3 Jarige Wiz-Kid gaat met sprongen vooruit!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:51

ff zonder gein.. ik denk dat Salinero op z'n 10e is ingereden, en dat hij dan ong. 3 jaar van die 10 jaar aan grondwerk heeft gedaan met anky.. om een goede band op te bouwen :j !

_Patriciaa

Re: 3 Jarige Wiz-Kid gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:52

Grondwerk is niks mis mee, Maar het serieuze rijden, daar gaat het hier over..

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:53

Jiill_ schreef:
ff zonder gein.. ik denk dat Salinero op z'n 10e is ingereden, en dat hij dan ong. 3 jaar van die 10 jaar aan grondwerk heeft gedaan met anky.. om een goede band op te bouwen :j !
Goeie grap, maar wie zegt dat Anky alles op de goede manier doet?

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:54

Wie zegt dat de TS alleen maar serieus rijdt?
oke ze rijdt hier serieus op de foto's, maar jullie
weten toch niet hoe ze verder traint?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:55

Een instructrice die aan het rijden gaat met een 2jarige vind ik de titel instructrice niet waard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:55

als je schimmeltje al drie keer Z is geweest zou ik daar eerst maar eens goed mee gaan oefenen zodat je de L ( van levenslang??) uit kunt gaan rijden!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:56

Die instructrice had ook wel wat helderder mogen denken.
De meerderheid had dr aanvraag op lessen afgewezen lijkt me vrij logisch :j

Carolienn_

Heino schreef:
Een instructrice die aan het rijden gaat met een 2jarige vind ik de titel instructrice niet waard.

hij is toch geen 2...

_Patriciaa

Heino schreef:

Mee eens :j

Alet74

Maar in HAW gaat het toch om wat je op foto's ziet? En over de dingen die TS naar aanleiding hiervan met ons deelt? Misschien zit ze de rest van de week achterstevoren op haar pony, dat weet ik niet en dat doet er geloof ik ook niet toe.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:57

bliksem schreef:
Jiill_ schreef:
Goeie grap, maar wie zegt dat Anky alles op de goede manier doet?

Nouja :+ ze moet zichzelf nog maar eens bewijzen ja! Iedereen haalt zo goud op de Olympische spelen :j

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:59

Alet74 schreef:
Maar in HAW gaat het toch om wat je op foto's ziet? En over de dingen die TS naar aanleiding hiervan met ons deelt? Misschien zit ze de rest van de week achterstevoren op haar pony, dat weet ik niet en dat doet er geloof ik ook niet toe.

Ja maar dat is ook belangrijk :j
Maargoed, ik weet niet wat jullie nou nog duidelijk willen maken?
jullie hebben je mening laten merken en ik denk dat het bij de TS wel duidelijk is..
Laatst bijgewerkt door Carolienn_ op 23-04-09 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:59

Jeetje dit topic hoort nuttig commentaar te geven, niet de TS aftezeiken.

ik heb dit hele topic nog een keer doorgelezen en er zijn dingen waar ik het mee eens ben en dingen waar ik het zeker mee oneens ben.

als het commentaar wat jij wilt geven er al staat dan hoef je het niet nog een keer te herhalen.

Britt je doet het hardstikke goed hoor.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:00

Foooutje *D
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 23-04-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

Arwin6 schreef:
Heino schreef:

hij is toch geen 2...

Hij is van mei '06, dus hij is 2 ;j

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

Jiill_ schreef:
Nouja :+ ze moet zichzelf nog maar eens bewijzen ja! Iedereen haalt zo goud op de Olympische spelen :j
Pff je bent wel een lolbroek zeg }:0

Wie zegt dat de Olympische spelen de absolute top is die je kan behalen?
Dat mijn pony mij vertrouwt en met plezier met me WIL werken vind ik persoonlijk 100000x belangrijker.

Dat er een Gouden plakje voor wordt weggegeven wil niet zeggen dat het per definitie goed is.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:03

Was eigenlijk bloedserieus bedoelt :+ Hoef je het nog geen 2x te herhalen.. :')

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:03

Ik vind dat je een hele leuke pony hebt! Het is jammer dat er zo fel en verwijtend gereageerd wordt. Ik heb een jonge pony gereden waar wat hackneybloed in zit. Ze bleef dus altijd maar met dat koppie in de lucht en daardoor zou ze verkeerde spieren aan gaan maken. We hebben toen een paar keer met het elastiek gelongeerd en er één keer mee gereden. Daarna snapte ze wat de bedoeling was. Dit is inderdaad wel een dwingende manier, maar wij zagen ook geen andere uitweg omdat het aftrainen van verkeerde spieren toch ook heel lastig kan gaan worden. Verder is het elastiek nog een vrij "aardig" hulpmiddel. Als je het misschien iets rustiger aan kan doen en het niet nodig is zou ik er zeker niet aan beginnen om het te gebruiken bij zo een jonge pony, maar als jij er de noodzaak van inziet kan je er zo je redenen voor hebben.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:04

