3 x winst op Hollandsche Rading!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:23

Mause"]
[quote="mobick"][quote="rhijnauwen schreef:
gefeliciteerd met jouw beide eerste prijzen (vooral zoals je de tweede 1e prijs in ontvangst mocht nemen Verward ) het zag er erg goed uit hoor!

hoe heeft jouw bijrijdster gereden mobick? was ze ook tevreden?

Bedankt voor de belangstelling. Het ging minder (145 en 156 punten), maar de verwachting was dan ook wat groter omdat hij de indoorwedstrijd zeer goed had gelopen. Maar voor het eerst buiten valt niet mee.

Was jij er ook dan rhijnauwen?
[/quote]

rhijnauwen was de jury in ring 2 Haha! .

Jammer dat ie minder liep dan anders, maar tis voor velen best wennen, de eerste buitenwedstrijdjes. Ik had erg profijt van dat Silvi al vorig jaar twee buitenwedstrijdjes op hetzelfde terrein had gelopen, ze was nu dus minder onder de indruk dan anders.
[/quote]

Nou wat grappig. Bij Rhijnauwen had rio toch de beste punten. Ik vond haar ook zo relekst want rio was nogal bang voor de parasol en ik vond het zo tof dat ze zei neem je tijd maar even. Leuk toch een soort van Boktmeetinkje gehad onbewust.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:46

mobick schreef:
Het ging minder (145 en 156 punten)
Was jij er ook dan rhijnauwen?

rhijnauwen was de jury in ring 2 Haha! .

Nou wat grappig. Bij Rhijnauwen had rio toch de beste punten. Ik vond haar ook zo relekst want rio was nogal bang voor de parasol en ik vond het zo tof dat ze zei neem je tijd maar even. Leuk toch een soort van Boktmeetinkje gehad onbewust.


Welke combinatie was het ook al weer? Was het Mariette de Graaf? die heb ik idd even laten rondrijden om het paard te laten wennen aan de parasol! zij had bij mij helaas de 145 punten en niet de 156... Scheve mond
ben ik nu minder aardig?...[size=12][/size]ps er was nog een bokker hoor eusebio zat bij mij te schrijven en volgens mij katja eerder die ochtend in ring 1 (toen moest ik zelf starten, resultaat 1e prijs 160 pt, 2e proef 152 3e)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:53

Hee dit is bij Brons toch? Ik heb daar ook nog een tijdje gereden.
Ik wou dat Nico daar stond, vind het nog steeds zo'n gave (mooie!) stal Haha!

Mooi paard, gefelici met je wp OK dan!

Sall

Berichten: 6775
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:56

Leuk om je veralg te lezen en de foto's te bekijken!
Gefelciteerd met je mooie punten! Succes in de L1!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:58

rhijnauwen"]
[quote="mobick schreef:
Het ging minder (145 en 156 punten)
Was jij er ook dan rhijnauwen?

rhijnauwen was de jury in ring 2 Haha! .

Nou wat grappig. Bij Rhijnauwen had rio toch de beste punten. Ik vond haar ook zo relekst want rio was nogal bang voor de parasol en ik vond het zo tof dat ze zei neem je tijd maar even. Leuk toch een soort van Boktmeetinkje gehad onbewust.


Welke combinatie was het ook al weer? Was het Mariette de Graaf? die heb ik idd even laten rondrijden om het paard te laten wennen aan de parasol! zij had bij mij helaas de 145 punten en niet de 156... Scheve mond
ben ik nu minder aardig?...[size=12][/size]ps er was nog een bokker hoor eusebio zat bij mij te schrijven en volgens mij katja eerder die ochtend in ring 1 (toen moest ik zelf starten, resultaat 1e prijs 160 pt, 2e proef 152 3e)
[/quote]

Ja het was mariette de graaf. Ooo dus ze had bij jou minder punten, ach meer had ze ook niet verdiend want het ging ook niet echt denderend. En nee ik vind je niet minder aardig! Knipoog tuurlijk niet. Rio liep gewoon niet lekker dat hoort er ook bij toch? Ik was er pas laat dus ik heb katja niet gezien....... jammer!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:58

Gefeliciteerd met je prijzen! Leuke combi
Trouwens, ook erg gaaf die trailer Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:59

Volgens mij heb ik jou zien rijden.. En die foto dat je naast het bosje staat toen waren wij volgens mij weer aan het laden ofzo.. (wit vrachtwagentje groot bruin paard)

