clydesdale klaar voor dressuurproef....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:28

Locatie???? bij ons kan hat misschien wel op het land.... maar het is wel in brabant, niet voor iedereen dichtbij!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:29

Daphne, ik heb tijdens de hengstenshow foto's van jou en Bas gemaakt, er zit wel een leuke bij, ik zet hem vanavond in the picture!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:38

Haha! erg apart dat is het wel, maar blij wordt ik er niet van, sorry, maar ik zie een dergelijk paard ook liever niet onder het zadel.

Rij je ook officiele wedstrijden of rij je alleen thuis en op shows? Ik ben je nog nooit ergens tegengekomen en ik rij wel eens in jou regio. Jij bent toch niet makkelijk over het hoofd te zien Haha!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:45

Jippie schreef:
:D erg apart dat is het wel, maar blij wordt ik er niet van, sorry, maar ik zie een dergelijk paard ook liever niet onder het zadel.


Waarom niet? denk je dat deze paarden niets kunnen en te lomp zijn ofzo??? Ik rijd ook wedstrijden met een shire en nog nooit vervelende reacties gehad van juryleden. Ik had ook wel eens minder punten, maar dan was meer ook niet verdient. Altijd terecht gejureerd....

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:48

erg gaaf hoor!! Kwijl
en super knap dat je zo hoog rijdt met hem,
daar mag je wel trots op zijn!! ik weet wel een beetje
hoeveel moeite je ervoor moet doen, ik ga binnenkort starten
met mijn tinkertje, en ben ook erg nieuwsgierig naar reacties van de jury's... Haha!
zie dit trouwens liever als die 'dunne' paardjes. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:52

Da's GROTE klasse!!!!!! Héél erg mooi, helemaal mijn type !

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:55

bloemkooltje schreef:
wat een super gave foto!!!!! dit bewijst idd dat koudbloeden best Z dressuur kunnen lopen :


Waarom bewijst deze foto dat dit paard een Z proef kan lopen? Dat hij een stang in heeft?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 20:03

Jippie schreef:
:D erg apart dat is het wel, maar blij wordt ik er niet van, sorry, maar ik zie een dergelijk paard ook liever niet onder het zadel.

Rij je ook officiele wedstrijden of rij je alleen thuis en op shows? Ik ben je nog nooit ergens tegengekomen en ik rij wel eens in jou regio. Jij bent toch niet makkelijk over het hoofd te zien Haha!

geen aanval op jou hoor, maar waarom zie je dit liever niet? Mogen deze paareden dan niet mee doen? Als ie de onderdelen van een proef correct uitvoert is er toch niks naars aan om te zien dacht ik. Of zijn de mensen met warmbloeden bang dat ze winnen, en dat dat dan een afgang zou zijn voor hun.
Ik heb wel eens een wedstrijdje gedaan maar de jury vond het niks, en dat terwijl ik om me heen hoorde van mede ruiters dat het niet eerlijk was dat ik mee deed, omdat ze dachten dat ze niet konden winnen. Wat overigens als compliment bedoelt was.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:09

sherwood schreef:
maar waarom zie je dit liever niet? Mogen deze paareden dan niet mee doen? .


Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken!

Maar tuurlijk mag je wel meedoen, ik zou het vooral doen en zeker op het lagere niveau moet ze zeker punten/prijzen kunnen halen, hier speelt gehoorzaamheid en nauwkeurigheid nog een grote rol
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 18-05-03 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:24

WOW wat is die GROOT!!!Hoe gerak je erop?met een laddertje ofzo? Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:28

Helmaal top! En als het gaat lukken om Brech goed beleerd te krijgen...dan doe ik ook mee met een wedstrijdje! We zullen alleen dan nog niet zo best presteren, want we moeten rustig aandoen! Maar meedoen is belangrijker dan winnen natuurlijk!

