Tiff 8-jarige Krack C merrie @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Tiff 8-jarige Krack C merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 08:25

Hallo allemaal, ik open nu voor het eerst een topic in het nieuwe HAW, dus ik hoop dat het goed is Tong uitsteken

Tiff en ik zijn 3 jaar geleden bijna de L1 doorgestart, maar starten sinsdien niet meer vanwege omstandigheden. Vanaf januari gaan we echter weer beginnen met starten Lachen

Ik ben thuis met de training op het moment bezig met het werken aan het dragen van het lichaam en loslaten in de bovenlijn. Dit vind ze nog erg moeilijk, dit uit zich in het feit dat ze soms haar mond een stukje opendoet. Dit is een teken van spanning, en zijn we druk mee aan het werk, offtands IK ben daarmee aan het werk want het komt vanuit míjn spanning Lachen

De foto's zijn gemaakt door Baxter hier op bokt, en ik ben haar hier erg dankbaar voor! Bedankt Baxter OK dan!

Rustig stappen
Afbeelding

Indraven, iets op de voorhand en ik zit onderuit gezakt
Afbeelding

Loswerken
Afbeelding

Jammer van de tank op de achtergrond, ik vind dit echt een fijne foto!
Afbeelding

Ietsje op de voorhand
Afbeelding

Ik moet opletten dat ik niet in elkaar zak!
Afbeelding

Relaxte galop Lachen
Afbeelding

Ik weet het, ik moet op mijn billen blijven zitten!
Afbeelding

Beetje actiever maken Lachen
Afbeelding

Jammer vanuit de verkeerde hoek en op de voorhand...
Afbeelding

Draven Lachen
Afbeelding

Middendraf (hier kan je goed de spanning in de bovenlijn zien, wordt aan gewerkt!)
Afbeelding

Wat een heerlijk bekkie he Haha!
Afbeelding

Saampies met mijn knappert (L)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en wees een beetje lief voor ons, we doen allebei gigantisch hard ons best Lachen

taverno

Re: Tiff 8-jarige Krack C merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:53

Tif is een knap paard maar daar heb je weinig aan wat commentaar betreft. Knipoog

Ze houd de bovenlijn wel vast maar als ze die los laat heeft ze de neiging om op de voorhand te gaan lopen.
In de galop steek je je benen wat naar voren en misschien kan je je handen wat meer rechtop en bij elkaar houden.

De draf is ruim genoeg en het geheel komt mij plezierig over. Cool

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:40

Mooi paardje heb je onder je kont hoor! Haha!

Je hebt ook een mooie houding! Probeer af entoe alleen ff je hakjes uit te drukken en het is compleet Pling !
Over dat hij iets op de voorhand valt kan ik niet veel zeggen, want dat snap ik zelf ook niet echt.. ;$

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:20

Ik vind het er erg vriendelijk uitzien, die foto die je zelf mooi vind, vind ik ook een fijn beeld geven, hij is daar mooi op lengte!
Prachtig paard!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:21

Het is inderdaad een hele mooie combi...
Wat mij op viel is o.a. dat je soms een beetje teveel onderuit zakt... En dat Tiff soms behoorlijk op de voorhand loopt maar dat corrigeer je wel snel...
Het was erg leuk om jullie eens op de foto te zetten en ik vind ook dat er mooie plaatjes zijn uitgekomen...
Het was er ook heerlijk weer voor Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

Geef een fijn beeld Lachen

Ik vind dat je haar eerlijk rijd, paard maakt zichzelf nog wat lang en loopt wat zwaarmoedig, ga veel overgangen rijden en veel gymnastische oefeningen.

Je zit vind ik best meevallen hoor,ik vind je heel aardig zitten , op wat kleine puntjes na Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:31

crossmonster schreef:
Geef een fijn beeld Lachen

Ik vind dat je haar eerlijk rijd, paard maakt zichzelf nog wat lang en loopt wat zwaarmoedig, ga veel overgangen rijden en veel gymnastische oefeningen.

