Hoefkatroller??? Bekijk dit dan eens...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:10

Weet ik niet, moet je echt aan Adrienne en jolande vragen.
Ik kan me niet voorstellen dat een bot uit zichzelf weer zo herstelt. Maar ik weet wel dat een gebroken been ook weer kan herstellen, dus het lijkt me ook weer niet onmogelijk.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:06

CGJ12 schreef:
Bij een 4 is het paard niet kreupel toch?
Dat komt pas bij 5........ Verward


nee hoor, een paard kan bij 1 of 2 al onregelmatig lopen

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:07

Hallo ik zal even reageren betreft orenspel van Kasjmier, op de foto lijkt misschien dat hij wat zuur overkomt, maar dat is niet zo, hij blijft heerlijk ontspannen, maar door een oefening als bijvoorbeeld galopswissel moet hij zich wat meer inspannen en zwaait ie lichtelijk met staart en doet soms zijn oren naar achteren, maar totaal niet van verzet. Zeker niet in galopswissels, want die doet hij heel gemakklijk, maar hij moet zich wat meer voor inspannen om alles om te gooien zeg maar om die wissel te doen (hoe leg je dit even makkelijk uit?? Verward Verward ) Met andere woorden: er is niets mis met orenspel en staart zwiepen, geen verzet in elk geval!! OK dan! OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:15

Leuk paard,
wat me alleen ook aan dit paard opvalt (net als bij de andere paarden die bij AdB lessen) is dat het paard een beetje in 2 stukken loopt.
Dat front is wel mooi, hals fijn op lengte e.d.
Alleen de achterhand vind ik er slecht bij komen, met name op de uitgestrekte draf foto is duidelijk te zien dat de achterhand totaal niet eronder is, het achterbeen wordt er lang niet genoeg onder gezet.
Ook in de galop lijkt het erop dat de achterhand er niet genoeg onder wordt gezet en of je weinig sprong hebt.

Wat is je eigen gevoel hierover?
Ik heb eenmaal een les van AdB gereden en ik vond dat ik werd gestimuleerd om die achterhand te vergeten en me op de voorkant te richten, hierdoor liep mijn paard van de achterhand af en werd dus erg 'douwerig'.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:19

gewoon een leuke vraag hoor maar welke afstammelingen heeft dit paard?


En volgens mij wordt er in een ander tropic ook niet gezegt dat het niet mogelijk is...
volgens mij wordt daar wel verteld dat je niet 1 HK paard over 1 kam kan scheren!
Dat is per paard verchillend hoe zo'n ziekte zijn verloop heeft.

ook mogen kan het afgelopen zijn met dit mooie paard op deze foto's die ik net heb gezien, hij kan morgen ineens stokstijf en kreupen de stal uit komen..you never now..

Maar ook een paard wat geen HK heeft kan morgen stokkreupel zijn stal uit komen.

Dus ik denk zolang een paard goed loopt en fris blijft tussen de oortjes en lekker in zijn vel zit en lekker loopt, tja waarom niet?

Alleen zal een HKpaard eigenaar altijd er rekening mee moeten houden.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:36

Mijn ervaring is juist dat ik NIET Schijnheilig aan de voorhand moet werken, maar eerst met achterhand moet beginnen , zorg eerst voor drang, rechtrichten, juiste ontspanning waardoor paard aan beide kanten goed moet gaan buigen, daardoor komt verzameling beter tot zijn recht en dan kom je toe aan oprichting. Dus omdat je in begin aan die drang werkt, kom die achterzeker goed eronder. Ja die foto's zijn misschien momentopnames en ik zal niet zeggen dat ik elk moment voor mijzelf al heb, zo goed kan ik nu ook niet rijden (dat moet eigenlijk wel, maar dat moet ik nog steeds beter gaan ervaren, elk moment en elke pas moet volledig gecontroleerd zijn) Maar ik kan jou zeggen dat die bewuste dag mijn paard wel volledig zijn achterhand eronder had. Wat ik namelijk ook altijd doe, is zo'n les met videocamera opnemen zodat je altijd jezelf terug kan zien, daar leer je ontzettend veel van. Ik heb dat dus al gedaan sinds maart en dan kan ik zeker zeggen: MIJN PAARD HEEFT ZIJN ACHTERHAND ER DUIDELIJK ERBIJ EN ERONDER ZITTEN.
Afstamming van mijn paard is: Uniform X Kommandeur X Eros.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:44

Tuurlijk zijn het momentopnames, maar daarbij viel mij gewoon op dat het paard zo lang blijft in het lijf, en zijn rug eerder hol maakt dan bol. Dat is op zich ook wel logisch want de rug kan niet bollen als de achterhand achter blijft.
Maar goed, jij bent/was er zelf bij, ik kan alleen de fotootjes zien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:51

xcynthiax"]
[quote="CGJ12 schreef:
Bij een 4 is het paard niet kreupel toch?
Dat komt pas bij 5........ Verward


nee hoor, een paard kan bij 1 of 2 al onregelmatig lopen
[/quote]
precies! En dat heet klinisch hoefkatrol ontsteking.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:53

tinkernikky schreef:
gewoon een leuke vraag hoor maar welke afstammelingen heeft dit paard?


