Foto's van Sonja

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:44

Ik heb zelf ook een welshje gehad (eerder in dit topic al een foto gezet), ik geloof dat ik er vandaag een paar heb gezien. Ze liepen alleen zo ver weg Frusty Binnenkort maar eens alle in the middle of nowhere dorpjes bezoeken Lachen

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 17:56

Cool, ik geloof wel dat Welshjes er daar in Wales nog heel anders zijn, (zoiets heb ik ergens op een site gelezen) hier in Nederland heb je veel modernere soorten en daar zijn ze veel zwaarder gebouwd ofzo

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:59

Het is wel zo dat er hier heel veel cobs zijn, en dan vooral bonte. Kom ik aan met mn lekker slank gebouwde dravers Haha! Daar zit nogal wat verschil in... Ik heb hier ook wat paardentijdschriften gekocht en daar staan ook vooral foto's van cobs in, en vragen van mensen met de vraamdste kruisingen: shireX thoroughbred (=volbloed) Welsh cobXvolbloed, en ga zo maar door...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:05

kewl, zijn er bontje Welshjes dan?? hihi cool, dat lijkt me wel grappig Haha!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:09

Een welsh fokker bij ons in het dorp (misschien ken je die ook wel: Kamstra, fokt welsh a) heeft elke keer zo'n periode waar ie verschillende kleuren fokt. Toen ik mijn welsg had, dus een jaar of 10 geleden, had ie welshjes met zulke aftekeningen dat ze ook werkelijk bijna bont waren: brede blessen (maanogen Lovers ) hoge witte benen, enz. Hij heeft nu een schimmelperiode: bruinschimmel, donkere schimmel, appelschimmel, enz. Wel leuk om te zien
Ik geloof dat ze hier in Engeland alles wat een beetje zwaarder is als een volbloed, cob noemen Haha!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:20

Ik ken die fokker niet, maar dat is opzich wel grappig (bij ons op stal is het bijna allemaal Vos (twee uitzonderingen Haha! (mijn twee lievelingen Haha! )
In UK heb je idd Welsh Cobs en gewone Cobs, en Cobs vallen volgens mij de meeste zwaardere kruisingen onder ofzoiets

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:25

Dan de draver: bruin, lichtbruin, donkerbruin, zwartbruin.... Slapen Da's nie leuk meer Ik wil graag een schimmeldraver Maar probeer die maar eens te vinden... (grrr). Gelukkig is Ofir lichtbruin, met een hele grote kol, dus die herken je wel *LOL*
Tammy is zwartbruin en To The Point is gewoon bruin, zonder aftekeningen (ja, een kroonrandje) lekker saai.. Rival heeft dan nog een schattig snebje en witte voetjes, maar dan houd het ook op...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:45

Ze zijn idd bijna allemaal bruin of zwart, ik kom nu ook heel veel op de drafbaan hier in groningen en daar zie je alleen maar bruine en zwarte (voor zo ver ik het gezien heb) maar ik heb wel een keer op een race een palomino gezien, dat was echt een vet stoer beest!!!!! *LOL*

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 21:21

wkoekoek schreef:
Ik heb hier ook wat paardentijdschriften gekocht en daar staan ook vooral foto's van cobs in, en vragen van mensen met de vraamdste kruisingen: shireX thoroughbred (=volbloed) Welsh cobXvolbloed, en ga zo maar door...


Hihi, ben benieuwd hoe die kruisingen eruit komen te zien *LOL*

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:27

heel vreemd.. Breed gebouwd, met een heel sierlijk hoofd.. Klopt gewoon niet Maar wel heel grappig om te zien Haha!
Wat er dan weer niet uit ziet, is wanneer er een heel klein vrouwtje ofzo op zit. Geen goede verhouding Frusty

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 22:08

Dat zie je in Nederland ook wel hoor, dat mensen veel te klein (of te groot) zijn voor paarden. Ik heb een keertje op een kruising tussen een Haflinger en een Fries, dat is wel een hele leuke kruising, beetje een bouw van een Fries alleen dan wat kleiner en bruin, superlief *LOL*
Er zijn wel meer hele leuke kruisingen, zo ken ik ook een kruising tussen ene Fries en een Tinker, dat is ook een hele leuke pony

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:31

welke paarden staan er nu allemaal op de drafbaan?? ben wel nieuwsgierig of ik ze ken

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 23:36

Ik ken er maar 7 paarden nu en ik weet geen een naam Bloos Ze hebben allemaal ontzettend lange en moeilijke namen, ik weet alleen dat van eentje de bijnaam Sherley is ofzoiets

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:43

Roodnoot toevallig? Weet je nog meer bijnamen? Meestal is daar wel een naam uit af te leiden. Al hadden wij toen een leuke uitzondering: het paard heette No Limit, maar zn bijnaam was ieniemienie, omdat ie zo klein was.... Haha! Niet dus. Stokmaat 1.70 ofzo? Hij was echt giga, ik kon zo onder zn hals doorlopen

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 23:52

Roodnoot is het niet, dat komt me niet bekend voor, Die zeven namen zijn me wel verteld, maar ik zou ze zo niet meer weten, alleen eentje was Donner Yankee ofzoiets

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:55

Roodnoot is een stam toch? Wij hebben een roodnoot op de manege.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 23:55

Ik ken het iig niet, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd Bloos

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:04

Roodnoot is de naam waar iemand mee fokt, echt al jaren (sinds 1950). Mijn autorijlesinstructeur heeft Pro Roodnoot. Welke staat bij jullie op de manege??

Citaat:
Donner Yankee

Was het toevallig Ride a Yankee of Norden Yankee? Dan weet ik namelijk ook wel bij wie je staat... Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:11

Mirna Roodnoot
Was op de bongerd

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:16

Of die was al heel erg oud, of ze is nooit bij het stamboek aan gegeven, kan haar namelijk zo snel niet vinden... Verward

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 23:13

wkoekoek schreef:
Citaat:
Donner Yankee

Was het toevallig Ride a Yankee of Norden Yankee? Dan weet ik namelijk ook wel bij wie je staat... Haha!


Norden Yankee kan het best wel zijn, dat komt me heel bekend voor :>

(sorry voor de late reactie, maar ik ben een week weg geweest)