[HAW] Stoere Omar @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

[HAW] Stoere Omar @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:03

heeyy
gister heeft mn zus even onder het rijden wat foto's gemaakt van mij & Omar Haha!
ik heb Omar nu ongeveer 2,5 maand
we trainen nu ongeveer L2-M1, maar het grootste probleem dat we hebben is dat doorzitten nog niet helemaal wil lukken, kleine stukken wel, maar heel lang nog niet...
het valt me op de foto's erg op dat mijn houding wel erg achteruit is gegaan, dus daar gaan we maar even druk op letten!
ik hoop in januari wedstrijden te kunnen starten, maar we moeten direct L2... dus nog druk dooroefenen Knipoog (ik ben namelijk L2 met mijn andere pony, en Omar is Z1 geweest)
gister ging het niet helemaal zo lekker, hij luisterde soms niet echt naar mij, en was ook nogal druk
foto's zijn trouwens niet van zown super kwaliteit, ook heb ik helaas niks van mn schoudervoor en wijken enzo, want dat kreeg mn zus niet goed op de foto omdat ze te paard aan het foto's maken was Knipoog
mijn eigen commentaar: tenen naar binnen, schouders naar achter zodat ik direct ook rechterop zit, handen hoger plaatsen, voor me uit kijken

hier de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HAW] Stoere Omar @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:05

Je houding valt reuze mee. Ik vint Omar echt een supperpoown Lovers Het ziet er ookal erg netjes uit!! Let inderdaad wel op je handen en zorg dat omar niet té diep gaat lopen.

uqmq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:06

ziet er wel netjes uit,alleen probeer wel je handen wat hoger te dragen,je bent geneigd ze naar beneden te drukken.
en op sommige foto's vind ik dat hij soms wel iets te diep loopt,op sommige foto's..

verdetr ziet het er leuk uit.

supertammy

Stijlvol dekje Birgit! Pling
Probeer je handen niet vast te zetten. Daardoor ga je een beetje voorover zitten volgens mij. Dus gewoon op je kont gaan zitten, handen netjes voor je. Je moet proberen om hem naar je hand toe te drijven.
Verder is het wel een hele leuke pony! Haha! Jullie komen er wel!

Mandarijn

Omarr. Lovers

Ziet er al goed uit Birgit, lijkt alleen alsof je je handen vastzet... (kan ook aan mij liggen hoor) Knipoog

En verder je eigen commentaar. Lachen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:07

Dat jullie L2 mogen starten betekend niet dat jullie niet lager mogen starten hoor. Je kunt ook altijd eerst hc starten.

Maar verder over het rijden. Probeer hem net even iets meer ontspannen te laten lopen. Je rijd hem behoorlijk achter de ll, dit komt niet echt ten goede van de bespiering op de hals.

Probeer van je af te rijden en ook af en toe wat ronder te rijden. Hij zal zelf wel graag wat hogerin willen lopen doordat hij dat gewend is, maar het is belangrijk om te varieren in hoofdhouding.

Verder een leuke combinatie, kijk uit naar jullie wedstrijdfoto's Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:08

Ziet er netjes uit hoor! Lachen

Je moet idd wel op je handen letten het lijkt nu alsof je ze vast zet.!
Maar verder veel plezier met rijden met omartje!
op naar de Z Lachen

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:09

Ik vind je houding ook helemaal niet zo erg!
Je mag je handen iets hoger dragen, en iets "trotser" gaan zitten, maar helemaal neit slecht hoor! Knipoog
Omar vind ik goed lopen! *LOL* En een heel leuk setje!
Omar is.... super poown Haha!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:10

Je handen houdt je te laag.
de lijn van arm-teugel moet 1 lijn zijn.

en de neus van je pony hoort op de loodlijn te zijn, of iets er voor. Dat is bij de meeste foto's niet het geval. Dit kan iets te maken hebben met je lage handhouding, maar probeer je pony meer zijn hals meer uit te laten schuiven.

verder zou je je hakken iets meer uit moeten drukken, maar toen ik even spiekte in de topics van je zwarte pony, vind ik dat al beter geworden!

succes!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:11

bedankt iedereen Knipoog
ja klopt, hij wil van zichzelf graag hogerin lopen, en de laatste tijd heb ik m aan zn hoofdje gekregen dat hij wat lager moet gaan lopen Knipoog
ik zal goed op mn handen letten! en wat rustiger en ontspannender proberen te rijden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:14

Mag ik zeggen dat het er echt niet fijn uit ziet ?
Je handen zijn veeelte laag, je pony loopt ver achter de lood lijn en het verkeerde deel van zijn nek is het hoogste punt. Je spoor zit er vrij regelmatig in en je drukt je hakken niet uit. Je pony loopt niet ondspannen en jij zit niet ondspannen. Je zit ook een klein beetje naar voren. Ik vind het er niet fijn uit zien...

Wel een leuke pony btw

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:33

Tja, ik vind het er eerlijk gezegd ook niet zo lekker uitzien, je rijdt erg 'getrokken' zoals 'wij' dat noemen, oftewel van voor naar achter ipv achter naar voren. Op bijna alle foto's drijf je met je hak en spoor. Zou echt aan je houding gaan werken en hulp vragen (les nemen) zodat je deze pony fijn aan het lopen krijgt.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:40

ik heb al les Knipoog
en zoals ik zelf al zij ging het gister niet echt lekker
ik zal heel goed op letten wat ik doe
bedankt voor jullie reacties Knipoog

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:49

Het lijkt nu alsof je hem met je handen probeert te forceren in een positie die eigenlijk vanuit ontspanning met komen. Maar dat weet je zelf ook al en is ook al gezegd Knipoog

Bij mij helpt het altijd om de focus van mijn handen af te halen en me te richten op het onstpannen van mijn onderarmen. Het effect is hetzelfde want je hand ontspant dan automatisch mee maar het is een psychologisch truukje.

Je kan wel zien dat jullie echt een mooi koppel zullen zijn als het straks beter gaat OK dan!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:53

bedankt!
en ik zal het proberen Lachen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:55

hey!
z´n setje staat hem echt gaaf Vingers aflikken Pling
wat de rest zegt ben ik wel mee eens, maar zolang rij je hem nog niet Lachen ik geloof wel dat het allemaal goed komt hoor Lachen
hij zet wel lekker z´n achterhand eronder, vind ik Knipoog
ff een vraagje: wat voor laarzen heb jij?
ben namelijk opzoek naar leren laarzen en vraag wat rond Bloos Haha!

Groetjes

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:59

wat een super leuke pony heb jij daar onder je kont! Lachen
met een erg mooi shabrakje ertussen Cool
Je zit opzich netjes, maar je hebt je handen te laag.
Dat komt omdat je teveel met je hand rijd en niet met je zit en benen.
Je hebt (zoals eerder al genoemd) je sporen er wel in. Alleen "trek"
jij je pony als het ware aan de teugel.
Nu kan je pony zijn nek wel in "de krul" hebben, maar zijn achterhand zit er niet bepaald onder
Dus misschien kan je beter eerst met een wat losser teugeltje wat aan die achterhand proberen te doen. Want als dat niet goed zit, moet je (naar mijn mening) eigenlijk helemaal niet aan de mond komen Knipoog

veel plezier en succes nog samen! Lachen een erg leuke combinatie!

xx eileen

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:09

bedankt
ik zal erg goed aan denken
iedereen heel erg bedankt voor de reacties Lachen

Mijke -» euhh, mn laarzen zijn van Derby, weet niet welk 'soort', want heb ze van mn nicht overgekocht Knipoog
ze zitten wel super lekker Tong uitsteken