En volgens mij wordt er in een ander tropic ook niet gezegt dat het niet mogelijk is...
volgens mij wordt daar wel verteld dat je niet 1 HK paard over 1 kam kan scheren!
Dat is per paard verchillend hoe zo'n ziekte zijn verloop heeft.

ook mogen kan het afgelopen zijn met dit mooie paard op deze foto's die ik net heb gezien, hij kan morgen ineens stokstijf en kreupen de stal uit komen..you never now..

Maar ook een paard wat geen HK heeft kan morgen stokkreupel zijn stal uit komen.

Dus ik denk zolang een paard goed loopt en fris blijft tussen de oortjes en lekker in zijn vel zit en lekker loopt, tja waarom niet?

Alleen zal een HKpaard eigenaar altijd er rekening mee moeten houden.


hoe kom je er bij dat een HKO paard morgen ineens stokkreupel uit zn stal kan komen(idd, dat is bij ieder paard mogelijk als ie bv snachts heeft vastgelegen oid)

want HKO is echt niet van de 1 op de andere dag zo extreem dat t einde paard betekend.

mijn HKO&spat paardje loopt voor nogsteeds 100% regelmatrig, ondanks een nieuwe ernstige blessure aan het achterbeen nav een ongelukje
en zij heeft een erge vorm van spat en 4tjes op de foto bij haar voorbenen, liep voor ook echt onregelmatig, en foto's wezen duidelijk HKO uit, na 3 mnd dichte ijzers, en daarna weer normale ijzers heeft ze voor nooit meer 1 pas onregelmatig gelopen

dus ben benieuwd of je zelf ervaring er mee hebt dat een hko paard ineens stokkreupel uit zn stal kan komen, of dat iemand je dit heeft verteld ofzo, want ik had dat nog niet eerder gehoord namelijk.

wel dat t altijd weer kan verslechteren, maar dat gaat geleidelijk, en niet in 1 nacht.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:09

hoe ik daar bij kom???????

ik ben zelf eigenaar geweest van zo'n paard dus ik praat uit ervaring!!!!

Mijn paard heeft het niet gehaald en ik heb hem uit zijn leiden verlost.
Ben er nog steeds kapot van, er hangt een grote foto boven mijn buro.

mijn paard heeft goede en slechte tijden gekent met de HK, heeft ook een jaar kreupel gestaan en ik heb hem de beste zorg gegeven en onwijs veel geld aan medicijnen uitgegeven leningen opgenomen, kon er wel 3 andere paardenvan kopen..

ik moet nu weg dus ik kan mijn verhaal niet afmaken ..maar ik kom er op terug als dat gewenst is?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:20

Ik zie nog steeds geen foto's ?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:55

tinkernikky schreef:
hoe ik daar bij kom???????

ik ben zelf eigenaar geweest van zo'n paard dus ik praat uit ervaring!!!!

Mijn paard heeft het niet gehaald en ik heb hem uit zijn leiden verlost.
Ben er nog steeds kapot van, er hangt een grote foto boven mijn buro.

mijn paard heeft goede en slechte tijden gekent met de HK, heeft ook een jaar kreupel gestaan en ik heb hem de beste zorg gegeven en onwijs veel geld aan medicijnen uitgegeven leningen opgenomen, kon er wel 3 andere paardenvan kopen..

ik moet nu weg dus ik kan mijn verhaal niet afmaken ..maar ik kom er op terug als dat gewenst is?


ik bedoelde het niet banketstaaf hoor!
maar ik ken aardig wat HKO paarden, waaronder 1 van mijzelf, en de paarden die zijn allemaal met dichte ijzers weer goed gaan lopen(meeste hebben nu weer gewone ijzers, of geen ijzers meer), en de meesten lopen nogsteeds goed, een enkeling is beetje bij beetje wat minder gaan lopen, maar zomaar van de ene op de andere dag dat had ik nog nooit gehoord, vandaar dat ik het me afvroeg hoe je dat wist.

ben dus wel benieuwd naar je verdere verhaal!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:11

Jongens & Meisjes
Volgens mij kunnen jullie deze discussie beter in een ander topic voortzetten. Het gaat nu niet meer over de foto's.

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:34

de foto's doen het niet....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:27

Desiree"]
[quote="xcynthiax"][quote="CGJ12 schreef:
Bij een 4 is het paard niet kreupel toch?
Dat komt pas bij 5........ Verward


nee hoor, een paard kan bij 1 of 2 al onregelmatig lopen
[/quote]
precies! En dat heet klinisch hoefkatrol ontsteking.
[/quote]
daarbij bestaat de 5 helemaal niet. Alle aandoeningen in de botten (gewrichten) hebben gradaties van 1 t/m 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:34

0 t/m 4 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 08:58

Ben toch wel benieuwd naar de foto's...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:11

Ik kan ze ook al niet zien. Leuke discussie, maar kan er niet aan mee doen want ik zie alleen maar kruisjes.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:05

Gats ik zie kruisjes helaas Huilen ga straks nog een keer kijken!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:21

iwayalover schreef:
Gats ik zie kruisjes helaas Huilen ga straks nog een keer kijken!

Ik zie ze ook niet

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:51

Aangezien de foto's het niet meer doen.