Zwaantje Fjord Op B/L1 training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje_

Zwaantje Fjord Op B/L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:05

hallo allemaal :)

eindelijk weer nieuwe foto's van mijn topper fjord :D
xsiep van bokt (simone) heeft vrijdag 2 januari foto's gemaakt van mijn pony :j
zwaantje is een merrie van 5,5 jaar oud we rijden knhs wedstrijden en we zijn B+2 nu nog...
we gaan 18 januari L1 starten onderling kijken hoe ze dat doet :j in de lessen gaat het harstike goed!
laaste 2 weken geen les gehad inverband met het weer vriezen en gladheid :(

hier de foto van vorg jaar op een wedstrijd in zeijen laaste buiten wedstrijd :j

Afbeelding

foto's van gisteren :j de foto's staan niet op volgorden :n

eigencommetaar is:
- naar voren kijken :j
- handen meer dragen dan hangen.. (pony hangt ook wel eens :j )
- pony mag wel meer op der achterhand lopen :j
- pong moet afvallen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes van Patricia en een hoefje van Zwaantje :j
Laatst bijgewerkt door Berdien op 06-01-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's van andere ruiters dan de TS verwijderd.

fjordjes

Re: Zwaantje Fjord Op B/L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:07

ziet er goed uit. alleen soms zit je wat ver naar achteren.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:09

fjordjes: jah klopt zit ook soms wat achterover Ja werk ik ook aan netjes recht op zitten Ja

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:10

Ziet er leuk uit, maar je gaat idd op sommige foto's echt té ver naar achteren Ja

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:14

Leuke fjord!
Ik weet niet of het zo in werkelijkheid ook is, maar hij lijkt een beetje op je hand te hangen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:15

Je hebt echt een leuke fjord, super uitstraling.
Ze loopt nu nog wat op de voorhand.
Met heel veel overgangen kan je haar wel wat meer op de achterhand krijgen.
Maar ik denk als er een hele hoop kilo's afgaan dit ook al een stuk beter zal gaan!

Lekker doortrainen dan komt het goed Ja

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:19

slieke: jah klopt medam vind het erg moelijk om op der eigen benen te lopen Ja

kelly: dankje wel Lachen ze is ook erg knap Ja net als die van jou Knipoog
en ze loopt idd af en toe te veel op der voorhand Ja word aan gewerkt dat ze der achterhand onder moet zetten Ja overgenagen zijn we druk mee bezig Haha! en idd die kilo's moet er ook snel even af Tong uitsteken maar dat komt vanzelf allemaal goed Ja

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:24

Haaa die Patries!
Jammer dat de foto's zo donker zijn. Je geeft zelf al aan wat er verbetert kan worden, daar heb ik het dus niet over maar het lijkt mij dat jouw zadel wel wat te ver naar voren ligt?
Veel plezier met je Zwaantje, dit jaar gaan jullie er vast wel wat punten bij-scoren! Lachen

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:27

Ellen: jah zit er soms ook al aan te denken over dat zadel Boos! maarjah heb niks anders... ik doe hem al vermogelijk naar achteren alleen dan krijg ik der singel niet meer vast...
maar ik denk dat ze te dik is en dat die wat schuift dus maar heel snel op diejeet Tong uitsteken alleen ze vreet der stal ook al op Nagelbijten / Gniffelen in de week van 12 januari komt de tandarts Haha! dus jopen dat het goed gaat Ja

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:32

Ja dat kan inderdaad, dat het zadel naar voren schuift omdat ze ietsje aan de zware kant is Knipoog
Hopen maar dat ie later weer goed ligt!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:41

Leuk Patricia, weer eens een topic van Zwaantje.

Ze loopt al best netjes voor dat weinige wat jij rijden kan. Dingen die je zelf aangeeft ben ik met je eens.

