Patos@dressuren(bijna Z)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:44

mijndario schreef:
Die eerste foto Kwijl En het setje wordt toch nog goedgekeurd
Ik vind het echt een machtig paard, je zit vind ik heel erg meevallen, je handen alleen en je benen af en toe maar dat valt reuze mee...
Haha! een zitles zonder beugels, denk er maar goed overna hoor (ivm met spierpijn Schijnheilig)


Pfoehh, dat is een hele opluchting Knipoog , tja je wordt de laaste dagen zovaak geconfronteerd met perfect matchende setjes..
Ik ga eerst een weekje vrij van school regelen voordat ik een zitles afspreek Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:44

marrie, voor elk paard is overgewicht slecht, zelfs al rijd je m gewoon recreatief
het paard op de foto's heeft niet echt overgewicht, maar is zeer zeker wel aan de dikke kant
in de dressuur bemoeilijkt de buik oefeningen als travers, schouderbinnenwaarts ed.en ook het onderbrengen van de achterhand word moeilijker
met springen worden dubbelsprongen moeilijker, en zowiezo de hoogte word ook zwaarder als het paard te dik is
en met de cross. dat heb ik net uitgelegt
met recreatief rijden , belast je ook spieren en pezen, is een paard te dik, dan worden de spieren en pezen met rijden , maar ook op de wei, flink belast... en krijg je eerder slijtage of peesproblemen ...
overgewicht bij mensen is ook niet gezond, zeker niet als zij zware prestaties moeten leveren ( lichamelijk)

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:46

*LOL*
Laatst bijgewerkt door mijndario op 01-05-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:47

patos"]
[quote="mijndario schreef:
Die eerste foto Kwijl En het setje wordt toch nog goedgekeurd
Ik vind het echt een machtig paard, je zit vind ik heel erg meevallen, je handen alleen en je benen af en toe maar dat valt reuze mee...
Haha! een zitles zonder beugels, denk er maar goed overna hoor (ivm met spierpijn Schijnheilig)


Pfoehh, dat is een hele opluchting Knipoog , tja je wordt de laaste dagen zovaak geconfronteerd met perfect matchende setjes..
Ik ga eerst een weekje vrij van school regelen voordat ik een zitles afspreek Haha!
[/quote]

OK dan! *LOL*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:47

crossmonster schreef:
ze beweegt best netjes volgensmij, ze heeft best een steile schouder, dus heeft niet zo heel erg veel schoudervrijheid, maar volgensmij loopt ze iig net iets beter dan gemiddeld!
ze ziet er lekker ontspannen uit,
ze is niet supervet, maar dat buikje, kan de beweging negatief beinvloeden...
dus ze zou misschien nog net iets beterder kunnen lopen
mijn merrie is ook zo rond als een tonnetje, ik merk bij haar ook goed als ze wat dunner is , dat ze beter loopt en beter springt.
en zeker als ik dalijk weer cross ga starten zie ik liever dat ze iets naar het magere neigt als naar het dikke, dit vooral ivm blessuregevaar en de extra ballast die ze mee moet sjouwen Knipoog


Dat is best positief commentaar, aangezien vooral de ouders zich in de sport niet bevestigd hebben en dit slechts een rustige training was zonder uitgestrekte draf foto's ed. Ze moet idd wel wat dunner worden, dat is ook prettiger voor haar met dit warme weer. Maar weer niet te veel, op deze manier heeft ze tenminste nog een beetje body, helaas zit die nu een beetje teveel ter hoogte van buik.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:49

Die eerste foto heb ik ook in het groot boven mn bedje hangen, jammer alleen dat het een bewolkte dag was. Het liefst had ik de witte lucht stralend blauw gezien, kun je dat eigenlijk nog aanpassen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:52

veel voorwaarts neerwaarts rijden, zodat ze de buikspieren aan moet spannen , das de enigste manier om de buik weg te krijgen en de kont te behouden Haha!
heel veel overgangen rijden, vooral van halthouden / stap naar galop, is erg goed om die kont te kleien tot een prachtige derriere Tong uitsteken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:53

Arme patos, ik ga vanmiddag meteen aan de slag...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 13:12

Weet iemand een oplossing om de achtergrond op de 1e foto lichtblauw te krijgen? Ben namelijk niet zo handig in dat soort dingen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:29

Leuk paardje, ik vind het een leuke combi om te zien.
Om setjes geef ik inderdaad ook niet zoveel, als het er maar een beetje netjes uitziet ben ik al blij.
Ik zag dat ze in de travers haar hoofd een beetje kantelde, misschien kan je dat corrigeren? Meer buitenteugel, minder binnenteugel... Verder is al het commentaar over zit en handen al gegeven, dat weet je dus al.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 13:39

Over dat kantelen heb je gelijk, dat is als het goed is na komende woensdag verholpen. Moet even langs de kliniek in lienden om haar tanden even bij te laten werken. Heb halverwege de L2 ook een periode gehad dat ze begon te kantelen, na laten kijken en toen bleek ze een heel aantal haken te hebben. Nu doet ze het sinds kort ook weer, en het is al een jaartje terug dat ze gecontroleerd is, dus ik heb goede hoop.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:47

Ik vind jullie een leuke combi, maar schrok ook even van haar buikje Haha! Knipoog. Uit ervaring kan ik zeggen dat je paard echt fijner kan lopen als hij wat slanker is (kijk maar naar Sjors). Hebben ze ook minder gewicht te dragen.

