Nieuwe dressuur foto's Arlon !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Nieuwe dressuur foto's Arlon !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:28

Gister had ik les en heeft Joyce wat foto's van ons gemaakt,
We zijn al een heel stuk verbetert, maar Arlon moet nog steeds leren dat ik de baas ben Vork
En hij probeert dus nog vaak als een gek de andere kant op te rennen , en zich niks van mijn handen aan te trekken. !
Waar ik nou vooral dan mee bezig ga is hem bezig houden, door veel voltes en wendingen en als hij denkt van 'we gaan links'' dan gaan we rechts Haha! En natuurlijk andersom Tong uitsteken

Vorige topic : ( voor extra info)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=988003

9 november hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd, dus hopen dat we het gaan redden !

Nou hier de foto's :

kon het niet laten Lachen :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat doen we hier ??? Cool
Afbeelding

miscomunicatie Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Nou mij eigen commetaar:
* handen rechtop houden
* benen lang laten
enne nou ja zeggen jullie het maar Vork

ItsMe2

Re: Nieuwe dressuur foto's Arlon !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:31

Het viel mij op dat je op sommige foto's voorover zit.
Dit kan natuurlijk ook een moment opname zijn, omdat je het niet op alle foto's ziet!

Voor de rest vind ik jullie een super leuke combinatie!! Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:34

let vooral op je handen
je paard loopt pas nageefelijk als die aan je been is
en niet als die in een krul getrokken word.
je mag je handen dan ook meer naar voren plaatsen en wat hoger zetten
en vooral nietnaar je toe draaien.
geef hem ook iets meer ruimte van voor hij loopt flink achter de loodlijn

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:36

Het naar voren zitten klopt wel hoor Tong uitsteken
Is nog erg lastig Vork
En ja het achter de loodlijn, hij heeft genoeg ruimte alleen hij zet z'n grote hals op dat hij moeilijk naar beneden gaat en ook sneller achter de loodlijn gaat , maar daar maak ik me nou niet zo veel zorgen over Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:38

Leuk diertje.
Ik vind dat ze best snel kort in de hals wil worden en haar neusje achter de LL steekt, het is niet erg dat ze dat doet als ze nog jong is, maar dan zou haar hald wel lager gedragen moet zijn.
Rij haar meer van achter naar voor toe en laat haar halsje zakken, als het neusje dan achter de LL is, is dat geen groot probleem, dat komt later wel goed.
Lekker vlot naar voor toe rijden, niet te streng in je hand maar wel lichte aanleunig houden.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:40

Jij moet eerst zelf eens ontspannen, anders kan je dat van je paard niet verwachten! Je verkrampt te veel, ik krijg een heel benauwd gevoel als ik naar je foto's kijk.

Stap er eens op, rustig met lang teugeltje en probeer je zelf goed te ontspannen, ga dan pas aan het werk. En elke keer als je verkrampt weer terug naar het stappen aan lange teugel! Je zult merken dat je paard er ook ontspannender van gaat lopen Lachen
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 16-10-08 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:41

SuzanLarissa schreef:
Het naar voren zitten klopt wel hoor Tong uitsteken
Is nog erg lastig Vork
En ja het achter de loodlijn, hij heeft genoeg ruimte alleen hij zet z'n grote hals op dat hij moeilijk naar beneden gaat en ook sneller achter de loodlijn gaat , maar daar maak ik me nou niet zo veel zorgen over Knipoog

ik zou me daar wel meer mee bezig gaan houden, juist bij een jong paard moet dat in orde zijn, daar heb je dan de rest van haar leven profijt van.
Dus, halsje lager instellen, dat haar neusje er iets achter is, is niet zo heel erg. Maar het halsje moet naar benden. Als ze dat doet dan strekt ze haar hals en rugspieren beter, haar rugspieren komen dan iets omhoog waardoor ze beter in staat is om het gewicht van de ruiter te dragen en haar rug te ontspannen. erg belangrijk dus!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:42

Storm76 schreef:
Leuk diertje.
Ik vind dat ze best snel kort in de hals wil worden en haar neusje achter de LL steekt, het is niet erg dat ze dat doet als ze nog jong is, maar dan zou haar hald wel lager gedragen moet zijn.
Rij haar meer van achter naar voor toe en laat haar halsje zakken, als het neusje dan achter de LL is, is dat geen groot probleem, dat komt later wel goed.
Lekker vlot naar voor toe rijden, niet te streng in je hand maar wel lichte aanleunig houden.

