Hoe noem je deze appaloosa tekening ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:36

Aan de kleur van de wimpers kan je zien of je paardje wit wordt.
Als de wimpers gekleurd zijn hoef jij je helemaal geen zorgen te maken Haha! Zijn de wimpers wit dan bestaat de kans dat hij wit wordt.
Maar wat zijn de ouders?

Afbeelding

Dit is een kleinzoon van die few spot merrie en hij wordt helaas wit. Je ziet op de foto ook een witte rand om de ogen en als je heel goed kijkt zie dat zn wimpers wit zijn. Scheve mond
Zijn vader is een schimmel hengst uit duitsland.

Verder heeft ze nog een veulen gehad van romeo boy en dit was ook een panterbonte zal daar wel een foto van opzoeken.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:51

Afbeelding

Dit is de andere nakomeling van die few spot merrie, ze is een beetje overbouwd maar hier was ze nog maar een jaarling dus niet helemaal in verhouding... Knipoog
Ook zij is panterbont.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:09

Cassidy"]
[quote="LMsWinnetou schreef:
Ja nu idd nog wel, waarschijnlijk wordt ie uiteindelijk ook, wit met bruine spikkels. Hij wordt steeds lichter. Maar hij is wel panterbont. Volgens mij is die van jou dat ook zo ongeveer.


Nee hoor, die van Winnetou is een snowflake. Dat is een bruin paard met witte sneeuwvlekken. En Panterbont is een wit paard met donkere vlekken...
[/quote]

Die van mij is cker geen snowflake. Toen ie geboren werd, was ie gewoon bruin. Nu is ie zo, en hij wordt waarschijnlijk panterbont.
In zn paspoort (ook gegevens van t appaloosa stamboek) staat dat ie panterbont is. Duzzzz

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:20

ukkie schreef:
Die tweede foto van cassidy dat ben ik met mijn pony Haha!
Dat is idd een few spot!
Een dochter van haar (nakomeling van krimh ox) is een panterbonte
Afbeelding

Hee, is dat niet Elmira van de Hogenkamp (of zoiets) ?

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:40

Ja dat is idd Elmira van de Hogenkamp

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:41

LMsWinnetou"]
[quote="Cassidy"][quote="LMsWinnetou schreef:
Ja nu idd nog wel, waarschijnlijk wordt ie uiteindelijk ook, wit met bruine spikkels. Hij wordt steeds lichter. Maar hij is wel panterbont. Volgens mij is die van jou dat ook zo ongeveer.


Nee hoor, die van Winnetou is een snowflake. Dat is een bruin paard met witte sneeuwvlekken. En Panterbont is een wit paard met donkere vlekken...
[/quote]

Die van mij is cker geen snowflake. Toen ie geboren werd, was ie gewoon bruin. Nu is ie zo, en hij wordt waarschijnlijk panterbont.
In zn paspoort (ook gegevens van t appaloosa stamboek) staat dat ie panterbont is. Duzzzz
[/quote]

Die van jouw is zeker een snowflake, ook wel sneeuwvlokkenbont genoemd. Soms kunnen ze wel sneeuwvlokkenpanterbont genoemd worden omdat die van jouw vlekken over het hele lijf heeft. Een paard als die van jouw maar met alleen witte vlekken op de kont zou dan sneeuwvlokkenshabrakbont genoemd kunnen worden.

Een few-spot heeft bijna geen vlekken, vandaar FEW, en heeft vaak vlekkerig donker gekleurde liezen en/of benen.

Ik denk dat dit gewoon een vos-panterbonte was, zoals deze:
Afbeelding
Op sommige plaatsen blijft de de kleur vaak wat hangen zoals bij de benen en liezen, daar kuunen ze dus gewoon vos zijn. Maar een combi met roan zou misschien ook wel kunnen... Schimmel is uitgesloten? Hij is niet met een effen kleur geboren?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:47

LMsWinnetou"]
[quote="Cassidy"][quote="LMsWinnetou schreef:
Ja nu idd nog wel, waarschijnlijk wordt ie uiteindelijk ook, wit met bruine spikkels. Hij wordt steeds lichter. Maar hij is wel panterbont. Volgens mij is die van jou dat ook zo ongeveer.


Nee hoor, die van Winnetou is een snowflake. Dat is een bruin paard met witte sneeuwvlekken. En Panterbont is een wit paard met donkere vlekken...
[/quote]

Die van mij is cker geen snowflake. Toen ie geboren werd, was ie gewoon bruin. Nu is ie zo, en hij wordt waarschijnlijk panterbont.
In zn paspoort (ook gegevens van t appaloosa stamboek) staat dat ie panterbont is. Duzzzz
[/quote]

Appaloosa's worden niet voor niets toverballen genoemd. Een veulen kan effen te wereld komen en op driejarige leeftijd een appaloosapatroon laten zien. Of vlekken die als veulen te zien waren verdwijnen op latere leeftijd weer. Dobby is een snowflake, en zal nooit panterbont gaan worden...

En als er in de papieren panterbont staat, heeft hij er als veulen heel anders uitgezien dan nu. Of degene die de papieren heeft aangevraagd had geen verstand van Appaloosakleuren.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:48

Ok.... naja ik dacht dat degene die de papieren heeft aangevraagd er wel verstand van zou hebben. (Weet niet wie) Niet dus Boos!

Flannan
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 23:12

Citaat:
... Schimmel is uitgesloten? Hij is niet met een effen kleur geboren?


Aaaaargh....ik heb geen flauw idee maar hoop echt niet dat het een schimmel is natuurlijk.
Ik heb hem namelijk net gekocht en weet niets van zijn afstamming.
Maar ik heb gelijk naar zijn ogen gekeken naar aanleiding van een eerdere reaktie en zijn wimpers zijn net zo gevlekt als de rest Haha! ....oftwel wit en rood dus. Ik hoop dat dat een aanwijzing is dat ie geen schimmel is?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:04

Hey bedankt Cassidy, wist eventjes niet hoe het heette bij jullie. Weet het nu! Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:53

Meestal al ze echt wit worden zijn de wimper ECHT wit.
Maar mocht je paardje wit worden had je daar allang iets van gemerkt, nicolajev is nu drie en half en die is aanzienlijk witter geworden Scheve mond
Appaloosa's zijn toverballen maar ik denk dat die van jou mooi gespikkeld blijft!