Don Pablo @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Don Pablo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 14:23

De foto's zijn van begin december, maar wilde ze toch nog even plaatsen.

Don Pablo is een 5 jarige New Forest van rond de 1.58 Ik heb hem nu 5 maandjes, heb priveles en hij is dan ook al veel verbeterd.
Hij moet nog veel leren, zoals op de buitenteugel te lopen ipv de binnenteugel, dit gaat nu al stukken beter, de aanleuning begint ook steeds contanter te worden.
Het is een paard met veel energie/pit en die nog best jeugdig is Knipoog
Helaas kunnen we in de winter niet zoveel trainen, gezien onze buitenbak vaak te nat/glad is. Maar probeer zo'n 3 keer in de maand te lessen (les op een andere stal met binnenbak) en verder door los te gooien / pessoa / dubbele longe in de binnen longeercirkel.
Niveau.. hebben we niet Knipoog Ik rijd geen wedstrijden en daarbij zijn we gewoon nog aan het trainen om hem netjes te laten lopen qua nageefelijkheid.
Ik moet zeggen dat hij in de les beter loopt dan op deze foto's omdat daar de bak gewoon veel fijner is. Deze bak is toch vaak glad/nattig/ongelijk waardoor hij niet op z'n best loopt.

Ik heb voor ik hem kocht wel aardig wat paardjes van anderen gereden, maar nooit echt goed les gehad. Vroeger begonnen op een (zeer slechte) manege, een jaar lang alleen maar wat aangekloeid en verkeerde dingen aangeleerd. Toen 2 jaar op een andere manege gereden maar daarna eigenlijk geen lessen meer gehad. De paardjes die ik voor andere gereden heb, waren ook niet allemaal even makkelijk. Wel veel geleerd qua zitten maar echt dressuurmatig niet, want daar heb je toch lessen voor nodig Knipoog

Het zijn niet de beste kwaliteit foto's geworden helaas.. en mn zusje leek wel dronken tijdens 't filmen Knipoog

Commentaar:
- schouders naar achter (door blessure aan m'n schouders/rug is m'n houding wel verslechterd, maar moet er gewoon echt op gaan letten)
- benen heel veel stiller houden (iemand tips ??)
- handen ook stiller
- voor me kijken ipv naar mn pony
- kapstokjes

Foto's staan niet op volgorde

Dit is nog even een oude foto, met z'n oude look (nu zijn z'n manen getrokken zoals je op de andere fotos kan zien)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is heel wazig, maar goed
Afbeelding

Z'n mooie hoofdje nog even Lachen
Afbeelding

Afbeelding

misschien komt er ook nog een filmpje aan, als t lukt die te uploaden, maar had een stukje knipt (anders werd t wel erg lang) maar nu wil die 'm niet uploaden...
Laatst bijgewerkt door Pivanti op 11-01-09 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Google_

Re: Don Pablo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:29

hey!

Mooi paard!
Probeer alleen wat rechter te zitten.
Mooi hoofdje heeft je paard.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:24

Hee, wat leuk om nou eens foto's van hem @ work te zien!
Wat kijkt ie trouwens dromerig op de twee hoofdfoto's, met van die glimoogjes Haha!.
Ik vind wel dat ie steeds minder op z'n moeder gaat lijken eigenlijk Bloos..
In 't hoofdje herken je Donna nog wel terug en in de bouw op zich ook nog wel.. maar verder Lachen
Maar hij blijft mooi!
Ziet er netjes uit, die knie-actie van hem!! Kwijl Best wel iets om jaloers op te zijn Vork ..
Succes en veel plezier verder!

Groetjes!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:50

Dank je Haha! Maar laatste les, toen was hij ongelofelijk druk... moest ik proberen te strekken met 'm En zaten ook aardig goede stukjes bij, dus ondanks z'n vele knieactie kan die uiteindelijk ook nog wel aardig strekken (wordt nog wel wat trainen haha, maar er waren echt goede momenten) maar daar zijn we nog niet aan toe Knipoog
Maar hij lijkt idd minder op z'n moeder nu Heb hem wel vrij laten springen in de longeerbak. Balkje op de grond snapte die eerst niet.. denderde gewoon overheen, pas als ik 'm echt hoger legde (30/40 cm ofzo) begon die wel aardig te springen Maar ik heb er geen verstand van verder Knipoog maar ja met een goede spring hengst als vader en een moeder die aardig goed springt, zal hij t vast ook wel aardig doen Tong uitsteken
ik heb verder nog niets van de fokker gehoord trouwens

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:01

Haha, komt vanzelf! Zal er vast heel cool uitgezien hebben (het strekken)! Haha! Haha, dat van dat balkje heeft hij van z'n moeder Clown ... Als je bij haar een balkje op de grond legt; balkjes draven dus ofsoo.. struikelt ze gwn over.. dat ziet ze totáal níet als een hindernis.. zelfde geldt voor sprongetjes van lager dan 40 cm.. gooit ze er gwn allemaal af.. pas wanneer het hoger wordt begint ze te springen Tong uitsteken . Ik denk idd dat hij ook prima kan springen, hij moet het alleen nog even doorhebben.. Vork!

