Ik was het zat.
Ik ben met verschillende tips van bokkers aan de slag gegaan, maar zonder succes:
http://www.youtube.com/watch?v=doLSl2wstPU
Gelukkig vond ik via bokt hulp, en samen met Lonnie ben ik aan het werken gegaan aan mijn zit. Wat was er aan de hand?
Citaat:Ik rij vanuit m'n knieën, zonder balans in mn bekken te zoeken. Daarom werkten de tips over het 'beugels korter' en verlichte zit niet: Ik bleef daarbij compenseren vanuit m'n knie, en daarbij zat ook nog m'n bekken vast vanwege de te korte beugels, waardoor ik in mn bovenlichaam ook rare dingen ging doen. Vandaar dat m'n handen en armen opeens raar begonnen te doen als de beugels korter gingen.
Ik trok mn rechterbeen vanuit m'n heup wat omhoog, waardoor ik dus scheef zit. Mijn linkerbeen kon ik wel beter lang houden en die ligging was dus ook beter. Doordat ik m'n bovenbeen optrok, ging m'n onderbeen te ver en vanuit de hak naar achter.
En als laatste draaide ik aan beide benen vanuit m'n heup wat naar binnen (vandaar ook het rijden uit mn knie). Rechts was dit erger dan links. In het begin had ik hierdoor een kleine draai naar links in m'n lijf (mijn paard is rechtsgebogen, dus waarschijnlijk was ik aan het compenseren). Toen dit werd opgemerkt was die er echter zo uit.
Een heleboel dus. Belangrijkste waar ik mee aan de slag ben gegaan zijn de knijpende knieën en de stoelzit. Met onderstaand filmpje als resultaat. Ik heb nog steeds charlie chaplin voetjes en mijn paard loopt zoalsie wil op het filmpje, maar mn stoelzit en knijpende knieën zijn weg. De rest komt nog wel, want het is ontzettend moeilijk.
http://www.youtube.com/watch?v=8O7L0vJrmAM
Verder zijn er ook nog wat foto's geschoten waarbij ik wel op mn paard let (en dus wat minder op mezelf, maar ik doe mn best). Helaas liep hij niet zo goed, maar dat is geen verrassing, want hij heeft de afgelopen drie dagen stil gestaan. Hij is in de vorstperiode een hoop gewicht en bespieren kwijtgeraakt, ook doordat we niet konden rijden toen. Voorheen trainden we op L2/m1 niveau, maar wat hij vandaag liet zien was maar matig B. We hebben even tijd, en goed weer, nodig om weer op ons oude niveau te komen.
Hier de foto's:

Instappen. Mooie aanleuning, mooi achterbeen. Wel weer die voetjes van me, maar geen knijpende knietjes en ook geen stoelzit

OP de volte, mooi even lengte. Blijft voor ons heel moeilijk. Hij zou nog wat meer over de rug mogen gaan.

Drafje. Wel op de voorhand en hij valt wat op de rechterschouder (linksom is de moeilijke kant, voor hem en voor mij). Toch een redelijk achterbeen en een fijne aanleuning. Moet alleen niet zo naar z'n hoofd kijken, maar meer naar voren waar ik naartoe ga.

Drafje, idem als hierboven.

Dit vind ik voor het paard een heel fijn beeld. Mijn houding laat nog wat te wensen over. Teugels mogen ook een eind korter.

Ook wel fijn, maar ik ben iets te streng in mn hand: teugels korter en meer meegaan. maar wow, wat een achterbeen! Dat ben ik niet van hem gewend

Even spanning af laten vloeien aan de lange teugel in galop.
Nu je hier toch bent, laat je een berichtje achter?