clydesdale klaar voor dressuurproef....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:52

Samsam"]
[quote="SuperQuinta schreef:
inderdaad een jury punt op onderdelen dus waarom zou hij dan een koudbloed die een correcte proef laat zien daarvoor niet de punten geven??
vind trouwens dat ladyjane goede punten rijdt, daar kan ik al uithalen dat een koudbloed het wel kan.


Wie zegt er dan dat ze voor een goede proef geen goede punten moeten kunnen halen?
[/quote]

dat is zo'n beetje wat ik uit jouw woorden haal...

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:59

SuperQuinta"]
[quote="Samsam"][quote="SuperQuinta schreef:
inderdaad een jury punt op onderdelen dus waarom zou hij dan een koudbloed die een correcte proef laat zien daarvoor niet de punten geven??
vind trouwens dat ladyjane goede punten rijdt, daar kan ik al uithalen dat een koudbloed het wel kan.


Wie zegt er dan dat ze voor een goede proef geen goede punten moeten kunnen halen?
[/quote]

dat is zo'n beetje wat ik uit jouw woorden haal...
[/quote]

Nee dat lees je niet goed, volgens mij KAN een koudbloed op een bepaald (hoger) niveau meer geen echt goede proef laten zien.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:02

volgens mij gaan wij het niet meer eens worden... Haha!

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:04

SuperQuinta schreef:
volgens mij gaan wij het niet meer eens worden... Haha!


Dat hoeft toch ook niet! Maar als je me meerdere voorbeelden kan geven van koudbloeden die constante hoge scores halen op Z en hoger niveau dan ben ik best wel van mijn geloof te brengen hoor!

Pasterza

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:12

Samsam"]
[quote="SuperQuinta schreef:
volgens mij gaan wij het niet meer eens worden... Haha!


Dat hoeft toch ook niet! Maar als je me meerdere voorbeelden kan geven van koudbloeden die constante hoge scores halen op Z en hoger niveau dan ben ik best wel van mijn geloof te brengen hoor!
[/quote]

Haflingers ook goed? Vallen ook een beetje onder de koudbloeden. In Duitsland lopen er ZAT die Z-dressuur tussen de paarden lopen. En zelfs hier in NL lopen er een paar Z: Vivienne van Mariska Krowinkel (of hoe je dat ook schrijft Verward ) en Strissy van de Heksenketel.

En de Nederlands Trekpaardhengst Dancer van Ulrieka Avontuur loopt ook Z, heb 'm op video Kwijl .

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:20

Wat ik me afvraag als ik al je berichten lees SamSam, zou de jury al een negatief beeld hebben als een koud bloed in de ring verschijnt? Dat ze de moeite al niet meer nemen om echt verder te kijken dan 'die koudbloed' ?

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:29

Enne, de fjord van Jolanda Adelaar, Olympic Guusje??? Loopt Z-2 tussen de paarden en behaalt reglematig superscores!!!!
(of behoort een fjord niet tot de koudbloeden??)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:50

Echt super gave foto!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:20

blaatieblaatblaat, die discussie is ook echt nog noooooit op bokt geweest ofzo... ZUCHT!

Maar Daphne: Ik vind het echt helemaal geweldig wat Max kan en doet!! Nu nog een keer in real life zien Haha!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:23

Op pagina 1 had ik het al over paardenmensen met vooroordelen (oeps, fout getypt op pagina 1). Ik ken een meisje dat met haar Tinkertje echt uitgelachen werd op wedstrijden. Mensen die riepen van:"Wat doe je hier met dat beest en koop een echte pony". Ze is tig keer eerste geworden en schoot in no time door de B,L en M1. Hoe durven mensen toch dat soort opmerkingen te maken, echt walgelijk, maar wat hebben die mensen hun woorden moeten inslikken zeg. Hahahahaha.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:04

Natuurlijk houd het op een gegeven moment op voor een koudbloed. Ik zie een Shire niet meegaan naar de Olympische Spelen ofzo Haha!
Maar daar gaat het ook helemaal niet om! Het is juist knap dat deze shire dit allemaal kan, er zijn namelijk ontiegelijk veel paarden van dit ras die het niet kunnen. Hij is dus echt uitzonderlijk!