Je hangt behoorlijk achterover, probeer écht gewoon rechtop te zitten. Dan kan je ook veel meer ontspannen zitten, en kan je pony dus ook ontspannen.
Het lijkt ook alsof je echt veel kilo's in handen hebt. Je bent er al mee aan het werk, maar probeer heel consequent niet mee te gaan in dat hangen op je hand. Veel overgangen, veel schakelen en veel omstellen (lang en laag en dan weer oppakken, in alle gangen zonder dat ze sterk wordt).

Doordat ze zo gaathangen loopt ze ook niet lekker op 4 benen. Ik zou proberen de voorkantwat met rust te laten en de motor aan te krijgen van achteren. Pas dan kan ze ook lekker je hand opzoeken zonder te hangen en dus direct op de voorhand te vallen. Alles werkt samen.

Ennuh, je rechthand leidt soms zn eigen leven... hou em bij je linker Lachen

Nouja, geen negatief commentaar hoor, iig niet zo bedoeld. Lekker verder trainen, zoek een goede instructeur die weet wat ie doet. En wees consequent, dan komt de rest vanzelf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:47

Het zadel ligt inderdaad een beetje ver over de schouder. Maar voor de rest ziet het er wel netjes uit hoor.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:55

dankje anneloes Lachen
jah idd heb ook veel kilo's in mijn handen Ja maar we zijn aardig op weg Lachen een goede instructeur hebben we alleen door deze vriezende troep kon ik geen les krijgen in een bevrore bak... dus moest zelf rijden Ja
overganen en schakelen zijn we veel mee bezig lang laag ook vooral in stap draf en galop lang laag... en oppakken gaat ook wel de goede kant op en ze is ietsjes te dik Tong uitsteken
en idd zag het al bij paar foto's dat ik beter recht op moet zitten...
rechterhand leidt zijn eigen leven af en toe Ja ze hangt ook meer op rechts en dan pak ik hem meer met rechts dan links is fout weet ik Ja maar word aan gewerkt Lachen
en neej ik lees het niet als negatief Knipoog maar handige tips Lachen en als ik volgende week weer les heb word er weer hard aan gewerkt Lachen
en ik ben trots op mijn fjord idd dat ik weinig rij ben ik anderhalve week kon ik niet veel doen Boos! 5 dagen kon ik lekker rijden daarna heeft ze 3 dagen stil gestaan gisteren naar de manege en daar gereden vandaag en morgen word het ook niks en de rest van de week zit ik in amsterdam...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:02

het lijkt erop alsof je teugels op sommige foto's aan de lange kant zijn,
en ja verder is hieral commentaar gegeven Knipoog
fjord ziet er leuk uit!
succes met de wedstrijden Lachen

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:05

heb ook op sommige foto's lang laag Lachen als je die ziet Knipoog
en jah idd commentaar heb ik zelf wel Ja haha
dankje ze is geweldig!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:51

ik vind t er goed uitzien! alleen soms lijkt t alsof ie zijn hals wat opkropt en dan mis ik wat lengte, ook jij valt af en toe wat achterover! verder dnek ik dat je zadel wat verder naar achteren moet!
Ik vind t een super fjordje, en lekker doortrainen en dan komen jullie er vast!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:49

je rijdt je paard met teveel druk op de teugels en dus teveel druk in de mond, het paard krult zich daardoor ook op achter de loodlijn.

Rij je paard meer met lange teugel en pak hem slechts kortdurende momenten op. En neem les inderdaad. Een paard dat goed getraind wordt zoekt zelf de ruiterhand op. Met veel druk het gewenste in de krul plaatje proberen te verkrijgen verpest de gangen van het paard en is slecht voor de rug van het paard.

Op de foto's is te zien dat het paard de achterhand slecht meebrengt, omdat de rug vastzit en dat komt doordat je met zoveel kilo's op de teugels rijdt. Zolang je dat blijft doen, zal de achterhand niet mee gaan doen. Een paard moet van achter naar voor gereden worden en niet van voor naar achter.

