Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 20:02

Lovers

Míjn paard!

Sinds 3 dagen is Amon van mij, na een héle lange tijd van dromen, hopen en wensen! Ik kan nu dus echt zeggen dat het míjn paard is, en niet zomaar míjn paard, maar mijn knapste paard van de hele wereld! Want dat is ie! Hij is het afgelopen jaar zó gegroeid (hahaha, ja, ook in de breedte! Tong uitsteken maar ik bedoel vooral in zijn kunnen en denken), ik kan nu zorgeloos met hem naar buiten, en hij loopt zowaar een lekker pasje dressuur in de bak!

Vandaag was weer de tweede keer sinds ongeveer een jaar dat ik serieus met hem gereden heb, en ik ben zó trots op hem! Hij doet gigantisch hard zijn best, en ik ben hardstikke blij met het plaatje nu! Ben erg benieuwd wat hij over een half jaartje doet! Lachen

Even wat over Amon! Hij is een 8-jarige kruising AndalusiërXKWPN, wordt al een hele tijd uitsluitend bitloos gereden, en dat gaat super! Qua niveau hoop ik dat we binnekort rond de B zitten, haha, het lijkt me leuk om wat onderlinge wedstrijdjes te rijden, om een doel te hebben om naartoe te rijden, en gewoon omdat het leuk is! Tong uitsteken Het grootste probleem is nu echter de galop. In stap en draf is hij geweldig, licht, los, buigt netjes, is constant in zijn gangen en zijn houding.. Maar galop vind hij nog erg moeilijk, hij doet het wel, maakt nette sprongen, maar vind het lastig om daar ontspannen in te blijven.
Het valt natuurlijk ook niet mee, met zo'n buik, hihi Bloos

Nou, ik krijg graag tips! Mijn eigen punt is dat ik héél erg in een stoelzit zit! Komt waarschijnlijk door de combinatie van een zéér breed paard, een boomloos zadel en te korte beugels. Ja

Afbeelding

Afbeelding
Oooh wat is het toch een knap paard Lovers

Afbeelding
Hihi, de galop dus, heel moeilijk, maar we doen ons best! Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Mijn favoriete foto! Hij loopt hier precies zoals ik het voel, licht, los, blij, lief, fijn been- en ruggebruik, hij doet z'n best, ben hardstikke blij met dit plaatje!

Afbeelding
Even een moeilijk momentje, verruimen vlák na een wending. Niet alleen vind hij het moeilijk hoor, ik ook, haha!

Afbeelding
Ja, ik hóú van dit paard! Echt mijn droompaard, haha! Lachen

Oh. En nee, ik heb geen cap op! Het ligt aan mijn bui of ik hem opzet of niet, gisteren wel, vandaag niet, en ik vind het príma om er commentaar op te krijgen uiteraard, maar dat is het énige commentaar waar ik weinig mee zal doen. Dus bespaar de moeite! Knipoog

Tips over hem, mij, ons en andere dingen hoor ik alleen maar heel graag natuurlijk! Ja

Liefs, Joyce

Yinari

Re: Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:07

Wat leuk! Volgens mij heb ik van jou al wel topics gezien op paarden van anderen toch? En nu je eigen knollebol, echt gaaf!
Ik denk dat het echt een WAUW-paard wordt als hij wat meer in conditie is Haha!.
Verder zit je inderdaad wat opgetrokken met je benen, maar wel récht.
Heb je een boomloos zadel omdat je dat zelf fijn vindt of omdat het er gewoon bijzit? Omdat je daar deels je 'stoelzit' de schuld van geeft....Knipoog

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:08

Heel mooi,maar veel te vet.Pas maar snel zijn rantsoen aan en lekker aan het werk.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 20:19

Wát denk je dat ik aan het doen ben, haha? Hij krijgt niks, behalve hooi, staat overdag op het land, en moet flínk werken nu. Het is ontzettend ongezond zo, echt om te huilen.. Nagelbijten / Gniffelen

Yinari: Klopt, heb veel verschillende paardjes mogen rijden, hardstikke fijn, want heb daar veel van geleerd! In mijn profiel staat het grootste gedeelte ervan, haha! Boomloze zadel is omdat het erbij zat, maar ook omdat dat gewoon geweldig op hém ligt. Hij heeft minstens boommaat 250 op het moment, hihi, zijn rug is gewoon een plat vlak, daar kan geen ander zadel op.. En omdat hij in conditie (vet en spieren) nogal veranderlijk is, zou ik anders minstens 7 boomzadels moeten hebben voor elke fase van zijn lichaamsconditie.. Hiervan weet ik zeker dat het lekker op zijn rug ligt, dat ik er dan niet zo heel netjes (zit wel lekker, trouwens!) op zit, moet ik er dan bijnemen, vrees ik! Lachen

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:23

Hey die Joyce!