Je zit vind ik best meevallen hoor,ik vind je heel aardig zitten , op wat kleine puntjes na Lachen

Ben ik het mee eens..veel actieve overgangen voor een lekker actieve achterhand. Als ze haar achterhand er goed onder heeft zal ze nog mooier nageeflijk worden en zal de spanning in de bovenlijn verdwijnen. Op die ene foto die jij zo fijn vind, vind ik ook dat je haar goed rijdt..alleen lijkt het op een of andere manier toch een beetje alsof er spanning in jouw handen zit en er best veel druk op de teugels staat. Als dit wel het geval is goed je handen/armen ontspannen en nogmaals aan de achterkant werken, voorwaartsneerwaarts, dat heeft bij mij ook een hoop problemen opgelost Lachen Ik vind juist de 4e foto van onder er fijn uitzien. Hier drukt ze haar neusje er niet uit en loopt ze net wat mooier rond. Voor de L mag je paardje net ietsjes ronder lopen maar dat komt allemaal vanzelf want het ziet er al prachtig uit!
Laatst bijgewerkt door Joceline op 08-12-08 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:33

crossmonster schreef:

op deze foto's wel Knipoog maar ik heb meer gezien Knipoog
en de voor het topic moest ik toch iets toevoegen Knipoog

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:35

echt heel leuk(A)
ziet er tog goed uit

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:23

ziet er goed uit hoor!

dat koppie lijkt sprekend op het koppie van mijn verzorgpaardje Gaaaap

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:06

heey tijd niet gezien idd op bokt Haha!

Knap paard Ja

Probeer je rug iets meer uit te drukken (zo dat je wat rechter zit)
verder geen komentaar Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:18

het is redelijk goed,inderdaad op je kont;)
en lekker veel overgangen rijden,zal ze beter van gana lopen denk ik Knipoog

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:09

kan er best wel mee door hoor! OK dan! Rijd je niveau?
Leuk beestje Pling
maar ik denk dat je iets minder snel mag rijden de ene keer en de andere keer weer sneller. De rest van het commentaar geef je zelf al, vooral dat in elkaar zakken valt goed op, maar ik doe het zelf ook hoor Bloos

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:13

Mag ik vragen waarom je steeds doorzit? (of op t verkeerde been lichtrijdt) want vaak brengt doorzitten ook spanning met zich mee..
ook tijdens het wegrijden in de draf, dit is toch nog niet nodig in de L1? verder een super leuk paardje! succes verder!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:47

brennie85 schreef:
Mag ik vragen waarom je steeds doorzit? (of op t verkeerde been lichtrijdt) want vaak brengt doorzitten ook spanning met zich mee..
ook tijdens het wegrijden in de draf, dit is toch nog niet nodig in de L1? verder een super leuk paardje! succes verder!

Ik zit door om haar meer op het achterbeen te krijgen. Madam liep voorheen geheel ontspannen in de bovenlijn, maar ook iets teveel op de voorhand. Nu ik fijn kan doorzitten kan ik haar door middel van mijn zit en tempowisseling haar meer op het achterbeen zetten... vandaar dat ik haar dus 'al doorzittend' soms wat wegrij en weer terugrij. Dat brengt met zich mee dat er soms wat spanning komt, maar ik merk dat ik haar daar al steeds meer doorheen kan rijd.

Baxter schreef:
Het is inderdaad een hele mooie combi...
Wat mij op viel is o.a. dat je soms een beetje teveel onderuit zakt... En dat Tiff soms behoorlijk op de voorhand loopt maar dat corrigeer je wel snel...
Het was erg leuk om jullie eens op de foto te zetten en ik vind ook dat er mooie plaatjes zijn uitgekomen...
Het was er ook heerlijk weer voor Lachen

Nogmaals bedankt voor de foto's!
Dat ze soms op de voorhand loopt doe ik regelmatig expres voor het behoud van de ontspanning. Als madam op de voorhand 'mag' ontspant ze makkelijker. Dit heeft ze nodig om vervolgens weer even een stuk op te pakken. Ik wissel dit regelmatig bewust af, maar probeer daarbij de stukken van oppakken steeds langer te maken.

