Vaidosa is een lusitano merrie van 7 jaar en is sinds 14 juli 2008 in Nederland. (In Portugal hebben ze haar manen geschoren, vandaar dat die zo kort zijn)
In Portugal is ze nooit bereden en heeft ze altijd als fokmerrie gefungeerd.
Sinds zaterdag is Vaidosa haar veulen afgespeend, vandaar de dikke uier op sommige foto's.
Ongeveer een 1,5 maand geleden zijn we begonnen met het inrijden van Vaidosa.
Sinds maandag zijn we ook begonnen met het meer aanleuning verkrijgen zodat ze wat beter over haar rug gaat lopen.
Verder hebben we nu ongeveer 7 keer gegaloppeerd.
- Vaidosa is nog scheef wat zich uit op de rechterhand waarbij ze het moeilijk vind om in te buigen.
- Ze vind het soms nog wat moeilijk om te ontspannen onder het zadel, vooral in het begin.
- Ze valt vaak door mijn rechterbeen heen en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik haar kan leren om op zij te stappen voor druk van mijn been.
- Ik moet zelf heel erg op mijn beenligging letten, ik heb de neiging om mijn hak op te trekken en mijn tenen af te steken.
- Verder moet ik er op letten dat ik mijn handen meer ga dragen.
Op dit moment rijden we veel grote voltes, rechte lijnen en overgangen dit om haar rechter te krijgen en haar balans te verbeteren.
In het begin waren mijn beugels een gaatje te kort, deze heb ik al vrij snel verlengd, want ik zat niet lekker.
1.

Op deze foto is mijn beugel nog te kort, ik moet ook mijn hak uitdrukken.
2.

Dit is al beter.
3.

Hier zie je dat ze naar buiten links kijkt op de rechterhand.
4.

Drafje, iets meer contact houden met de mond.
5.

6.

De galop wordt al iets beter.
7.

8.

9.

10.

Dit vind ik zelf wel een mooi plaatje

11.

Op mijn kont blijven zitten!
12.

En uitstappen!