Visent op een matige dag aan de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Visent op een matige dag aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:51

Hallo allemaal!

Waarschijnlijk kennen jullie Vies en mij ondertussen al, maar ik zal ons nog even voorstellen. Ik heb Vies sinds maart dit jaar en we hebben een maand terug onze eerste wedstrijd gehad in de B. Het gaat nog niet altijd even soepeltjes, maar we hebben er in elk geval plezier in Vork

Op de vorige foto's die gemaakt waren vond ik (en anderen) dat ik de teugels veel te veel op spanning had. Voor mijn gevoel liep het paard toen ook niet fijn en was hij vaak sterk. Sinds toen heb ik hem met wat lossere teugels gereden waardoor hij nu heel licht in de hand is. Maar vandaag had ik dus het tegenover gestelde. Clown Hij was té licht waardoor er boogjes in de teugels kwamen. Ook kreeg ik hem er nét niet doorheen.
Het voorwaartse was deze week wel goed voor onze doen!

Morgenavond hebben we weer wedstrijd. Ik hoop dat we dan wat beter zijn dan vandaag. Zul je altijd zien, worden er foto's gemaakt, lukt het niet he Koe
Even nog over de beugels, I know, die zijn kort. Ik heb ze een gat korter dan voorheen en nu kan ik mijn benen eindelijk wat stiller houden in draf. Als ik ze een gat langer doe, zitten mijn knien niet meer goed tegen de wrongen van mijn zadel en gaan mijn benen flapperen. Daardoor wordt Vies uiteraard heel erg dood voor het been waardoor ik nog meer moet wapperen met die benen om hem aan de praat te houden.
Het is dus blijkbaar, of springbeugels, of wapperbenen Vork

Ons vorige traintopic: [HAW] Stippel Vies een week voor wedstrijddebuut!
en topic van drie maand terug om te vergelijken [HAW] Pippi-paard Vies na blessure ruiter weer aan het werk!

Genoeg gepraat, hier de foto's van vandaag!
1. Afbeelding

In de rechtergalop is hij nog erg stijf. Dit is een van de eerste galopjes van vandaag, dan is hij altijd érg tegen de hand.
2. Afbeelding

Linksom is hij veel makkelijker en op twee vingers te rijden. Hoewel de aanleuning ook nog niet helemaal bestigd is.
3. Afbeelding

4. http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJZEKOO7.jpg

5. Afbeelding

Verruimen én rondhouden was vandaag heel erg moeilijk, normaal heb ik daar veel minder moeite mee
6. Afbeelding
7. Afbeelding

Weer een stukje linkergalop. Hij mág wat ronder, maar voor het begin vind ik dit al erg keurig
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Ja ik had het warm Clown
10. http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCURRL66.jpg

Nog altijd tegen de hand, hij geeft maar kleine stukjes na en die stukjes staan nu nét niet op de foto. Wel heeft hij hier mooi beengebruik vind ik
11. Afbeelding

Een hele stomme rijtechnische foto, maar ik vind Vies hierop zo knap Schijnheilig Ik pak de zweep over omdat hij door mijn linkerbeen heen viel.
12. Afbeelding

Halsstrekken
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding

En na het zweten moest hij zichzelf natuurlijk heel erg vies maken Haha!
16. Afbeelding
17. Afbeelding

Tips en commentaar zijn altijd welkom Lachen Ook goed om te weten misschien, we rijden ongeveer 4 keer in de week en we hebben eens in de twee weken les. Ook lopen er genoeg op stal rond om me eens te helpen. Als er ergens aan gewerkt moet worden, heb ik dus genoeg mensen die me kunnen helpen.

Gipsylover

Re: Visent op een matige dag aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:28

Wat een leukerd is het Ja!
Wat puntjes:
-Hakken uitdrukken
-Tenen naar binnen
-Teugels mogen ietsjes korter
-Handen bij elkaar

Verder vind ik het netjes, en lekker viesmaken hoort erbij, niet waar, haha!
Veel succes nog! Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:14

De laatste drie rijfoto's geven een fijn beeld.
Je kan proberen om hem eerst zo laag en rond te rijden om zijn lijf los te krijgen en daarna wat meer oppakken.
Het is een leuk paardje en jullie zijn een mooie combi! Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:59

ik heb het idee dat hij er nog niet aan toe is om hoger en ronder te lopen
en vind die laatste 3 foto's een erg fijn onstpannen beeld geven ik zou hem hierin verder rijden en trainen zodat je hem van daar uit meer op het achterbeen kan zetten en losser in zijn lijf krijgen
en van daar uit verder
vind het een mooi paardje Haha!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:31

De laatste paar foto's geven een fijner beeld, meer ontspannen. Probeer veel figuren met je pony te rijden, voltes sluiten/openen, zodat je pony losser in het lijf wordt. Van hieruit kun je je pony wat ronder en actiever gaan rijden.

Verder een leuk beestje! Succes op wedstrijd! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:51

Wat is het toch een knapperd.

Jullie gaan echt vooruit !

Denk wel aan je pianohandjes, en rug recht Haha!

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:38

Wat een leuk paardje Lachen
Probeer met het halsstrekken niet voorover te gaan zitten

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:01

Halsstrekken ziet er idd heel ontspannen uit (Laatste 3 foto's)
Probeer wat trotser te gaan zitten, dat mag ook wel met zo'n paardje onder je kont. Denk ook om je hakken, en niet voorover vallen! Weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie Lachen !

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:11

Die staart op de 2e foto Cool
Denk inderdaad ook aan je handen; in de draf en galop foto's rijd je met 'piano handen', in stap houd je ze wel mooi rechtop. Ook houd je je handen laag (en ver uit elkaar, maar dat moet wel als er een hals tussen zit), en zit je wat voorover gebogen. Schouders mooi naar achter en handen boven de schoft, verder vind ik het er heel mooi relaxed uitzien. Die kleine momentjes in de galop breiden zich vanzelf wel uit Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:34

Waarom quote je mijn bericht? Heel erg vervelend. Ik TEM even.

En ja dat is bij De Sprong, daar rijd ik, staat mijn paard en geef ik les. Waarom?

De rest bedankt voor de tips e.d.! Ik zal proberen mijn schouders wat meer naar achteren te houden, mijn handen meer te dragen en mijn hakken laag te houden! Wow!
Woei! Een hele waslijst! Haha!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:18

he, zop de laatste foto's ziey het er prima uit, fijn beel ook!
Probeer hem daar zo te krijgen dan loopt ze/hij ook mooi over de rug heen.. maar ik heb het ook met mijn merrie 1 ant opgehad, heel erg tegen de hand, maar die heb ik nar de tandarts gehad, en het was een stuk beter erna, mis ook wle wat voor die van jou?! tenzij der net geweest is! hoe oud is je paardje?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:45

Vrony uiteraard is mijn paard bij de tandarts geweest Knipoog Dat vind ik net zoiets als de smid.
Bij hem komt het minder willen zakken rechtsom door zijn natuurlijke scheefheid. Die heb je er niet zo 1 2 3 uit natuurlijk.

Visent is 6 en een ruin.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:50

okej, ik denk mis moet ie er nog heen! maar dan komt het inderdaad wel met goed te trainen, succes met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:10

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen