Hoefkatroller??? Bekijk dit dan eens...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:54

Wido4ever schreef:
Je kunt voor of tegen ADB zijn...maar waar het om gaat is toch dat het paardje hier van Bets weer zuiver loopt en dat is toch gewoon harstikke gaaf of niet dan?!

Preceis ! En als dit paard weer zuiver loopt dan zie ik echt geen obstakels om voor de LT te gaan trainen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:15

jess2130 schreef:
is dit weer een reactie TEGEN ADB Verward
Bekijk hem toch eens gewoon als een leraar zoals een ander! Antoine is nu eenmaal onze leraar, net zoals jij je leraar hebt op de clubles of niet soms Verward



heb ik ooit 1 verkeerd woord over AdB gezegd?nee!

ben zelfs een keer naar een clinic van hem gaan kijken(toen stond mn andere paardje al lang stil en had ik Quentin al)

ik heb nix tegen hem, hij weet waar hij het over heeft

het enige wat ik zeg is dat je een HKO paard ook zonder AdB weer goed kan krijgen, dat je dus niet per see daarvoor naar AdB moet

je voelt je wel snel aangevallen hoor!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:15

Renske, in jouw geval is je paard misschien goed, maar je blijft er toch mee aan het klooien, bij Antoine is het de bedoeling dat hij gewoon écht goed is, dus zonder 'gezeur'.
Betsie je paard ziet er goed uit hoor!
Mijn hoefkatroller staat nu ook al bijna een half jaar op rust. Ik hoorde via Betsie van Antoine en ga nu a.s. zondag naar zijn les in Bemmel.. Dus we zien wel wat het word, heb er wel vertrouwen in in elk geval!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:04

Mariek87 schreef:
Renske, in jouw geval is je paard misschien goed, maar je blijft er toch mee aan het klooien, bij Antoine is het de bedoeling dat hij gewoon écht goed is, dus zonder 'gezeur'.
Betsie je paard ziet er goed uit hoor!
Mijn hoefkatroller staat nu ook al bijna een half jaar op rust. Ik hoorde via Betsie van Antoine en ga nu a.s. zondag naar zijn les in Bemmel.. Dus we zien wel wat het word, heb er wel vertrouwen in in elk geval!


ze liep 100% goed, maar aan een peesblessure doe je weinig he Knipoog
als ze dat niet had gehad liep ik er ook helemaal niet mee te 'klooien' hoor! vind het sowieso een vreemde opmerking, want na spat, en daarna HKO heb ik haar zelf in een jaar tijd naar de M1 dressuur en L springen (met punten!) gereden! dat noem ik geen geklooi, dat noem ik rijden.

de HKO en spat waren geen belemmering meer om niet te kunnen rijden

heb haar volop gereden tot ze dus weer kreupel werd, wat totaal niets met de manier van rijden of hko en spat te maken had

heb inmiddels 2 andere paarden erbij en 1 daarvan rij ik fanatiek mee op wedstrijden, maar de enige reden dat destiny nu niet meer in de sport meedoet, is dus een nieuwe blessure

de HKO en de spat had ze geen last meer van, ze had zelfs geen dichte ijzers meer, achter ook geen speciaal beslag, alleen 2 normale ijzers voor, en ze liep 100% goed

zonder AdB

waarmee ik dus NIET zeg dat AdB slecht is, of onzin zegt of wat dan ook, want ik ben helemaal niet anti-AdB en vind het super dat t paard van Bets weer helemaal goed loopt, want ik weet zef hoe fijn het is als je ondanks HKO weer lekker met je paard aan het werk kan

1 verschil is dat ik het ook zonder AdB kon.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:57

Renske20 schreef:
[
het enige wat ik zeg is dat je een HKO paard ook zonder AdB weer goed kan krijgen, dat je dus niet per see daarvoor naar AdB moet

je voelt je wel snel aangevallen hoor!
[/quote]

O nee? en wat als je geen instructeur in de buurt hebt die jou met dat paard kan helpen?

Maar juich nog niet te vroeg over je eigen paard Renske, je bent er nog niet, hoewel ik hoop van wel. Ik hoop dat je paard goed blijft.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:06

Dat bedoelde ik dus ook.. Maar Renske, dan zeg jij dat jess zich snel aangevallen voelt!! Ik viel jou helemaal niet aan, ik bedoelde gewoon te zeggen dat je er nog niet bent. En met klooien bedoelde ik niet jouw rijden, ik weet toch niet hoe jij rijdt, maar ik bedoelde gewoon dat je hem er wel weer had staan..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:32

nog even voor de duidelijkheid:

het gaat hier om Destiny, niet om Quentin waar ik nu mee rij.

