JessicaD88 schreef:Ik vind de galop er eigenlijk beter uitzien als de draf

die is meer bergop. Verder denk ik dat je echt aan je benen moet werken! Je hakken trek je veel t ehoog op maar zag je zelf ook al

haha ja, dit klopt denk ik wel, hoewel niet alle galop foto's zo zijn hoor, kon ze alleen niet allemaal plaatsen.
deniece schreef:Longeer je hem ook wel eens met bijzet?
Nee, longeer hem meestal wel even voor het rijden, maar nooit met bijzet eigenlijk. De eigenaar longeert hem wel met dubbele longe, misschien soms ook wel met bijzet. Dit weet ik eerlijk gezegt niet.
vilouma schreef:hij is zeker vooruit gegaan! je bent er nog niet,maar komt goed in de buurt van hoe het moet zijn

hakken uitdrukken niet optrekken let daar op

ik vidn foto 13 een van d ebeste:)
met die foto ben ik idd wel blij, dit is voorlopig mijn doel. Liever nog wat lager maar kan niet alles tegelijk
EN het blijft natuurlijk een tuiger, die van nature toch wat hoger loopt als het gemiddelde paard. Hij mag ook wel net iets meer van achter komen hier. Hij lijkt hier nogal op de voorhand te komen. Overigens is hij totaal niet zwaar voor, wat op sommige foto's misschien wel wat lijkt te zijn.
Robijntjah schreef:Ja, daar zijn de foto's dan!
Ziet er echt al een stuk beter uit Renee, idd je benen, en letten op je buitenteugel nog steeds, maar jullie gaan echt vooruit!
Blijf vooral lekker die overgangen rijden, daar werdt ie een stuk scherper van!
Ehm, buitenteugel? Wat bedoel je hiermee? > denk dat je binnenteugel of linker teugel bedoeld.
Tempowisselingen werkte idd wel goed, kwam hij ook wat fijner voor mijn been en eindelijk wat voorwaarts
kitag1rl schreef:ik kan niet echt rijtechnisch iets vertellen, maar het valt me op dat op bijna elke foto de oren niet naar voren staan.. vind ie het werk niet leuk ofzo? mij is altijd geleerd dat wanneer de oortjes naar voren staan het paard het leuk vind en oplet..
Hij kan wel wat nukkig zijn met rijden. Maar als hij constant zijn oren naar voren had staan, zou hij totaal niet met mij bezig zijn. Dat was hij gelukkig wel hier. Heb niet het idee dat hij zijn oren echt plat in zijn nek heeft liggen toch?
Qimm schreef:daar ben ik het helaas niet mee eens. Het paard loopt te veel achter de loodlijn en verliest daarbij ook nog eens impuls waardoor hij echt veel te veel op de voorhand geraakt. Ik denk dat je meer bereikt met naar het halsstrekken rijden op een lekker actief tempo. De neus er dus lekker uit. En vanuit daar, wanneer dat goed lukt, weet iets meer omhoog met die hals.
Ik vind het een mooi paard, maar inderdaad wat lomp en slungelig wat het moeilijk maakt om hem echt netjes te rijden, dit past natuurlijk nog bij zijn jonge leeftijd en nog maar korte ervaring met onder het zadel zijn. Probeer je handen netjes bij elkaar en rechtop te houden en ze niet te breed te zetten. Maak je niet te druk om het krulletje maar meer om het voorwaarts rijden. Lekker (schijn)overgangen rijden, en dan dus niet 1 per rondje maar 10! Wanneer de motor lekker draait zal ook de nageeflijkheid een stuk makkelijker gaan. Verder lekker veel figuren rijde, voltes, slangenvoltes, achtjes, gebroken lijnen en dit alles lekker actief, hoe meer je het oefent hoe beter het gaat en hoe makkelijker het wordt. maar neem de tijd, zulke dingen duren gewoon lang en kun je absoluut niet forceren.
Ik vind jullie een leuke combinatie!!
Je haalt echt precies onze moeilijke punten aan, tempo, erachter kruipen..
Ik ga het idd is proberen, bedankt voor je reactie
Sammiej schreef:Rolt je paard met zijn ogen tijdens het rijden?
Had ook al via pb gereageerd. Voor zover ik weet rolt hij niet met zijn ogen tijdens het rijden.
Ell_en schreef:kitag1rl schreef:
ik kan niet echt rijtechnisch iets vertellen, maar het valt me op dat op bijna elke foto de oren niet naar voren staan.. vind ie het werk niet leuk ofzo? mij is altijd geleerd dat wanneer de oortjes naar voren staan het paard het leuk vind en oplet..
Mij is dit anders geleerd, als het paard zijn oren naar achteren heeft gericht, heeft ie aandacht bij de ruiter/amazone, en niet op zijn/haar omgeving
Ja, zo zie ik het zelf ook meer. Zolang hij ze niet plat in zijn nek leg tenminste.