[nieuwe combi] Marieke & Jessika @ dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

[nieuwe combi] Marieke & Jessika @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:44

Hey!

Nou, voor het eerst op bokt, de nieuwe combi Marieke en Jessika Haha!
Jullie kennen mij waarschijnlijk van de topics met mijn oude verzorghaf Bonita, maar sinds kort ben ik overgestapt op deze eigenwijze Haflinger merrie.
Voor de geïntresseerden:
Jessika is een 7 jarige merrie van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ze heeft de afgelopen zomer heel weinig gedaan en is daarom ietwat aan de forse kant Bloos zeg gerust..te dik Clown ik ben haar nu langzaam aan het oppakken maar ze moet nog heel wat kilos kwijtraken en haar conditie mag ook nog wel wat beter, maar tot nu toe ben ik hartstikke tevreden Lachen

Jess is in principe vrij makkelijk nagefelijk te rijden maar ze kruipt heel snel achter de teugel, resultaat: een diep lopende pony die elk contact ontwijkt en zo onder het werk uit probeerd te komen. De laatste paar keren gaat dit al veel beter, ze blijft mooi constant nagefelijk zonder te diep te lopen en er is genoeg contact om haar netjes te kunnen sturen en corrigeren.
Ook hebben we het probleem dat ze heel traag reageert op mijn been. We zijn druk bezig om haar direct op een lichte kuithulp te laten reageren, maar ja, niet alles kan meteen perfect gaan toch?
De galop is nog een punt waar we aan moeten werken. Ze springt heel moeilijk aan (grotendeels eigenwijsheid Clown de eerste keer dat ik erop zat sprong ze meerdere keren perfect aan Knipoog) en als ze aanspringt dan zit ze vaak verkeerd (ik ben ervan bewust dat dit mijn fout is, mijn hulp is niet duidelijk genoeg maar tijdens de les ging het al veel beter).
Vandaag had ik les en hebben we vrij veel overgangen gereden (kan nog meer dus ga ik zeker de komende paar keren hard mee aan de slag) en gewerkt aan de reactie voor mijn been.

We trainen momenteel op B niveau en in het nieuwe jaar gaan we lekker fanatiek wedstrijden rijden. De startkaart is al aangevraagd maar gaat toch pas in op 1 januari, we hebben dus nog genoeg tijd om madam in een strak lijf te trainen en alles tip top in orde te krijgen Lachen

Naar aanleiding van deze foto's heb ik besloten mijn beugels toch maar een gaatje langer te doen in het vervolg Clown Verder moet ik goed aan het uitdrukken van mijn hakken denken (zal zeker beter gaan met langere beugels, dan kan ik mijn been meer laten hangen) en mijn pianohandjes oplossen. Het gaat al steeds beter (ze zijn niet helemaal plat meer Clown) en ik kijk al veel meer vooruit dan een paar maanden geleden.

Al met al ben ik heel tevreden over deze foto's en ik hoop dat jullie met vriendelijk opbouwend commentaar komen Lachen
Ze staan niet helemaal op volgorde (ik heb mijn best gedaan om ze zo goed mogelijk te ordenen)
De foto's zijn gemaakt door Deniece @ bokt!

1) naar de bak
http://www2.picturepush.com/photo/a/1077615/800/marieke/foto%27s-28-september-265.jpg
2) rustig instappen
http://www4.picturepush.com/photo/a/1077617/800/marieke/foto%27s-28-september-274.jpg
3) aan het werk
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding
8)
Afbeelding
9)
Afbeelding
10) even stappen tussendoor
Afbeelding
11) Clown kleine miscommunicatie
Afbeelding
12)
Afbeelding
13)
Afbeelding
14)
Afbeelding
15) de mooiste Haha!
Afbeelding

bedankt voor het kijken en ik ben benieuwd naar jullie tips Lachen
xx

deniece

Re: [nieuwe combi] Marieke & Jessika @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:49

haha foto 11, ik moest zo lachen toen ik die foto maakte Clown

Ziet er super uit marieke! Jullie zijn al een heel stuk vooruit gegaan. Je weet je punten waar je aan moet werken Lachen ze loopt al lekker actief, gebruikt dr achterhand ook steeds beter Lachen

Ga zo door!! En je beugels mogen wel iets langer ja! Knipoog
Laatst bijgewerkt door deniece op 28-09-08 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:50

Wat een superleuke pony zeg! Jullie zijn ook een hele leuke combi samen.

