Rijfoto's toen en nu, verschil ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:49

Dat hertenhalsje viel me trouwens ook op,
een paardje waar ik vaak op rijd heeft dat ook..
je moet er vooral veel geduld mee hebben en vooral
niet teveel in een keer vragen..
succes ermee OK dan! OK dan!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:21

De enige aanmerking die ik heb is dat je je bovenarmen gewoon ontspannen langs je lichaam moet houden, ziet er stukken beter uit en je houdt dan minder snel vast.. Knipoog

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:39

grid"]
[quote="Sonja"][quote="Flutterby schreef:
Nou is het nogal een koppig beestje, en ze weigerde dus echt om aan de teugel te lopen.


Verward
Begrijp ik het nou goed als ik denk dat jij denkt ( Haha! ) dat die pony niet aan de teugel loopt/liep omdat 'ie daar te eigenwijs voor was Verward
[/quote]

Vroeg ik me ook af. Scheve mond Op de 1e foto Cheese! zie ik dat sunny een lichte hertenhals heeft . Deze bouw maakt het voor een paard/pony een stuk moeilijker om netjes door de hals (nageeflijk) te lopen (vind aan de teugel lopen zo'n rotwoord,maaruh da's persoonlijk en een andere discussie Haha! )

maaruh leuk dat je het gevoel hebt dat het steeds beter gaat...veel plezier en geniet van het rijden!!
[/quote]

Nou, er hebben een aantal mensen op gereden; de meeste doen aan dressuur. ( Generaaltje van bokt ) Maar je geeft precies de goede hulpen etc, en dan doet ze of ze er geen fiets van snapt enzo, evenals met wijken en achteruit lopen... Inmiddels loopt ze al wel achteruit, maar steigert voordat ze dat doet eerst even. Wijken kan ze al 1 pasje, maar daarna gaat ze bokken. In het begin gooide ze haar kont dus gewoon omhoog wanneer haar hoofd omlaag ging Verward Maar verder hebben we weinig meningsverschillen hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:07

Een paard doet niet alsof 'ie ergens iets niet van snapt. Bovendien valt er aan "aan de teugel" niets te snappen. Dat is voor een paard en een GOEDE ruiter GEEN DOEL maar slechts een resultaat van gewoon rijden.

Ik denk dat je paard je wat probeerde te vertellen, maar dat je een beetje spruitjes of andere materie in je oren had.....

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:36

Sonja schreef:
Een paard doet niet alsof 'ie ergens iets niet van snapt. Bovendien valt er aan "aan de teugel" niets te snappen. Dat is voor een paard en een GOEDE ruiter GEEN DOEL maar slechts een resultaat van gewoon rijden.

Ik denk dat je paard je wat probeerde te vertellen, maar dat je een beetje spruitjes of andere materie in je oren had.....


Ik kan me niet herinneren dat jij er ooit op gereden hebt, of dat jij OOIT dat dier gezien hebt.

[edit: wees dan blij dat jij er niet op rijd, als jij jezelf zo goed vind. Ik heb nooit beweerd dat ik alles goed doe, en dat ik een superruiter ben... ]

Miran

Berichten: 4472
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:58

Flutterby, denk dat Sonja erg veel meer ervaring heeft dan jij... Al wil je het niet horen, ze heeft wel gelijk. Overigens hoeft niet na willen geven niet aan de ruiter te liggen, het kan ook een lichamelijk probleem zijn, of slecht passende spullen (zadel, bit etc.).

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:03

Flutterby"]
[quote="grid"][quote="Sonja"]
[quote="Flutterby schreef:
Nou is het nogal een koppig beestje, en ze weigerde dus echt om aan de teugel te lopen.