Destiny heb ik 7 jaar, 5,5 jaar geleden kreeg ze spat, jaartje rust in de wei en de spat was vergroeid, maar ivm de spat is ze haar voorbenen gaan overbelasten en verkeerd gaan lopen(erg op de voorhand) ze kreeg HKO

inmiddels had ik haar 3 jaar, waarvan ze al 1,5 jaar niet goed liep

toen kreeg ze speciale ijzers(voor dichte ijzers, achter schuine ijzers)

na 3 mnd rijden(zonder priveles en zonder clubles, gewoon zelf) ging het zo goed dat de ijzers er onderuit gingen en ze alleen voor gewone ijzers had, ivm schroeven er onder kunnen doen als ik op (nat) gras moest rijden.

heb haar toen in 1 jaar naar de M1 dressuur en L springen gereden, ZONDER priveles, en met af en toe een clubles, waarin we alleen viertal oefenden, en waar je geen/weinig individuele aandacht kreeg, maar altijd 4tal werd geoefend.

ze liep 100% goed, totaal niets te merken dat ze spat&hko had, tot ze een nieuwe blessure kreeg, na een ongelukje

staat dus totaal los van de spat/hko/manier van rijden etc, hier had ook geen enkele instructeur of DA nog wat aan kunnen doen

daardoor staat ze nu nog alleen maar in de wei en maak ik er een enkele keer een stapritje mee

wat ze nu heeft, heeft dus echt helemaal niets met iets van de botten oid te maken, e niets met spat en hko, gewoon een ongelukje waardoor ze niet meer bereden kan worden omdat ze soms wel soms niet helemaal goed loopt en ik niet wil dat ze ergens last van heeft, dus staat ze lekker in de wei.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:32

Lekker offtopic hier,... Sorry moest het kwijt.

Paard lijkt wel lekker te lopen behalve in galop (orenspel), Lichte toer vind ik nog wat optimistisch maar het is wel een leuk doel om na te streven Knipoog. Fijn in ieder geval dat hij weer helemaal rad en zuiver loopt en dat je weer kunt trainen!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 13:10

Anoukie schreef:
Lekker offtopic hier,... Sorry moest het kwijt.

Paard lijkt wel lekker te lopen behalve in galop (orenspel), Lichte toer vind ik nog wat optimistisch maar het is wel een leuk doel om na te streven Knipoog. Fijn in ieder geval dat hij weer helemaal rad en zuiver loopt en dat je weer kunt trainen!


Ik wil niet lastig doen hoor, maar ik ben even in jouw profiel gaan kijken en daar staat jouw paard met identiek hetzelfde orenspel op als Kasj in galop Bloos
Wil dat dan zeggen dat Kyvaso niet lekker liep?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:29

??? Ook ik wil niet lastig doen, maar waarom geef je dan niet gewoon een antwoord op mijn opmerking ipv een wedervraag te geven? Loopt je paard wel fijn in galop dan, ondanks de oren? Of vindt hij dat nog moeilijk/niet prettig/wat dan ook?

Don't be defensive,...

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 13:33

Het is het paard van Bets op bokt, maar ik heb de foto's gemaakt... Vraag het haar dan even, maar in ieder geval ziet het er in het echt heel vlot uit! Je moet ook niet vergeten dat een paard zijn oren regelmatig beweegt en dus is het ook een kwestie van nog geen seconde hoe de oren op de foto staan!
Daarom vroeg ik aan jou of jou paard lekker liep?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:57

Ah vandaar, nou dan mag bets indien zij wil, reageren op mijn "opmerking". Een foto is een moment opname maar zodra iedere galopfoto met de oren in de nek is, wordt het toch wat lastiger te verklaren.

Goed toch dat het er vlot uitziet? Hoor je mij verder ook niets over zeggen hoor Knipoog.

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 14:03

[quote="Anoukie"]Ah vandaar, nou dan mag bets indien zij wil, reageren op mijn "opmerking". Een foto is een moment opname maar zodra iedere galopfoto met de oren in de nek is, wordt het toch wat lastiger te verklaren.

Vraag maar aan bets, maar leg me nu toch eens uit hoe het komt dat jouw paard dan zo stilstaat, draaft,... met hetzelfde orenspel? OOK op elke foto
Loopt die dan niet lekker?

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:06

waarom zou dit paard niet de lichte tour kunnen lopen,.
er zijn zat paarden die ook 3tje en 4 tjes hebben en in de lichte tour lopen.
Daar word toch ook niet van gezegd dat het niet kan en slecht is voor je paard.
Bets kent haar paard zelf wel om die beslissing te maken of ze hem start of niet.

En over het orenspel vind ik personlijk meevallen, ze kunnen nog veel verder naar achteren als ze echt iets niet willen, snappen, geen zin in hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:11

Novelle"]
waarom zou dit paard niet de lichte tour kunnen lopen,.
er zijn zat paarden die ook 3tje en 4 tjes hebben en in de lichte tour lopen.
.
[/quote]
precies!
[quote="Desiree schreef:
Hoe kan het dat er paarden met 3tjes in de topsport kunnen lopen en paarden met 1tjes en 2tjes kreupel zijn, "klinisch HKO" geheten?