Wat me wel opvalt is dat doordat ze zo dik is, je zadel op haar schouder komt te iggen en dit is niet lekker voor haar en ook niet voor jou want hierdoor kom je wat achterover te zitten. Dus aan de Sonja Bakker met dat dier Haha!

Veder trek je hier en daar je hakken op.

Ik denk dat jullie samen een leuk team zullen worden!(afgezien van hier en daar een meningsverschil over de richting haha) "Ik wil daarheen." "Nou maar ik niet, ik wil namelijk door het hek heen." Clown

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:51

7 of 11? Clown
bedankt voor je reactie Deniece Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:53

@ Mindfields: Haha! bedankt voor je reactie! Sonja Bakker zal het niet worden, maar madam gaat wel meer aan de bak, de vetjes eraf trainen Lachen Het dekje is ook een maat full, maar door haar dikke pens valt deze ook erg klein, zodra ze weer van normaal formaat is zal alles er iets beter uit zien Lachen

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:33

T ziet er best leuk uit! ( En ik houdt niet eens zo van Haflingers ) Knipoog

Denk wel even erom dat je een vrij zware bak heb en je de pony dan niet overbelast ivm. mogelijke peesblessures. ( niet dat ik zeg dat je dat niet weet ofzo he! Knipoog )

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:43

Probeer meer met je kuiten te rijden ipv met je hakken/sporen.
Druk je hakken uit en geef een kuithulp.
Misschien je beugels een gat langer doen

Liora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:15

Probeer meer je hakken uit te drukken, maar verder vind ik dat je netjes rijd!

Mooie laarzen heb je ook!
Welk merk is dat?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:34

@ dekloktikt: ik ben er inderdaad van bewust dat de bak zwaar is, vandaag was hij ook zwaarder en muller dan normaal ivm de afgelopen paar droge dagen. De ene kant was ook veel fijner dan de andere kant, dus hebben we veel voltes gereden op het fijnere stuk Knipoog

@ liora: bedankt Lachen laarzen zijn kunstleren Saxon laarzen, met veter, dus de Field Boot Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 22:31

niemand meer?

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:41

ziet er wel netjes uit Lachen
en probeer je hakken te blijven uitdrukken Knipoog

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:41

Hee..
Ziet er ontspannen uit! Lachen
Probeer idd goed te blijven communiceren! Knipoog
Komt vast goed! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:54

Ik zou eerst zorgen voor een passend zadel, deze wipt van achteren helemaal omhoog en schuift teveel naar voren....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:00

Wat een leuke dikkerd!
Ziet er goed uit! Heb alleen wel het idee dat je soms een redelijk strenge hand hebt, maar dat kan een momentopname zijn.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:32

Jeetje Marieke , gaaf beest zeg Ja ! Mooi maatje voor je , en erg leuk koppie zit erop! Probeer geen geld te zoeken , en let op je hakken hé Lachen Succes met haar

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:36

Ohhh die kont Vingers aflikken Vingers aflikken Hmmm haha Clown
Lekker ding Haha!
Van je paard dan he ROFL

Probeer je hakken goed uit te blijven drukken, niet zo veel naar beneden kijken joh Tong uitsteken kan daarna ook nog!!
Hij lijkt behoorlijk zwaar in de hand ..??

