Kyra @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:33

Ik vind het ook niet echt passen..
En idd. Misschien kan je er nog wel op..Maar je hindert je pony wel!
Ik ben het met Gijsenkim eens!

ff ontopic: wel leuke shets!!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:50

hoi.
je bent er idd te groot voor maar dat geeft niet ana dat het dierenmishandeling is hoor~!
ik heb ook schetjes ingereden en zelf ben ik niet zo groot maar die beesten zijn oersterk!
ik vind dat onredelijk het is echt geen dierenmishandeling hoor ze is allen wat groot maar jah en het is misshcien moeilijk de hulpen aan te geven maar ik neem ook niet aan dat je er de hele tijd op blijft rijden.
veder erg leuke schetjes hoor!!!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:58

Het gaat hier om mijn pony. Ik zie dit topic net pas en ik baal behoorlijk van de reacties Scheve mond . Ja, ik weet dat je veel meer dingen kan doen met een Shet, en dat gebeurt ook. Inderdaad is Priscilla lang (en ik ook, ik rij natuurlijk ook gewoon), maar zeker niet te zwaar. Ze zit Kyra ook niet in de weg met haar benen, anders zou ze er van mij toch niet op mogen.. Verward Bovendien heeft Kyra er echt lol in. En als ze braaf genoeg is gaan er heus wel kleine kinderen op rijden. Ik weet ook wel dat dit niet te vaak kan. Er stond ook ergens dat ik iemand van 10 moet zoeken om haar in te rijden. Ten eerste kan ik die niet vinden, kinderen kunnen dat gewoon niet. En zeker niet bij Kyra, zij is namelijk niet een van de makkelijksten!

Ik vind het jammer dat mensen zomaar oordelen. Hoewel ik bepaalde reacties natuurlijk wel snap, daar zit ook een kern van waarheid in. Maar dit is een tijdelijke situatie dat Priscilla en ik op Kyra rijden. Als Kyra het niet had gewild, geloof me, dan hadden we dat echt wel geweten. Knipoog Tong uitsteken
En ja, dat het er niet uitziet hoef je mij ook niet te vertellen. Haha!

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:04

Te groot.....!

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:32

Kom op zeg.. en dan zitten jullie te zeuren dat Cloverdale te groot is voor Flame? Dit kan pas ECHT niet.. dat arme beestje..

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:34

Reageer dan niet. Beetje ontopic blijven graag.

Ik ben trots op mijn pony en als jullie er anders over denken, prima. Maar oordeel niet als je de situatie niet kent en hou dit soort reacties voor je.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:55

Nou sorry maar ik vind haar niet te groot. Misschien is het niet mooi voor het plaatje maar het is niet verkeerd. Haar pony heeft er geen last van want die kan veel dragen.
Ik vind het een heel lief ponytje Tong uitsteken

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:56

ben het met je eens loesjuh!
mensen hebben altijd snel hun oordeel klaar .....
ik denk dat nu alle mensen denken met een schet en er te groot voor zijn van nou ik zet mijn schet en nooit op want dat krijg je toch allen maar commetaar!
iedreen weet dat ze te groot is maar als ze toch nergens last van heeft is het toch geen probeem.......

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:02

Zoals iedereen al zegt........... tsjah, het ziet er een beetje euehm gek uit Scheve mond . Maar shetlanders kunnen veel hebben, zo hoorde ik een keer een verhaal van een volwassen man die een tocht door de bergen maakte op een kleine shet. Maarja, ik neem aan dat je niet op dr blijft rijden maar kleine kinderen erop laat rijden.
Voor de rest: veel succes! en die sammy lijkt op onze pippi Clown )

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:16

Ik vind op zich dat je gelijk hebt.
Je hebt een goede consuqente ruiter nodig, om zo'n beestje zijn manieren aan te leren.
Zo'n klein kindje kan zoiets ook niet
Maar het ziet er niet uit , een iets kleiner iemand doet het er beter op denk ik, je zit hem ook goed in de weg met je benen.
Misschien opzoek naar een kleiner ruitertje iets jonger?

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 16:28

zoals loesjuh al zei, kleinere ruiters die goed kunnen rijden zodat kyra de dingen gaat snappen zijn er hier niet.
en ik kan haar makkelijk hulpen geven hoor!
ok ik moet mn been wat meer optillen maar het gaat goed.
en die reacties dat ik te lang ben dat weten we nu wel dus daar hoef je ook niet meer mee aan te komen.
en dat dit dierenmishandeling is slaat ook nergens op want ik ben heus niet de enige die zo rijd en trouwens ik rij haar alleen om haar in te rijden, zodat ze wat makkelijker word voor de kleinere kinderen, want nu is ze daar nog te speels/wild voor hoe je het wil noemen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:28

En die foto's waar het er een beetje ongelukkig uitziet maaklte kyra aanstalte om te bokken, wat dacht je wat er met een klein kind was gebeurd...
Scheve mond

En Ik maak me nog steeds boos over de opmnerking over dierenmishandeling, je doet dieren die echt mishandeld worden hiermee zwaar tekort...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:01

Bedankt voor de laatste paar reacties. Haha!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:16

Een beetje te groot voor je pony is niet erg, maar dit is wel heel erg te groot.
Ik zeg niet dat je te zwaar bent en dat de pony je niet kan houden maar dit slaat heel erg uit het lood.
Is het de bedoeling dat je altijd op dit diertje blijft rijden of is het tijdelijk.
Als je zelf naar de foto´s kijkt want denk je dan?