Maar kop op, er zijn wel kleinere paarden hoor, dat hoeft absoluut geen handicap te zijn! En zo klein vind ik ze nu ook weer niet ogen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 17:58

Je hebt Sjors toch ook laten afvallen? Heb je daar nog een speciale methode voor, bijv voer vervangen oid? Die van mij krijgt nu nog maar een halve schep krachtvoer per dag en voor de rest loopt ze de hele dag buiten, s'nachts 2x een plak hooi. Zo heel veel eten krijgt ze nu ook weer niet..
Leuk om te horen dat je haar niet echt klein vindt ogen! Tja soms krijg je gewoon een beetje een minderwaardigheidscomplex als je in de losrijruimte steeds over het hoofd wordt gezien Knipoog

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:00

ik weil er wel 1!!!
En er is nog ijs net niuw gemaakt!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:03

Even voor alle mensen die commentaar op mijn zit hadden: ben vandaag eens druk bezig geweest, al loerend in de spiegelende ruit..
Ik heb mijn beugels een half gaatje langer gemaakt ipv een hele, en dat scheelt al. Nu blijf ik contact houden met de kniewrongen, maar ligt mijn been langer. Ook heb ik heel hard mijn best gedaan om voor in het zadel te blijven zitten en mijn bekken iets naar voren te kantelen, maar dat valt echt niet mee. Ik schuif steeds weer terug naar achteren (btw, mijn zadel is pas nog opgevuld aan de achterkant). Ga mijn instructrice er naar laten kijken, maar wilde jullie even laten weten dat ik dus hard met jullie tips aan de gang ben gegaan. Oja, mijn handen heb ik netjes gezet en zijn niet meer van hun plaats geweken..Haha!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:24

Leuk zeg dat je wat doet met de adviezen van bokkers!
Zijn ze toch nuttig!
En niet alles lukt in 1 dag tijd rustig aan komt het goed!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:35

Leuke merrie heb je!
Zijn mooie foto's, ik vind het een leuke combinatie

En over je handen, je schreef ergens eerder in dit topic dat je je handen te dicht bij elkaar had. Ik mocht willen dat ik dat had, ik zet ze te ver van elkaar (zucht... Rolleyes )
Misschien moeten we ruilen, jij je handen iets verder uit elkaar en ik ze wat dichter bij elkaar Haha!

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:39

patos schreef:
Ik zie het ook ja, krijg weleens het idee dat het zadel een beetje te ruim is.

Ik had juist met een zadel dat aan de voorkant te breed was dezelfde houding. De oplossing was dus een ander zadel, maar goed, dat moet dan maar net mogelijk zijn Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:42

Ik heb Sjors nooit echt op dieet gezet moet ik bekennen Bloos. Hij staat op 2 kilo krachtvoer per dag (verdeeld over 3 maaltijden Haha!) en darnaast krijgt hij 2 x per dag hooi. Ook staat hij om de dag op de wei, de andere dag staat hij in de stapmolen (stapprogramma).

Sjors is vrnl. afgevallen door het werk: veel longeren en rijden. Wanneer hij op gewicht is (voor het oog dan Tong uitsteken), kan ik het hardvoer wat gaan opvoeren, maar pas als hij ook dagelijks flink aan het werk is!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:27

nutiagek schreef:
Leuk zeg dat je wat doet met de adviezen van bokkers!
Zijn ze toch nuttig!
En niet alles lukt in 1 dag tijd rustig aan komt het goed!


Ik vind het fijn om objectieve adviezen te krijgen, wordt je nooit slechter van!
Laatst bijgewerkt door patos op 02-05-04 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:28

grandeur schreef:
Leuke merrie heb je!
Zijn mooie foto's, ik vind het een leuke combinatie

En over je handen, je schreef ergens eerder in dit topic dat je je handen te dicht bij elkaar had. Ik mocht willen dat ik dat had, ik zet ze te ver van elkaar (zucht... Rolleyes )
Misschien moeten we ruilen, jij je handen iets verder uit elkaar en ik ze wat dichter bij elkaar Haha!


Haha, deal?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:32

Anoukie schreef:
Ik heb Sjors nooit echt op dieet gezet moet ik bekennen Bloos. Hij staat op 2 kilo krachtvoer per dag (verdeeld over 3 maaltijden Haha!) en darnaast krijgt hij 2 x per dag hooi. Ook staat hij om de dag op de wei, de andere dag staat hij in de stapmolen (stapprogramma).

Sjors is vrnl. afgevallen door het werk: veel longeren en rijden. Wanneer hij op gewicht is (voor het oog dan Tong uitsteken), kan ik het hardvoer wat gaan opvoeren, maar pas als hij ook dagelijks flink aan het werk is!


aha, dus niet een of ander streng dieet Knipoog Tja heel veel eten krijgt Patos niet, wordt elke dag een half uur tot een uur behoorlijk intensief gereden of gelongeerd. Een dag in de week is ze vrij, bij het normale trainen komen ook nog de wedstrijden. Daarbij loopt ze de hele dag in de wei, die nog heel schraal is. Beweging zat zou ik zeggen..

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:12

batje"]
[quote="patos schreef:
Ik zie het ook ja, krijg weleens het idee dat het zadel een beetje te ruim is.

Ik had juist met een zadel dat aan de voorkant te breed was dezelfde houding. De oplossing was dus een ander zadel, maar goed, dat moet dan maar net mogelijk zijn Lachen
[/quote]

Ja, dat ligt wel een beetje gevoelig, aangezien ik het zadel niet zelf gekocht heb. En daar komt ook nog eens bij dat ik nog maar een jaar fanaatiek kan paardrijden, daarna moet ik gaan studeren en zal er weinig meer van rijden komen Scheve mond