Heb in het begin van dit topic foto's geplaatst van hoe het was en aan het eind hoe het nu is.
Waar we tegen aan liepen is moeilijk een bit aan pakken, en niks willen aan nemen van teugels of been hulpen.
ze wilde zich eerst erg afzetten en afsluiten van hulpen en accepteerde ook niks.
in de stap wilde ze soms nog wel toe geven maar in de draf niet en de galop laten we het daar maar niet over hebben.
de galop was erg moeilijk voor haar.
Nu gaat het al weer steeds beter. ben van zadel veranderd en heb verschillende bitjes gehad. ben nu op moment aan het rijden met een appelbitje wat ze erg fijn aan neemt. ik kan haar hier heerlijk mee rijden.
Waar lopen we tegen aan in de training:
als we aan het trainen zijn dan is ze in het begin lekker laag zodra we de knop om zetten we gaan 'werken' dan gaat ze zich in haar hals vast zetten en kan ik niks meer.
als ik dan met gelijke druk ( niet hard maar een rustige druk) haar dan begeleid dan wil ze het na een tijdje wel aan pakken en kan ik haar bijwijze van spreken met 2 vingers rijden. wat nog steeds erg moeilijk is voor beiden is de galop. zowel links als rechts ze wil dan naar binnen vallen, gas erop, of drukt meteen haar rug weg.
(als jullie tips hebben Graag )
ons niveau is dit moment B. we rijden nog onderlinge wedstrijden maar wil als ik mijn rijbewijs heb de 'gewone'wedstrijden gaan rijden.
Tips zijn welkom mits opbouwend en als we er wel iets mee kunnen.
Mijn eigen punten zijn :
let op houding ( niet naar achteren)
Handen gaat steeds beter ( soms geeft de foto iets anders weer)
de rest is aan jullie
FOTO"S

Eerst foto's van hoe het eerst was ......
1.

2.

3.

4.

houding opzich best netjes.
5.

hals houding van janske al beter alleen te weinig contact
6.

EN NU !!!
7.

8.

9.

het lijkt als of ze op de voorhand valt alleen we rijden hier wel van een klein bergje af.
10.

11.

12.

oeps mijn houding .....
Liefss Fanny en Janske .....