Jane fan Skasterlân (fell pony)@ zomerdressuur werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vernon

Jane fan Skasterlân (fell pony)@ zomerdressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 13:53

Hallo iedereen! Tong uitsteken

Deze foto's zijn nogal aan de late kant, maar ik dacht jullie hebben vast wel zin in zonnige foto's! Tong uitsteken
En de tips die we krijgen kunnen we nu zeker ook nog gebruiken! En Jane heb ook nog niet laten zien op HAW! Tong uitsteken
Ik had ook nog 1 wedstrijd foto van vorige zaterdag en 1 foto is de weinig dus dan kan die mooi hierbij.

Informatie over Jane:
Jane is een fell pony merrie van nu 4 jaar en 7 maanden oud. We hebben haar al van veulen af aan en we hebben haar ook zelf ingereden met begeleiding natuurlijk! Knipoog Toen ze 4 was zijn we rustig aan begonnen met inrijden en eind augustus dit jaar (was ze dus 4,5) hebben we onze eerste B wedstrijd gereden. Dit was een groot succes want we haalden 192 punten! Tong uitsteken Ze is dit jaar ook gedekt door Wildhoeve Boy en ze verwacht in april haar veulen. Ze is nu dus ongeveer op de helft en heeft hier toch wel last van. De wedstrijd van afgelopen zaterdag was dus ook voorlopig de laatste. De voorlopige eindstand is nu B + 5! Nu houden we haar verder bezig met stap/drafritjes en vrijheidsdressuur. Op de wedstrijdfoto zie je dus ook een lief veulenbuikje! Haha!

Eigen commentaar:
- mijn handen. Een groot probleem. Boos! Ben hier hard mee bezig! Bloos
- Soms ook een wat strenge hand.... Niet goed!
- Jane heeft soms de neiging om wat diep te lopen. Ook hier zijn we veel mee bezig!

We hebben nu ook een ander zadel die haar beter ligt. Daar zijn we heel blij mee! Tong uitsteken

Tips zijn altijd welkom, mits vriendelijk natuurlijk! Tong uitsteken

Afbeelding
standfoto. (mijn hakken overdreven uitgedrukt.... Bloos )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doorzitten (bouwt ze nog wel wat spanning op)

Afbeelding
Galop (binnenhand... Bloos )

Afbeelding

Afbeelding
Begin naar het halsstrekken

Afbeelding
Inzet volte

Afbeelding

Afbeelding
En klaar! Tong uitsteken

En wedstrijd van afgelopen zaterdag waar we 185 punten haalden! Tong uitsteken
Afbeelding
Loopt wel wat te diep

Afbeelding
Buikje! Tong uitsteken

jwbokt

Re: Jane fan Skasterlân (fell pony)@ zomerdressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:57

hele leuke pony ; loopt ook niet verkeerd
af en toe iets te diep en mag meer van achteruit lopen maar hoe je het ook wend of keert je bent echt veels te groot voor de pony

sorry, ik zeg dat niet om je te kwetsen maar om je de ogen te openen
zet deze pony lekker voor een kar of zet er een kleine meid op van een jaar of 10 die redelijk kan rijden en je zult zien dat de pony dan veel beter en mooier gaat lopen en dat hij dan veel groter lijkt

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:03

Ik vind het er goed uitzien hoor.. Lachen Ik vind je zeker niet te groot, je ben wel iets aan de grote kant, maar het is zeker niet storend.. Lachen Ik heb wel eens overduidelijke te grote ruiters gezien en ik ben er jarenlang ook zelf een geweest.. Tong uitsteken ik vind het er goed uizien.. Lachen

Edit: Ik zie net dat het HAW is.. Tong uitsteken Ik vind dat ze op sommige foto's goed van achteruit loopt. Ik vind ook dat ze wel netjes nageeflijk loopt alleen mag je haar af en toe iets meer met het neusje eruit laten lopen met de hals iets langer en lekker over de rug.
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 21-12-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:04

Wat een leuke pony zeg! Ik vind ook dat je er netjes op zit, misschien af en toe op je voeten letten(kapstokjes).

Wat betreft dat te groot vind ik het wel meevallen hoor! Misschien wel voor het plaatje maar ik denk dat het nog prima kan verder.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:05

wat een leuk paard Haha! en ik vind dat je er nog op past hoor

probeer wel uit te kijken dat je niet voorover duikt, en ookal heb je zo een leuk paard je moet ook naar voren kijken en niet alleen naar jane.
en de rest zeg je zelf al Haha!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:05

Te groot? Bloos! Sorry, ik vind dit meisje niet te groot voor haar pony. Misschien is het plaatje niet zo mooi, maar te groot..