Gefeliciteerd met je winst!!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:53

Roxxie schreef:
Volgens mij heb ik jou zien rijden.. En die foto dat je naast het bosje staat toen waren wij volgens mij weer aan het laden ofzo.. (wit vrachtwagentje groot bruin paard)

Gefeliciteerd met je winst!!

heb jij ook gestart in de B dan? heet jouw paard Roxette misschien?....
(oeps..even op mijn uitslagenlijstje gekeken, ik maak mijzelf niet echt geliefd geloof ik Bloos! )

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:54

Roxxie schreef:
Volgens mij heb ik jou zien rijden.. En die foto dat je naast het bosje staat toen waren wij volgens mij weer aan het laden ofzo.. (wit vrachtwagentje groot bruin paard)

Gefeliciteerd met je winst!!

heb jij ook gestart in de B dan?

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:03

rhijnauwen"]
[quote="Roxxie schreef:
Volgens mij heb ik jou zien rijden.. En die foto dat je naast het bosje staat toen waren wij volgens mij weer aan het laden ofzo.. (wit vrachtwagentje groot bruin paard)

Gefeliciteerd met je winst!!

heb jij ook gestart in de B dan?
[/quote]


Nee ik niet maar een vriendin (Caroline Boshuize - Organique ze was 2 x 2de geloof ik met 3 winstpunten).. Ik zou wel komen met Simba ook in het B maar die heb vorige week en ongelukje gehad dus moest afbellen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:03

Over Silvi Lachen

Ze lijkt op de foto's op dr kop te lopen en wat hangerig op je hand.
Ik denk dat als ze er van achteren er meer bij is, het een stuk minder is.
Verder lijkt ze op de 3e foto weer in contrastelling te lopen.
Persoonlijk zie ik de paarden liever iets meer door de nek heen gereden.

Ik gok dat het een kwestie is van de puntjes op de i zetten.

Over jouw:

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de foto's zag best hard moest lachen Haha! Gezien wij laatst een gesprek hadden waar in je bij hoog en laag zweerde bij het met rechtop staande handen rijden.
En je nu zelf op een aantal foto's toch echt met platte hand rijdt Knipoog

Je benen liggen al mooi op hun plek Lachen
Ik zou proberen wat minder voorover te vallen, en meer achterover. Dan werkt je zit ook al beter in. Schouders naar achter draaien.

Top dat je zo fijn hebt gereden, dat geeft de burger moed!

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:09

Zooo! Gefeliciteerd hoor... Mooie foto's en zeker mooi paard Haha!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:04

Miss_Petit schreef:
Over Silvi Lachen

Ze lijkt op de foto's op dr kop te lopen en wat hangerig op je hand.
Ik denk dat als ze er van achteren er meer bij is, het een stuk minder is.
Verder lijkt ze op de 3e foto weer in contrastelling te lopen.
Persoonlijk zie ik de paarden liever iets meer door de nek heen gereden.

Ik gok dat het een kwestie is van de puntjes op de i zetten.

Over jouw:

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de foto's zag best hard moest lachen Haha! Gezien wij laatst een gesprek hadden waar in je bij hoog en laag zweerde bij het met rechtop staande handen rijden.
En je nu zelf op een aantal foto's toch echt met platte hand rijdt Knipoog

Je benen liggen al mooi op hun plek Lachen
Ik zou proberen wat minder voorover te vallen, en meer achterover. Dan werkt je zit ook al beter in. Schouders naar achter draaien.

Top dat je zo fijn hebt gereden, dat geeft de burger moed!


wat betreft Silvi, je weet dat we net pas weer 2 a 3 weken aan het rijden zijn (zoals mij VA het noemt: revalideren). Ze liep zondag erg ontspannen, zonder druk van voren. Dat hangerige was dus niet het geval. Dat ze er van achteren nog niet voldoende bij is, heeft alles te maken met haar bekken. Daar zijn we dus ook druk mee bezig in training en ik moet zeggen, ze loopt er steeds minder bescheten bij. Contrastelling klopt, vooral rechtsom vind ze het moeilijk om rechterstelling te nemen, ook dat is een puntje waar we in training veel aandacht aan besteden.

