Ik vind je pony er nu goed uitzien en je houding is verder ook veel netter dan op de oudere foto's

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 09:37

ik rijd nu een beetje recreatief met haar want ze heeft een hele tijd stil gestaan omdat ze heel dun was,
nu krijgt ze s'ochtens 1kilo biks s'avonds 1 kilo biks en 3/4 emmer bietenpulp en onbeperkt hooi! ;)

Gieslaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:22

Probeer iets minder naar achteren te gaan leunen ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 11:21

Bedankt iedereen voor de tips!! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:55

wie heeft er nog meer tips?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:59

wat een schattig paardje met die dikke vacht van hem! :D
let er op dat je je benen niet te ver naar voren af steekt, en je hangt op sommige foto's naar achter, maar dat was al gezegt. ;)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:06

Heel leuk team zijn jullie! Ben het eens met het zadel-commentaar van hierboven. Verder lekker veel schakelen in de gangen en de voorkant met rust laten. Dit betekent contact houden met de mond maar met ontspanning in de armen en handen en absoluut geen druk op de teugels. Zodra je lekker gaat schakelen in de gangen en je paardje goed reageert op jouw hulpen (en niet na 3x vragen maar na 1x al) dan zal de achterhand er mooi onder komen en zal je paardje vanzelf lekker gaan zakken aan de voorkant en dan gaat ze ook lekker over de rug lopen. Dus lekker ontspannen houden die handen en er niet aanzitten enkel contact houden en goed benen eraan houden. Lekker veel inbuigen in voltes waarbij je meer binnenstelling vraagt maar ook goed je buitenhand erbij houdt. Vergeet bij het rijden dus ook vooral je contact op beide teugels niet, elke teugel gelijk contact, het liefst ietsjes meer op de buitenteugel. Verder de snelheid onder controle houden ook met schakelen in de gangen. Het paardje moet op jouw gewenste tempo lopen, wees consequent als ze onder je uit loopt en corrigeer haar als ze dit doet. Je houding is verbeterd!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:16

Joceline schreef:
Heel leuk team zijn jullie! Ben het eens met het zadel-commentaar van hierboven. Verder lekker veel schakelen in de gangen en de voorkant met rust laten. Dit betekent contact houden met de mond maar met ontspanning in de armen en handen en absoluut geen druk op de teugels. Zodra je lekker gaat schakelen in de gangen en je paardje goed reageert op jouw hulpen (en niet na 3x vragen maar na 1x al) dan zal de achterhand er mooi onder komen en zal je paardje vanzelf lekker gaan zakken aan de voorkant en dan gaat ze ook lekker over de rug lopen. Dus lekker ontspannen houden die handen en er niet aanzitten enkel contact houden en goed benen eraan houden. Lekker veel inbuigen in voltes waarbij je meer binnenstelling vraagt maar ook goed je buitenhand erbij houdt. Vergeet bij het rijden dus ook vooral je contact op beide teugels niet, elke teugel gelijk contact, het liefst ietsjes meer op de buitenteugel. Verder de snelheid onder controle houden ook met schakelen in de gangen. Het paardje moet op jouw gewenste tempo lopen, wees consequent als ze onder je uit loopt en corrigeer haar als ze dit doet. Je houding is verbeterd!

heel erg bedankt, hier heb ik heel veel aan! zondag ga ik weer rijden op haar en dan zal ik eraan gaan werken! doe het op een rustig tempo omdat ze al zo oud is ;) .
heel erg bedankt zal wel weer foto's laten zien als er verbetering is :D

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:27

_helga_ schreef:
Joceline schreef:

heel erg bedankt, hier heb ik heel veel aan! zondag ga ik weer rijden op haar en dan zal ik eraan gaan werken! doe het op een rustig tempo omdat ze al zo oud is ;) .
heel erg bedankt zal wel weer foto's laten zien als er verbetering is :D

Oke super! Ja een rustig tempo is prima, dat bepaal jij. Dat activiteit is wat anders, dus de reactie op jouw been en het lekker voorwaarts houden (grote passen). Dus niet snel rijden maar actief rijden door middel van overgangen en schakelen dus :) Zorgen dat je voor minimale druk een snelle overgang krijgt. Lekker bezighouden, dan zul je zien dat ze over een tijd lekker ontspant, gaat zakken en dat haar rug heerlijk ontspant. Veel succes samen!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:32

bedankt! ben er heel blij mee! :D

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:23

wat een leuke pony. :D
vind het er netjes uit zien,
ben het eens met het zadel!
probeer zelf niet teveel naar achteren te gaan 'leunen'.

toddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:14

Wat ik op de foto zie is eigenlijk al verteld. Draag je handen en ga niet achterover leunen. Zorg voor de ontspanning. Hij ziet er lekker uit in zijn wintervachtje. Succes

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:51

juist als ze het zadel al lang heeft mischien een keertje na laten kijken? Die zadels of hun ruggen blijfen niet zoals eerst hoor. Ik vind ook dat het zadel een beetje te ver naar voren ligt.. Verder moet je proberen niet tever naar achter gaan hangen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:19

ik weet het van het zadel, maar het is niet mijn pony dus heb er niet zo veel op te zeggen ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:27

heb vandaag niet in de bak kunnen rijden omdat die bevroren was :(:)
dus heb ik maar een beetje op de weg gestapt, jammer! misschien volgende week! :D

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:48

Wat een leuk paard zeg !:D
Ziet er echt leuk uit leuke combi :)