Verward
Begrijp ik het nou goed als ik denk dat jij denkt ( Haha! ) dat die pony niet aan de teugel loopt/liep omdat 'ie daar te eigenwijs voor was Verward
[/quote]

Vroeg ik me ook af. Scheve mond Op de 1e foto Cheese! zie ik dat sunny een lichte hertenhals heeft . Deze bouw maakt het voor een paard/pony een stuk moeilijker om netjes door de hals (nageeflijk) te lopen (vind aan de teugel lopen zo'n rotwoord,maaruh da's persoonlijk en een andere discussie Haha! )

maaruh leuk dat je het gevoel hebt dat het steeds beter gaat...veel plezier en geniet van het rijden!!
[/quote]

Nou, er hebben een aantal mensen op gereden; de meeste doen aan dressuur. ( Generaaltje van bokt ) Maar je geeft precies de goede hulpen etc, en dan doet ze of ze er geen fiets van snapt enzo, evenals met wijken en achteruit lopen... Inmiddels loopt ze al wel achteruit, maar steigert voordat ze dat doet eerst even. Wijken kan ze al 1 pasje, maar daarna gaat ze bokken. In het begin gooide ze haar kont dus gewoon omhoog wanneer haar hoofd omlaag ging Verward Maar verder hebben we weinig meningsverschillen hoor Haha!
[/quote]

......Ik geef dus aan dat die hertehals goed de oorzaak kan zijn van deze problemen. Voor een paard/pony met een hertenhals is het héél moeilijk om de andere kant op te buigen (nageeflijk/aan de teugel dus) als je zo'n paard probeert te dwingen kan dit zeer pijnlijk zijn en kan ie rare dingen gaan doen bokken/stijgeren/tegendraads zijn enz.enz.. dit is puur het gevolg van een moeilijke bouw!!
Aangezien je aangeeft dat het al een stuk beter gaat, is het waarschijnlijk zo dat ze soepeler begint te worden en ook begint te snappen wat de bedoeling is en daardoor beter "meewerkt" dus ga zo door .......(en let erop dat het aan haar bouw kan liggen en het dus niet moetwillig dwarsliggen hoeft te zijn!!!!!!! dit geldt voor iedereen met een paardje met bv een hertenhals)
succes!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:29

Flutterby schreef:
Ik kan me niet herinneren dat jij er ooit op gereden hebt, of dat jij OOIT dat dier gezien hebt.

[edit: wees dan blij dat jij er niet op rijd, als jij jezelf zo goed vind. Ik heb nooit beweerd dat ik alles goed doe, en dat ik een superruiter ben... ]


Ik hoef een dier niet te zien om de onjuiste opmerkingen van de ruiter te horen/lezen. Heeft helemaal niets met het paard te maken.
En ik vind mezelf niet goed, ik ben gewoon goed genoeg om me niet te hoeven verschuilen over opmerkingen als ' het paard is er te eigenwijs voor' ed.... Haha!

Maar vooruit, het gaat nu beter zeg je, ik hoop dat ook je theoretische kennis in een opgaand lijntje zit. Dan kijk je over een tijdje misschien eens terug in dit topic, zie je je eigen starttekst en denk je Bloos! .....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:46

Als ik goed kijk, dan heeft de pony een hertehals en is ie flink overbouwd.
Je schrijft zelf dat er nagenoeg nooit op de pony was gereden. Denk je dan echt dat de pony te eigenwijs is om te wijken of om achterwaarts te gaan? Dat het daarom niet nagevelijk is?

Ik denk dat je de pony dingen moet leren en niet moet afdwingen. Dat ze bokt na 1 pas wijken, dat is omdat ze er waarschijnlijk geen hout van snapt. Dat ze steigert bij het achterwaarts gaan, dat kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen, teveel drijven en tegenhouden tegelijk, zo kan een paard niet achterwaarts gaan en dit zie ik zo verschrikkelijk vaak gebeuren.

Daarnaast zijn de foto's totaal niet te vergelijken. Met buitenrijden rij je toch heel anders dan in de bak en daarnaast stond je stil, dus het kan een houding zijn. Er is totaal niet te zien hoe je zit, of het aan het been is, of het ontspannen is of wat dan ook.

