Pepper im Schnee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:43

ik heb een 'nieuw' filmpje (van 3 weken geleden)

ik heb hem expres hier wat hoger gereden en wat meer met z'n neusje eruit, en hier is ie wat rustiger want ik reed binnen en hij wa snie meer zo heet

maar bij 1.27 ofzo dan flipt ie ineens, want er kwam buitenheel hard een vrachtwagen langs rijden

http://www.youtube.com/watch?v=OspNU1VVhH8

Angelaa2

Re: Pepper im Schnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:51

Ik heb niet het hele filmpje gezien maar toch vielen mij een paar puntjes op.

Het valt mij op dat je tijdens het draven nogal gehaast aan het lichtrijden bent, vind wel dat je hem in een beter tempo rijd dan op het andere filmpje! Probeer echt met zijn beweging mee te gaan.

Vind het er verder niet slecht uit zien. Lekker verder oefenen :)

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:39

niet negatief, maar even kort omdat ik druk ben ;)

meer tempowisselingen rijden, dan moet hij alerter zijn op jou aanwijzingen en minder op het verkeer buiten. Plus dan gaat hij meer van zichzelf uit verzamelen ipv dat jij hem rond rijdt. En ik zie je aan de lopende band drijven... hou je voeten stil en geef Pepper iets meer ruimte om te lopen dat in combinatie met tempowisselingen en veel wendingen dan komt de nageeflijkheid er wel. Dus verzameling ipv rond rijden...hoge of lage instelling is niet direct interessant, wel de verzameling die vanuit Pepper komt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:49

Het is zeker al beter, over het algemeen is het minder strak.

Maar toch nog een opmerking; ik denk dat je nog teveel gefocust bent op aan de teugel lopen en te weinig op de ontspanning. Ik zou zo graag deze zeer aansprekende pony eens zien lopen als je hem eens de hals laat strekken, zodat hij volledig kan ontspannen.

Je bent te hard in de hand of liever: te onrustig. Daardoor duikt Pepper achter de teugel. Ook is zijn beweging daardoor nog wat gespannen, of hij nog een beetje op eieren loopt.

Wat ik bedoel met je hand, zie je op je nieuwe filmpje diverse keren. Heel duidelijk is bijv. bij 1.05 te zien, dat je een aantal eenzijdige ophoudingen geeft; links-rechts-links. Zagen dus. Je ziet het aan het hoofd dat het heen en weer gaat. Het is heel goed mogelijk, dat je het jezelf helemaal niet bewust bent. Maar dat is dus iets, wat je niet meer zou moeten doen.
Eigenlijk lijkt het er nog het meeste op, dat jouw pony op zich braaf aan de teugel wil lopen, maar dat jij graag een hoofdhouding van hem wilt, die niet past bij zijn graad van africhting/zijn mate van verzameling. Ook met een langere teugel kan een paard heel goed aan de teugel zijn!

Ik vind het wel heel positief dat je de kritiek in dit topic ter harte neemt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:48

Op het nieuwe filmpje loopt hij al veel relaxter voor zover ik kan zien. Je hebt de teugels ook langer, het ziet er meteen een stuk beter uit.
Probeer meer aan de ontspanning te denken en minder aan het aan de teugel denken.