Nou blijkt het dus aan het rijden van de ruiter te liggen. En ik snap ook hoe het in elkaar steekt.
.

problemen zitten niet in de 3tjes en 4tjes, die zitten op de rug van het paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:13

haha, mooie uitspraak Desiree
Misschien moeten we ons eens op de foto laten zetten onder het rijden en dan de cijfertjes toegedeeld krijgen Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:17

Desiree"]
[quote="Novelle"]waarom zou dit paard niet de lichte tour kunnen lopen,.
er zijn zat paarden die ook 3tje en 4 tjes hebben en in de lichte tour lopen.
.
[/quote]
precies!
[quote="Desiree schreef:
Hoe kan het dat er paarden met 3tjes in de topsport kunnen lopen en paarden met 1tjes en 2tjes kreupel zijn, "klinisch HKO" geheten?

Nou blijkt het dus aan het rijden van de ruiter te liggen. En ik snap ook hoe het in elkaar steekt.
.

problemen zitten niet in de 3tjes en 4tjes, die zitten op de rug van het paard!
[/quote]



en als iedereen dat nou eens in ging zien, zouden we een stuk minder kreupele paarden hebben!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:34

ER zijn veel mensen die het wel een beetje in zien. Neem mij nou: ik weet allemaal verdomde goed hoe het moet als je allemaal leest wat ik hier neerschrijf. Maar het NU NOG OMZETTEN IN DADEN HE!

Kan goed zijn kawa dat ik aangemerkt word als een 3tje hoor! Scheve mond
Maar ach, ik zit in ieder geval niet meer aan die binnenteugel! Haha! Misschien dan toch een 2tje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:41

hij loopt niet kreupel, dus misschien ben je wel hoger Lachen

Ik was ook afgezakt van een 0 naar een 4
Maar nu loopt hij weer een tijdje goed, misschien mag ik weer promoveren naar een 3. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:47

runningkawa schreef:
hij loopt niet kreupel, dus misschien ben je wel hoger Lachen

bij paddy wel hoger, maar bij iones niet hoor, want die gebruikt dat lamme achterbeen van hem te weinig. Boos!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:58

Zullen we het gezellig over de foto's hebben.
En mij lijkt de discussie of AdB nu wel of niet de enige is die dit kan oplossen niet nodig. Die discussie is al heel veel op Bokt gevoerd. Er zijn voorstanders en tegenstander en die zullen ook altijd blijven.
Dus nu graag weer verder over de foto's Lachen

Corine4

Berichten: 46
Geregistreerd: 30-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:54

Ik heb een andere vraag aan een ieder van jullie.

Een aantal van jullie hebben rontgenfoto's laten maken om de diagnose HKO te stellen.
Een aantal van jullie zijn toen in training gegaan bij Antoine de Bodt.

En nu mijn vraag:
Wie van jullie heeft daarna nog eens rontgenfoto's laten maken toen het paard al een maand of 6 recht is *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:02

Corine4 schreef:

En nu mijn vraag:
Wie van jullie heeft daarna nog eens rontgenfoto's laten maken toen het paard al een maand of 6 recht is *LOL*

ik kan me niet voorstellen dat het hoefbeenstraaltje verandert door training. Dus die foto's zullen vermoedelijk nog hetzelfde zijn.
En dan is er nog een groep die klinisch HKO heeft, dus dat is rontgenologisch niet aan te tonen.

Maar er is wel een middel in amerika dat het WEL kan doen verbeteren. Alleen is het nog niet bekend in Nederland, behalve dan bij Jolande en Adrienne, hier op bokt. Maar voor meer info zul je navraag moeten doen bij hen. Want na toediening van dat middel bij hun merrie is het WEL verbeterd! Dat tonen de foto's voor en na duidelijk aan.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:03

jess2130"]
[quote="Anoukie schreef:
Ah vandaar, nou dan mag bets indien zij wil, reageren op mijn "opmerking". Een foto is een moment opname maar zodra iedere galopfoto met de oren in de nek is, wordt het toch wat lastiger te verklaren.

Vraag maar aan bets, maar leg me nu toch eens uit hoe het komt dat jouw paard dan zo stilstaat, draaft,... met hetzelfde orenspel? OOK op elke foto
Loopt die dan niet lekker?


Is mijn ex paard Knipoog, en die was zuur in de galop vanaf het moment dat er voor het eerst opgezeten werd. Die kon ook zuur zijn in de draf of de stap, afhankelijk van hoe je hem reed met je been. Teveel been was oren in de nek en met de staart zwaaien, juiste hoeveelheid been geen probleem. Hij liep erg lekker zelfs, maar die oren in de galop was voor mij een frustratiepunt en het kost je ook absoluut punten in je proeven.

Maar nogmaals, het gaat hier niet om mij of mijn vorige paard, ik geef mijn reactie op de foto's en lijkt mij dat Bets dat het beste dan zelf kan beantwoorden zonder dat de fotograaf een plaatsvervangende verdedigende houding aanneemt Verward ,... Verder niet vervelend bedoeld Lachen.

Maar sorry voor het offtopic (wat ik zelf niet aangeslingerd heb maar goed, toch sorry Knipoog).

Corine4

Berichten: 46
Geregistreerd: 30-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:09

Ik denk zelf dat de foto's wel een veranderingen laten zien.
Ik was gewoon benieuwd of iemand van jullie dat misschien gedaan had en / of er verschil te zien was.

Dat middel uit Amerika, is dat toevallig Tildrin?