Daarnaast vind ik je 'uitval' richting Sonja ook best bezopen. Ze probeert wat raad te geven, maar blijkbaar is dat niet voor jouw oren/ogen geschikt.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 18:51

grid"]
[quote="Flutterby"][quote="grid"]
[quote="Sonja"][quote="Flutterby schreef:
Nou is het nogal een koppig beestje, en ze weigerde dus echt om aan de teugel te lopen.


Verward
Begrijp ik het nou goed als ik denk dat jij denkt ( Haha! ) dat die pony niet aan de teugel loopt/liep omdat 'ie daar te eigenwijs voor was Verward
[/quote]

Vroeg ik me ook af. Scheve mond Op de 1e foto Cheese! zie ik dat sunny een lichte hertenhals heeft . Deze bouw maakt het voor een paard/pony een stuk moeilijker om netjes door de hals (nageeflijk) te lopen (vind aan de teugel lopen zo'n rotwoord,maaruh da's persoonlijk en een andere discussie Haha! )

maaruh leuk dat je het gevoel hebt dat het steeds beter gaat...veel plezier en geniet van het rijden!!
[/quote]

Nou, er hebben een aantal mensen op gereden; de meeste doen aan dressuur. ( Generaaltje van bokt ) Maar je geeft precies de goede hulpen etc, en dan doet ze of ze er geen fiets van snapt enzo, evenals met wijken en achteruit lopen... Inmiddels loopt ze al wel achteruit, maar steigert voordat ze dat doet eerst even. Wijken kan ze al 1 pasje, maar daarna gaat ze bokken. In het begin gooide ze haar kont dus gewoon omhoog wanneer haar hoofd omlaag ging Verward Maar verder hebben we weinig meningsverschillen hoor Haha!
[/quote]

......Ik geef dus aan dat die hertehals goed de oorzaak kan zijn van deze problemen. Voor een paard/pony met een hertenhals is het héél moeilijk om de andere kant op te buigen (nageeflijk/aan de teugel dus) als je zo'n paard probeert te dwingen kan dit zeer pijnlijk zijn en kan ie rare dingen gaan doen bokken/stijgeren/tegendraads zijn enz.enz.. dit is puur het gevolg van een moeilijke bouw!!
Aangezien je aangeeft dat het al een stuk beter gaat, is het waarschijnlijk zo dat ze soepeler begint te worden en ook begint te snappen wat de bedoeling is en daardoor beter "meewerkt" dus ga zo door .......(en let erop dat het aan haar bouw kan liggen en het dus niet moetwillig dwarsliggen hoeft te zijn!!!!!!! dit geldt voor iedereen met een paardje met bv een hertenhals)
succes!!!!
[/quote]

Oh, ze heeft niet eens hertenhals weet je, die foto is nogal ongelukkig genoemn zoals de meeste mensen hier ook wel zien.. maar goed. En dat overbouwd is dus ook niet waar, ik heb veel foto's van haar, zoals ik al zei is die ongelukkig genomen. en zoals de mensen die haar kennen weten is het gewoon een moeilijk beest. Maar ik laat dit topic fijn sluiten, leuk als iemand het verziekt...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:01

verziekt???
Sorry hoor... maar ik vind het niet verziekt.

Als ik op de foto's in je profiel kijk dan zie ik ook een hertenhals en een overbouwd paardje.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 19:15

nou, dat is dus ECHT niet zo. Je kan zeggen wat je wil hoor, jij hebt haar echt nooit gezien. Vind het verziekt dat iedereen sunny loopt af te kraken op punten die ze niet heeft

Miran

Berichten: 4472
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:03

Dan moet je die foto's ook niet plaatsen en er een mening over vragen, als je zelf vindt dat het geen goed beeld geeft.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:13

Miran schreef:
Dan moet je die foto's ook niet plaatsen en er een mening over vragen, als je zelf vindt dat het geen goed beeld geeft.


Ik heb al 3 keer of meer gezegt dat zaterdag de fotograaf meegaat..
Bij ITP komen er dan oa ook foto's van mijn vriendin emt haar haf aan het springen etc. Ik ga ook weer eens een keertje springen Tong uitsteken