haflo-arabier in actie!!! kijk hem lekker steigere

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 13:50

pfff sorry hoor xono... maar sharir is gewoon een paardje met temperament en hij doet het alleen als wij het vragen.... en er is nog nooit een ongeluk gebeurt met het steigeren... en als hij geen respect voor ons had dan.. had ie wel met zijn voor benen gemikt

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:08

Nou stoer hoor Frusty Frusty Ik noem het dom.
Inderdaad wat Xono zegt, totaal geen respect. Een paard dat respect voor je heeft zal uitkijken waar jij staat, en dat doet hij dus niet... En geen enkel paard is altijd 100% te vertrouwen.
Ik vraag me af hoe dit steigeren hem is aangeleerd, volgens mij niet op een goede manier.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 19:20

nou jaahh sorry hoor.... jullie kennen sharir niet eens Boos! ...... en hij heeft dus echt wel 100% respect voor ons en wij voor hem en ik vertrouw sharir volledig Schijnheilig ..... nou jah ik heb nog nooit gehoord van dat maaien respect loos is... en het is hem aangeleerd met longeer zweep... en longeer touw... longeer zweep de lucht in en wordje jah en hij ging de lucht in hem belonen ... en nu doet ie het als je jah zegt zonder iets... hij staat hier nu met halster en longeer lijn omdat het buiten de wei is.... en ik weet wel zeker dat wij meer kunnen doen met sharir(zoals met hem rijden zonder zadel hoofdstel of halster en hij luisterd perfect) dan dat jij ooit uit je paard zal halen... sorry hoor maar dat moest er echt effe uit.... respect loos... ken geen ander paard dat meer respect voor me heeft dat sharir maar jah xono en supertje jullie dromen maar lekker verder... .... het is niet aanvallend boedoelt hoor... maar zo denk ik...
Laatst bijgewerkt door sharir op 24-02-03 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 19:51

maar die stunt paarden leren toch ook allemaal lekker wild steigeren... nou is dat ook respect loos... pff sorry hoor

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 02:08

Nou Sharir is zo'n beetje de allergrootste schat die ik ken, ik ken zijn eigenaresse persoonlijk en ze heeft hem sinds veulen af aan, ze gaat ook regelmatig alleen met een halster een buitenritje maken en er is nog nooit wat gebeurd, sterker nog met alleen halster is ie braver als met zadel en hoofdstel.

En in het echt is ie nog mooier dan op de foto Vingers aflikken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:08

ach........sharir is nog jong..........het verstand komt vast nog wel 'ns
na een ernstig ongeluk bijvoorbeeld

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:18

Wat een super mooie foto's Laura!

Deze moet ik ook eens in het eggie zien hoor Haha! Zo dat ziet er echt super mooi uit zeg die steiger foto's. Prachtig paardje Kwijl
En MirageGirdran Jesus wat iss dat nou weer voor reactie omdat ze op 1 foto fout staat? Van fouten leer je hoor. Dus blijf niet met zn alle doorzagen over 1 foto Slapen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 10:36

wuahahah het kan mij niet eens meer schelen.... ik weet heus wel wat ik doe.... en ik denk maar zo... hun zijn gewoon jaloers dat hun dat gewoon niet kunnen... dat sharir gewoon zo braaf is.... ik zeg tegen iedereen die het zo gevaarlijk vind WHAT-EVER ik weet heus wel wat ik doe...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 10:39

oohh jah er staan nog een paar steigerfoto's van een shetje en dat meisje staat er ook voor... oohh gevaarlijk .NEE daar zeggen jullie niets van. dat is maar een klein paardje ... maar daar kan je ook een gat in je smoel krijgen... als je niet goed oplet....

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:42

Bedoel je mij ??

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 10:45

nee is maar een voorbeeld daar zeggen ze niets over... nee dat is lief omdat ie zo klein is....

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:47

Oke, dan is het goed Lachen

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:48

sharir, als je dat topic gelezen had, dan had je gezien dat daar wel degelijk commentaar bij staat.
nog maar eens doorlezen dus.
en wat heeft dat andere topic hier nou weer mee te maken? Verward

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:49

Ik vind dat je een hele mooie pony hebt !!
maar.. (sorry).. als ik jou was zou ik wel op een andere plek gaan staan, als je hem laat stijgeren. gewoon voor de zekerheid

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 10:54

hihi is mijn verzorg pony..... maar ik wil eigenlijk dit topic sluiten want ik krijg toch alleen maar gezeik en niets anders . zal nog eens een keertje foto's laten zien...en zo heeft hij het geleerd dus zo zal die het blijven doen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:39

Sharir, als je nu gewoon wat tips aan wilt nemen.
De meeste bedoelen het echt niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar om je een tip te geven.
Zoals: Ga op een ander plekje staan en niet voor hem, dat is gewoon gevaarlijk.