Amon, Amon, Amon! Go jij! Go jij!
Lekker ding is het toch. Haha!

Waar is je cap! Bij Nirvana had je die altijd netjes op. Bloos!
Tong uitsteken

Ik vind het best wel knap dat ondanks hij zo dik is, hij nog zo ruim loopt.
Mooi die achterhand eronder en ook nog kunnen galopperen!
Ziet er lekker ontspannen uit! Ja

Op die foto waar je zo trots op bent, heeft hij een heel mooi ondertredend binnenachterbeen.
Heb niet echt commentaar Bloos

Ben trots op jullie, ga zo door!

xxx Doei!

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:24

Leuk paard! Hoe hoog is die eigenlijk? Hij ziet er best groot uit zo.Probeer alleen je handen rechtop te houden je hebt een beetje pianohandjes Lachen

CoriienRN

Joyce in 1 woord super super super gaaf dat je amon hebt.

mischien je beugels 1tje langer?

essie_blue

wat een prachtig paard! Idd is hij nogal vet (maar dat maakt het wel heel schattig Bloos ) Je trekt alleen soms je hakken op en je zit volgens mij best gespannen. Probeer te ontspannen, dan doet je paard dat (meestal) ook. Haha!
Ziet er wel heel netjes uit, gewoon beugels gaatje langer. Kan je ook beter zitten Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 20:31

CoriienRN schreef:
Joyce in 1 woord super super super gaaf dat je amon hebt.

mischien je beugels 1tje langer?

Dat zijn er 8 Haha!

Haha, maar super bedankt! Volgende keer gaan mijn beugels inderdaad een gat langer! Ja

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Hij is 1.63 hoog, dacht ik!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:32

oooo wat is die mooi !!! ik vind het er heel erg mooi uitzien zo die combie!! ga zo door Tong uitsteken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:37

kijk dat is tenminste een Paard!!!
Wat een mooi beest!
Je rijdt hem netjes,alleen zoals je zelf al zei de galop,probeer je benen lang te maken en op je kont te zitten.
Gewoon door oefenenen met deze mooie kanjer!!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:42

Ziet er leuk uit! Mag ik vragen waar je je paard gekocht heb? vind hem heel erg lijken op een paar dat ik ergens eerder heb gezien Vingers aflikken

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:44

leuk paard zeg!
probeer alleen we je duimen omhoog te houden Knipoog .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:56

Geweldig, wat istie leuk Haha! penny Bloos Haha! En lekker, euh,, nou,, rond Lachen Bloos

Nou het gebruikelijke commentaar :

Je lijkt wat naar achteren te zitten, trekt af en toe je benen op en je tenen steken wat naar buiten Lachen sorry maar het moet.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:02

MLEENESS schreef:
Ziet er leuk uit! Mag ik vragen waar je je paard gekocht heb? vind hem heel erg lijken op een paar dat ik ergens eerder heb gezien Vingers aflikken

Hij heeft hiervoor in Leidschendam gestaan, een jaar. En dáárvoor in Noordwijkerhout, waar ik hem toen ook een tijdje verzorgd heb Lachen

Bedankt allemaal voor de tips en leuke reacties! Ja

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:11

Heb al een aantal topics van je gezien, altijd onwijs gave paarden, en wederom hier weer, wat een enorm ruig beest! Letterlijk enorm, maar dat komt wel goed zo te horen!
Commentaar is hierboven eigelijk al gegeven, vind dat je hem netjes rijd!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:18