volgens mij is HIJ nou erg beledigd Bloos Tong uitsteken
whahah, en hij is niet meer jong hoor Knipoog is 13 .
Maar hij heeft echt nog heel veel moeite met zich langer maken , halsstrekken zit er ook echt niet in , terwijl hij een hele lange nek heeft Knipoog

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:43

Bubsj schreef:
Jij moet eerst zelf eens ontspannen, anders kan je dat van je paard niet verwachten! Je verkrampt te veel, ik krijg een heel benauwd gevoel als ik naar je foto's kijk.

Stap er eens op, rustig met lang teugeltje en probeer je zelf goed te ontspannen, ga dan pas aan het werk. En elke keer als je verkrampt weer terug naar het stappen aan lange teugel! Je zult merken dat je paard er ook ontspannender van gaat lopen Lachen

Nou zou je is zeggen , best wel beschamend vindt ik zelf ,, ongeveer 10 minuten ervoor lag ik eraf Vork dus dat verklaart veel Tong uitsteken hij wou uitbreken en ik ging links en hij rechts Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:46

Oei 2 foutjes dus...
Ik dacht Arlon, een Atje, dus een jong dier, en ik weet niet waarom ik dacht dat het een merrie was... misschien klinkt Arlon ook wel aardig bij een merrie... sorry in ieder geval Bloos

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:52

whahah Tong uitsteken tja dat was ook wel logisch Tong uitsteken nou hijs van 1995 en hij heeft toch meer van een hengst weg Tong uitsteken maar het klopt wel ben vaak nog te strak in mijn bovenlichaam , vaak omdat ik hem veel bij me moet houden , maar ga er zeker aan werken !

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 14:57

niemand meer Lachen ?

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:30

Leuk paard Lachen
Alleen je moet hem niet zo diep laten lopen.
En wat meer naar achteren gaan zitten.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:40

Ik wil even reageren op je 'inleiding':
- En hij probeert dus nog vaak als een gek de andere kant op te rennen , en zich niks van mijn handen aan te trekken. ! -
Ik denk dat als jij gaat trekken, hij nog harder gaat lopen.
Ik zou dus niet gaan trekken, maar je paard op de volte zetten, of 1 keer een ophouding maken en weer los, anders vindt hij het alleen maar leuker en gaat ie nog harder! Trekken is ook niet heel fijn voor het paard, en hij gaat alleen maar harder lopen 1. omdat hij veel energie heeft (laat um andrs eerst even vrij lopen) óf 2. omdat hij het moeilijk vind. Misschien moet je dat eerst ontdekken voordat je 'boos' (niet boos, maar dat je hem langzaam wil laten lopen) word.
Succes!x

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 07:59

Maariijee schreef:
Ik wil even reageren op je 'inleiding':
- En hij probeert dus nog vaak als een gek de andere kant op te rennen , en zich niks van mijn handen aan te trekken. ! -
Ik denk dat als jij gaat trekken, hij nog harder gaat lopen.
Ik zou dus niet gaan trekken, maar je paard op de volte zetten, of 1 keer een ophouding maken en weer los, anders vindt hij het alleen maar leuker en gaat ie nog harder! Trekken is ook niet heel fijn voor het paard, en hij gaat alleen maar harder lopen 1. omdat hij veel energie heeft (laat um andrs eerst even vrij lopen) óf 2. omdat hij het moeilijk vind. Misschien moet je dat eerst ontdekken voordat je 'boos' (niet boos, maar dat je hem langzaam wil laten lopen) word.
Succes!x

opzich heb je een punt , we dachten echt eerst van hij snapt het niet vindt het moeilijk , maar nu merken we wel van hij doet het erom. Hij weet wel hoe het moet, maar is afentoe een draakje, en ja het tegenhouden vindt hij niet leuk , maar jah zie hem maar is met en ophouding terug te krijgen , misschien als je een bodybuilder bent Tong uitsteken Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:43

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet
Je nivo is hetgeen we missen in dit topic.