13 januari jl heb ik les gehad van Antoine de Bodt wat mij erg goed bevallen is ( er staat een topic over op bokt ).
Omdat ik hier helaas geen duidelijke foto's van heb heb ik gistere foto's gemaakt tijdens t trainen volgens zijn methoden en natuurlijk de dingen die ik leer van mijn intsructrise ( opgeleid volgens zijn methode ).
Waar wij die dag tegen aan liepen was dat ze vast zat in haar rug. Ze kon haar hals in stilstand niet buigen van links naar rechts zonder zichzelf te corrigeren doormiddel van haar achterhand te verzetten. Een teken dus dat ze vast zit in haar rug.
We hebben veel zig zag gereden door de bak heen, van links naar rechts. zowel in stap en draf. ( galop is een later stadium ). En veel stelling op de voltes.
Na een paar dagen zelf trainen kan ik vanauit stilstand haar hals buigen zonder dat ze zich corrigeert dus het heeft op dat gebied al zeker z'n vruchten afgeworpen!
ook loopt ze lekker ontspannen ( ze keek vroeger graag sterren vooral in de draf ). Van mij hoeft ze niet in de krul te lopen, dat vind ik t minst belangrijk als ze maar haar goede spieren gebruikt voor t dragen van mij en het ontspannen. Paarden lopen namelijk vannature met hun neus naar voren om te ademenen.
Verder werken wij nog steeds aan de achterhand er goed onder te krijgen! Van Fjorden is t namelijk bekent dat ze snel op de voorhand duiken. Dit doenw e door balkjes te lopen, schakelen, tempo wisselingen, stellingen etc.
Mijn eigen houding moet ik ook nog ff aan sleutelen.
Verder hebben wij absoluut geen wedtsrijd ambities maar gewoon lekker ( vooral SAMEN ) lol in t rijden en dat wil ik graag zo houden! Zo ik denk dat ik wel genoeg verteld heb

moet mijn hakken niet zo optrekken

stelling rechts

op de foto graaf af racen!! Je kan zo goed zien op deze foto dat we er samen lol in hebben en niet alleen ikzelf!

Meer achterhand!

ook meer achterhand

mijn benen

lekker ontspannen!

mijn benen

de kleine er ff bij

Juist achterhand gebruik!!

vriendje er ff op!
Dat was t!
Laat je een berichtje achter? Zou leuk zijn