Waarom worden alle koudbloeden altijd over eén kam geschoren? Wij hebben het toch ook niet over alle KWPN-ers? Niet alle KWPN-ers kunnen dressuur, en dus ook niet alle koudbloeden.

Ik vind het jammer dat een jury lagere punten geeft voor een koudbloed omdat ze bevooroordeelt zijn. Natuurlijk is een koudbloed niet altijd even sierlijk, maar dat is niet wat er werd opgegeven als reden! Er werd als reden gegeven dat ze door die sokken niet kon zien of de oefeningen correct werden gereden. En dát vind ik dus gewoon onzin, dan krijg ik echt het gevoel dat de jury niet eens serieus wil jureren bij zo'n paard omdat ze het niet mooi of leuk vinden. En dat is dus niet professioneel!!

Dan krijg je echt een nare bijsmaak van dat de dressuurwereld een gesloten KWPN clubje is, waar je met een ander ras gewoon niet in komt, ook als je paard net zo goed loopt! (en dan heb ik het niet alleen over koudbloeden)

Gelukkig ken ik ook verhalen van tinkers die wel hoge punten kregen, gelukkig zijn niet alle jury's zo lomp.

Wij, eigenaren van koudbloeden zijn heus wel realistisch hoor en weten ook wel dat we geen dressuurpaarden hebben, anders had ik er daar wel eentje van gekocht. Het enige wat gewoon vervelend is is dat veel mensen een koudbloed gewoon een knol vinden die voor de kar moet. En dat vinden ze vooral nodig om vaak tegen je te zeggen. Ook als je iets anders succesvol doet met je koudbloedje is het niet goed. Je moet gewoon met die kar gaan rijden en je mond houden. Net als een vrouw die altijd maar achter het aanrecht moet whahahahhaha

Laat ons toch lekker ons ding doen!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:04

Jeetje ik heb wat gemist ondertussen! Begin nou wel een beetje te begrijpoen wat en waarom mensen zo denken. Ik kan me er in vinden dat niet iedereen ze sierlijk vind, en ook dat er mensen zijn die zeggen dat ze beter tot hun recht komen tussen de strengen, waarbij ze dus niet direct zeggen dat ie geen dressuur kan...
Maar ik denk dat lichtvoetigheid niet alles is voor de dressuur. Los in z'n lijf, goed van achteren uit lopen, dragend achterbeen en goede oprichting, dat is wat ik dressuur vind. Lichtveotigheid is in mijn mening namelijk meer een raskenmerk dan een dressuur kenmerk. Maar om hier nou dingen te gaan plaatsen als "we gaan een speciale KWPN afdeling blablabla" dat is niet nodig. Niemand heeft de warmbloeden hier nog penseelpootjes genoemd, of kakdelakak. Dat hoeft hier niet. Ik wou gewoon even weten wat en hoe die mensen denken die hier op tegen zijn. Of ik het er nou echt niet mee eens kan zijn, of dat er toch een kern van waarheid in zit. Dat voorbeeld van die jury, da's natuurlijk gewoon geen reden. Maar zoals hierboven wordt gesproken kan ik me best voorstellen dat mensen er anders over denken. Alleen zou ik zeggen, denk eens goed na over dressuur. Is dat wel lichtvoetig? Of is het gewoon correcte oefeningen achter elkaar uitvoeren, met daarbij een los lijf en een goede houding?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:06

Ilindra schreef:
Als ik de videofilmpjes op Daphne´s site bekijk kan ik maar één ding zeggen: Bravo
Ik zie welliswaar een koudbloed maar wel één die los door z´n lijf loopt, nageeflijk is en gewoon een nette oefening loopt zonder protest of tactverlies.
Ik zie regelmatig "sportpaarden" die een stuk beroerder lopen.

BLOOS!
Dank je voor het compliment. Ik was erg nieuwschierig naar meningen van mensen die ze uit durven spreken. Ik waardeer ook de meningen die niet allen positief zijn, maar dit is toch wel een heel mooi compliment!
Ik kan het alleen niet waarderen als mensen dingen gaan zeggen waarvan ze zelf al weten dat je het een en ander uitlokt, zoals dat van die kWPN afdeling bladiebla Frusty

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:21

Samsam"]
[quote="brechje schreef:
En een tip: kijk eens naar een Power Horse Competition en kom dan weer terug met een oordeel!


