Dressuur Training (Tips welkom)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:14

Zo wat is ze gaaf zeg! Heel mooi! Trouwens kreeg je ook nog de gr. van Marian! Dus bij deze Knipoog

Mooi beessie hoor, wees er maar trots op!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:18

Mij viel idd ook die rug op, dat ie hol is.
Verder tenen naar binnen en hakken omlaag het het komt helemaal goed OK dan!
Mooi paardje is het, leuke combi!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:29

Een topje en thermolaarzen? Commentaar over de houding is al gegeven. Maar nog even over het uitstappen (jaja hoort er ook bij Knipoog) stap je altijd zonder lange teugel uit of is dit voor de foto?

edit: wel grappig dat iedereen haar houding zonder zadel perfect vond en nu opeens niet meer...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:42

Wouter24 schreef:
Ze houd haar rug hol, waardoor haar kont naar achter "staat" bedoel je dat Anoukie?


Oftewel: kippenkont

Ze klemt idd ook haar bovenbenen waar door haar onderbenen er maar wat bijbengelen en haar hak niet laag is.

Verder vind ik je pony wel erg vooruit gegaan, ze is al een stuk minder baby Haha!

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:45

Wat een mooi paard met een zeer edel hoofd.

Ik kan het niet helemaal precies zien op de foto maar ik denk dat je neusriem nog een gaatje hoger hoort en dan moet hij op het neusbeen net zo hoog worden gedragen als aan de zijkant van zijn hoofd. Als je twee vingers onder dat uitstekende botje legt aan de zijkant dan weet je precies waar de neusriem hoort.

Succes met starten!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:46

oke ook even een beetje commentaar, ik vind de amazone zo gespannen zitten? (handen ver naar beneden en gekanteld, benen opgetrokken, hakken opgetrokken, tenen naar buiten, af en toe wat teveel gewicht naar voren)weet niet of dit ook het gevoel is wat ze heeft met rijden?
Als ze zichzelf "lang maakt", wat meer achterover en op haar kont gaat zitten en haar handen rechtop en iets hoger houdt, dan zit ze zelf veel meer ontspannen. (kost wel even tijd) dan kan ze rustig blijven zitten en de de pony wat mee naar de nageeflijkheid vanuit de achterhand rijden (hals iets laten zakken en weer terug, en overgangen rijden, en veel buigingen).
dan krijgen ze beide wat meer ontspanning en wordt het wat makkelijker om de pony recht te stellen en recht te houden.
ik vind beide wel een mooie uitstraling hebben, even oefenen, en kom maar op met die proefjes ! Haha!

succes!

Machie

Berichten: 16022
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:50

Afbeelding

geniale foto Haha! dat oogje, echt zo van, jaaaah fotograaf, ik zie je wel *LOL*

VErder heel erg mooi beestje

TicaTakTor

Berichten: 7
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:07

Dank je wel voor jullie reacties en tips. We gaan er zeker iets mee doen!
En heb natuurlijk mijn geweldige nicht die me er zeker mee gaat helpen! Dank je wel Wingkie!! Kus voor jou en voor super Tiek! Lovers

Thankss allemaal

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:48

Effe reactie op de foto die machie heeft geplaatst:
*Handen iets meer dragen
*niet zitten als een zoutzak
*let op je hakken
*geen spierballen opzetten
*beugels langer
* en geen piano spelen
*CAP

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 15:07

Misser schreef:
Een topje en thermolaarzen? Commentaar over de houding is al gegeven. Maar nog even over het uitstappen (jaja hoort er ook bij Knipoog) stap je altijd zonder lange teugel uit of is dit voor de foto?

edit: wel grappig dat iedereen haar houding zonder zadel perfect vond en nu opeens niet meer...


We gingen voor de tweede keer buiten over het terrein stappen, op de één of andere manier, was het heel druk (terwijl het normaal heel rustig is Verward ). Tica werd helemaal hyper en we gingen toen ook weer in de bak uitstappen.

ja, thermolaarzen...Ze past mijn laarzen niet, en met sportschoenen rijden is niet zo'n succes... Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:57

Over de houding van je nichtje is al genoeg gezegd Knipoog

Verder vind ik het er wel best netjes uitzien, en Tica is natuurlijk een plaatje! Ze ziet er erg mooi verzorgd uit OK dan!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:20

Tica straalt echt wat uit vind ik. Ze loopt ook mooi.
Dat loopt wel los met die wedstrijden. OK dan!

