Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco B klaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco B klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 19:52

Hey Bokkers,

Hier aaron weer @ work na een hele tijd. In de tussentijd hebben we niet stil gezeten. We hebben hard gewerkt en aan tips gewerkt.
Voor de gene die aaron nog niet kunnen. Aaron is een 12 jarige haflinger, die eigenlijk nooit sirieus is bereden. Sinds begin augustus kreeg ik hem en zijn we begonnen om sirieus te gaan rijden. In het begin had hij erg veel moeite met het ontspannen en loslaten. Hij pakte vast en ging keihard aan de ren. Hij is ook altijd gebruikt als cross pony voor in de duinen en meer eigenlijk niet. Hij stond eigenlijk 11 jaar lang stil.

Ik wil in januari dit jaar met hem gaan starten? Zijn we B klaar?

commentaar:
- Tenen naar buiten
- Naar voren kijken
- Soms handen dragen
- Haken uit drukken

- Achter hand mag soms actiever
- Soms meer stelling

De foto's staan niet op de goede volgorde

Hier de foto's

Afbeelding
Rustig stappen

Afbeelding
Samen met Kiki even stappen

Afbeelding
Heeey wat gebeurt daar allemaal?

Afbeelding
Even kijken waar ik heen moet (proefje oefenen)

Afbeelding
Hoe is de achterhand hier?

Afbeelding
drafje, achterhand actiever?

Afbeelding
Draven

Afbeelding
de draf wat veruimen

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Draf, de hals laten strekken

Afbeelding
Galop

Dat waren ze!
Bedankt voor het kijken, en als je een berichtje achter laat, graag, maar houd het wel vriendelijk.

De hoofdvraag! Zijn we start B klaar?

Liefs,
Liz
Laatst bijgewerkt door liz op 02-01-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne112

Re: Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:09

Hoi liz,

Het was erg gezellig vandaag weer even rijden.
Ik heb ook nog even op aaron gezeten,
Hij is echt veranderd en laat het bit nu echt veel beter los,
hij ziet er dan ook gespierder uit;)
Ga zo door ! het gaat al beter,

Nog even wat rijtechnisch commantaar.

Goed na voren kijken, ( ik heb dit zelf ook, want ik wil altijd kijken hoe mooi me paardje loopt haha)

xx lies

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:12

Leuke Haf. commentaar het lijkt wel of je in de galop vooroverduikelt Denk dat als je wat rechter gaat zitten dit al veel minder het geval is. Succes verder.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:19

Ik zou proberen je beugel misschien een gaatje langer te doen dat je ook wat meer voor in je zadel gaat zitten. En de zelf aangegeven puntjes.
Is hij niet voorwaarts genoeg dat je met sporen rijdt?
Verder is het een leuke pony!!

Daniellejody

Re: Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco B klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:43

naar voren kijken ! En de laatste foto heb je je voet erg ver in de beugel maarja tis een moment opname !

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:52

leuke pony. maar volgens mij ligt je zadel te ver naar voren, (goed te zie op foto 3,4, 6 en nog wel meer;) ) als je pony gewoon stil staat moet er een handbreedte tussen de singel en het voorbeen passen. ook moet er voldoende ruimte zijn tussen de schouder en het zadel.
verder moet je je hakken uitdrukken (heb het probleem zelf ook hoor...) en op de foto waar je vraagt hoe is de achterhand hier? vind ik dat je je handen in een rare knik houd, je schouders optrekt en dat je hem misschien een beetje in de krul trekt, maar dit kan momentopname zijn Knipoog

maar, ik vind jullie een leuk combi, leuk paardje en ik vind dat je best een B-proef kunnen starten!! Veel plezier nog verder en succes (ook als je gaat starten:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:57

Als je wil gaan starten moet je vooral nog meer op je eigen houding letten, die stoort nu behoorlijk. Je zit in stoelzit (oor-schouder-heup-hak moet een lijn zijn) en je handen houd je soms plat, soms dichtbij je, soms even goed en dan weer een andere kant op Knipoog Ook lijk je soms te streng te zijn in je hand en ligt je zadel erg ver naar voren.
Als je wil gaan starten zou ik eens een aantal proefjes gaan oefenen, als je die netjes door kan rijden lukt het op wedstrijd ook. De oefeningen allemaal achter elkaar is namelijk wel wat anders rijden dan "los" met wat tijd ertussen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:11

Je kunt makkelijk een B proefje starten hoor, leuke haf.
Loopt ook mooi, vooral verruimen zit er netjes uit.
Ga zo door en succes met je 1e wedstrijd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:38

