Mirna at les!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Mirna at les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:32

Hier een aantal Mirna foto's, ik had vandaag les van Kim (Nimber op bokt) en dit ging erg goed. Jammergenoeg heeft Mirna nog niet zo'n super conditie, maar ze doet toch goed haar best. We hebben vooral overgangen geoefend. Ik rijd Mirna nog maar kort en ze loopt op B niveau. Ze is een 6 jarige, Elite/sport merrie van Wallenstein. Verbeterpunten zijn, niet te diep rijden, constante aanleuning en zelf mooi rechtop blijven zitten. Ik vond de les erg geslaagd en hoop dat Kim nog terug wil komen Haha! Knipoog

Onder de les zijn er ook een aantal foto's gemaakt, ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden, hier komen ze:

Even stappen..

Afbeelding

Een drafje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik zelf wel mooi, lekker ruim Cool

Afbeelding

Uitstappen Knipoog

Afbeelding

Niet echt geweldige foto's, maar het geeft een beeld. Jammergenoeg geen gallopfoto's, fotograaf had geen zin meer Koe Ohja en dat dikke buikie is van haar dracht, Mirna is eind februari/begin maart uitgerekend van Allacher.

Groetjes Melina

Hebbesje

Re: Mirna at les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:01

Netjes!
Ook leuk die haren kort. Ik wil het eigenlijk ook maar durf niet xD
Probeer wel je hakken wat meer uit te drukken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:05

Ziet er opzich netjes uit, inderdaad de hakken, misschien ondanks dat het een dressuurzadel is toch je beugels een gaatje korter? dat helpt vaak al! daarnaast ben je op foto 3 nogal onrustig met je handen anders zou je paard niet zo met haar mond doen. Je heb haar er wel erg mooi onder lopen Ja goed voorwaarts neerwaarts

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:07

Hoi melina!

Leuke foto's.
Heeft Je haar manen zelf geknipt of heeft ze die erafgeschuurt? Bloos
Mooi dik buikje heeft ze al! Ach gut
Ik kom zeker een keer kijken als ze geveulend heeft Haha!
Probeer je hakken alleen nog wat meer uit te drukken(misschien de beugels 1 gaatje korter?) Knipoog

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:08

Ziet er keurig uit ! Je pony/paard loopt mooi ruim, Zoals ik al las net het enige aanmerkingspunt zijn je hakken. maar daar heb ik ook last van! . Ik wens je alvast veel plezier met je veulen! en mooie merrie!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:24

Nou die manen vind ik nog geheel niet verkeerd staan hoor Knipoog ik weet dat lange manen erbij horen maar toch.
Ziet er verder netjes uit hoor en wat is ze al dik he.
Denk als je lekker met haar als ze het veulen heeft gehad aan de slag gaat dat jullie dan echt een leuke combi gaan worden in de dressuur! OK dan! Vind haar trouwens erg goed bij je passen, je was ook weer erg geconsentreerd zo te zien aan je tong Tong uitsteken Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:43

Ohja nog een dingetje. Op de foto's mét jas lijk je nogal wijd met je armen te rijden, dat je armen nogal van je lichaam afhoud (armen meer tegen/bij je lichaam) en op die zonder jas mis ik het knikje in je ellebogen Lachen succes nog verder!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:07

hey Melina, ziet er netjes uit.
Ze idd nog meer op het achterbeen komen, maar ja, wat wil je met een paard wat in de B loopt.
Waar je volgens mij wel ff moet opletten is je eigen balans in het zadel.
het is volgens mij een hele fijne merrie en ik vind die korte manen echt héél leuk staan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:35

Als ik jou was zou ik wat meer aan je eigen ontspanning werken.
Dus je armen losjes houden en netjes je ellebogen aansluiten met een nette knik erin.

Maar ik zou sowieso eens kijken naar je eigen veiligheid. Rijschoenen zijn niet zo duur en veel veiliger dan dit.
Moet zeggen dat ik van mijn instructrice niet eens met zulke levensgevaarlijke schoenen zou mogen rijden.
Met bekwame schoenen zal je voethouding ook al veel beter zijn.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:35

wat een ongelooflijk leuk beest!! echt een super paardje om te zien!
Het enige wat ik zeggen kan is, tenen naar binnen, en verder GA ZO DOOR!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:03

achter mag er een stuk meer bij hea;) hij kan ook wat hoger in de hals,loopt lekker ruim en mooie ontspanning

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:06

probeer zelf wat meer te ontspannen tijdens het rijden.
hierdoor word je houding netter en kun je met kleinere hulpen je pony hetzelfde laten doen als wanneer jij er gespannen opzit met grove hulpen.
verder zou ik andere schoenen kopen om te rijden dit is gewoon te gevaarlijk!
veel plezier straks met je veulentje en met het rijden natuurlijk

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:38

Met het achterbeen ben ik het niet helemaal eens. Ze heeft een onwijs vlug achterbeen en is (vind ik) goed aan de hulpen. Dat ze nog niet helemaal op het achterbeen loopt vind ik niet gek, want ze is sindskort eigenlijk onder het zadel, voorheen maar weinig gereden. Dus daar kun je nog niet zoveel van zeggen.

Van die schoenen is eigen keus en dit doe ik ook niet vaak. Meestal rijd ik met laarsjes en chaps, maar nu kwam het toevallig zo uit dat ik met gympen reed, dacht wel dat ik er kritiek op kreeg, haha.

En dat ik er gespannen opzit vind ik ook niet, ik was erg ontspannen en het paard was ook ontspannen, als ik mijn teugel los laat, volgt ze gelijk mijn hand naar beneden. Ze kauwt constant rustig op het bitje en schuimt onwijs. Dus volgens mij is ze gewoon lekker los en ontspannen. Ik heb ook nauwelijks druk op de teugel (te weinig!).

Hoger in de hals vind ik ook onzin, paardje is net onder het zadel en loopt op B niveau, nee hoor, lekker voorwaards neerwaards en ontspannen, oprichting komt vanzelf wel. Te diep is niet oke, maar daar werken we aan. De laatste foto vind ik zelf een fijn/mooi beeld geven.

Armen inderdaad naast mijn lijf houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:45

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:59

leuken fotos
je mag wel iets meer je haken uit drukken ook al gaat dat denk ik niet bet die dikken buik

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:32

ziet er leuk uit Lachen
probeer er wel op te letten dat mirna niet te diep gaat lopen dus wat meer opgericht. en let op je piano handjes
veder ziet het er super uit hoor !!