Wat betreft mezelf. Ik denk toch dat je onze discussie in gedachte iets verdraaid hebt Haha! . Ik zei namelijk dat mijn valkuil ook met platte handen rijden is, maar dat ik zeer zeker het nut ervan in zie om dit niet te doen, aangezien je hulpen dan veel effectiever doorkomen. Jij gaf aan dat het niet uitmaakt hoe je handen staan, jij vind dat je met platte hand net zo veel effect hebt, als met rechtopstaande hand. Zoals ikzelf al aangaf in mijn eerste post, vind ik dat dit dus weer iets is (net zoals het meer op m´n kont zitten), waar ik voorlopig goed op moet letten. En dat is het leuke van dressuur, er valt altijd weer iets te verbeteren! Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:04

Mause schreef:
En dat is het leuke van dressuur, er valt altijd weer iets te verbeteren! Lachen

en zo is dat! maar voorlopig was je wel in beide proeven 1e met royale winstpunten en een groot deelnemersveld! OK dan! en wat jouw houding en handen betreft, ik vond het erg meevallen hoor! je was lekker bewust en eerlijk met jouw paard bezig in de proef!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:42

rhijnauwen"]
[quote="Mause schreef:
En dat is het leuke van dressuur, er valt altijd weer iets te verbeteren! Lachen

en zo is dat! maar voorlopig was je wel in beide proeven 1e met royale winstpunten en een groot deelnemersveld! OK dan! en wat jouw houding en handen betreft, ik vond het erg meevallen hoor! je was lekker bewust en eerlijk met jouw paard bezig in de proef!
[/quote]

ga er bijna van blozen... Clown Bedankt voor het compliment. Deze punten voelde voor mij ook echt als een hart onder de riem. Ik heb het afgelopen half jaar zo met haar lopen tobben... Scheve mond Dan zijn deze punten toch een bevestiging van dat we op de goede weg zitten!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:59

Mause schreef:
wat betreft Silvi, je weet dat we net pas weer 2 a 3 weken aan het rijden zijn (zoals mij VA het noemt: revalideren). Ze liep zondag erg ontspannen, zonder druk van voren.

Dat ze er van achteren nog niet voldoende bij is, heeft alles te maken met haar bekken.

Ik denk toch dat je onze discussie in gedachte iets verdraaid hebt. Ik zei namelijk dat mijn valkuil ook met platte handen rijden is, maar dat ik zeer zeker het nut ervan in zie om dit niet te doen, aangezien je hulpen dan veel effectiever doorkomen.

Jij gaf aan dat het niet uitmaakt hoe je handen staan, jij vind dat je met platte hand net zo veel effect hebt, als met rechtopstaande hand.


Ik krijg een raar gevoel bij revalideren... Dat gaat bij mij namelijk niet samen met wedstrijden... tenminste niet met mijn VA Lachen

Van dat bekken wist ik, maar niet in hoeverre dit alweer hersteld was.
Als je alweer wedstrijden rijdt, ging ik ervan uit dat het goed zat.

Die contrastelling, kan dat soms ook nog te maken hebben met dr bekken?

Je was idd erg stellig over het nut van rechtopstaande handen.
Maar ook over de inwerking. Persoonlijk dacht ik dus dat jij al helemaal zo reed. En was dan ook verbaasd je met platte hand te zien rijden.

Het maakt vast wel uit. Maar een hand is zo hard als de ruiter.
Op mij is dat hele principe bijna niet van toepassing.
Gezien ik veelal een ander tak van de paardensport beoefen, een andere rijstijl heb.

En bovendien mijn manier nog steeds werkt op de paarden die ik rijd Lachen

En wie weet treffen we elkaar binnenkort in de ring Lachen

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:11

Vette sjit!

Gewoon met de cup naar huis! OK dan!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 22:17

Miss_Petit"]
Ik krijg een raar gevoel bij revalideren... Dat gaat bij mij namelijk niet samen met wedstrijden... tenminste niet met mijn VA Lachen

Van dat bekken wist ik, maar niet in hoeverre dit alweer hersteld was.
Als je alweer wedstrijden rijdt, ging ik ervan uit dat het goed zat.
[/quote]

Mijn veearts geeft aan dat ik aan de basis moet werken in mijn training, om haar sterker te maken in haar achterhand. Omdat ze verkeerd belast is geweest tijdens haar scheve bekken stand, zijn haar spieren van achteren nog erg slap en moeten we rustig aan (zonder over te belasten) de spiermassa weer opbouwen. Een B-proefje is niets meer dan laten zien dat je de basis beheerst en past dus prima volgens mijn veearts in mijn revalidatie-periode (die overigens nog wel een jaar kan duren).