Is dit niet een Competitie speciaal opgezet voor de promotie van koudbloeden omdat ze in het normale deelnemersveld niet mee kunnen komen!
[/quote]

Kinderachtig. Je zou toch van een volwassen persoon (want dat ben je toch) een sportievere reactie verwachten. Scheve mond

Maar goed mensen die zulke uitspraken beginnen uit kramen zijn meestal uitgeluld en hebben dan niks zinnigs meer te zeggen. Gaaaap

En daarmee (om in deze kindo sfeer te blijven) blaast de olifant het verhaaltje uit...... Dromen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:41

Ik vind het een prachtige foto echt waar het is klasse.......

10 punten vanuit veghel.......

Groetjes Monique

EvilSaSSy

Berichten: 11
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:51

zoals in suzan's signature staat "Ook een raspaard schijt als een karhengst" dat betekent:Rangen en standen maken mensen niet meer of minder waard.

dit geld hetzelfde voor paarden. Hebben jullie geen enkel recpect voor elkaars acties.
Ik vind de mensen die zeggen dat koudbloeden niet onder het zadel moeten erg kortzichtig, hebben jullie er weleens over nagedacht hoe in de middeleeuwen ridders te paard zich vervoerden. Dat ging echt niet op die ranke slanke paardjes waar iedereen nu dresuurwedstrijden op rijd, dus de koudbloeden waren er vroeger ook niet alleen om voor de kar of de ploeg te zetten. Naar mijn mening zijn koudbloeden een van de veelzijdigste soort onder de paarden.
Daarentegen ben ik niet "tegen" de kwpn generatie, van mij mag iedereen op het paard rijden dat diegene zelf het beste vind. Ik heb een bont paard en een e-pony met een dikke kont en een doorzakrug, daar worden ook altijd opmerkingen over gegeven, maar dat is mijn keus. Ik heb er voor gekozen en ik vind het wereldpaarden Lachen

Ik denk dat een flink aantal mensen van deze site eens moeten begrijpen dat ieder zijn eigen smaak heeft en dat ze moeten nadenken voordat ze iets zeggen, heb recpect voor elkaar, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

toei

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:58

Ik vind dat het helemaal niet aan het ras ligt op welk niveau het dier rijd in de dressuur. Okee, in de verre oorsprong zijn het werkpaarden. Vroeger waren Trekpaarden voor op het land en om zware lasten te verslepen, maar waar vind je dat nog tegenwoordig? Als dat het doel zou zijn gebleven was het koudbloedpaard lang niet zo populair als dat het nu is!

Het is misschien juist wel de uitdaging van de eigenaren van koudbloedjes om ze op een andere manier in het zonnetje te zetten. Buitenstaanders zien een paard dat veel meer kan dan iedereen zou denken.

Dressuur is hier ook een voorbeeld van... ook al zijn er maar weinig koudbloedpaarden aanwezig in deze tak van sport, snap ik niet waarom ze dan slechter zouden presteren! Over fjorden, haflingers en tinkers hoor je geen enkel slecht woord. Iedereen vind het prachtig om te zien. Waarom dan zo negatief over de grootsten van het stel?

Ze kunnen veel en veel meer dan iedereen denkt...

...en SamSam over dat stangbit he? Bijna alle Trekpaarden dragen een stangbit, of je wilt een ongeluk veroorzaken... Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:06

Jongens wat zijn we weer gezellig bezig .

Volgens mij vinden we het toch allemaal belangrijk om vooral plezier te hebben met ons paard en ons paard met ons. Wat maakt het dan uit of je met een koudbloed een dressuurproef rijdt of met een engelse volbloed een circusnummer.
Ok niet ieder ras is misschien even geschikt voor elke tak van de paardensport, maar om nu op deze manier met elkaar om te gaan is toch ook weer niet nodig.

