emara les van ikkuh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:22

mooie foto's!
leuk paardje! loopt netjes

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:43

Jah wat ik verder nog kwijt wou, idd een erg mooi setje en past mooi bij het paardje Lachen wel wat hoger bandageren Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:16

Sylleke schreef:
Ff terzijde, ik vind het niet zo 'n flutopmerking . Lachen
Maar ik ben gewoon tegen hulpteugels, dus ja, dat ben ik gewoon.
Bij Olga zitten ze ook altijd te zeggen: doe een martingal om omdat ze zo trekt en der hoofd omhoog gooit, maar nu ik les, is dat ook al minder, dus nog wat oefenen en het gaat er wel uit, alleen duurt dat een tijdje.

Ma dat was ff terzijde.

Ik vind de foto's verder wel leuk, over de slof ga ik me niet uitspreken, ik heb er gewoon géén verstand van . *LOL*
Ik vind het wel een super leuk paardje .


go iemand die het beetje met mij eens is. maarja ik ben ook gewoon tegen hulpteugels

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:42

* ik zeg niks*
Maar wel een mooi paardje
Het setje staat haar ook leuk Lachen

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:01

Leuk dier. Over de slof is al genoeg gezegd. Ik rijd er zelf ook mee alleen ben ik het eens dat ie soms iets te strak is. Maar foto's blijven momentopnames dus daar ga verder niet op in.
Naar mijn smaak mogen je beugels wat langer staat wat mooier.
Voor de rest lekker blijven lessen en lekker plezier houden in het rijden

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:36

Het is misschien verstandig om je paard meerde keren per week te gaan longeren met bijzet/ passao op deze manier kun je haar nageefelijk/ ontspannen krijgen zonder dat ze last heeft van het ruitergewicht op haar rug.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 00:12

allemaal bedankt voor de reactie!!!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:20

Emaartje schreef:
miekelover ik zei nog geen commentaar over de slof..en het wertk het wordt me zelfs geadviseerd om te gebruiken..anders lukt het je echt niet je mag het proberen!!


Als je niet tegen kritiek kunt moet je maar geen foto's plaatsen.
Vind het verder leuke pony. Maar het lijkt mij dus dat die slof hem juist stijfer maakt. Sorry dat ik het zeg... Lachen

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:08

miekelover schreef:
go iemand die het beetje met mij eens is. maarja ik ben ook gewoon tegen hulpteugels


ik ben het er ook helemaal mee eens!! *LOL*
Mijn mening is dat als je goed les hebt, je geen hulpteugels hoeft te gebruiken.
En als het paard zich dan toch nog steeds verzet, ligt het aan jezelf of mankeert het paard lichamelijk iets, of het klikt gewoon niet, want een paard zit niet zomaar vast in de rug, dat heeft altijd een oorzaak,en gaat ook niet voor de lol met z'n neus in de lucht lopen...
heb je je weleens afgevraagd hoe het komt dat je pony vast in d'r rug zit?
maargoed, tis maar een mening hoor Schijnheilig

LindavanS
Berichten: 50
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:25

Mooi paardje zeg! Echt heel mooi
Leuk setje ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:58

Mickey schreef:
Dames kunnen we misschien ook eens keer een topic waarin een slof te zien is, op een normale manier te laten verlopen?

Een slof is niet per definitie slecht en een slof is niet per defintie goed.
Het gaat erom hoe de slof gebruikt wordt.

idd
En hier een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet. En pas met G&K hoe het wel moet.
Als mensen nu goed willen kijken en ervan willen leren, zou super zijn

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 22:52

nou ik gebruik het wel goed.....wat jullie vinden moet je zelf weten...maar het klikt super goed met mijn paardje!!!!!!!!!!!!!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:30

tja als je het zelf maar leuk vind en naar je zin hebt.

Ik zie alleen nog 1 ding: je trekt ontzettend je hielen op om de spoor te kunnen gebruiken. Dat is niet alleen een beetje slordig maar ook niet echt vriendelijk. Probeer wat meer je hakken uitgedrukt te houden

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:27

Emaartje schreef:
nou ik gebruik het wel goed.....wat jullie vinden moet je zelf weten...maar het klikt super goed met mijn paardje!!!!!!!!!!!!!


mmm, die mening deel ik niet helemaal met je.

Het is toch geen schande om toe te moeten geven dat je een hulpteugel anders zou moeten gebruiken? Het is nou ook weer niet zo dat je rijdt op de slof alleen, dus aan het beulen ben je echt niet hoor.
Maar zoals G&K zegt: als je je slof langer houdt, dan komt je paard ook echt ergens "tegenaan" als ze haar hoofd omhoog doet. Nu heb je eigenlijk een continu inwerking, dan alleen wanneer het echt noodzakelijk is.