Verder de tips dat ik langzamer mag rijden en tempowisselingen en overgangen; dat ga ik weer actiever meepakken in de training! Bedankt voor de tips!

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:33

Het ziet er idd heel vriendelijk uit!
Heel mooi paardje heb je!

Commentaar: alleen wat rechter zitten, en dat is niet eens op elke foto.
Dus in het echt valt het mss niet eens op! Haha!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:53

je zit op veel foto's onderuitgezakt maar voor de rest vindt ik het aardig netjes hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:03

Die streep over het hoofd is wel goed gemikt zeg Haha! Haha!

Zelf zit ik niet graag door bij een paard dat niet ontspant, stuitert teveel. Misschien schilt dit per paard.

De foto met de tank vind ik zelf ook het beste beeld geven. Voor de L2 zou ze nog meer opgerichter mogen zijn, maar dat komt vanzelf als je haar achterbeen actiever krijgt. Dit is geen paard die ik te diep zou willen zien.

Lekker werken aan de achterhand, komt het vanzelf goed!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:49

Wat ik je aan kan raden aan de hand van deze foto's is het volgende:
Schuif je paardje wat met uit naar voren. Ik heb het idee dat het niet zo moeilijk moet zijn om dit paard met je handen naar voren te begeleiden.Het is ook niet veel, maar op deze lengte gaat het paard te snel achter de loodlijn lopen. Bovendien heeft het paard daarom nu ook niet de neiging om op te gaan richten. Eerst ruimte en ontspanning, dan achterhand en rug/buik, dan oprichting, daarna verzameling... waarschijnlijk kun je met iets meer lengte makkelijker instellen qua hoogte. Je zult dan dus ook sneller de nek als hoogste punt krijgen in plaats van het lage punt waar deze zich nu bevind.
Probeer ook veel te spelen met de stelling die je vraagt. Je paard lijkt wat stijf in de nek en hals. Ook dit kan de verdere spanning van de kaak en mond bevorderen. Probeer dit deel van het paard dan ook lekker soepel te maken zodat zed makkelijker ontspand.

Het valt mij op dat je paard niet zo snel is met het voorbeen. Dit zorgt er voor dat het paard de achterhand ook niet ver onder kan plaatsen. Het is dus zeker niet alleen een kwestie van de achterhand sterker maken om je problemen op te lossen. je zult eerst voor moeten werken om je paard los te maken. Zo creer je ruimte.

Jij zelf lijkt de neiging te hebben om je benen wat naar voren te duwen door je bolle rug. Probeer hier op te letten. Borstbeen nar voren en omhoog!

Ik vidn het wel geweldig om te zien hoe goed jouw paard op je let. Je hoeft alleen maar naar de oortjes te kijken om dat te weten.
Veel succes samen!

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:19

probeer je handen recht op te houden en recht op te zitten!!

wennny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:09

zò mooi paardje heb je onder je ! OK dan!
Vindt het er heel vriendelijk uit zien.. Haha!
Succes met wedstrijden

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:21

Super leuk paardje zeg:D
ik vind het er netjes uitzien,
en het commentaar wat je bij de foto's geeft, is helemaal waar!
maar dat weet je zelf al, dus dat is redelijk makkelijk te verbeteren;)

suc6 ermee!

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:01

wat een leuk koppie heeft ie inderdaad!
ik vind het er netjes uitzien, en het commentaar wat je bij de foto;s schrijft sluit ik me bij aan!
veeel plezier verder

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:11

Mijn complimenten!! Alleen je onderbenen ietsje naar achter op foto 1

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:25

Commetaar zet je zelf al bij de foto's, probeer je paard wat meer van achter naar voren te rijden, dan loopt hij wat makkelijker, en gaat hij niet op de voorhand, geef hem been zodra je voelt dat hij te diep of op de voorhand loopt! Leuk paardje