Top Gun @ work (longe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:24

Citaat:
Omdat ik zelf nog met de pols in het gips lig (maar die mag er morgen af ) Werken we hem nu vooral aan de longe. Echt slecht vinden we dit niet, zo kan Top Gun aanpassen aan zijn nieuwe omgeving, en wij aan hem.

Maar je kan wel begrijpen dat ik sta te popelen om erop te gaan zitten Als dat zover is (waarschijnlijk begin volgende week) dan neem ik ook wel enkele foto's, en houd ik julllie op de hoogte.


Ik ben heel benieuwd Jan!

Je kunt het ook doen zoals de trainer van Weyden,veel ernaast en pas later erop
Ik heb dat boek gelezen en beschrijft heel nauwkeurig hoe het proces zich ontwikkeld van een op een veiling gekochte hengst....
Das motivierte dressurpferd. Fritz Stahlecker.
Echt een aanrader

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:13

GribaldiFAN"]
[quote="EmEm schreef:
Hij kent trouwens ook dubbele longe mocht je dat ooit eens willen proberen.

Lips are sealed Ik zal maar wijs mijn mond houden.... Maar dat ziet eruit als een uitdaging jan! Knipoog
[/quote]

Ik snap het niet? Niet wijs mond houden, maar graag uitleggen. Lachen Is er iets mis met dubbele longe longeren?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 12:58

EmEm"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="EmEm schreef:
Hij kent trouwens ook dubbele longe mocht je dat ooit eens willen proberen.

Lips are sealed Ik zal maar wijs mijn mond houden.... Maar dat ziet eruit als een uitdaging jan! Knipoog
[/quote]

Ik snap het niet? Niet wijs mond houden, maar graag uitleggen. Lachen Is er iets mis met dubbele longe longeren?
[/quote]

Haha! Haha!

Nee nee hoor, is een inside joke! Grib had laatst foto's getrokken terwijl ze aan het longeren was, een hele kunst Haha! Haha!

Nu ik nog proberen met de dubbele longe Haha! Haha! Oei oei, als daar maar geen ongelukken van komen! Misschien maar vragen aan m'n pa Haha!

BTW, ik kom net terug van de kliniek, en JOEPIE, het gips is eraf *LOL* *LOL* Moet wel nog vier weken rustig aan doen zei de dokter, en dan nog eens een check up! ik al onmiddellijk protesteren. Maar paardrijden zou geen probleem zijn zei hij, gewoon een beetje voorzichtig doen. Nu laat ik het nog enkele dagen rusten, want het is allemaal toch nog wat slapje, en toch nog pijnlijk, maar ik voel het beteren Haha! Haha!

Ik zal al eens onmiddellijk m'n laarzen (na 7 weken) onder het stof weghalen, en ze goed oppoetsen Haha! Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:27

Citaat:
BTW, ik kom net terug van de kliniek, en JOEPIE, het gips is eraf Moet wel nog vier weken rustig aan doen zei de dokter, en dan nog eens een check up! ik al onmiddellijk protesteren. Maar paardrijden zou geen probleem zijn zei hij, gewoon een beetje voorzichtig doen. Nu laat ik het nog enkele dagen rusten, want het is allemaal toch nog wat slapje, en toch nog pijnlijk, maar ik voel het beteren

Ik zal al eens onmiddellijk m'n laarzen (na 7 weken) onder het stof weghalen, en ze goed oppoetsen
_________________


Geduld is een schone zaak Jan...ook bij botbreuken wil je toch niet de rest van je bestaan hier last ervan houden omdat je "haast" hebt?

Pas je uberhaupt nog wel in je laarzen? Nagelbijten / Gniffelen

Het boek dat ik je aangeraden hebt is erg interessant.Totdat je weer volldig hersteld bent is dit leuk huiswerk

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 13:30

Citaat:
Geduld is een schone zaak Jan...ook bij botbreuken wil je toch niet de rest van je bestaan hier last ervan houden omdat je "haast" hebt?

Pas je uberhaupt nog wel in je laarzen?

Het boek dat ik je aangeraden hebt is erg interessant.Totdat je weer volldig hersteld bent is dit leuk huiswerk


Ja, je hebt volkomen gelijk hoor! We gaan het ook rustig doen! Iig bedankt voor de tip, ik zal dat boek eens gaan zoeken! Knipoog

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:36

bij media boekservice te koop
Das motivierte Dressurpferd
Schrijver: Fritz Stahlecker
Taal: Duits
Prijs: € 37.50
2000-Deutschland-245 seiten-hardback-115 farbfoto's und 9 s/w zeichnungen- Die Hand-Sattel-Hand-Methode-Von den Anfängen bis zum Grand Prix - Inhalt: Teil I: Die HSH-Methode Teil II: Anreiten und begleitende Bodenarbeit Teil III: Ausbildung bis zum 5.Lebensjahr Teil IV: Gedanken zur Dressurreiterei . Fritz Stahlecker ist der ausbilder von Weyden.
Artikelcode: PA2105

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:43

Ahaaaa, nou snap ik hem. Nee, dubbele longe en foto's maken dat is vast geen goede combi (al helemaal niet met een pols die net uit het gips komt). Nu ik erover nadenk: is wel een uitdaging. Ik heb wel een heel braaf paard! Nou, als ik ooit eens niks te doen heb zien jullie het resultaat hier wel Haha! .