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:30

[quote="Lia_"]Ik zou eerst zorgen voor een passend zadel, deze wipt van achteren helemaal omhoog en schuift teveel naar voren....[/quote]

Aan welke foto denk je te zien dat het zadel 'helemaal omhoog wipt van achteren' ? Lachen
op iedere foto ligt het zadel netjes aangesloten. En dat hij wat naar voren schuift kan nu kloppen doordat ze zo'n dikke buik heeft, maar als het goed is is dat over een maandje al een stuk minder.
imo is het dus niet nodig om een nieuw zadel aan te schaffen.

edit; ik heb marieke en jess al vaak genoeg zien rijden en kan daarom ook met zekerheid zeggen dat het níet klapperd oid. Daarbij is de eigenaresse zuinig op haar paarden en zou nooit een niet passend zadel op haar laten liggen Lachen
edit2; het zadel zou trouwens misschien wat naar voren kunnen schuiven door haar buik, maar op alle foto's liggen de schouders gewoon vrij Lachen
Laatst bijgewerkt door deniece op 30-09-08 18:38, in het totaal 4 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:32

ziet er leuk uit hoor!
niet te veel geld gaan zoeken he!
erg leuke haflinger ook

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:38

Jou haflinger is echt gewoon geweldig dik Clown
Het ziet er voor de rest netjes uit. Zoals je zelf al zei je beugels een gaatje langer, zodat je wat minder met je spoor prikt.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:30

@ Lia_: zoals Deniece net heeft uitgelegd is de eigenaresse heel zuinig op haar paarden en is ze heel kieskeurig met de zadels die er op komen. Dit zadel schuift nu inderdaad iets naar voren door haar onwijze omvang, maar als het goed is is ze binnen een paar weken weer mooi slank en ligt het zadel weer perfect.

@ Dboor: het kan zijn dat mijn binnenhand wat streng lijkt, maar dat zijn over het algemeen momentopnames wanneer ik haar corrigeer als ze kantelt. Ze kantelt namelijk gauw met haar hoofd, zodra ik de teugel iets aanneem dan ontspant ze meteen en loopt ze weer recht Lachen

@ twistermahoi: Integendeel, ze is juist heel licht van voor Lachen Jess heeft gauw de neiging om achter de teugel te kruipen dus probeer ik haar telkens naar voren te rijden zodra het contact weg is. Op die manier rij ik haar naar mijn hand toe, maar moet ik haar wel weer opsluiten dat ze niet te snel en ongecontroleerd onder me uit loopt Knipoog

@ wisja: ROFL lekkere pens heeft ze hè Knipoog

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:25

Haha idd lekker kontje zeg, ik zou als ik jou was je beugels echt wat langer doen nu trek je je hakken op waardoor je telkens met je sporen in haar buik prikt..
Verder ziet het er heel relaxed uit, ga zo door Haha!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:27

Bedankt Jezzi, ik had zelf dus ook al de conclusie getrokken dat ik beter met een gaatje langer kan rijden Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:31

MariekeS_ schreef:
Bedankt Jezzi, ik had zelf dus ook al de conclusie getrokken dat ik beter met een gaatje langer kan rijden Lachen

Ik zal het zeker twee gaatjes langer doen als ik jou was, je zit echt heel erg kort....

Voor de rest ziet het er netjes uit, probeer alleen eerst meer naar de ontspanning toe te rijden, de hand-hoofd verbinding ziet er erg stroef uit. Laat haar lopen en zakken....

KripsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:53

Ik vind het er leuk uitzien! Het is een mooi dier, leuke combinatie. Jammer van het beeld dat ze zo dikkig is, maar dat komt vast ook wel weer goed Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:37

@ Binckydenice: het probleem is dat er nog maar 3 gaatjes over zijn op de beugelriemen Clown maar goed, 2 gaatjes lukt zeker Lachen Verder loopt Jess graag kort, halstrekken doet ze vrijwel niet uit zichzelf. Ik probeer haar wel lager in te stellen dat ze gewoon ontspannen en laag loopt, maar het gaat nog niet zo makkelijk Clown we zijn er wel mee bezig Lachen

@ krips: bedankt voor je reactie Lachen over een tijdje herkennen jullie ons niet meer terug Knipoog