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:36

joj mensen wat ze*ren jullie nou, ponytje heeft er plezier in en ruiter ook en zo erg is et niet want ze ken et makkelijk houden :@

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 17:38

tuurlijk blijf ik niet op haar rijden zoals ik al zei is dit om haar even de basis dingen te leren van het rijden, en dat ze wat rustiger word.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:56

nou sorry maar vind dit ronduit belachelijk!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:03

Ik vind er niets mis mee...Degene die erop zit weet echt wel waar ze mee bezig is Haha!
Als de pony het nite leuk had gevonden zag je dat wel, maar naar mijn id heeft ook die er plezier in!!
ik rijd ook nog lekker fanatiek op mn shet hoor...heerlijk door de bossen etc.
En hij zag et tog moeiten leren.
En zolang jij stilzit heeft je pony er geen last van...
Dus: ga gewoon verder zolang jullie er BEIDE plezie van hebben Haha!:D

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:22

Taaclover schreef:
Een beetje te groot voor je pony is niet erg, maar dit is wel heel erg te groot.
Ik zeg niet dat je te zwaar bent en dat de pony je niet kan houden maar dit slaat heel erg uit het lood.
Is het de bedoeling dat je altijd op dit diertje blijft rijden of is het tijdelijk.
Als je zelf naar de foto´s kijkt want denk je dan?

Er is al meerder keren gezegd dat dit tijdelijk is, totdat ze zover is dat er jonge(re) kinderen op kunnen rijden. Als ik (als eigenares van de pony) dit zie vind ik inderdaad ook dat het er niet uitziet. Maar ik zie dat Priscilla ongeveer dezelfde bouw heeft als ik, en dus niet veel weegt. Bovendien zie ik het plezier van mijn pony. Die een instelling heeft van hoe harder hoe beter. Zou ze dat hebben als ze last had van de ruiter? Denk het niet.
Ik snap deze reactie heel goed, begrijp me niet verkeerd. Maar kijk eens verder. Ruiter en pony hebben er superveel lol in, bovendien is het tijdelijk. Waar is dan het probleem?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:34

Taaclover schreef:
Een beetje te groot voor je pony is niet erg, maar dit is wel heel erg te groot.
Ik zeg niet dat je te zwaar bent en dat de pony je niet kan houden maar dit slaat heel erg uit het lood.
Is het de bedoeling dat je altijd op dit diertje blijft rijden of is het tijdelijk.
Als je zelf naar de foto´s kijkt want denk je dan?


Is al een paar keer gezegt Knipoog

TIJDELIJK om Kyra kind proof te maken Knipoog

*edit*
Zie net dat er al op je gereageerd was Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:37

mesastamp schreef:
nou sorry maar vind dit ronduit belachelijk!


Weet je wat ik belachelijk vind?
Zo een reactie zonder enige vorm van onderbouwing. Zoals al tig keer gezegt, kyra is niet makkelijk, het is tijdelijk... dus.....


*waar is die kotssmiley*

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:40

Meid hou lekker die plaat voor je kop! Tuurlijk roep jij dat dit volkomen normaal is! Nou ik vind dus van niet. Ik snap de lol hier ook niet van, zo een beestje kan veel hebben, maar er zijn grenzen! Vooral voor een jong dier dat nog vol op in de groei is vind ik dit een te grote belasting, daarbij zit je hem continu in de weg met je benen. Doe verstandig en zet hier een kleiner iemand op. En trouwens: als jullie meer ervaring hebben als de kleine ukkies waar jullie zo laagdunkend over doen: waar is de cap? Of zijn jullie zo goed dat je er niet eens af kunt vallen?

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:51

Ik geloof dat die pony niet zo jong is, maar eerst fokmerrie is geweest...klopt dat?
Dus dan is ze wel degelijk uitgegroeid lijkt me Verward
En waarom zou dit niet kunnen? Verward
Als het paardje kan bewegen met haar erop?

Correct me if i'm wrong.....

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:51

zoals er al tig keer is gezegt: dr is hier geen kleine ruiter te vinden die kyra een beetje fatsoenlijk kan rijden omdat ze daar nog te klierig voor is.
en het is niet dat ze nu al dressuurproeven moet rijden, het is alleen om er een stuur op te zetten wat nu redelijk goed gaat, en om haar rustig te maken met rijden dat ze even flink op dr donder kan krijgen als ze zo loopt te etteren, en aangezien de meeste kinderen dat niet durfen omdat ze dan bang zijn om eraf te vallen, of dat gewoon nog niet kunnen doe ik dat.
en ik zit er echt niet elke dag 4 uur achter elkaar op ofzo.
het is maar 1 keer per week ong n half uurtje, en dat gaat hartstikke prima.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:52

btw: kyra is 4 jaar en is geen fokmerrie geweest.