Het hoofd afknikken is geen voorwaarde om goed verzameld te kunnen lopen, maar een gevolg van verzameld lopen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:00

Het ziet er indd uit alsof ze heel erg in je hand hangt.
Probeer als ze dat doen voorwaarts te rijden en een ophoudinkje te maken.
Ga vragen en laat ook weer los, ze moet op eigen benen gaan lopen. Veel overgangen, schijnovergangen, tempowisselingen gaan rijden, zodat ze meer van achteren gaat doen.
Verder is het commentaar over jou al genoemd Knipoog.
Ik vind het een leuke fjord, ben niet zo'n fjorden gek maar vind deze toch best wel leuk Haha! Succes ermee!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:56

Heey Patricia! Clown

Leuke foto's van Zwaantje

Ik vind dat het zadel te ver naar voor ligt.
het andere commentaar is al gegeven haast! Tong uitsteken

Ik vind haar er ook wat te dik uitzien eerlijk gezegd (A)
Als ze wat dunner is krijg je die singel ook wel weer een stukkie naar achter.

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:02

je zit op sommige foto's echt heeeel erg achter over (maakt beeld niet mooi) Verdrietig en pony hangt volgens mij heel erg op de hand!! voor de rest is het goed!! Haha!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:48

Heey
Ziet er goed uit hoor! Ben het met je commentaar eens Ja

Trienco gaat ook lekker he! Ziet er al een stuk beter uit Haha! Top! Ja

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:33

Cinnepin: klopt ze heeft een heel klein halsje Ja dus dan ziet er er ook zo uit als opgekropt... en over mijn houding is waar soms ga ik mee naar voren en soms te ver naar achteren Ja en ze mag idd wat afvallen maar komt goed Ja

Arabesk: les heb ik elke zaterdag maar Moet het weer ook mee zitten ofterwel de bak niet hard zijn.... over dat ze niet over de rug loopt... doet ze wel ze hangt af en toe nog maar ze is jong en ze moet nog heel veel leren Ja en dat ze meer op der achterhand moet lopen weet ik ook Ja zijn we ook erg hard mee bezig met overgangen en schakelen Ja alleen der buik zit nu nog in de weg.....

JacLoVesGer: ze hangt ook af en toe... medam wil niet op der eigen benen lopen... zwaantje is op zich erg goed voorwaarts alleen dat laat ze nooit zien op foto's of wedstrijden we zijn met heel veel dingen bezig om der lekker der achterhand onder te krijgen maar heb nu al 2 weken geen les gehad inverband met harde bak Boos!

Thomas.: hoii.... jah idd het zadel wil nu ook niet echt lekker liggen met die dikke buik Nagelbijten / Gniffelen en ze is niet eens drachtig Tong uitsteken haha maar word allemaal aan gewerkt Knipoog

veerpeer: jah ik weet het Ja aan mijn houding word aan gewerkt... het was erger Nagelbijten / Gniffelen maarjah... en pony hangt af en toe idd op mijn handen Ja op der eigen benen lopen vind ze nog niet in haar woorden boek terug Tong uitsteken

kim: dankje Haha! jah he met trienco gaat het ook erg goed!! 1-2 hebbenw e weer wedstrijd alleen nu in groningen Haha! in de B Haha!

zo alle reacties beantwoord.. had geen tijd om vandaag op bokt te komen want moest spullen inpakken en naar amsterdam terug Nagelbijten / Gniffelen en langs oma voor nieuwe jaar te wenzen Ja vandaar dat ik nu pas reageert Tong uitsteken

bedankt voor jullie reacties Lachen

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:36

Leuke fjord. Haha!
Ik vind je zadel wel té veel naar voren liggen Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:50

Hele leuke Fjord Lachen Op sommige foto's vind ik je een beetje streng met je hand. Blijf daarnaast mooi rechtop zitten en kijk voor je uit.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:46

dankje voor jullie reacties Haha!