Tjaa.. ik weet 't ook niet, heb jou nummer doorgegeven, dus wanneer hij zin heeft om te komen kijken, zal hij wel iets van zich laten horen, denk ik Knipoog ..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:04

Leuke foto's Commentaar kan ik niet echt geven, Je voeten misschien minder ver in de beugel maar ik zie de foto's niet echt goed genoeg.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:45

Ach ik hoor het vanzelf als hij wilt komen kijken, maakt mij verder niet uit Lachen
Ik ga eerst even goed trainen van t voorjaar als de bak gewoon weer altijd te rijden is.. en dan zal ik weleens iemand vragen die aardig kan rijden, of die met hem een keer wil springen Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:53

Patricia, rij foto's zien er goed uit Haha!
En wat is Pablo toch een lekkerding Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:33

Verder iemand nog tips ? Lachen

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:50

Hee leuk beestje! Je zit er mooi op maar misschien kan je wat meer op je handen letten Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:26

Ziet er goed uit Pivanti! Ja En wat een lekker attent koppie zit er op! Haha!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:12

Wat een leuk koppie Haha! En leuk dekje ... Schijnheilig

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:38

hee patricia, wat leuk eindelijk je eigen paardje !!!
Mooi koppie heeft hij zeg !
Rijtechnisch: je houding idd, maar dat geef je zelf al aan...
Kan aan de foto's liggen of heeft hij zoveel front en zo een klein kontje, of ligt je zadel zo ver naar achteren?
Hij lijkt voor het zadel zoveel langer, als erachter....

Maarja, wel echt super leuk voor je dat je nu eindelijk je eigen paardje hebt.. Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:31

Dank je Lachen
M'n zadel niet niet heel ver naar achteren ofzo;)

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:38

Lief klein schattig blesje! Jammer dat de fotos een beetje onduidelijk zijn, ondanks dat een hele mooie paard.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:13

Hé jij daar! Hijs echt leuk! :D

Commentaar geven is zeker verplicht hier? In dat geval; hij kijkt op veel foto's een beetje naar buiten, probeer hem recht te stellen :P

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:57

dank je :D

ja klopt ja moet er echt aan denken niet teveel op de buitenteugel te gaan rijden, maar als hij die accepteert ook de binnenteugel erbij te pakken meer..

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:26

Heel erg mooi paardje hoor!
Ziet er echt uit alsof het een knuffelbeestje is hihi
Rijtechnisch gezien: Iets rechterop zitten en soms wat minder naar beneden kijken, voor de rest lijken jullie me een leuk paar!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:52

Wat een leuke combi :).
Probeer goed rechtop te blijven zitten en vooruit te kijken!
Verder netjes, veel succes nog!

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:51

Ik weet niet of het mogelij is, maar ik heb een dressuurzadel en doe de beugels zegmaar eronder door. Hier blijven ze beter liggen, ze hebben dan minder de ruimte..
Ziet er verder leuk uit!:)

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:26

niet zulke heel duidelijke fotos, maar een heel leuk paard.. probeer je schouders een beetje te rechten dat geeft een mooier beeld!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:30

Bedankt!
Ja dat voor me kijken weet ik ;) lastig.. kijk altijd graag hoe m'n pony loopt :+
Maariije Ik heb mn beugelriemen ook onder de zweetbladen inderdaad.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:52

Ziet er super uit! Lekker paardje! Leren op de buitenteugel lopen betekent trouwens niet dat ie telkens naar buiten moet lopen ;) Misschien een aandachtspuntje! Met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden en aan de binnenkant stelling vragen.

Tip. Als je de baan elke dag sleept wordt ie minder nat en ongelijk en kan je meer rijden in de winter. Het helpt ook als je er geen paarden los in laat lopen, maar die keuze heb je natuurlijk niet overal/altijd.

GRoetjes en suc6!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:41

Dank je
Ja ik heb dat helaas niet voor het zeggen ;) Er lopen geen paarden los in, maar hij wordt weinig gesleept...

Vilanootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:51

Leuk paard!!
Je geeft zelf al aan wat je verbeterpuntjes zijn, probeer idd meer voor je uit te kijken ipv naar beneden.
Veel plezier en succes nog verder!!