Nou, voor het eerst op bokt, de nieuwe combi Marieke en Jessika

Jullie kennen mij waarschijnlijk van de topics met mijn oude verzorghaf Bonita, maar sinds kort ben ik overgestapt op deze eigenwijze Haflinger merrie.
Voor de geïntresseerden:
Jessika is een 7 jarige merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ze heeft de afgelopen zomer heel weinig gedaan en is daarom ietwat aan de forse kant

Jess is in principe vrij makkelijk nagefelijk te rijden maar ze kruipt heel snel achter de teugel, resultaat: een diep lopende pony die elk contact ontwijkt en zo onder het werk uit probeerd te komen. De laatste paar keren gaat dit al veel beter, ze blijft mooi constant nagefelijk zonder te diep te lopen en er is genoeg contact om haar netjes te kunnen sturen en corrigeren.
Ook hebben we het probleem dat ze heel traag reageert op mijn been. We zijn druk bezig om haar direct op een lichte kuithulp te laten reageren, maar ja, niet alles kan meteen perfect gaan toch?
De galop is nog een punt waar we aan moeten werken. Ze springt heel moeilijk aan (grotendeels eigenwijsheid

Vandaag had ik les en hebben we vrij veel overgangen gereden (kan nog meer dus ga ik zeker de komende paar keren hard mee aan de slag) en gewerkt aan de reactie voor mijn been.
We trainen momenteel op B niveau en in het nieuwe jaar gaan we lekker fanatiek wedstrijden rijden. De startkaart is al aangevraagd maar gaat toch pas in op 1 januari, we hebben dus nog genoeg tijd om madam in een strak lijf te trainen en alles tip top in orde te krijgen

Naar aanleiding van deze foto's heb ik besloten mijn beugels toch maar een gaatje langer te doen in het vervolg

Al met al ben ik heel tevreden over deze foto's en ik hoop dat jullie met vriendelijk opbouwend commentaar komen

Ze staan niet helemaal op volgorde (ik heb mijn best gedaan om ze zo goed mogelijk te ordenen)
De foto's zijn gemaakt door Deniece @ bokt!
1) naar de bak
http://www2.picturepush.com/photo/a/1077615/800/marieke/foto%27s-28-september-265.jpg
2) rustig instappen
http://www4.picturepush.com/photo/a/1077617/800/marieke/foto%27s-28-september-274.jpg
3) aan het werk

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10) even stappen tussendoor

11)

12)

13)

14)