Joceline schreef:Heel leuk team zijn jullie! Ben het eens met het zadel-commentaar van hierboven. Verder lekker veel schakelen in de gangen en de voorkant met rust laten. Dit betekent contact houden met de mond maar met ontspanning in de armen en handen en absoluut geen druk op de teugels. Zodra je lekker gaat schakelen in de gangen en je paardje goed reageert op jouw hulpen (en niet na 3x vragen maar na 1x al) dan zal de achterhand er mooi onder komen en zal je paardje vanzelf lekker gaan zakken aan de voorkant en dan gaat ze ook lekker over de rug lopen. Dus lekker ontspannen houden die handen en er niet aanzitten enkel contact houden en goed benen eraan houden. Lekker veel inbuigen in voltes waarbij je meer binnenstelling vraagt maar ook goed je buitenhand erbij houdt. Vergeet bij het rijden dus ook vooral je contact op beide teugels niet, elke teugel gelijk contact, het liefst ietsjes meer op de buitenteugel. Verder de snelheid onder controle houden ook met schakelen in de gangen. Het paardje moet op jouw gewenste tempo lopen, wees consequent als ze onder je uit loopt en corrigeer haar als ze dit doet. Je houding is verbeterd!
heel erg bedankt, hier heb ik heel veel aan! zondag ga ik weer rijden op haar en dan zal ik eraan gaan werken! doe het op een rustig tempo omdat ze al zo oud is
.
heel erg bedankt zal wel weer foto's laten zien als er verbetering is