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 08:45

Ik vind het er allemaal nog een beetje "getrokken" uit zien, alsof je er zeg maar nog té veel moeite voor moet doen.
Dit zie je vooral op foto 5 en 6.
Je lijkt je handen hier aardig vast te zetten, en je spoor drukt daarbij toch echt te ver in zijn buik.
Dus, nog eventjes wachten met proefjes, dan is het namelijk nog weer wat lastiger meestal. Lekker veel voorwaarts neerwaarts gaan rijden, hij lijkt wel voorwaarts genoeg, houdt dat er ook in.
Verder aan je eigen houding gaan werken, netjes rechtop zitten, benen lang maken, hakken uitdrukken, doe maar net alsof je Anky bent, je mag best een beetje arrogant op je paard zitten Ja .
En let er heel goed op dat je je handen niet vastzet, dat is zo zonde namelijk.... Eigenlijk moeten je handen een stuk boven de schoft, en daar moet je een lichte verbinding hebben met de mond, dus je moet hem net voelen. Dit bereik je natuurlijk niet vanzelf, en ja mag ze best af en toe eventjes wat breder en lager zetten om hem de weg te wijzen zeg maar. Let er wel op dat je ze dan niet weer vastzet, en blijf er aan denken dat je dan een stuk strenger bent in je handen. Is hij braaf laag, probeer je je handen weer wat hoger te doen.
Succes! Knipoog

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:12

Leuke haf heb je.
Ik denk dat jullie wel klaar zijn voor het B.
Gewoon proberen!
Denk wel om je pianohandjes en je tenen. En het lijkt ook dat je in de galop wat voorover gaat zitten?
Naja ik denk dat het helemaal goedkomt Knipoog .

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:20

lisanne112 schreef:
Hij is echt veranderd en laat het bit nu echt veel beter los,
hij ziet er dan ook gespierder uit;)
Ga zo door ! het gaat al beter,
xx lies

Sorry hij laat het bit los?, Maar de persoon die erop zit niet.
Druk je hakken goed uit, kijk recht voor je en ben meer bezig van achteren naar voren te rijden.
het ziet er erg gespannen uit! Knipoog

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:25

probeer goed je hakken uit te drukken mischien buigels langer idd.
verder denk ik dat ie wel klaar is voor een B proefje hooor Knipoog

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:26

Leuke pony en het begin is er wel! Zorg ervoor dat je je hakken uitdrukt en je been lang blijft maken, dan kom je er al heel anders op te zitten en duik je ook niet zo naar voren. Rijd je pony verder van achter naar voren en dan mag hij verder best nog wat meer op lengte komen aan de voorkant, het hoeft niet gelijk hoog en bovenin. Ik vind jullie een leuke combinatie, nog heel even oefenen en jullie kunnen op concours!

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:31

Ik zou je vooral willen adviseren wat meer rechtop te gaan zitten met je hakken lager en je handen meer naar voren. Op sommige foto's heb je dat wel voor elkaar. Als je dat allemaal samen kan ben je er klaar voor. Beugels langer zou ik niet doen, dan ga je nog meer met je tenen zoeken naar de beugel. Misschien juist een week rijden met de beugels 2 gaten korter, en daarna weer terug op je maat, dan lukt het je vast om je benen langer te houden. Het is idd een leuke haflinger! Succes verder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:13

het ziet er nog wat stug en gespannen uit,hou je handen rechtop en naast elkaar,probeer zelf ook rechtop te gaan zitten.
verder zou ik de sporen nog even lekker afgooien,want je draait je tenen nogal naar buiten op de foto's.
ik zou nog even doortrainen voor je start in de B.
lekker aan je eigen houding werken en aan ontspanning en lossigheid bij jou én je pony.

veel succes!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:19

Leuke Haf! Ziet er al wel netjes uit hoor, volgens mij kun je wel gaan starten.
Punten waar je (volgens mij) nog aan moet werken: hakken uitdrukken, je handen, zit algemeen zeg maar.
En bijvoorbeeld het halsstrekken in draf, ik zie geen verschil met de andere foto's, laat hem met zijn neusje de grond zoeken. Stukje geven, pakt hij dat, dan geef je weer een stukje, op den duur moet hij wel met zijn neus naar beneden gaan en voel je het verschil wel.
Ga lekker proefjes oefenen, doe dit ook eens in de les, ontspan en dan komt het wel goed! Succes.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 12:39

Bedankt allemaal voor de tips.
Over me eigen zit had ik het zelf ook al gezegt. Ik heb daar gewoon een beetje moeite mee. En tsja dat kan gebeuren. Daar ben ik ook hard op aan het trainen!
Dat ik vooroverduikel dat klopt ik moet beter op me kont gaan ziten en naar achteren leunen, natuurlijk niet te veel, maar jullie snappen wat ik bedoel.