Goed rijden met een slof is moeilijk, één van de redenen dat ik er niet mee ga rijden, ik kán er gewoonweg niet mee rijden! Daar schaam ik me niet voor, het IS nu eenmaal zo en je tekortkomingen toegeven is heus het einde van de wereld niet.

Dus misschien kun je er toch eens over nadenken of eens proberen de tips die je krijgt (en die zijn allemaal goedbedoeld en helemaal niet rottig) te overwegen?

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:19

helemaal mee eens!! OK dan!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:23

Leuk paardje
Alleen op de eerste paar foto's staan je handen wel erg dicht bij je lichaam. Ik zou de teugels wat korter nemen.
Ik heb dat probleem ook altijd dus het viel mij op Knipoog

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:03

Leuk paardje

Ik zou hem alleen heel veel longeren met bijzet (pessoa, touwtjes of iets dergelijks) voor dat je onder het zadel doorgaat. Als je paardje al langere tijd moeite heeft om zijn rug te ontspannen duurt het even voor dat hij die weer helemaal loslaat. Bovendien heeft hij hiervoor een goede spieropbouw nodig, dit kost tijd dus probeer je paardje niet te snel en te veel te 'dwingen' je loopt dan risico op blessures.

Over het wel of niet met slof rijden, dat moet je helemaal zelf weten. Op sommige momenten hangt je slof wel los, maar soms zit hij echt te strak. Let op dat je geen valse knik in je paard zijn nek krijgt. Soms gebeurt dit wel, dit is geen goede aanleuning en op de lange termijn heb je hier helemaal niks aan.
Let ook goed op je handen, op sommige foto's werk je te veel terug met je hand.
Ik snap dat je een stug paardje met slof wilt rijden, maar kijk er wel mee uit. Rijdt hem desnoods alleen in de les met slof en longeert hem verder. Maar kijk alsjeblieft uit, want je kunt een hoop verprutsen met een slof (zeg niet dat je dat doet, en je moet zelf maar zien wat je met dit advies doet) en zo problemen met de gezondheid van je paardje krijgen.
En zelfs met een goede instructrice kost het een hoop tijd om je paardje weer helemaal los te krijgen, gewoonweg omdat je paard zich hier lichamelijk aan moet aanpassen en dit kan maanden duren.

Veel succes. OK dan!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:08

Ik ben het helaas met de vele eens wbt het gebruik van de slof mbt tot jou en jou paard, sorry, maar ik heb begrepen dat ik daar geen woorden over vuil mag maken dus dat zal ik dan ook niet verder doen, heb je er wel over ge-pbt Tong uitsteken

Het is en leuk paardje om te zien, die er ondanks haar leeftijd goed uitziet *LOL* , ook het setje staat haar goed, al ben ik geen voorstander van bandageren op harde(re) bodum zoals weidegrond.

Wellicht heb je wat aan m'n pb, waar ik verder in ga op het gebruik van de slof en jou paard mbt haar aandoening.

Veel succes met je paard!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 00:34

bedankt cissie

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:51

Het enigste commentaar wat ik op je zit kan geven is dat het netter staat als je je hoofd rechtop houdt; voor je uit kijken. Handen dichter bij elkaar maar die heb je al wel netjes rechtop. Je zit rechtop, goed, beenligging is ook in orde. Bovenbeen zit goed op zn plek, alleen mag je je hakken iets meer naar beneden duwen. Voor de rest is je zit netjes hoor. En het is altijd makkelijker om commentaar te geven als je er naast staat dan wanneer je erop zit. Dat vergeten sommige mensen nog wel eens

Over je slof; het ziet er niet verkeerd uit zoals ik al zei. Kijk, ik kan er niet super veel over zeggen omdat foto's momentopnamens zijn, maar het ziet er niet uit dat hij er veel last van heeft (of zij). Probeer (ik weet niet of je dat al doet hoor), wanneer ze haar hoofd ontspant, je de slof ook goed ontspant. Dus geen constante druk houden. Rij je goed voorwaarts?
Het ziet er uit alsof ze nogal veel op de voorhand loopt. is niet erg hoor. en ook niet zo verwonderlijk. Als je met slof rijdt, rij je je paardje naar beneden dus kunnen ze ook moeilijk opgericht lopen. Maar je kan die achterhand er ook meer onder krijgen door veel overgangen te rijden aan je slof. Dat heb je vast wel eens eerder gehoord, maar dit is echt belangrijk als je een constante aanleuning wilt krijgen. Dan moet je eerst die achterhang voldoende kunnen actieveren. Dan komt ze er voor ook beter doorheen.

Voor de rest zal ik zeggen; ga zo door en hard trainen! Het plaatje ziet er niet verkeerd uit en als je er gewoon hard aan werkt moet het helemaal goed komen ! Succes ermee!!!!