Tamarake21

Berichten: 15
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:25

Erg mooi paardje vind ik, doe zo verder, ze is nog jong en je hebt nog veel tijd om haar alles bij te brengen, geduld is een mooie deugd, vooral bij jonge paarden, maar er zit zeker toekomst in dat paardje OK dan!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:26

Mooi paardje hoor veel commentaar is er zeker al gegeven over je houding ik vond je zadel zadel idd veel netter zitten Nu nog met zadel en dan is het super!! Verder je handen mogen soms wel iets omhoog hoor en niet zo op je benen leggen!!

sousiewousie
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:06

Dit ziet er mooi uit alleen je beugels ietsje langer

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:07

Mooi paardje *LOL* !
Ligt het aan mij of zit je nichtje *op deze foto* 'ingeknikt' met d'r heup?

Afbeelding

Is het niet daarom dat rechte lijnen nog moeilijk zijn om te rijden? Ik heb zelf ook een tijdje scheef/met ongelijke beugels gereden en toen ging het rechtrichten ook niet geweldig.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:20

Ziet er nettjes uit!
Ze word steeds volwassener!
Commentaar over je nichtje is het één en het ander al over gezegd .
Ik vind het erg sjiek in het wit!

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:26

Wat is Tica moooooiiiii!!!! Super mooie merrie! Maar toch heb ik één klein opmerkingetje Lachen Het kan natuurlijk toevallig zijn dat het zo op de foto staat, en in dat geval is mijn uitleg natuurlijk onterecht. Je zegt onder een bepaalde foto: "effe instappen" Wanneer ik mijn paarden instap dan rijd ik heel los, heel lang en heel ontspannen. Ik begin niet met "rijden" eer mijn paard met zijn neus op 10 cm van het zand loopt, dan pas neem ik mijn teugels op. Het valt mij de laatste tijd helaas veel op dat mensen nog maar net op hun paard zitten en die teugels opnemen en al beginnen "werken" naar verzameling. Dit heeft misschien nu niets met jou te maken, maar er zijn nog steeds veel mensen die denken dat verzamelen tot stand komt door maar van links naar rechts te trekken in de mond van het paard, en dit vanaf de eerste minuut dat ze op dat paard zitten Verward Verward

Maar ziet er over het algemeen goed uit, veel succes op de wedstrijden, en laat je niet doen omdat je met "een arabier" rijdt he Knipoog Knipoog Arabieren kunnen dressuren, ondanks de vooroordelen hieromtrent.

groetjes Janna

marilse

Berichten: 136
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:37

Harstikke leuke pony, loopt netjes! OK dan!

Daihyo

Berichten: 88103
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:12

Mooi beestje hoor!!
Vraagje: is zze 3 of 4 weken geleden op wedstrijd geweest in Dordrecht?? Het paard dan he?? Ik heb er 1 gezien die er als 2 druppels water op lijkt.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:21

Leuk beestje.. Let er wel op dat je niet te ver naar beneden bandageert.Het lijkt nu net alsof ze aan het afzakken zijn..Zou m dus iets minder laag doen... Verder loopt ze leuk!! Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 21:49

Bedankt!

Jeanneke, voordat we gaan rijden, zet ik Tica in de stapmolen (15 minuten los instappen), opzadelen en daarna pak ik haar inderdaad gelijk op. Ik heb altijd zo gereden, zo werd het mij geleerd en om eerlijk te zijn, werk het supergoed bij haar.

Amanda, tica heeft nog nooit wedstrijden gelopen Knipoog

Enne inderdaad, de bandages waren een beetje afgezakt, volgende keer doe ik het beter! Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:54

ik vind het een erg leuke pony|! ze ziet er heel erg goed uit!
het enige commetaar dat ik nog wil toevoegen is van de thermoboots..dat kan ech niet meer hoor Schijnheilig
Als je je paard leuk optut, moet de ruiter er ook wel een beetje netjes bijzitten! *LOL*
snap zowiezo niet hoe iemand met die dingen fijn kan rijden Verward Bloos

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:14

kwijl kwijl, mooie pony zeg! echt super! het rijden ziet er ook toppie uit, en zelfs al zou dat 100% ruk zijn, dan krijg je van mij een 10 voor de verzorging!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 22:35

marloes-joy schreef:
ik vind het een erg leuke pony|! ze ziet er heel erg goed uit!
het enige commetaar dat ik nog wil toevoegen is van de thermoboots..dat kan ech niet meer hoor Schijnheilig
Als je je paard leuk optut, moet de ruiter er ook wel een beetje netjes bijzitten! *LOL*
snap zowiezo niet hoe iemand met die dingen fijn kan rijden Verward Bloos


Haha *LOL*
Die dingen zijn lelijk hè?!

Niks aan te doen, ze past mijn laarsjes niet Schijnheilig