[quote="Miss_Petit"]
Die contrastelling, kan dat soms ook nog te maken hebben met dr bekken?
[/quote]

ik heb die foto nog eens bekeken, maar zie eigenlijk geen contra-stelling. Had ook voor het eerst niet de opmerking op mijn protocol: "meer stelling". Welke foto bedoel je? Op foto drie zit ik namelijk op de linkerhand op een volte, en naar mijn mening is ze ook linksom gesteld.

[quote="Miss_Petit"]
Je was idd erg stellig over het nut van rechtopstaande handen.
Maar ook over de inwerking. Persoonlijk dacht ik dus dat jij al helemaal zo reed. En was dan ook verbaasd je met platte hand te zien rijden.

Het maakt vast wel uit. Maar een hand is zo hard als de ruiter.
Op mij is dat hele principe bijna niet van toepassing.
[/quote]

Ik heb nog eens mijn pb bekeken en lees hierin duidelijk dat ik aangeef dat mijn valkuil "met platte handen rijden" is. Ik lees een beetje uit jouw opmerking, dat je dus bij jou voortaan alleen maar kritische punten mag benoemen, wanneer dit punten zijn die je zelf altijd voor 100% beheerst. Jammer.

[quote="Miss_Petit"]
Gezien ik veelal een ander tak van de paardensport beoefen, een andere rijstijl heb. En bovendien mijn manier nog steeds werkt op de paarden die ik rijd Lachen
[/quote]

Naar mijn mening is de dressuur de basis van het springen, toch?

[quote="Miss_Petit schreef:
En wie weet treffen we elkaar binnenkort in de ring Lachen


Zou leuk zijn, ik wens je veel succes toe! Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:26

maureen, gefeliciteerd met je mooie punten. dat moet na zo'n nare tijd een goed gevoel geven! ik ben het met misspetit eens dat het paard wat scheef lijkt, wat de fysio misschien vertaalt naar scheve bekken, dat weet ik niet. goed dat je daar de aandacht op vestigt en als alle stukjes in elkaar vallen is het zo opgelost.

iig veel succes gewenst met de revalidatie en laat eens iets van je horen. Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:30

Mause schreef:
volgens mijn veearts in mijn revalidatie-periode (die overigens nog wel een jaar kan duren).

ik heb die foto nog eens bekeken, maar zie eigenlijk geen contra-stelling. Had ook voor het eerst niet de opmerking op mijn protocol: "meer stelling". Welke foto bedoel je? Op foto drie zit ik namelijk op de linkerhand op een volte, en naar mijn mening is ze ook linksom gesteld.

Ik heb nog eens mijn pb bekeken en lees hierin duidelijk dat ik aangeef dat mijn valkuil "met platte handen rijden" is. Ik lees een beetje uit jouw opmerking, dat je dus bij jou voortaan alleen maar kritische punten mag benoemen, wanneer dit punten zijn die je zelf altijd voor 100% beheerst. Jammer.

Naar mijn mening is de dressuur de basis van het springen, toch?



Dat zei ik, mijn veearts, jouw veearts Knipoog

Op meerdere is het te zien, vooral degene waarop de achterhand minder actief is.

Dit vind ik jammer... Jij gaf aan dat je er heel erg op traint, en dat je merkte dat Silvi ook heel anders liep omdat jij vond dat je hulpen beter doorkwamen. Daardoor nam ik aan dat je dat dus veel toepaste, en in mijn ogen laat je op een wedstrijd zien wat je in de training leert.
Ik sta daar niet bij, dus ik weet toch niet in hoeverre je bent op dat punt.

Dat klopt. En mijn basis zit er dacht ik aardig in.
Het kan nog beter. Als de basis voor mijn gevoel voor 100% bevestigd is, dan start ik.

Ik denk niet dat de basis helemaal afhangt van de stand van je handen.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:06

Miss_Petit"]
Dat zei ik, mijn veearts, jouw veearts Knipoog
[/quote] Revalideren is niet meer dan toewerken naar het punt waar je was, vóór de "blessure". Daarbij kan wedstrijdervaring opdoen voor zowel de ruiter als het paard geen kwaad (zeker niet in een B-proef).

