4 paarden gereden, welke vinden jullie het leukste

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:43

Miss_Petit schreef:
Daar heeft Antoinette gelijk in, maar dat komt denk ik omdat wij anders gewend zijn Knipoog

Ik ben gewend, gezien ik zelf op een meerdere stallen heb gelopen.
Dat ze netjes voorgesteld worden.

Dus wit dekje en peeskappen of bandages, evt. zelfs ingevlochten.

En een gemiddeld paard wordt toch wel in 3 gangen nageefelijk voorgesteld. Of ik ben verwend Haha!


Niet eens zozeer witte bandages e.d. daar kijk ik wel doorheen. Alhoewel ik het wel netjes vind hoor Knipoog

Maar ik denk dat de foto's gewoon net op een wat verkeerd moment zijn genomen ook qua gangen.

Ik denk dat Dookie het beste op haar eigen mening af kan gaan. En evt in de toekomst nog iemand meenemen met een goede kijk op paarden Verward

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:01

Ik vind de eerste wel het leukst, maar last van je rug is niet goed..
Succes Met zoeken!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:58

Paard 1 zou ik het eerste voor gaan. Maar zoals je zeg dat je van dat paard erge last van je rug krijgt moet je die dus niet kopen Knipoog

Farjen

Berichten: 8041
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 08:57

beautyfull_mickey schreef:
heb je iets aan je rug?

want ik vind wel dat je je beugels erg kort heb,en je zelf ook niet recht zit.
als je dat mischien beide eens verbeterd dat je ook minder last van je rug hebt Lachen
tenzij het je rug zelf is Haha!

leuke paardjes zijn het!


Zoals ik al zei:
Ik heb gesprongen met de 2 eerste paarden en springen met lange beugels lijkt me niet erg leker.
En doordat ik pijn heb aan mjn rug bij bepaalde paarden, kom ik naar voor te zitten. Ik heb namelijk een ongeluk gehad en daarom kan ik niet op elk paard lekker zitten. Ik denk het naar voren zitten de pijn een beetje meer verdraagzaam maakt.

Oja ik zei al in het topic dat ik lekker verder kijk Knipoog
Ik had die keuze al lang zelf gemaakt, maar ik vroeg me af wat jullie een leuk paard vinden. Het is niet alsof iemand een paard super leuk vind dat ik dat paard ga kopen hoor Lachen

Als ik nog een keertje naar stal ga, neem ik mn papie wel mee voor foto's maar nu stond hij vanuit een hoek foto's te nemen, dus heb er erg veel met alleen een kont of voorkant.

Farjen

Berichten: 8041
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 08:59

Antoinette, ik ga altijd een keertje alleen kijken (neem dan foto's of filmen we) en als het paard me aanstaat dan laat ik de foto's of film zien aan verschillende mensen en dan ga ik een keertje met mijn eigen instructeur.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:40

Bij mij trekt ook geen van de paarden Haha!
Maar het paard dat bij jou op stalstaat vind ik t leukst Tong uitsteken
Wat erg dat je last hebt van je rug! Kun je wel goed lopen en bewegen?
Probeer wel je haden recht op te houden want je rijd nu met piano handjes. Als je je handen recht op houd kan je veel beter op houingen maken.

Farjen

Berichten: 8041
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 09:45

Ja mijn handen Bloos
Ik probeer er altijd op te letten, en ook op mijn rechtervoet, die durf ik soms heel erg afsteken.

INkie welk paard vanop stal vind je het leukst

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:50

hoi.
ik zal gewoon lekker verder zoeken net zo lang tot je er 1 hebt gevonden die helemaal lekker rijd die je ook mooi vind .....
je denkt altijd van ja die is wel mooi maar later krijg je er toch weer problememen mee ik szou zelf maar dat is mijn menig gewoon lekker verder kijken er zijn nog genoeg leuke paarden.........

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:56

hoezo heb je dan last van je rug?
ik vind die eerste zo'n sterke uitstraling hebben

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:04

Ik zou voor de ene laatste gaan.
En anders gewoon net zolang doorzoeken tot je de juiste hebt gevonden.
Er zijn zat paarden op de wereld.
Die aan jou eisen voldoen, dus misschien moet je nog even verder zoeken naar de juiste Haha!
Laatst bijgewerkt door parouscha op 24-06-04 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:04

Ik weet wel een goed ras voor je! Lachen Ijslanders. Klinkt misschien raar in de oren, maar mijn moeder heeft ook erg last van haar rug en kreeg de tip om van warmbloed naar koudbloed over te stappen. Dat heeft ze nu gedaan en ze is meer dan tevreden met haar Ijsco's! Vooral bij de tolt kan je erg lekker zitten, en de andere gangen zijn ook erg vlak. Misschien dat het je kan helpen...