Ik zou haar soms net wat meer op de buiten teugel zien, het lijkt alsof je haar nu laat nageven op je binnen teugel namelijk. Verder lijkt je zadel ook iets te ver naar voren te liggen, maar dat weet ik niet zeker. Lachen

Leuke pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:06

ik vind je niet al te groot hoor, weet niet hoe oud je bent? ik vind het nog net netjes kunnen ! en je mag wel wat trotser op je pony zitten en de standfoto vind ik er heel erg netjes uitzien!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:07

Eeen mini fries :d
Ik vind dattie al goed loopt.
Doe zo verder

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:15

af en toe snap ik bokt echt niet

zijn jullie bang om de ts te kwetsen??
ik heb in mijn bericht aangegeven dat ik haar absoluut niet wil kwetsen maar dat ik haar de ogen wil openen en volgens mij dienen jullie verder ook allemaal je ogen te openen

ze is gewoon te groot voor die pony en daar bestaat geen twijfel over; de pony kan haar qua gewicht wel dragen maar met haar lengte steekt ze van boven en van onder te ver van de pony af en brengt deze daardoor uit haar evenwicht

de ts heeft een leuke pony maar kan beter op paarden gaan rijden en een kleinere ruiter voor de pony zoeken

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:19

jwbokt schreef:

ik heb in mijn bericht aangegeven dat ik haar absoluut niet wil kwetsen maar dat ik haar de ogen wil openen en volgens mij dienen jullie verder ook allemaal je ogen te openen

ze is gewoon te groot voor die pony en daar bestaat geen twijfel over; de pony kan haar qua gewicht wel dragen maar met haar lengte steekt ze van boven en van onder te ver van de pony af en brengt deze daardoor uit haar evenwicht

de ts heeft een leuke pony maar kan beter op paarden gaan rijden en een kleinere ruiter voor de pony zoeken

Helemaal mee eens Knipoog hoef er niks meer aan toe te voegen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:27

Ik vind het zelf echt ontzettend meevallen hoor.. je ziet wel een raardere combi's.. Knipoog

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:28

jij kan misschien wat meer naar achter, voor de rest is het een leuk paardje Haha!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:30

jwbokt schreef:

ik ben absoluut niet bang haar te kwetsen, maar waarom zou ik iets zeggen waar ik het zelf niet mee eens ben ???

ik vind dat het nog kan, volgens mij heeft ze een lange rug dus dat van boven uitsteken hou je behoorlijk lang, en als paardlief geen last heeft wat is dan het probleem ?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:31

ja , je begint toch wel wat groot te worden Geld, geld! ...

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:02

Bedankt voor deze snelle reacties! Tong uitsteken

Even algemeen over het te groot. Dit ras de fell pony wordt net als ijslanders ook door klein volwassenen gereden. Ze kunnen dit makkelijk houden. Ook kwa benen steek ik in mijn ogen er niet abnormaal veel onderuit. Mijn beugels mogen misschien een gaatje langer, maar met ons nieuwe zadel is mijn beenligging al veel beter. Een lange man/vrouw op een kleine kwpn'er steekt in mijn ogen er net zoveel onderuit. Knipoog Ik ben gelukkig niet zo zwaar dus daar heeft zeker geen last van. Ook wordt ze al voor de kar gereden, jwbokt. Tong uitsteken Bij ijslanders wordt er ook geen probleem van gemaakt, en dit ras wordt net zo beschouwd. Knipoog Mijn zus, die langer is als mij, is op de nationale fell pony dag 1ste geworden met dressuur dus als dit echt niet kon, was het vast wel genoemd! Knipoog Ook ik heb in mijn korte wedstrijdcarriere nog geen commentaar gehad. Tong uitsteken

@ Ann_moi, klopt helemaal van het neusje! net als een fries heeft ze snel de neiging om op te kroppen. Natuurlijk word hier aan gewerkt! Knipoog

@ Desiree_1993, dankjewel! ja, mijn voeten is ook een probleempje... Bloos Knipoog

@ Runn_love_, hahaha, ik zal er op letten! Haha!