Ik snap echt nog steeds niet waarom mensen zo negatief denken over koudbloeden in de dressuur........de paarden worden tegenwoordig steeds meer op sport, sierlijkheid, soepelheid en wendbaarheid gefokt!!!
Ik heb een bijrijdpaardje Inspekteur X Ulft, die op dit moment de ZZ in gaat en waar ik me af en toe op uit mag leven, maar onze Vines rijd hem op veel punten in soepelheid en sierlijkheid erzo uit hoor!
En ik snap best dat sommige mensen dit minder willen tegenkomen dan hun eigen standaard KWPN-ertje, maar er zijn ook mensen die dit liever zien en ik geef ze zeker geen ongelijk
Al die onzin over het koudbloed die in de wereld is, wil ik gemakkelijk zo er weer uithelpen...maar ik ga er verder geen energie meer in stoppen. Kan 1 ding zeggen: Je weet niet wat je mist!!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 20:28

Daar heb je wel gelijk in. De sierlijkheid zit bij deze paarden niet in de manier van bewegen, maar in het "fladderen" van de manen, sokken en zo veel meer. Lichtvoetig is hij ook niet echt, MAAR hij gebruikt z'n achterhand toch vele malen beter dan de gemiddelde warmbloed. Het excuus wat ik ooit eens hoorde van een jury was ik kan door die sokken niet zien of ie correct wijkt.... Nou ja! Hij blijft mooi op de lijn, stelling was correct, en de benen kruissen elkaar netjes, is ie blind of zo!?
We zijn nu bezig met de piaffe en passage te leren. Dit zijn we al een tijdje, maar het vlot niet zo. Meer dan 2 passen krijg ik er niet uit. Dan gaat ie veel te veel zitten en tilt ie z'n achter benen niet meer op, waardoor ie stil gaat staan. Dank dat ik dat maar even aan iemand anders overlaat. Ik ben gewoon nmog niet zo ver dat ik dat een paard kan aanleren. Max wil wel, hij doet z'n best, maar ik schijn wat fout te doen....

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:34

Samsam"]
[quote="bloemkooltje schreef:
wat een super gave foto!!!!! dit bewijst idd dat koudbloeden best Z dressuur kunnen lopen :


Waarom bewijst deze foto dat dit paard een Z proef kan lopen? Dat hij een stang in heeft?
[/quote]

Het leuke is dat je meer jaloers klinkt dan dat je het afkeurt met zo'n opmerking!

En wat betreft je andere post, ik snap best dat je dressuur als lichtvoetig, sierlijk enz enz beschouwt maar waarom zou je je er druk om maken, ten slotte zie je zulke paarden niet vaak verschijnen in de ring, en is het juist leuk om naar te kijken. Ik vind het ook echt gemeen als mensen opmerkingen maken over zulke dingen, zwart op wit is het gewoon discriminatie.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:35

brechje schreef:

Ik snap echt nog steeds niet waarom mensen zo negatief denken over koudbloeden in de dressuur........de paarden worden tegenwoordig steeds meer op sport, sierlijkheid, soepelheid en wendbaarheid gefokt!!!


Kijk en dat vind ik nou belachelijk, waar wil je dan naar toe een KWPN er van 1.90 m ofzo. Dit lijkt me ook niet echt wenselijk voor het ras!

Een koudbloed is een koudbloed, een krachtpatser die nergens van opkijkt, daar moet je niet aan gaan sleutelen, dan is zijn charme, zijn aard, daarom zijn ze anders dan andere rassen! Dat is de basis van het ras, en veel leuker dan een eenheidsworst!

Tuurlijk dan je met een koudbloed dressuuren met goede en met slechte punten!, maar fok aub geen koudbloed met een dressuurpaard voor ogen!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:41

Ik zeg toch ook niet dat je een dressuurpaard moet gaan fokken!! Ze zijn allang al 30 jaar niet meer die paarden die vroeger op het land stonden! Verdiep je liever eerst in een ras...voordat je met zo'n geniaal antwoord terug komt! natuurlijk heeft een koudbloed zijn minpunten, maar dat heeft elk paard...dat betekend nog niet dat een koudbloed geen proef kan lopen. Het tegendeel! Een koudbloed is juist zo speciaal omdat ze meer kunnen dan mensen denken........

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 20:43

Dat is ook wel weer waar, maar ik kan er niet echt boos om worden. Ik wil meer graag weten wat en waarom er zo gedacht wordt. Soms als mensen echt bot zijn, zo van daar heb je weer zo'n knol, moet je nou eens zien die probeert het ook, en meer van dat. dan wordt ik wel boos. Ze zien heus wel dat ie het keurig doet, maar willen dan vooral heel erg hard zeggen (zodat iedereen het hoort)_dat ie er niks van kan. Om beter te zijn denk ik. Mij maken ze er meer boos van dan dat ik het op zou geven. Ja die wedstrijden heb ik wel op gegeven, wat heb ik eraan.

Pasterza

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:58

Samsam"]
[quote="sherwood schreef:
maar waarom zie je dit liever niet? Mogen deze paareden dan niet mee doen? .


Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken!

[/quote]

Mwa volgens mij is de harmonie, 1 zijn met het paard belangrijker dan de lichtvoetigheid e.d. hoor. Met elk paard kun je dressuur rijden ongeacht ras, bouw e.d. De 1 wat minder sierlijk dan de ander, maar daar gaat het niet om. Tegenwoordig lijkt dat wel zo Schijnheilig Okee koudbloedpaarden waren gefokt om op het land te werken e.d. maar dat wil niet zeggen dat ze niet onder het zadel kunnen. En dressuurwedstrijden zijn gelukkig niet rasgebonden!!
Tja en als je er niet naar wil kijken, dan doe je dat toch niet..

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:03

brechje schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je een dressuurpaard moet gaan fokken!! ...


Jij zegt: dat ze tegenwoordig steeds meer op sport, sierlijkheid, soepelheid en wendbaarheid worden gefokt!!!

Weke sport bedoel je dan?

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:06

er is ook nog ander sport dan dressuur.........marathon en endurance etc.
genoeg mogelijkheden voor koudbloeden waar er wel veel van zijn.
Kan je de Power Horse Competition? Dat is een goed voorbeeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:15

De koudbloed is van oorsprong gefokt voor het werk op het land. Daarvoor is een stuwend achterbeen noodzakelijk. De hedendaagse dressuurpaarden hebben juist een dragend achterbeen om verzameling te kunnen laten zien.
Een koudbloed komt het best tot zijn recht in de strengen. Een rijpaard komt het best tot zijn recht onder het zadel.
Ik maak van een Pekinees ook geen drugs-hond en ga dan roepen dat die honden veel meer kunnen dan mensen denken.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:16

brechje schreef:
er is ook nog ander sport dan dressuur.........marathon en endurance etc.
genoeg mogelijkheden voor koudbloeden waar er wel veel van zijn.
Kan je de Power Horse Competition? Dat is een goed voorbeeld!


Kun je wel weer zien hoe weinig ik van marathon en endurance weer want ook daar ken ik geen topkoudbloeden!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:20

Jippie dan doe je net een verkeerde uitspraak bij mij...want een shi-shu van een kennis (bijna pekinees) doet hoog speurwerk en is zelfs naar turkije geweest om mensen uit het puin te redden! Maar goed...ik ga er niet eens meer op in...want ik en nog veel mensen weten wel beter!
En een tip: kijk eens naar een Power Horse Competition en kom dan weer terug met een oordeel!

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:22

Jippie schreef:
De koudbloed is van oorsprong gefokt voor het werk op het land. Daarvoor is een stuwend achterbeen noodzakelijk. De hedendaagse dressuurpaarden hebben juist een dragend achterbeen om verzameling te kunnen laten zien.


Jah, maar Jippie dat zie je helemaal verkeerd, een huidig koedbloed is nl voor "de Sport"gefokt!!! Clown Knipoog

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:23


fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:24

brechje schreef:
En een tip: kijk eens naar een Power Horse Competition en kom dan weer terug met een oordeel!


Is dit niet een Competitie speciaal opgezet voor de promotie van koudbloeden omdat ze in het normale deelnemersveld niet mee kunnen komen!