Houd het gezellig en tel even tot tien voordat je iets plaats. En ook het herlezen van je eigen bericht kan geen kwaad.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 23:03

Juist dat vind ik nou ook. Ik denk dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat sommige reacties echt niet nodig zijn. Ik ben nu toch ook niet bot geworden? En we hebben het hier wel over de paarden waar ik niet zonder kan, dus eigelijk zou het helemaal niet vreemd zijn als ik een vervelende reactie terug gaf. Maar dat doe ik niet, dat heeft geen zin. Ik wou gewoon graag weten wat mensen nou zo op die koudbloeden tegen hebben, maar als ik dit allemaal lees is het gewoon te doen om de eer. Ik heb ook nog geen reactie terug gehad op wat ik schrrf over de dressuur, waaruit ik dan kan opmaken dat ze het waarschijnlijk toch wel een beetje met me eens zijn. En dat lichtvoetigheid dus meer een raskenmerk is dan een dressuuronderdeel. Tja wat kan ik zeggen...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:18

dressuur betekent africhting ,
het paard moet los door zijn lijf lopen, aanleuning hebben
zijn achterhand onderbrengen/dragende achterhand
en de oefeningen correct uitvoeren

een shire of ander koudbloedras zou dus niet afgricht kunnen worden??
zou lekker zijn
een shire of iets dergelijks kan in principe best een z proef lopen net zoals een kwpn dat in principe kan, ligt er maar net aan hoe het dier gehouden en getraind word
tuurlijk zal niet iedere willekeurig paard in de z belanden, maar er zijn genoeg paarden van ieder willekeurig ras
shires zijn ridderpaarden geweest van oorsprong, ridderpaarden moeten snel en wendbaar zijn om aanvallen van de vijand af te wenden
en sterk om het gewicht van ridder+harnas te dragen, koel in de kop om gereden te worden in het oorlogsgeweld
wat meer kun je wensen

shires doen het heel goed onder het zadel
in het land van ooit staan een aantal shires die in de shows worden gebruikt
alle shires die daar gereden worden , worden dressuurmatig getraind en kunnen dus een aardig stuukie show weggeven
deze shires lopen dressuurmatig correct op verschillende niveaus, worden getraind door iemand die zelf altijd in de dressuur wedstrijden heeft gereden op kwpn

het is een heel ander beeld dan een kwpn onder het zadel, maar daarom niet fout , ik vind het prachtig

een jury moet naar de onderdelen kijken, word de gevraagde oefening correct uitgevoerd, vaak word er zo gekeken, maar helaas zijn er nog genoeg juryleden die bij het zien van een koudbloed minder punten gaan geven omdat het nu eenmaal niet het plaatje is wat ze willen zien
een dressuurcombinatie is lange tijd altijd een warmbloedpaard geweest, met een ruiter/amazone eropgeplakt, een shire geeft een ander plaatje en is dus niet de smaak van....
helaas zijn er nog genoeg mensen die in dit oude denkpatroon vastgeroest zitten , het gaat niet om het type paard maar om wat het paard doet

ook zijn er juryleden die extra punten gaan geven omdat ze het gaaf/leuk/knap vinden dat je met een shire de ring in komt
vind ik net zo fout als negatief beoordelen zoals ik hierboven ook al heb gezegd

een jury moet ongeacht ras of type paard de proef (correcte uitvoering, ontspanning, aanleuning, enz, enz....) objectief beoordelen

voor de rest , rij lekker op wat voor paard je wil , in welke tak van de sport die jij maar wil, hoe meer verscheidenheid van rassen en type paarden hoe beter,

en sherwood, wat een ongeloofelijk gaaf geweldig stoer paard, die zou ik van dichtbij willen meemaken, dan voel zelfs ik me volgens mij klein
ik vind het er super uitzien , ga lekker met hem door
en nu ga ik lekker genieten van je site
groetjes sonja

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 23:23

Dank je , weer zo'n mooi compliment! je bent altijd welkom om eens te proberen hoor, max vind alles goed Lachen

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:31

Mooi paard, ziet er indrukwekkend uit Cool

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:32

ik denk dat ik niet eens erop geklommen kom, ik moet ool nog een keer op ballouk van irene, daar kom ik volgens mij al niet opgeklauterd
heb je een touwladder?

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:43

Ziet er stoer uit zeg !
Maar hoe kom je er op ? Ik heb een keer een paard gereden die was 1.88 meter ik had een ladder nodig en voelde me een kabouter !

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 23:49

Ha, je legt je been in je nek, dan spring je en grijpt het zadel vast. Dan hijs je je zelf omhoog, en tataaaaaa je zit Haha!