Sinds ruim 1 jaar heb ik mijn eigen paard; Noa. In het begin hadden we nogal wat opstart problemen. Ze is voor mij best strak in de mond gereden. Met als gevolg dat ze erg rennerig van druk op het bit werd. Hier kon ik niet rustig bij blijven, we konden dus absoluut niet ontspannen rijden. Op een gegeven moment heb ik les gehad van iemand die heel erg met die ontspanning bezig was. Ik kon weer genieten van het rijden! Op een gegeven moment is alleen ontspanning niet genoeg, je wilt toch verder. Ik kreeg een andere instructrice waar ik nu erg blij mee ben. We worden echt aan het werk gezet, maar niet zodat de ontspanning verloren gaat.
We zijn nu dus druk met de basis bezig. We rijden dus ook nog geen wedstrijden. Op dit moment zijn we vooral bezig met het nageeflijk rijden. Ze wilt nogal graag het neusje eruitsteken. Omdat ik nog steeds bang ben om meer druk op de teugels te zetten blijft ze best lang lopen. Sinds kort zijn we bezig met haar goed te laten buigen in haar lichaam. Ik merk dat als ze in haar lichaam buigt ze veel beter zakt in de hals. Dan wordt ze ook een stuk soepeler in de mond. Kan haar soms dan ook echt op 2 vingers rijden. Super!
Een tijdje terug heeft iemand bij mij op stal foto's van ons gemaakt. En ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik schrok zelf erg van mijn houding.. Probeer daar nu ook goed op te letten.
1) Zo beginnen we. Neus naar voren en erg uit elkaar.

2) draven

3) galopperen

4) buigen buigen buigen

5) en zo eindigen we (meestal)