Oeps dat was een foutje, ik wilde je qouten :')

Maargoed jij bent te leuk om mee te praten dus ik kap ermee.
Stop je kop maar lekker in het zand ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:05

Het commentaar leek me nuttig en soms zelfs wetenschappelijk onderbouwd. Dacht niet dat TS werd afgekraakt, er is getracht uit te leggen waarom het inrijden van een zo jonge pony niet zo gezond is, dat er misschien beter een pauze ingelast kan worden. Lijkt me niets mis mee, TS kan hier haar voordeel mee doen of het naast zich neerleggen. Dat is haar keuze en daar kun je het wel of niet mee eens zijn.
Herhalen kan soms nodig zijn om iets duidelijk te maken. Het helaas niet altijd. :+

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:07

Arwin6 schreef:
Alet74 schreef:

Ja maar dat is ook belangrijk :j
Maargoed, ik weet niet wat jullie nou nog duidelijk willen maken?
jullie hebben je mening laten merken en ik denk dat het bij de TS wel duidelijk is..

en dit wordt genegeerd en iedereen gaat gewoon verder?
apart.. ;)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:08

Alet74 schreef:
Het commentaar leek me nuttig en soms zelfs wetenschappelijk onderbouwd. Dacht niet dat TS werd afgekraakt, er is getracht uit te leggen waarom het inrijden van een zo jonge pony niet zo gezond is, dat er misschien beter een pauze ingelast kan worden. Lijkt me niets mis mee, TS kan hier haar voordeel mee doen of het naast zich neerleggen. Dat is haar keuze en daar kun je het wel of niet mee eens zijn.
Herhalen kan soms nodig zijn om iets duidelijk te maken. Het helaas niet altijd. :+

Britt heeft toch gezegt dat hij van de zomer lekker vrij krijgt :) ? Steeds herhalen lijkt mij niet nodig, ik denk niet dat britt van mening verandert omdat jullie hier constant door blijven zagen over hoe zielig wizz wel niet is :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:11

alja schreef:
als je schimmeltje al drie keer Z is geweest zou ik daar eerst maar eens goed mee gaan oefenen zodat je de L ( van levenslang??) uit kunt gaan rijden!!

Alstjeblieft leer lezen ;) mijn pony heeft 1 x Z gelopen, is ook een leerpony en ik ben binnen een paar maanden L2 dressuur. En dat is niet alleen het werk van mijn pony ;).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:15

Dat heeft ze gezegd inderdaad. Bedoel je dat ze juist niet van mening verandert omdat er hier over 'doorgezaagd' wordt (eh...het gaat over de gezondheid van pony's, daar kun je toch niet genoeg over zeggen als dat algemeen bekend is, maar niet overal doorgedrongen schijnt te zijn?!) of dat ze ongeacht wat voor argumenten er worden aangedragen, toch niet van mening verandert. Allebei jammer! Een mens is nooit te jong (en te oud) om iets te leren, of iets van anderen aan te nemen wat misschien niet zo in de planning past... (prestaties leveren en niet nog een poos wachten hiermee)
Vind het wel lief dat haar vriendinnen het voor ts opnemen!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:25

Ik zou het zeer op prijs stellen als je je niet zo aanvallend opstelt, want heb ook in mijn vorige post gezet dat het jouw pony is, je het onder begeleiding van een gediplomeerd instructrice doet, en dat je heus wel zal weten hoe je moet rijden, aangezien je wedstrijden rijdt, sucsesvol zelfs, met die schimmel. En ik heb nooit ergens gezegd dat je een pony had moeten kopen die al 3 x Z heeft gelopen. * De discussie dat je daar nog heel veel van zou kunnen leren achterwege latend...
En, ik heb nooit ergens gezegd dat je 3 jaar grondwerk moet gaan doen, dus zou het zeer op prijs stellen als je niet met mijn post op jouw topic aan de spot gaat. Je plaatst niet voor niets foto's, en het was goed bedoeld.

Ik bedoel alleen, de gemiddelde leeftijd dat een paard wordt ingereden is tussen de 3 en 4 jaar. Ze zijn uitgegroeid met 6, 7. Die van jou is ingereden met 2 jaar en 9 maanden, en zadelmak toen je m kocht. Jij bent ambitieus wedstrijdruiter. Nu was ik benieuwd, waarom heb je dan niet een beestje van 4, 5 jaar oud gekocht, waarmee je gerust zou kunnen starten in oktober? Je kan zelf ook wel bedenken als je wat opzoekt over jonge paarden, dat je best vroeg erbij met alles. En dat jonge paarden het o zo leuk kunnen vinden, maar zichzelf later tegen komen omdat ze mentaal al deze dingen niet aankunnen. En dan vooral zo snel achter elkaar.

Ik vraag het normaal, jij kan dan ook een normaal antwoord geven denk ik zo :) Zou erg fijn zijn iig.