Over de hals laten strekken, het was ene foto in het begin dat ik bezig was met hem de hals laten strekken.

Verder hoor ik hier en daar, wel of niet starten. Meesten zeggen niet vanwege me houding, maar andere zeggen wel maar ooknog even door trainen op me houding. Ja van me houding wee tik het nu wel! Mijn vraag is of me pony er klaar voor is?
Want me pony kon helemaal niks. En heb ik nu tot dit getraint mijn vraag is of hij er netjes bij loopt of dat er bij hem nog wat veranderd moet worden? Want over me eigenzit had ik zelf ook al aan gegeven.

Liefs

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:43

eej eej
nou ik vind dat je wel klaar bent voor de B
alleen met de galop moet je uitkijken dat je niet naar voren duikt
maar das alles hoor
nou veel suc6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:36

liz schreef:
Bedankt allemaal voor de tips.
Over me eigen zit had ik het zelf ook al gezegt. Ik heb daar gewoon een beetje moeite mee. En tsja dat kan gebeuren. Daar ben ik ook hard op aan het trainen!
Dat ik vooroverduikel dat klopt ik moet beter op me kont gaan ziten en naar achteren leunen, natuurlijk niet te veel, maar jullie snappen wat ik bedoel.

Over de hals laten strekken, het was ene foto in het begin dat ik bezig was met hem de hals laten strekken.

Verder hoor ik hier en daar, wel of niet starten. Meesten zeggen niet vanwege me houding, maar andere zeggen wel maar ooknog even door trainen op me houding. Ja van me houding wee tik het nu wel! Mijn vraag is of me pony er klaar voor is?
Want me pony kon helemaal niks. En heb ik nu tot dit getraint mijn vraag is of hij er netjes bij loopt of dat er bij hem nog wat veranderd moet worden? Want over me eigenzit had ik zelf ook al aan gegeven.

Liefs

Het gaat er niet om of jij er klaar voor bent of jou pony, het gaat erom of je het samen kan. Jij zou best B kunnen rijden en je pony vast ook, ik weet alleen niet of jullie het samen al kunnen. Je kan dat niet los van elkaar zien. Zo ziet jou pony er op sommige foto's nogal sterk uit, maar dat komt omdat jij sterk bent in je hand. Het werkt dus samen.
Ik zou zeggen, train nog even door. Dat je zelf niet zeker bent of je pony het wel kan dat zegt ook al wat Knipoog Hoewel je zeker vooruitgang hebt geboekt als je pony eerst niks kon!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 15:52

Me pony is idd sterk en vooral op zijn rechterkant.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:38

ik vind dat je als combinatie klaar moet zijn voor een wedstrijd.
jij zou het zelf vast kunnen,en je pony ook,maar als combinatie moet je ook zover samen kunnen werken dat het er uitziet als een eenheid zegmaar.

het ziet er al goed uit,maar om echt klaar te zijn voor de B zou ik nog doorwerken aan je eigen houding en de ontspannenheid van je pony(je zei al dat je werkt aan je houding,maar dat moet ook netjes voor elkaar zijn als je B wil starten met een leuke kans op winstpunten)

succes

unwrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:03

nee niet klaar

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:36

Je hebt een leuke pony. Ik denk dat jullie er zeker wel zullen komen, alleen heeft het wat tijd nodig Knipoog Gewoon veel trainen en lessen. Goed op je eigen houding letten, als hij gaat trekken dan kan je hem beter los laten en naar voren rijden en dan rustig terugnemen dan dat je gaan trekken Lachen verder is hij goed actief, hij heeft een mooi achterbeen. Alleen zou ik je willen adviseren om eens een tempotje lager te rijden. Ik heb precies hetzelfde probleem, namelijk, dat je Haf hele ruime passen neemt maar alleen als ie hard gaat. Probeer hem eens goed op je zit wat langzamer te laten lopen. Dan gaat hij meer dragen en als je van daaruit tempowisselingen gaat rijden (dus paar pasje vooruit, dan terug naar 'neutraal' en dan nog verder vertragen, en weer vooruit *LOL* dan zal je merken dat hij ook in je hand losser zal worden en dat je meer ontspanning krijgt. Dus vooral iets langzamer rijden Knipoog maar wel zorgen dat hij niet inkakt door de tempowisselingen Lachen
heel veel succes! jullie komen er zeker!

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:54

leuk beestje, als je zo op de foto's kijkt denk ik dat je wel een b proefje kunt rijden!
probeer inderdaad wel je tenen naar binnen te houden, of zonder sporen gaan rijden.
je zit hem op deze manier constant met je sporen te prikken, hierdoor zal hij uiteindelijk
niet meer naar je sporen luisteren!