Ons knappe arabieren mannetje : A.F.Gemini

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:12

Ik vind het een heel lief en knap veulentje.. Dat is het ook nog een veulentje en het is logisch dat die een lekkere teddyberenvacht heeft want je gaat een veulen toch geen dekens omdoen Verward De vader en moeder van je veulen vind ik ook erg mooi.

Enne Horseranch... smaken verschillen ook onder de arabieren.... de een houdt meer van russische en de ander meer van egypthische arabieren. Voor ieder wat wils... of AF Gemini later een goede dekhengst wordt dat zien we wel weer als hij wat ouder is Knipoog Waarom moet iedereen zich zo druk maken en van die onaardige dingen zeggen Verward Je hoeft zo'n paardje toch niet meteen de grond in te boren... dan reageer je toch niet als je niet leuks te melden hebt

Veel plezier met je paardjes Max_4ever

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:31

Max4ever, trek het je niet aan joh. Laat lekker kletsen. Er zijn zoveel redenen om niet naar zulk geklets te luisteren.

Smaken verschillen, zeker in arabieren wereld. Waarom zjin er anders zoveel verschillende types en bloedvoeringen? Natuurlijk kan een paard je gewoon niet aan staan en mag je dat zeggen. Maar ik vind het nogal gewaagd om vanaf deze foto's te zeggen dat ik een paard niets vind. Wat kun je nu eigenlijk zien op die foto's. Dus een echt juist oordeel zal het niet zijn. Alleen de foto met het hoofd is duidelijk. Trouwens, je weet het: jaarlingen zijn naarlingen.

Ook het verhaal over dat ouders zo belangrijk zijn is natuurlijk maar gedeeltelijk waar. Een pedigree houd niet op bij vader of moeder. Ik heb ook de neus van mijn oma en de krullen van mijn opa.

Ga lekker naar de keuring, dan krijg je een onafhankelijk oordeel van de jury, hoewel zij hebben uiteindelijk ook hun persoonlijke voorkeur. Ik zie daar je wel, ik ga ook met mijn jaarling hengstje. Uiteraard zullen er ook genoeg mensen zijn die hem niets vinden. Ik vind hem absoluut geschikt voor wat ik met hem will doen en daar gaat het uitendelijk om. Ben jij tevreden over Gemini? Dan is het toch goed

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:50

horseranch"]
[quote="jamylover"][quote="horseranch schreef:
Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben of niet dan.
Ik persoonlijk vindt er niks aan en zijn vader heeft nooit een premie behaald op de keuring.
Je vraagt toch wat wij er van vinden????? Dit is dus mijn mening !!!!!!!

Is dat dan zo belangrijk, dat z'n vader een 1e premie haalde? Van mijn paard ken ik de ouders helemaal niet Scheve mond En ik vind het niet erg sportief van je dat je meteen je mening klaar hebt. Ten eerste het dier is in zijn wintervacht, en ten tweede de foto's zijn best klein. Ik vind het een mooi veulentje. EN trouwens, er kan nog veel veranderen aan dat dier.
[/quote]

Het is ZEKER wel belangrijk wat vaders gedaan heeft. Ze willen hem tot opfokken tot dekhengst!!!!!! Je komt met een paard wat zijn hele leven ingetaped moet blijven echt niet ver.... Wij fokken al een aantal jaren arabische volbloeden en ik zal er toch wel iets meer verstand van hebben, niet??...... Maar je komt er straks zelf wel achter.....
[/quote]

hahaha, wat een Arrogantie zeg! Waar bemoei jij je in godsnaam mee? Hardstikke fijn voor je dat JIJ er zoveel 'verstand' van hebt, maar is er hier een reden om je daar zo over uit te wijden? Dacht het niet en als jij zweert bij goede bloedlijnen, prima, maar laat een ander ook in z'n waarde!

Trek het je niet aan hoor! Het merendeel is het met me eens als ik zeg dat het een ontzettend leuk beestje is! Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 12:24

Hey allemaal bedankt voor de reacties hoor

En Ik weet wel waarom Horseranch zo doet hoor.......volgens mij niet eens om Gemini zelf maar omdat we HK Letina niet van hun geleasd hebben. Om verschillende redenen. Als dat niet zo is , dan snap ik ook niet dat ze van die pbtjes stuurde daarover......

Maarja ze doet maar wat ze niet laten kan, Ik reageer gewoon niet meer op haar . Zonde van de moeite

We gaan Hoogst aarschijnlijk met A.F.Gemini naar de amateurs keuring in bunschoten en ook naar tilburg. Dus daar zien we wel wat ze van hem vinden. We hebben ook veel tips gehad van enkele fokkerijen van arabische voldbloeden en kennisen van ons zitten ook in de arabiertjes.

Hij is vandaag pas een jaar geworden . En idd jaarlingen zijn naarlingen.
Hij loopt bij ons ook lekker zonder deken in de wei. Hij heeft 1 weekje een deken opgehad toen hij net bij ons was , toen had hij namelijk een heel dun vachtje en begon het heel hard te vriezen. Nu is het echt een teddy beertje Lovers

Kortom we zien wel wat mijn knappe ventje gaat doen Haha!

