Azot @ Onderling dressuur&zomerkampioenschap

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Azot @ Onderling dressuur&zomerkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:21

Hoi Bokkers Lachen
Hier weer eens een topicje over mij en Azotje. Lachen
Azot is een kwpn (?) ruin, hij heeft in het verleden military/eventing gelopen Lachen
We rijden nu wedstrijden op L1-niveau (morgen is ons debuut!), en we trainen op L1/L2 niveau.
Ik rijd hem sinds september 2007.
We hebben op 24 augustus en 14 september onderlinge wedstrijden gereden. 14 september was gelijk zomerkampioenschappen.
24 augustus ben ik geeindigd op de 2de plaats met 186 punten, en op 14 september op de 1e plaats met 188 punten + zomerkampioen Lachen (wat dus betekende dat ik L1-startgerechtigd ben Hyper!) We zijn met een winst van B+6 naar de L1 gegaan.

We zijn momenteel hard bezig met de activiteit, voornamelijk de achterhand er goed onder rijden. Dit gaat gelukkig al steeds beter. Ook is mijn zit verbeterd, en ik heb bijna geen last meer van die vliegende binnenhand Lachen
Wel wat moeite met mn benen, met name in draf en galop, ik steek ze weg in draf en trek ze op in galop.
Ben heel tevreden, en vind dat je in vergelijking met de foto's van 1 juni echt verbetering ziet.

[HAW] Azot&Claudia @ Onderling B-Dressuur
^ Oude topic ter vergelijking Knipoog

Eigen commentaar;
- Achterhand moet er echt onder
- Actiever, hij valt op de voorhand
- Benen niet optrekken in galop
- Rechtop zitten
- Soms de vliegende binnenhand
- Lachen!! Ik ben zó geconcentreerd dat ik daar niet meer aan denk Scheve mond

Nou, komt ie! *LOL* Ow, enne, de foto's staan niet helemaal op volgorde, en ook van beide proeven door elkaar!

1. Voor wie ons nog niet kennen; meet Claudia en Azot!
Afbeelding

2. Losrijden. > Binnenhand! Boos!
Afbeelding

3. Ook losrijden.
Afbeelding

4. Over deze foto ben ik best tevreden Lachen Alleen achterhand er meer onder en rechtop zitten.
Afbeelding

5. Halsstrekken
Afbeelding

6. Weer
Afbeelding

7. Mijn favo foto Lachen Alleen wel rechtop zitten!
Afbeelding

8. Zo'n moment dat ie enorm aan de teugels gaat hangen. Dat corrigeer ik door hem actiever te maken.
Afbeelding

9. Benen niet naar voren steken!
Afbeelding

10. Binnenbeen niet optrekken in een wending
Afbeelding

11. Halthouden en groeten.
Afbeelding

12. Allebei moe maar voldaan uitstappen op het erf.
Afbeelding

Annettee

Re: Azot @ Onderling dressuur&zomerkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:32

Hee Clau!
Ziet er goed uit hoor. Let er iid op dat je je benen niet te ver naar voren steekt. Verder vind ik dat je toch best aardig rechtop zit hoor! Knipoog Dat aan de teugels hangen ken ik van Azot ja..
Leuke foto's en ga zo door. Knipoog

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:39

Hee

ik vind het er opzich wel goed uitzien, alleen wordt hij soms een beetje lang, door je teugels wat korter te doen verbeterd dit denk ik wel.

succes verder ! Lachen

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:39

Ziet er goed uit Clau!
Let er op dat je op sommige foto's je handen meer moet dragen en ze wat dichter bij elkaar moet houden, als hij gaat halsstrekken moet je zelf niet ook gaan halsstrekken.
ik weet niet of ik het goed zie maar het lijkt zo alsof je een beetje pianohandjes hebt soms en je handen een beetje vastzet?! ik kan dit ook verkeerd zien hoor, maar ik krijg er zo'n indruk van.
Verder vind ik dat je een prima zit hebt hoor! supernetjes!
en Azot is leuk! Haha!
het ziet er goed uit en ga zo door! en heeel veel succes morgen met je L1 debuut! Lachen
ik heb nog even in je andere topic gekeken en ik zie echt ontzettend veel vooruitgang! echt heel er goed!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

ik vind het een leuk paardje! leuk koppie erop! Lachen
Als je eraan kunt werken dat hij wat actiever wordt zal de rest ook wat makkelijker gaan denk ik, maar je bent zeker al vooruit gegaan!
(waarom heeft azot bij de uitstapfoto een ander hoofdstel? Bloos hoge neusriem staat leuker Schijnheilig )

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:49

Leuk paardje!

Alleen vind ik dat die voor mijn gevoel erg op de voorhand wil vallen. Hij mag ook wel iets actiever naar mijn idee, en rechtop zitten!

succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:12

Paard mag veel meer op de achterhand gereden worden. Hij valt nu een beetje voorover, en dat is denk ik ook de reden dat hij soms op je handen gaat hangen/leunen.
Probeer je paard lekker actief te maken voor je been, rijd veel overgangen en laat los zodra hij je hand vast wil pakken.

Het is een erg leuk paard en veel succes met je wedstrijd!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:58

Ziet er mooi rustig in de aanleuning uit. Hij loopt nog wat op de voorhand maar volgens mij wordt dat beeld ook versterkt door je zadel, zoals ik het nu zie kiept die je wat naar voren.. Probeer hem vooral in de galop wat te sluiten, wat jij een mooie foto vindt, vind k eigenlijk een paard dat uit elkaar valt Bloos ...

