Testresultaten en foto's van hoefschoentjes....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:48

En vergeet bij de Easy Boot niet die scherpe uitsteeksels binnenin de schoen om de hoef goed vast te klemmen. Hierdoor gaan ze niet makkelijk aan en uit en beschadigen de hoefwand.

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:50

Ook dat ja. Ik heb ooit gekocht maar gebruik ze alleen in noodgevallen en doe dan eerst tape om de hoef zodat ze niet beschadigen door die punten,

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:24

Dit zijn dus oa redenen waarom ik niet voor de easyboot gekozen heb.
Bij de gympies van smit steekt er niks uit aan de binnenkant en zijn de skisluitingen zo gemonteerd dat ze andere hoeven/benen niet kunnen beschdigen.....
Viv

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:55

Op www.emielvoest.nl kun je idd de barebackpad bestellen. Handig dat er ook zo'n handvat aanzit Haha! Wie weet dat ik er ook nog 1 aanschaf, ik wil wel graag zonder zadel rijden maar zodra Miro gaat draven kan ik hem echt niet uitzitten maar oefening baart kunst heh Knipoog €177,50 vind ik alleen wel belachelijk veel geld voor zo'n stukkie stof, dan koop ik liever een simpele voltige singel...... Scheve mond

PS Viv: Heb je al een buitenrit gemaakt met de schoenen??

-X- Anja

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:34

Ik ken de barebackpads van Emiel Voest niet, maar als hij lijkt op de Parelli bareback pad dan is hij een stuk beter dan de simpele kussentjes die links en rechts verkocht worden.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:10

AnjaKos schreef:
PS Viv: Heb je al een buitenrit gemaakt met de schoenen??

-X- Anja


*antwoord voor Viv: ja zie vorige topics*

Ik ben er vandaag mee naar buiten geweest en heb expres een lang stuk asfalt gekozen Tong uitsteken. Dat geluid, ik ga daar mn ringtone op mn mobiel voor maken (hoor ik m alleen niet afgaan maarja da's pech)! Ik merk alleen wel dat ze op het galoppeerpad (= een lang recht pad van zo'n 500 meter) wel minder hard gaat dan zonder schoenen. Oké, ze gaat nog wel hard, maar zo hard als eerst... dat zit er niet meer in. Maar daarentegen loopt ze niet meer zo voorzichtig op grindpaadjes en dat is toch een hele uitkomst!

Groetjes, Denise.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:02

Ik heb vandaag easieboots vasts gehad, maar toch teruggelegd, ze leken me echt niet "leuk" zitten met die toestanden die in de schoen zaten ... Die gevoeligheid op grind hebben wij ook met onze fjord ... echt vervelend, en je voelt je meteen schuldig dan.

esprit

Berichten: 35
Geregistreerd: 20-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:46

Leuke schoenen zeg!
Ik kom zelf uit Rijssen en had er ook al naar geinformeerd.
Esprit staat nu in de wei met zeer korte hoeven waar geen ijzer meer onder kan. de hoefschoen was misschien een optie, maar ik moet er ivm met vakantie te lang op wachten.
Volgens mij veearts werkte het hoefmechanisme beter met ijzers dan met de hoefschoen. En aangezien mijn paard ook niet zonder ijzers kan ga ik ook maar geen hoefschoenen aanschaffen.
jammer want het leek me best handig..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 07:05

esprit schreef:
Leuke schoenen zeg!
Ik kom zelf uit Rijssen en had er ook al naar geinformeerd.
Esprit staat nu in de wei met zeer korte hoeven waar geen ijzer meer onder kan. de hoefschoen was misschien een optie, maar ik moet er ivm met vakantie te lang op wachten.
Volgens mij veearts werkte het hoefmechanisme beter met ijzers dan met de hoefschoen. En aangezien mijn paard ook niet zonder ijzers kan ga ik ook maar geen hoefschoenen aanschaffen.
jammer want het leek me best handig..


Dan vraag ik me af of jouw veearts wel een opleiding heeft gehad. Sorry hoor maar die opmerking is de domste die ik ooit gehoord heb, misschien moet hij eens met Gerrit gaan praten....
Tsja en wat is lang wachten voor gezonde hoefjes ik had ze binnen 9 dagen in huis.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:44

Die uitspraak viel mij ook direkt op. Blij dat ik een andere DA heb Lachen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:54

Dat is een raar antwoord om van een veearts te horen inderdaad Verward Met ijzers worden er gaten in de hoefwand geslagen en bellemmer? je alleen maar de zijwaartse groei als je het mij vraagt Miro doet het voorlopig nog heel goed zonder ijzers en ook het sfbrokkelen valt me alles mee. Hij loopt nu al 10 dagen op zijn blote voetjes en ik vijl de randen regelmatig rond en dat gaat tot nu toe goed. *LOL* Hij moet nog minstens 3,5 week zonder (tenminste....als ik de schoenen net zo snel heb als Viv Scheve mond ) en ander dus nog 6 weken en dan zal hij in de tussentijd toch een keer bekapt moeten worden...

-X- Anja