Het is een mooi beestje, veel succes verder met hem en doe wat met die tips Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:41

voel je je misschien een beetje aangevallen sharir?dat je daarom zo l*llig begint te doen?

ik vind het een hele mooie pony, en dat ie kan steigeren op commando is leuk, maar ik zie hem met zn voorbenen maaien, en dat is niet stoer, dat is speels&uitdagen en op dat moment toont hij weinig respect.

het hangt verder van zijn karakter af of hij wel of niet gemeen zal gaan doen, maar wanneer je bv Rydar zn steigerfoto's bekijkt zie je dat dat heel beheerst gaat, zonder maaiende benen, wanneer paarden in de wei staan en naar elkaar steigeren maaien ze ook met hun voorbenen, dat is machtsvertoon

mijn paard steigert ook heel erg veel helaas niet op commando maar omdat hij steeds staakt, doet het onder t zadel&aan longeerlijn en ja leuk, ziet er soter uit, maar ik heb er nix aan! die van mij krijgt gigantisch op zn flikker als ie steigert, maar als sharir verder braaf is en het is gewoon een trucje, ja dan is er niet zo veel mis mee

maar wat wel zo is, dat is dat het maaien van zn voorbenen machtsvertoon is, hij maakt geen misbruik van zn macht dus lijkt het onschuldig, maar dat is het dus niet.

verder is het idd veiliger als je er naast staat ipv er voor.
op mn werk steigeren en best wat paarden als je ze naar de wei brengt, vaak sta ik er dan naast of ervoor(als ze ineens achteruit gaan en dan omhoog dan sta ik er dus voor) en ik heb op allebij de manieren wleeens een hoef tegen me aangehad, niet hard gelukkig, maar het ligt er ook aan hoe ver je e vanaf staat, maar probeer om er wat meer naast te blijven ipv ervoor, alleen voor je eigen veiligheid!

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:49

Cool beessie!Mooie foto`s dat die steigert!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:49

Is dit niet een typisch geval van: niet mee bemoeien... is de eigen verantwoordelijkheid van het meisje... ?
1 dingetje: hoe weet je zeker dat de pony het alleen doet als jij het hem vraagt ? Het blijft alsnog een dier.... Hoe goed je een paard ook kent, hij kan altijd nog voor verrassingen zorgen !

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:28

sharir schreef:
oohh jah er staan nog een paar steigerfoto's van een shetje en dat meisje staat er ook voor... oohh gevaarlijk .NEE daar zeggen jullie niets van. dat is maar een klein paardje ... maar daar kan je ook een gat in je smoel krijgen... als je niet goed oplet....


Ja, dat ging dus over mij! Als ik jouw was zou ik de reacties nog eens door lezen want er stond degelijk wel over er voor staan!
Maar ik ben zelf van mening (zal el weer comentaar van komen) dat een groot paard anders is dan een mni shet van 75 cm. Het gaat er niet om of je je pony vertrouwd! Stel dat je pony schrikt ofzo? en hij loopt naar voren? En jouw paard komt behoorlijk wat hoger dan mijn paardje. Frusty

*Maar ik vind het hardstikke mooie foto's hoor* Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:48

Dit is dus 1 van de topics die er bedoelt wordt in "UZ" (Uit het Zadel) Frusty

En het is NIET hartstikke mooi want het is een beeld van een uiterst gevaarlijke situatie. Zelfs een stuntpaard blijft een PAARD en is niet 100% te vertrouwen. Ga er dan dus ook niet voor staan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:52

sharir schreef:
wuahahah het kan mij niet eens meer schelen.... ik weet heus wel wat ik doe.... en ik denk maar zo... hun zijn gewoon jaloers dat hun dat gewoon niet kunnen... dat sharir gewoon zo braaf is.... .


Hmmz, de mijne kan het ook hoor, als ik ernaast sta, en onder het zadel, dus jalours?? Neuh....

Loolapaloosa (ofzo Haha! Haha!, heb je naam ff niet bij de hand) je hebt gelijk.

Marieke, waarom (gewoon een vraag) zou een shetje anders zijn dan een groot paard? Tuurlijk is een groot paard groter (duh) en zwaarder, waarschijnlijk ook sterker, maar met elk paard KAN het fout gaan, of je het nu over een shire van 180 of over een minipaardje van 65cm hebt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:59

stef schreef:
Marieke, waarom (gewoon een vraag) zou een shetje anders zijn dan een groot paard? Tuurlijk is een groot paard groter (duh) en zwaarder, waarschijnlijk ook sterker, maar met elk paard KAN het fout gaan, of je het nu over een shire van 180 of over een minipaardje van 65cm hebt



Hadden die niet allebei 4 hoeven en 4 benen waar ze allerlei stoere bewegingen met konden uitvoeren? Haha!

En Stef, bijna juist. het is LoolapelooZa Nerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:26

Ik ben het er mee eens dat ze nogalgevaarlijk doet en nee ik ben ook niet jalourse ry kan het ook...

en tja kijk nou zelf wat is veiliger???

Zoek de verschillen....

Afbeelding
Afbeelding

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:28

Mag ik het zeggen? Mag ik het zeggen? Tong uitsteken

Zelfs Stevie Wonder zou het zien Boos!