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:27

horseranch schreef:
Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben of niet dan.
Ik persoonlijk vindt er niks aan en zijn vader heeft nooit een premie behaald op de keuring.
Je vraagt toch wat wij er van vinden????? Dit is dus mijn mening !!!!!!!


Het komt er dus op neer dat een paard pas wat is als hij/zij een premie heeft behaald op een keuring Verward.
Verder is dit geen aanval op jou hoor, maar zoals je dit zegt komt het een beetje vreemd over. Natuurlijk mag je altijd je mening geven, daar wordt ook naar gevraagd.

Nou even on-topic:
Ikzelf vind hem wel lief, hij heeft wel een leuk hoofdje. Veel plezier ermee

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:28

ik wens jullie veel succes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:32

Oh oh wat is het weer gezellig allemaal. Boos!
Ik zou het fijn vinden als we eens op een vriendelijk manier met elkaar van mening zouden kunnen wisselen, ipv dat oneindige gemuts tegen elkaar.

Ik zou het dan ook fijn vinden als het vanaf dit bericht anders verloopt anders zal het afgesloten worden met een slotje.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:40

Mickey schreef:
Oh oh wat is het weer gezellig allemaal. Boos!
Ik zou het fijn vinden als we eens op een vriendelijk manier met elkaar van mening zouden kunnen wisselen, ipv dat oneindige gemuts tegen elkaar.

Ik zou het dan ook fijn vinden als het vanaf dit bericht anders verloopt anders zal het afgesloten worden met een slotje.


Voel me niet aangesproken Schijnheilig, vind het alleen een beetje banketstaaf dat als iemand heel trots is op zijn paardje een ander rare opmerkingen maakt, ik vind dat je dit ook op een normale manier kunt zeggen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:00

Wauwwww Kwijl wat een prachtig beest zeg! Een echt arabiertje, het straalt er al vanaf! Mooi koppie en een mooie kleur! Lief zo wollig als hij is! Heb je zijn mooie naam zelf bedacht?

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 18:21

Zo hebben ze hem bij Arabian Fantasy genoemd, vandaag ook A.F voor zijn naam. vind het ook een mooie naam. vanavond komen de foto's van zijn 1e verjaardag er ook op.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

diara
Berichten: 107
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:48

domme vraag..
maar hoe spreek je zn naam uit?

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 19:51

Je zegt het gewoon zoals het er staat gemini dus geemienie haha

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:54

Het is toch Gemini op zijn engels (dat betekent nl. Tweeling), dan is het Djem-me-nei. Mama van Galactica heet ook Gemini Lachen

Galactica Wadim X Gemini

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 22:50

Youko schreef:
Het is toch Gemini op zijn engels (dat betekent nl. Tweeling), dan is het Djem-me-nei. Mama van Galactica heet ook Gemini Lachen

Dacht ik eerst ook want hij is van een tweeling. Maar Bij AF noemde ze hem gewoon Geemienie dus wij hebben een nederlandse versie Haha!

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

A.F.
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:56

Hallo Allemaal,

Allereerst nog gefeliciteerd met A.F.Gemini zijn eerste verjaardag. (zijn naam betekent trouwens wel tweeling) Wat een ophef zeg!
Dat zijn vader A.F.Kylian destijds geen premie behaald heeft komt door een jurylid, deze keurt nu niet meer op de hengstenkeuring dit zegt op zich al voldoende lijkt mij.Alle leden van de fokkerij commissie hadden wel synoniem voor A.F.Kylian gekozen, jammer genoeg werd hun inbreng destijds in de wind geslagen tegenwoordig worden ze wel geraadpleegt.
A.F.Kylian is een van de weinige Nederlandse hengsten die op internationaal niveau bewezen heeft mee te draaien. Hij heeft al meerdere zeer goede resultaten geboekt op verschillende nationale en internationale keuringen zie resultaten op www.arabianfantasie.com onder nakomelingen. A.F.Kylian is een verschrikkelijk mooi en korrekt paard, Diegene die dit paard niet de moeite waard noemt heeft in mijn ogen absoluut geen zicht op het Arabische ras.
Maar iedereen mag uiteraard zijn/haar mening en smaak hebben.
Ik zou zeggen wees tevreden met je eigen paard en laat andere dat ook zijn. Met afkraken bereik je niks.

Grt.Arabian Fantasie

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:18

A.F. schreef:
A.F.Kylian is een verschrikkelijk mooi en korrekt paard, Diegene die dit paard niet de moeite waard noemt heeft in mijn ogen absoluut geen zicht op het Arabische ras.
Maar iedereen mag uiteraard zijn/haar mening en smaak hebben.
Ik zou zeggen wees tevreden met je eigen paard en laat andere dat ook zijn. Met afkraken bereik je niks.

Grt.Arabian Fantasie

Amen

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:34

Absoluut mee eens A.F.!!

Vestival komt toch bij jullie vandaan??

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:54

Helemaal mee eens!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers