springtechniek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:09

Vind deze nog een van de betere die ik tot nu toe gezien heb Gijsenkim.......op die twee na die niet van bokkers zijn dan.

Hij zou meer het voorbeen mogen optrekken, maar het is niet echt een hoog sprongetje...........maar hij lijkt zo wel redelijk.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:11

Pipo, wat is jouw mening van Magic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:15

Antionette? Die van Gijs is toch Magic? Lijkt er verduveld veel op in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:19

Titsia schreef:
ik ken er ook niets van dus wat vinden jullie van deze sprongen (sorry maar vond het stom om een nieuw topic te openen) dit was mijn vorig paard, en het waren wel nog maar zijn eerste sprongetjes, daarom dat deze niet op 1.20 staan Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en hier deed hij ff moeilijk net voor de sprong, maar hij deed het dan toch nog, met dit als resultaat Haha!
Afbeelding



Deze fotos zijn niet te beoordelen............geen grondbalkje om het dier te helpen, gewoon zo een losse balk zonder iets

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:19

Pipo schreef:
Antionette? Die van Gijs is toch Magic? Lijkt er verduveld veel op in ieder geval.


Ehm nee hoor Haha!
Die vos van Gijsenkim is weer een andere.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:20

Dit was de eerste keer dat hij los sprong, ondertussen heeft hij onder het zadel (pas 2 maanden) al drie keer gesprongen en das kwijlen met de kraan open....... Voor mij dan he... maar ik ben een leek int springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:23

Ben ook een leek Gijsenkim................Haha! Maar heb voor de opleiding vrij veel moeten beoordelen.

En heb allemaal van die vrienden die springen............zucht...............

Hoe is ie gefokt trouwens?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:25

V. Damiro (Ramiro x Almé) uit merrie van Elmero (Ramiro x Almé) uit merrie V. Portofino (Paradox I) x Rotarier (Ramiro) x Almé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:07

Pipo schreef:
Ben ook een leek Gijsenkim................Haha! Maar heb voor de opleiding vrij veel moeten beoordelen.

En heb allemaal van die vrienden die springen............zucht...............

Hoe is ie gefokt trouwens?



Niet zo zuchten; springen is best leuk Haha!
Zelfs met een dressuurpaard zonder springtalent *LOL*

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:52

he gijsenkim dat is toch salvador of niet? die stond toch te koop un tijdje terug? ik vind het nog steeds een gaaf beestje.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:44

Deze springen allemaal wel goed (ik heb deze van internet geplukt):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En dees is van mij Haha! :
Afbeelding Ze zou d'r koppie wat meer naar beneden moeten doen... Maar ja, als ze maar van de balkjes af blijft hè Knipoog

Alja

Berichten: 25678
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:33

vind dus dat het topic een beetje verziekt word, het was toch van pluutje die om reactie`s vroeg hoe haar paard springt en denk niet dat het de bedoeling is om dan allemaal andere foto`s erbij te zetten!!!

toch pluutje??

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:09

alja schreef:
vind dus dat het topic een beetje verziekt word, het was toch van pluutje die om reactie`s vroeg hoe haar paard springt en denk niet dat het de bedoeling is om dan allemaal andere foto`s erbij te zetten!!!

toch pluutje??


Heb je idd gelijk in. Sorry Pluutje.
De foto wel mooi maar helaas vanaf dat punt niet geheel duidelijk. Toch nog maar eens foto's maken Knipoog

Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:20

Nou ik vind de foto mooi hoor!! Hij springt toch?? Hij kwam misschien niet zo goed uit maar dat hebben zelfs de beste spring paarden wel een keer.
Als je misschien vaker met hem springt dan gaat het vast ook steeds beter...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:17

Antoinette"]
[quote="alja schreef:
vind dus dat het topic een beetje verziekt word, het was toch van pluutje die om reactie`s vroeg hoe haar paard springt en denk niet dat het de bedoeling is om dan allemaal andere foto`s erbij te zetten!!!

toch pluutje??