[quote="Miss_Petit"]
Op meerdere is het te zien, vooral degene waarop de achterhand minder actief is.
[/quote]
hmmm, misschien mis ik dan het zogenaamde "ruiter-oog", want ik zie het niet. Ik weet wel dat de lengtebuiging voor Silvi momenteel lastig is. Ik ben in mijn training meer bezig met rechtrichten, dan met lengtebuiging.

[quote="Miss_Petit"]
Dit vind ik jammer... Jij gaf aan dat je er heel erg op traint, en dat je merkte dat Silvi ook heel anders liep omdat jij vond dat je hulpen beter doorkwamen. Daardoor nam ik aan dat je dat dus veel toepaste, en in mijn ogen laat je op een wedstrijd zien wat je in de training leert.
Ik sta daar niet bij, dus ik weet toch niet in hoeverre je bent op dat punt.
[/quote]

In mijn training is dit voor mezelf ook zeker één van de (vele Knipoog )aandachtspunten. Tis alleen zo dat je er op een wedstrijd ± 80% uit rijdt, van wat je in een training beheerst. ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat ik dit dus tijdens het proefje heb laten liggen (zie eerste post).

[quote="Miss_Petit schreef:
Ik denk niet dat de basis helemaal afhangt van de stand van je handen.


Volgens mij heb je dat mij ook niet horen zeggen. Je stand van je handen beïnvloed de inwerking op het bit, en dat is maar één van de vele onderdelen van de dressuur.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:15

SuperPepeijn schreef:
ik ben het met misspetit eens dat het paard wat scheef lijkt, wat de fysio misschien vertaalt naar scheve bekken, dat weet ik niet.


Mijn VA (die ook manueel therapeut is, in combinatie met accupuntuur) constateerde in januari dat Silvi haar bekken scheef stond. Zij heeft deze stand gemanipuleerd en vanaf die tijd is deze stand (gelukkig) goed gebleven (VA is al 3 keer op nacontrole geweest, sinds die tijd). Wat wel een feit is, is dat door de scheve stand, Silvi niet aan beide kanten evenveel bespiering heeft opgebouwd. Die bespiering zijn we nu aan het herstellen. Hier moet je de tijd voor nemen, want je moet de boel niet willen overbelasten.

Gelukkig gaat dit steeds beter en voelen wij (mijn zus en ik) steeds beter aan waar de grens ligt tussen spierversteviging en overbelasting. Daarnaast hebben we beide goede begeleiding, waar ik de volste vetrouwen in heb (tezamen met een VA die altijd standby staat).

Brandje

Berichten: 82
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:19

Mause"]
ik heb die foto nog eens bekeken, maar zie eigenlijk geen contra-stelling. Had ook voor het eerst niet de opmerking op mijn protocol: "meer stelling". Welke foto bedoel je? Op foto drie zit ik namelijk op de linkerhand op een volte, en naar mijn mening is ze ook linksom gesteld.
[/quote]

[quote="Miss_Petit schreef:
Op meerdere is het te zien, vooral degene waarop de achterhand minder actief is.


Ik heb zelf allebei de proeven gezien, en ik heb op 1 keer na geen enkele contra-stelling gezien. Die ene keer was in de tweede proef, dat Silvi even iets dacht te horen in de struiken langs de bak. Maar hiervan is geen foto.

Als ik zo zelf naar de foto's kijk die geplaatst zijn, dan heeft Silvi op de foto's waarin zij niet op een rechte lijn loopt altijd de juiste stelling. Het mag dan niet een overduidelijke stelling zijn, maar dat wordt niet van haar verwacht. Je kan wel zien dat ze soms haar hoofd kantelt, en dat is dus nog een aandachtspunt. Maar niet alles kan in 1 keer goed gaan.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat je in de dressuur niet met heel veel stelling moet rijden. Dat heb ik ook in mijn eigen training terug gekregen van de instructrice. Het is namelijk belangrijk dat je eerst een paard recht onder je krijgt. Wat zeker bij de "revalidatie" van Silvi hoort.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:58

Met recht een bokt-meeting: ik heb de L gejureerd 's middags. Lachen

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 09:17

missmuts schreef:
Met recht een bokt-meeting: ik heb de L gejureerd 's middags. Lachen


nou dat is ook toevallig! Heb jij ook bokkers in de ring gehad? Jureerde je de L2 ook? Daar was van mij een stalgenoot met haar grote ruin Bart van de partij!