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:08

ik vind de eerste het leukst

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:18

Ik vind de eertse wel een leuke uitstraling hebben
maar ik denk dat je aal last van je rug heb omdat je een beetje naar voren zit, zo kan je niet ontspannen, en dat voelt je rug natuurlijk.
Veel succes met je keuze OK dan!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:53

De eerste vind ik het leukst maar geen van 4 dat ik zeg dat het een supoer leuk paard is, misschien ook door de foto's

Kan het niet ook aan het zadel liggen?
in combi met het paard.
het valt me op dat op de foto's waarvan jij zegt dat je rug zeer doet, je ook erg beroerd zit. als ik het zie krijg ik al haast last van mijn rug Knipoog
'Misschien met een zadel waar je beter op zit dat het dan beter gaat?

Farjen

Berichten: 8041
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:51

Mijn houding kan idd erg beroerd zijn op een ander zadel maar ik heb daarom niet altijd pijn hoor. Al leg je het beste dresuurzadel erop dat is er is.. Heeft met de bewegingen te maken, vooral als ze hoog opgooien.

Trouwens ik heb het idee dat iedereen denkt dat ik uit deze 4 een paard moet kiezen. die van het stal zijn zeker niet bedoeld om te kopen, maar zodat ik nog een keertje kan rijden. En als ik een paard koop, ga ik niet vanaf wat bokt er van denkt Knipoog Al vind iedereen het een lelijk paard, maakt me nix uit hoor Lachen

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:54

Dookie schreef:
Bengel, met lange beugels springen lijkt me ook niet erg fijn Haha!
Trouwens ik kijk lekker verder hoor naar andere paarden Knipoog
Vroeg me gewoon af wat jullie er van vinden


oh sorry heb niet helemaal opgelet denk ik ...

ik zou idd nog even lekker verder zoeken naar een ander paardje ...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:25

wil je persee en warmbloed.
zoek anders een paard met vlakkere gangen is beter voor je rug

ik ben rugpatient en hernia patient en ben overgestapt op een haflinger en nergens meer last van Scheve mond

Farjen

Berichten: 8041
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 14:36

Maakt toch niet uit wat ras het is?
Op een paard waar ik geen pijn op heb mag ik zoveel ik wil ermee springen, doorzitten maakt niet uit wat en ik zal nooit last krijgen.
Azaro was 4 en ik heb nooit last gehad van mijn rug, Camble 14 en ook nooit last..
En op een ander paard krijg ik in de galop ofzo al rugpijn.

Een haf of fjord intereseren me niet echt

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:56

dat kan maar was maar een optie omdat het mij wel heeft geholpen

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:25

eerlijk gezegt ind ik geen van alle paarden echt leuk.. maar dat is kwestie van smaak.

Dribbelkont schreef:
wil je persee en warmbloed.
zoek anders een paard met vlakkere gangen is beter voor je rug

ik ben rugpatient en hernia patient en ben overgestapt op een haflinger en nergens meer last van Scheve mond

eerlijk gezegt ind ik geen van alle paarden echt leuk.. maar dat is kwestie van smaak.

Dit wou ik net zeggen: ik heb een haflinger en het zit alsof je in een stoel zit.. je word niet omhoog gegooit, kan lekker rustig blijven zitten. Ideaal voor mensen met rugklachten denk ik...

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:30

Ik zou er zelf geen van hoeven, maar als ik perse zou moeten kiezen dan maar de derde.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:39

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal niks. Zoek lekker een paard met vlakke gangen, een barok paard of een grote pony met vlakke gangen.

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:55

Ik vind je op paard 2 het beste, jammer dat hij of zij over je budget is, ook ik vind dat je op paard 4 wel beter zit als paard 1 en 3.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:59

Tessebes schreef:
Zoek lekker een paard met vlakke gangen, een barok paard of een grote pony met vlakke gangen.


Ik wou net hetzelfde zeggen Haha!
Er zijn veel mensen die een barok paard kopen omdat ze rugklachten hebben, omdat die zo heerlijk zitten. Een haflinger is natuurlijk ook een optie, of een gangenpaard.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:46

Volbloeden zijn ook niet goed voor je rug en ik spreek uit ervaring. Ik heb een zwakke rug en een volbloed, slechte combinatie. Bij het minste of geringste schiet het in mijn rug en doorzitten gaat ook moeilijk vanwege de hoge passen.
Verder vroeg ik me af of jij geen last van je rug hebt omdat je zo ver naar voren zit? Daar kan (hoefd niet) je ook een zere rug van krijgen. Probeer wat meer rechter op te zitten