Waarschijnlijk kennen jullie Vies en mij ondertussen al, maar ik zal ons nog even voorstellen. Ik heb Vies sinds maart dit jaar en we hebben een maand terug onze eerste wedstrijd gehad in de B. Het gaat nog niet altijd even soepeltjes, maar we hebben er in elk geval plezier in
Op de vorige foto's die gemaakt waren vond ik (en anderen) dat ik de teugels veel te veel op spanning had. Voor mijn gevoel liep het paard toen ook niet fijn en was hij vaak sterk. Sinds toen heb ik hem met wat lossere teugels gereden waardoor hij nu heel licht in de hand is. Maar vandaag had ik dus het tegenover gestelde.
Hij was té licht waardoor er boogjes in de teugels kwamen. Ook kreeg ik hem er nét niet doorheen.Het voorwaartse was deze week wel goed voor onze doen!
Morgenavond hebben we weer wedstrijd. Ik hoop dat we dan wat beter zijn dan vandaag. Zul je altijd zien, worden er foto's gemaakt, lukt het niet he
Even nog over de beugels, I know, die zijn kort. Ik heb ze een gat korter dan voorheen en nu kan ik mijn benen eindelijk wat stiller houden in draf. Als ik ze een gat langer doe, zitten mijn knien niet meer goed tegen de wrongen van mijn zadel en gaan mijn benen flapperen. Daardoor wordt Vies uiteraard heel erg dood voor het been waardoor ik nog meer moet wapperen met die benen om hem aan de praat te houden.
Het is dus blijkbaar, of springbeugels, of wapperbenen
Ons vorige traintopic: [HAW] Stippel Vies een week voor wedstrijddebuut!
en topic van drie maand terug om te vergelijken [HAW] Pippi-paard Vies na blessure ruiter weer aan het werk!
Genoeg gepraat, hier de foto's van vandaag!
1.

In de rechtergalop is hij nog erg stijf. Dit is een van de eerste galopjes van vandaag, dan is hij altijd érg tegen de hand.
2.

Linksom is hij veel makkelijker en op twee vingers te rijden. Hoewel de aanleuning ook nog niet helemaal bestigd is.
3.

4. http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJZEKOO7.jpg
5.

Verruimen én rondhouden was vandaag heel erg moeilijk, normaal heb ik daar veel minder moeite mee
6.

7.

Weer een stukje linkergalop. Hij mág wat ronder, maar voor het begin vind ik dit al erg keurig
8.

9.

Ja ik had het warm

10. http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCURRL66.jpg
Nog altijd tegen de hand, hij geeft maar kleine stukjes na en die stukjes staan nu nét niet op de foto. Wel heeft hij hier mooi beengebruik vind ik
11.

Een hele stomme rijtechnische foto, maar ik vind Vies hierop zo knap
Ik pak de zweep over omdat hij door mijn linkerbeen heen viel.12.

Halsstrekken
13.

14.

15.

En na het zweten moest hij zichzelf natuurlijk heel erg vies maken

16.

17.

Tips en commentaar zijn altijd welkom
Ook goed om te weten misschien, we rijden ongeveer 4 keer in de week en we hebben eens in de twee weken les. Ook lopen er genoeg op stal rond om me eens te helpen. Als er ergens aan gewerkt moet worden, heb ik dus genoeg mensen die me kunnen helpen.
!