Heb je idd gelijk in. Sorry Pluutje.
De foto wel mooi maar helaas vanaf dat punt niet geheel duidelijk. Toch nog maar eens foto's maken Knipoog
[/quote]

ik denk niet dat pluutje het vreselijk vind...anders zei ze er wel wat van... Haha! toch pluutje?! Bloos

wat hier ook al een keer werd gezegd over dat sommig paarden kamikaze over hindernissen gaan, wat je wel eens ziet in de B en L, en daarna veel meer oppakken bij de hogere klasse
mijn pony liep in het B en L veel minder.......de L was voor mij echt Levenslang Haha! daarna na de M gegaan en binnen 3 maand mocht ik al naar het Z
en nu in het Z gaat het ook zo goed, hij pakt het geweldig op, is veel meer met zijn koppie erbij en gaat steeds beter springen
als ik nu zo af en toe eens een B of L parcoursje rijd met hem, dan is het voor hem vreselijk moeilijk....



en antoinette:
je paardje heeft wel een (naar mij zien)redelijke techniek, op de eerste foto brengt ie mooi het hoofd naar beneden, maar ziet er wel wat gespannen uit
bij de 2e foto ligt het hogste punt niet meer boven de sprong maar na de sprong...(en dan bedoel ik niet het maken van de foto hoor)
en de foto onder de man, ziet het er wel goed uit. liefst wat meer inbuigen,maar ik denk dat dat wel komt zodra er meer ervaring is en er wat meer hoogte is....
bij lage hindernissen zijn ze al snel lui Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:27

Sorry Pluutje nog 1x Bloos

Reddy: bedankt voor je antwoord. Magic heeft natuurlijk al wat meer gesprongen. En ook hoger (ong. 1.40), maar dat hoeft natuurlijk niets over haar techniek te zeggen. En dat was dus onder het zadel, dan zijn de reacties van springruiters meestal wel positief. Ik zie wel wat, maar lang niet alles.
Ik moet er wel bijzeggen dat dit de eerste keer in 6 jaar was dat Magic vrijsprong. Heb het alleen een paar keer gedaan aan de lijn.

Ik zat er misschien aan te denken haar voor de keuring te laten springen. Vandaar dat ik het wel interessant vind. Of ik haar uberhaupt nog eens laat keuren is af nog maar te wachten hoor Knipoog

Alja

Berichten: 25678
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:32

ik denk dat pluutje nog niet weer onn line is geweest en daarom niet weet wat er met het topic is gebeurd....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:17

jaggie schreef:
he gijsenkim dat is toch salvador of niet? die stond toch te koop un tijdje terug? ik vind het nog steeds een gaaf beestje.


is nog steeds te koop Cool , en het is nog steeds een gave knol. Haha! Knipoog

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:54

ik heb ook nog wel wat (eigen) foto's van goed basculerende paarden (en van eentje die dat bepaald niet doet), ik zit hier zo de link wel neer.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:06


Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 14:19

Ik was de hele tijd niet online geweest, maar ik zal nu toch maar even reageren:

Ik vind het helemaal niet erg hoor, dat anderen ook foto's plaatsen, heb ik tenminste een beetje vergelijkingsmateriaal en voorbeelden van hoe het wel moet. Eerlijk gezegt kan het mij niet echt schelen of mijn paard een goede springtechniek heeft want ik spring toch nooit met hem(nou ja, af en toe dan). Losspringen heb ik al ruim een jaar niet meer gedaan... Bloos! . Maar ik vind het toch wel even leuk om te horen en ik zal proberen om (ergens in de verre toekomst waarschijnlijk...)een keer een betere foto te plaatsen want deze foto is ook niet echt een afspiegeling van hoe hij normaal springt.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:13

Dus als ik het goed begrijp Haha!
Moet je hier op letten:

- Of je paard basculeerd tijdens de sprong, dus het koppie naar beneden brengt

- Hoe je paard zijn rug gebruikt, zijn rug mag niet worden weggedrukt maar moet 'bol' worden (toch?)

- De voorbeentechniek, of je paardje dus zijn voorbenen naar voren doet en dan vouwt zeg maar Haha!

- Wanneer je paard afzet en hoe hij dus de sprong ischat

- Of hij niet te hoog over de hindernis gaat

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:11

woooow gaaf Kwijl:9

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:45

zouden jullie ook naar mijn pony zijn springen techniek willen kijken Bloos
Afbeelding
Afbeelding
De achterbenen..
Let maar niet op mij want ik zit hem een beetje in de weg omdat hij meestal onverwacht hoog springt Clown