@ Lydia_, ze moet inderdaad meer op de buitenteugel. Heel goed gezien! Tong uitsteken Zadel lag inderdaad niet 100 % meer, dus hebben we daarom een nieuwe gekocht! Deze ligt veel beter! Knipoog

@ breezy302, ik ben 17. Tong uitsteken Bijna 18. Ik ben al een aantal jaar deze lengte, dus zal waarschijnlijk ook niet meer groeien. hahaha, dat zal ik proberen. Knipoog

Nogmaals bedankt voor de reactie's! Tong uitsteken

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:08

ik vind je nog net niet te groot, maar je pony lijkt er ook geen last van te hebben... verder duikel je steeds wat naar voren, daardoor lijkt het net alsof de pony steeds sneller gaat

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:44

Wat een leuke pony!
Het lijkt idd of je steeds naar voren duikelt, verder vind ik dat je een beetje kikkervoeten hebt(tenen te ver naar buiten)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:47

jwbokt schreef:

En hoe ga je dat uit leggen aan volwassenen op een IJslander??
Mogen die daar ook niet meer oprijden?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:49

te groot voor een fell pony ben je niet te snel,
het is namelijk net een ijslander, daar kunnen ook grote mensen op rijden,

vind het er goed uitzien, zou hem er alleen iets meer van achteren eruit rijden, zodat ze meer naar voren komt ben beenwerk en hoofdhouding,

zou ook je beugels 1 gaatje langer doen, tenen naar binnen , en achterover gaan zitten.

@ iedereen die vind dat ze te groot is, ga even naar het fell pony topic en vraag het daar even naa hoe het zit met te groot zijn. ikzelf heb er 2 gehad en zijn dus net ijslanders, worden dus ook bereden door grotere volwassene,

dus laten we het nu niet heel de tijd over de grote hebben, we weten NU dat dit gewoon kan en past op een fell pony Knipoog

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 16:49

Bedankt voor de reacties! Tong uitsteken

@ Martine123, Dat naar voren duikelen zie ik inderdaad. Ik zal er op proberen te letten! Knipoog
Steeds sneller gaan doet ze niet. Ze heeft een goed en constant tempo, waar ik erg blij mee ben! Tong uitsteken

@ Jezzi, klopt. Het is niet heel erg naar voren maar wel storend. Ik zal er aan werken. Hahaha, kikkervoeten? Die benaming kende ik nog niet! Tong uitsteken Klopt, het is zo lastig om alles tegelijk te doen. Heb laatst een beenhouding les gehad en dit heeft ook al heel veel geholpen!

@ Stalnollie, ik moet inderdaad mijn beugels een gaatje langer doen. Maar het nieuwe zadel helpt gelukkig ook al heel erg! Tong uitsteken

Nogmaals bedankt voor de reacties!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:17

Brainless schreef:
jwbokt schreef:

En hoe ga je dat uit leggen aan volwassenen op een IJslander??
Mogen die daar ook niet meer oprijden?

En dan mag je van mij wel even doorgaan jwbokt. Wat dacht je van al die mensen op haflingers en fjorden, die zijn ook niet al te groot en daar rijden ook volwassenen op..

Ts: het ziet er redelijk netjes uit, probeer wat meer recht op te gaan zitten Lachen
Ik vind jouw lengte absoluut niet storend Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:33

leuke pony! En jullie zijn een leuke combinatie.

Je zit alleen best wel in de stoel zit.. En je draait je tenen wat naar buiten. Probeer netjes rechtop te zitten en je benen wat naar achter te leggen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:58

leuk beestje!
let op je handne en blijf zelf rechtop zitten dan wordt het toaal beeld fijner;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:03

beetje meer recht zetten, je valt naar voren en dan heb je het plaatje dat je te groot bent.
als je netjes rechtop zit dan is dat plaatje al vele mooier Ja

en heel erg mooie manen trouwens Haha!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:53

jwbokt schreef:
hele leuke pony ; loopt ook niet verkeerd
af en toe iets te diep en mag meer van achteruit lopen maar hoe je het ook wend of keert je bent echt veels te groot voor de pony

sorry, ik zeg dat niet om je te kwetsen maar om je de ogen te openen
zet deze pony lekker voor een kar of zet er een kleine meid op van een jaar of 10 die redelijk kan rijden en je zult zien dat de pony dan veel beter en mooier gaat lopen en dat hij dan veel groter lijkt

Ik vind dat ze echt net op het randje zit , de pony heeft er nog geen last van , maar een kleiner iemand er op zou beter zijn , mischien wat afwisseling?
Je hebt haar lekker aan het lopen hoor, alleen je zit niet helemaal lekker ,
iets rechter. & soms vind ik je pony een beetje te diep lopen.

[edit=spelfout]