én je zegt dat je met 6 winstpunten overgaat naar de L1, je mag toch pas met 10 over?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:11

Zier er goed uit hoor Clau. Ja
Ik vind hem alleen wel héél erg kort in zn pas, heb het idee dat hij z'n pas niet helemaal afmaakt..
Verder een leuk paardje.

Casca, volgensmij is dit niet officieel Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

anneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:12

ziet er leuk uit! misschien kan je nog wat aan de achterhand werken

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:52

Wat heeft jou paard een grote bitringen! Bloos!

Ik vind foto 10 heel apart. Je geeft de beenhulpen eigenlijk precies verkeerd om. Knipoog
Alleen moet je been, zoals je zelf al zegt, nooit zo ver op getrokken.
Met de hulpen die je nu geeft krijg je de andere buiging dan die je op de betreffende hand wilt hebben. Dit zie je ook aan zijn kont. Tong uitsteken

Probeer bij foto 3 + 9 (vast een momentopname) je handen niet vast te gaan zetten.
Je zweep is haast gelijk aan de rug van Azot. Dit duidt vaak niet op vriendelijkheid, maar eerder op dwingen. Knipoog
Op de andere foto's is dit niet zichtbaar, vandaar dat ik denk dat het momentopnames zijn. Knipoog

Naar aanzien van de foto's heb ik het idee dat je een heel lang paard heb, dus moeilijk(er) aan elkaar te rijden.
Als ik zelf op een paard zit wat een lange nek, lange benen, lange rug heeft en veel op de voorhand valt, probeer ik mijn teugels op een lengte te houden die juist zijn voor het paard, waardoor ik hem mooi nageeflijk kan rijden en niet stiekem de teugels cm bij cm te laten slippen waardoor het paard meer halslengte krijgt om dan toch stiekem onder zijn ruggebruik uit te komen.
Zoals je zelf al zegt, zijn achterhand eronder. Het lijkt alsof Azot van achter op zijn tenen wilt lopen. Tong uitsteken
Misschien helpt het om heel veel overgangen en schijnovergangen rijden. Zodat hij wel op zijn achterhand moet treden.

Even heel basis, maar het verhaal hierboven vind ik zelf nogal onduidelijk, sorry. Bloos
-Teugels op maat
-Actief op been
-Overgangen/Schijnovergangen rijden
-Teugels op maat houden en nageeflijk proberen te rijden en te houden.
Ook tijdens de overgangen/schijnovergangen.

Ik vind foto 7 wel een heel ander paard ineens. Tong uitsteken

Ga door met trainen en succes met je wedstrijden! Lachen
Gaat vast helemaal lukken. Ja

Doei!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:17

Bedankt allemaal voor de tips Lachen

Naal; als je goed kijkt zie je op sommige fotos een hoge en op sommige een lage neusriem Knipoog
Ergens begin september is zn lage kapotgegaan, en hebben we er een hoge aangedaan. Persoonlijk vond ik de lager leuker Knipoog

Lisa&Nienke; Ik heb idd enorme pianohandjes. En ik zet ze somsidd wat vast, en ik denk ook dat mn zweep soms horizontaal is door die pianohandjes. Hij raakt n rug dan niet hoor! Knipoog

Casca; Britt heeft gelijk, ook staat in de openingspost en de titel dat het onderlinge wedstrijden zijn Lachen Als je dan zomerkampioen bent, moet je over naar de volgende categorie. Anders is het voor de rest natuurlijk niet eerlijk Knipoog

Nienke; Bedankt voor je tips! Lachen Hij is idd zon stiekemerd die de teugels steeds wat verder uit je handen trekt. Dat gebeurt ondertussen bijna niet meer. (heb ook springteugels) Ben inderdaad al een tijdje aan de gang met veel overgangen te rijden zodat hij lekker alert en actief blijft. Ook vanuit stilstand in de galop, van draf naar stilstand ed. Misschien dat nog meer meepakken dan Knipoog

Heb gisteren 180 punten bij elkaar gereden. Ik was in mn eentje in de L1 dus was automatisch eerste met een winstpunt. Was er niet helemaal tevreden over, maar volgende keer beter, en wat langer de tijd nemen voor alles (beetje gestresst Bloos)

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:35

leuke fotos
mooi paard heb je Haha!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:40

Hoi!

Leuk paard heb je! Alleen lijkt het wel alsof het bit te groot is. Op veel foto's hangt het eruit. Vooral rechtsom. Misschien dat je zonder dat je het doorhebt veel aan die kant trekt?

Voor de rest is hierboven al gezegt.

Groetjes Marieke

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:47

Mm, je hebt gelijk, het lijkt idd wat groot. Misschien dat ik idd wat meer trek rechts ? Zal er eens op gaan letten deze week. Kan ik t eventueel meteen corrigeren en in de spiegel kijken Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:54

Lijkt wel of je paard nogal uit elkaar valt. Probeer hem wat meer bij elkaar te rijden.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 21:47

Klopt, is ook al eerder gezegd Knipoog
Daar zijn we nu ook mee bezig. Heb de afgelopen 2 weken les gehad van mn oude instructrice en die let veel meer op dat soort dingen Lachen weer veel van geleerd dus!