Aaron @ Springwork [haflinger]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Aaron @ Springwork [haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 11:43

Hallo Bokkers,

Dit is de 4e keer dat Aaron op bokt is te zien. Hij is alleen nog maar met dressuur work bekend op bokt.
Nu dus de afdeling springen. Ik heb over ongeveer 2 maanden een aantal foto's gemaakt en die wou ik hier graag laten zien.

Aaron is een 12 jarige haflinger ruin, die sinds 12 augustus 2008 bij mij is. Bij de vorige eigenaar is aaron alleen maar gebruikt voor crossen of wandelingen door de polder/strand/bos/duinen. Sinds 12 augustus zijn ik en aaron bezig met lessen. Sinds afgelopen donderdag heb ik ook springles met aaron.
Volgens mijn dressuur instructrise zijn wij B start klaar.
Mijn vraag aan jullie is, zijn wij dat ook voor het springen?

goed om even te weten;
Ik heb in die 2 maanden 1.10 met aaron gesprongen(hier is geen foto van), maar zijn wij helaas door een oxer gevallen en dat bracht bij ons beide een erge schrik op. We zijn nu weer rustig aan het opbouwen.
Toen ik voor het eerst met hem ging springen, sprong hij eigenlijk helemaal niet en het enige wat hij kon was keihard crossen door de bak en met een enorme vaart op de hindernis afgaan en dan 2 opties of er keihard overheen vliegen of vol op de rem.

genoeg verteld!
hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Dat was wat ik bedoelde met er keihard op afrace en gelijk stoppen. Hij was heel onverwachts die periodes. want de ene keer sprong hij wel, en kon ik hem netjes in houden en soms was hij niet in te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog wat Dressuur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar Dressuur:
* voeten!!
* Handen hoger dragen
* Voor uit kijken
* Schouders naar achteren
* Niet naar voren vallen

Commentaar springen:
* Niet te vroeg gaan zitten
* Voor uit kijken
* Handen
* Voeten

Donderdag heb ik weer springles, en dan worden er weer foto's gemaakt.
Die ga ik dan ook even plaatsen.

Tips zijn altijd welkom zolang je het maar vriendelijk houd.

Liefs Liz

Anoniem

Re: Aaron @ Springwork [haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:45

ik heb eigenlijk hetzelfde commentaar als jij zelf, vooral erop letten dat je niet te vroeg gaat zitten ( ik heb het erover tijdens de sprong) het lijkt erop dat je al normaal gaat zitten als hij nog in de sprong zit. verder vind ik het erg netjes en een erg leuk paardje!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:16

Wat een supermooie haf! Fijn dat het springen vooruit is gegaan, lijkt me niet prettig om steeds bijna gelanceerd te worden Vork
Even klein dingetje over de dressuur: let erop dat hij zich niet opkrult. Drijf hem dan bij en probeer het neusje er iets meer uit te houden. Ziet er lekker uit voor de rest!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:21

Oke bedankt! Zal er op letten Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

Wat ik nie begrijp is waarom je in godsnaam 1.10 met je pony gaat springen in zo'n korte tijd, en dan in een oxer vallen?
Als hij stopt dan heeft dit meestal wat te betekenen, ga hiermee aan de slag.

Verder heb je zelf je commentaar al gegeven en ik vind jullie een leuke combi, probeer afentoe het neusje er iets meer uit te halen.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:48

We zijn natuurlijk niet in een keer naar de 1.10 gegaan maar steeds een stapje hoger. Dat kan je zelf hopelijk ook wel in zien.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:50

probeer je handen verder naar voren te doen op het moment van de sprong, je gaat goed mee alleen lijkt het net alsof je hem met je handen een btje tegenhoud.

wel een superleuke haf!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:33

ziet er leuk uit idd niet te vroeg gaan zitten. maar dat dressuren... hij loopt wel heel erg krampachtig vind ik eerlijk gezegd... probeer zijn neusje iets meer eruit te rijden

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:45

Oef, nee de dressuurfoto;s doen het em niet... Paardje loopt erg kort, op de laatste foto met een weggedrukte rug (bijna hol zelfs), hij duikt achter de teugel (pony zoekt uitweg) en waar ik het meest over struikel zijn de sporen. Leer eerst je benen lang te houden! En wat je zelf zegt over het voorover vallen, absoluut.
Over het springen daarentegen ben ik al wat enthousiaster, pony vind het leuk, ruiter duidelijk ook! Je bouwt het nu prima op, zoals je het beschrijft. Altijd goed even een stapje terug te doen af en toe.
dat weigeren op foto 1 en 2 zeg maar, ik weet niet of jij nou zo goed blijft zitten terwijl hij weigerd of omdat hij weigerd omdat jij al klaar zit om je schrap te zetten, want zo oogt het een beetje. I could be wrong.
Overigens vind ik je haf een tikkeltje te zwaar. aandachtspuntje?

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:54

Ja klopt, ik heb hem ook nog niet zo lang als je het bovenste leest. En hij heeft altijd op het land gestaan waar hij zich dik kan vreten. Dus vandaar. We zijn met alles bezig.

Aaron heeft een kort nekje, en is ook erg kort in zijn lichaam vandaar dat het er misschien ook zo uit ziet dat hij op gekropt loopt. Maar dat valt echt onwijs mee.

bedankt voor de tips

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:11

sorry maar ik vid dat je paardje er kort loopt. want je zegt over een korte nek. mijn haf heeft ook een korte nek maar door lang en laag te rijden komt het van zelfs goed. kan hij ook beter bewegen. en ziet het er al vriendelijker uit.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:16

wat een mooie sliding, misschien toch maar western Knipoog

Bij de landing zou je wat meer mogen megeven volgens mij.
Verder commentaar is al gegeven.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:21

@ Star_L0ver; Ja daar zijn we ook mee bezig met het lessen. Er word dus wel aan gewerkt!;)

@ Mloeser; Ja dat klopt. alleen heb ik er soms nog al moeite mee vandaar!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:55

Ik vind het er wel aardig uitzien. Maar die hoogte van het springen klopt toch niet? Voor de B moeten ze dan toch veel hoger of niet? Hoe hoog staan de hindernissen op de foto`s dan>?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:07

nou het gaat er niet om wat ik wel en niet kan zien, maar wat ik niet begrijp is als je haf al op zo'n klein hindernisje stopt waarom je dan zo hoog wilt springen.
Ik zie het nu er gewoon niet van in.

Probeer je beugels eens een paar gaatjes korter te doen met springen want op sommige foto's lijkt het in de landing alsof je meeschiet, misschien dat je dan beter meegaat, snappie Knipoog

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:20

als je emt een dressuur zadel gaat springen doe de beugels dan paar gaatjes korter dan kom je beter uit het zadel
wat je nu op enkele foto's dus niet doet...

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:16

Oke bedankt,

...

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:23

DivaMiep schreef:
Ik vind het er wel aardig uitzien. Maar die hoogte van het springen klopt toch niet? Voor de B moeten ze dan toch veel hoger of niet? Hoe hoog staan de hindernissen op de foto`s dan>?

Ja dat klopt.
Maar het zijn ook verschillende hoogtens op de foto.