Wat is het zadel voor merk?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:20

eindelijk is ie er dan he Joycie Lovers

zoals gezegd je beugels langer, hak naar beneden en op je Kont zitten Knipoog wat betreft een zadel met boom, je zou altijd over een poosje voor een massimo kunnen kijken die gaan tot boommaat giga en heb je in verschillende modellen (dressuur, spring, veelzijdig, trail)

en ik wil er natuurlijk een xtje op Bloos Knipoog Clown

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:30

Joyce met dr eigen paard Lovers

Het ziet er al netjes uit. Lekker ontspannen. Die galop dat komt nog wel. Doet ie dat zonder dat je erop zit ook (zn hoofd weer omhoog?) Ik denk dat ie zonder zadel ook heel lekker zit of niet? Zo ja: dan zou ik ook vaak zonder zadel gaan. Is erg goed voor je houding Knipoog

Tja echt commentaar heb ik eigenlijk niet. Je zit netjes op en ik vind jullie een heul heul leuke combinatie! Haha!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:40

Wat een ontzettend leuk(veel te dik Haha! )paard.

Je zit valt reuze mee imo omdat ik me zo kan voorstellen hoe breed jij moet zitten momenteel:oo
Over de galop,niet teveel de nadruk op leggen komt vanzelf goed,kwestie van trainen.
Heb je de mogelijkheid om buiten te rijden,vaak is het lekker om eens buiten op een enorm lang stuk aan je galop te werken(wat veruimen terugnemen enz.).

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:47

pompom, ze zit op een 15 min stappen van het strand, lijkt me lang genoeg stuk. O joyce als je nog ideen wilt voor de galop verbeteren dan kan ik je vast wel helpen, je weet wat een drama thinka was en die gaat ook steeds beter

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:02

2478928 kg eraf en je gaat de sterren van de hemel rijden met onze kanjer Haha! Want als hij al zo loopt met die kilo's teveel dan loopt hij straks nog lekkerder als alles weer in proportie is. En dat komt echt goed hoor, Amon is nou eenmaal een paard wat van lucht al dik wordt, en dan nog een tijdje niks doen dan zit het er zo aan bij hem.
Je kunt je stoelzit ook vermijden door een gaatje langer te gaan zitten, en probeer eens stukken zonder beugels te rijden, je zit stabiel genoeg dus je blijft wel in het zadel Knipoog En als hij straks afgevallen is dan zullen je benen ook makkelijker uitstrekken, nu liggen ze over een bolletje, en dan gaat dat ook moeilijk.
Maar ik vindt dat hij het geweldig doet, net op zijn nieuwe stekkie, en zich dan al zo opstellen, wat een kanjer!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:12

Prachtig paard zeg(ok ietsje te dik misschien Haha! )

Ik ga mee met bovenstaand commentaar, maar wil je ook even wijzen op het feit dat je bitloze optoming op deze manier niet vriendelijk inwerkt. Hij zit te laag op de neus waardoor de druk op een heel gevoelig deel van zijn hoofd komt. Dus als je die neusriem nou twee gaten omhoog doet werk je zo vriendelijk in als bitloos bedoeld is.

verder zou ik veel meer gaan galopperen dan draven, wel langzaam opbouwen maar er bijvoorbeeld naartoe werken dat je 25 minuten lang alleen maar galoppeert. Dan ontwikkelt hij buikspieren(en valt dus sneller af), draait zijn bekken goed los, ontwikkelt meer kracht waardoor de balans beter wordt(dat ga je aan de voorkant dus merken) en hij wordt losser in heel zijn lijf.

Succes!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:35

ik heb m'n twijfels over je zadel. zoals je zelf al aangeeft en ook wel te zien is, is je paard superbreed. ik vind het zadel er helemaal niet goed op liggen, daardoor zit je zelf ook niet optimaal en ik verwacht dat je paard in de galop daarom moeilijk doet.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:37

Wat ontzettend leuk om te lezen dat Amon nu je EIGEN PAARD is! Gefeliciteerd!!

Waar staat hij nu gestald? Vervelend dat hij zo dik is joh... Maar denk dat je goed op weg bent door hem voorlopig alleen maar hooi te geven. En verder misschien lekker veel buitenritten maken. Verbranden, die calorien! Haha! En het is nog leuk ook.

Commentaar geef je zelf al, daar sluit ik me dan ook bij aan. Wanneer hij slanker is, zullen je benen automatisch meer recht naar beneden gaan vallen. Dus daar zou ik me niet zo druk om maken. Op sommige foto's zie ik wel dat je veel naar beneden kijkt, dus mijn tip is: lekker voor je uit blijven kijken!

Ik kom jullie vast wel weer eens tegen! Veel plezier en succes met dat stoere paard!