In ieder geval wens ik je een spoedig herstel van de pols toe en dan zien we de foto's onder het zadel wel verschijnen!

Enne ik zal Gavotte welkom heten volgende week!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:13

euh....emem, gribaldifan gaat dat ook proberen Haha!
verder on topic: rustig aan jan VT, geduld is een schone deugd.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:10

Dan weet ik het goed gemaakt: als de pap van Jan geen foto's kan maken, dan kom ik dat wel doen... Haha! *zal mijn dubbele longe dan wel meenemen, dan is er geen excuus meer mogelijk!!!*

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:27

kattebeest schreef:
euh....emem, gribaldifan gaat dat ook proberen Haha!


Ik heb weer eens iets niet gevolgd geloof ik.
Oké, dan laat ik natuurlijk de eer aan Gribaldifan! Haha!
Ben benieuwd!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:02

jacob112 schreef:
hey weer een jongen! Haha! mooie fries. ga je er ook mee fokken?


Verward

Mooie aanwinst, ben ook benieuwd naar rijfoto's

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:17

imker schreef:
Dan weet ik het goed gemaakt: als de pap van Jan geen foto's kan maken, dan kom ik dat wel doen... Haha! *zal mijn dubbele longe dan wel meenemen, dan is er geen excuus meer mogelijk!!!*

Kun je dan ook even langs haps rijden!! Dat wil ik namelijk ook wel zien! Neem ik meteen fotocamera mee, altijd handig voor bewijs materiaal! Cool
Maar idd het is de bedoeling dat ik een 3 jarige met dubbele longe ga longeren en daar foto's van maak tijdens het longeren. Met enkele gaat prima is een makkie!

Maare jan idd ff beetje rustig aan blijven doen! Ik weet hoe frustrerend dat soms kan zijn maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee als het fout gaat! So take the advice from a nice lady Knipoog

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:30

wauw wat een super mooi paardje,
en die bewegingen!!!
*zucht* -droomt verder-

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:30

hebbe.....

Ben jaloers Jan!!!!

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:21

Ziet er leuk uit!! OK dan! mooie aanwinst!

Ik weet niet wat je aan je pols hebt/had... Maar ik heb vier weken geleden een scheurtje opgelopen in mijn middenhandsbeentje (middelvinger en zat tegen mijn pols aan). 1 week absolute rust dmv gips spalk, daarna 3 weken rustig aan en mocht niet paarden rijden, dat raadde ze mij echt af! Nu ben ik dus die drie weken verder en dacht in eerste instantie ik spring er gelijk op! Heb dat niet gedaan want merk toch dat het herstel langzamer gaat dan je denkt. Ik heb er vaak nog last van met dingen tillen en ben dus bang dat als het paard 1 keer een run neemt dat ik er weer last van heb... Dus ik doe nog steeds beetje rustig aan Lachen
Succes en rustig aan he Lachen

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 23:03

Citaat:
Dan weet ik het goed gemaakt: als de pap van Jan geen foto's kan maken, dan kom ik dat wel doen... *zal mijn dubbele longe dan wel meenemen, dan is er geen excuus meer mogelijk!!!


Ha dat is goed, wij hebben er nog geen! Haha! Haha! Knipoog


Citaat:
Maar idd het is de bedoeling dat ik een 3 jarige met dubbele longe ga longeren en daar foto's van maak tijdens het longeren. Met enkele gaat prima is een makkie!

Maare jan idd ff beetje rustig aan blijven doen! Ik weet hoe frustrerend dat soms kan zijn maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee als het fout gaat! So take the advice from a nice lady


Ik denk dat ik het longe werk maar aan m'n vader ga overlaten, die heeft er meer verstand van als ik Haha! Haha!

En bedankt voor de raad iedereen! Ik ga het iig rustig aan doen. het zou stom zijn moest ik weer iets breken. dan sta ik veel verder van huis.

Maar die knol moet maar niet zo staan blinken op stal Haha! Haha!

Geen vrijwilligers om effe te proberen Haha! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:00

Om erop te kruipen? Dat is wel leuk!!! Maar dan wel met camera erbij he? Cheese!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:19

Nou gefeliciteerd met dit paardje! Hij ziet er ongelooflijk uit!

*smeekt* mag ik ook eens een ritje maken..... Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:28

Supermooi paard!!!
Gefeliciteerd met je aanwinst!!

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:24

Mooi paard hoor Jan, maar ik mis toch wel een beetje die hengstenlook. Misschien komt dat nog wel als hij wat meer in de spieren zit.