Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luddy_lover schreef:Mooi paard heb je onder je kont.. Maar vraag me toch af waarom je met wieltjes rijd?? Of ik moet het verkeerd zien
Dat klopt inderdaad.Citaat:Als je wieltjes goed gebruikt zijn ze minder schadelijk dan normale sporen. Ze draaien namelijk mee. ( is wat ik heb gehoord en het lijkt mij heel logisch)
Lydiia schreef:Leuke foto's en gefeliciteerd met je prijs!
Maak je de volgende keer ook galopfoto's?
En wat voor klasse start je?
Margreth schreef:Lydiia schreef:Leuke foto's en gefeliciteerd met je prijs!
Maak je de volgende keer ook galopfoto's?
En wat voor klasse start je?
Wat betreft de foto's, dank je. Ik had ok galopfoto's gemaakt, maar die waren niet zo goed getimed. Maar ik blijf oefenen
Och ja, dat kloptCitaat:Nee dit keer had je geen galopfoto's gemaakt want je wilde je thee opdrinken
Jelle was een schat. Ik kreeg alleen ontzettende rugpijn met rijden (door zijn gangwerk.) Ben dus toch maar overgestapt op een KWPN merrie. (daarna geen last meer van mijn rug gehad)Citaat:Wat leuk overigens dat je moeder ook een fries heeft gehad.
Jnien schreef:Wil toch een keer snel les van je..![]()
!
Ons paard knapt al aardig op.
Wat leuk overigens dat je moeder ook een fries heeft gehad.
Voor onze friesjes zie mijn profiel en diegene waar ik les mee wil is de hengst.
charlotvanre schreef:ik vind alleen dat je paard helemaal niet vrolijk kijkt.... als je goed kijkt dan zie je het!
Verder vind ik je nogal "hard" trekken aan het bit. Ook zou ik bij zo'n bit van die bandjes eraandoen. Ik weet niet hoe het noemt. Omdat er bij zo'n bit heel rap vel ertussen kan raken, je moet het maar eens bij je hand proberen. Dit kan pijn voor je paard zijn. Een bunstrens is beter.
Verder probeer nooit het paard uit het oog te verliezen als hem hoger in niveau probeerd te krijgen![]()
het zijn maar wat tips, je ziet maar wat je ermee doet.
Ook probeer eens zonder sporen te rijden, het paard regeert nu zo fel om aan de pijn van de sporen te ontsnappen....
Solvej schreef:Dankjewel voor je commentaar, het is natuurlijk lief en behulpzaam bedoelt maar ben het er eerlijk gezegd niet mee eens
Hij heeft zijn oren naar mij toe gericht, daar ben ik heel blij mee want dat betekend dat hij geconcentreerd is op wat ik aan het doen ben ipv wat er om hem heen gebeurd. Hetzelfde dus als een paard die op de wei staat en zijn oortje naar achter draait om te luisteren wat achter hem gebeurt. Een groot verschil dus met de oren in de nek leggen.
ik had het niet over zijn oren die naar jou gericht zijn, ik heb het over zijn ogen....! de ogen zijn hier heel prekend....
Wb het bit. Hij heeft nooit schrale mondhoeken (gehad) en een dubbelgebroken bit is juist heel vriendelijk voor het paard. Het mondstuk verdeelt de druk gelijkmatig(er) over tong en lagen. Een dubbelgebroken trens kan niet tegen het gehemelte schuren en is zacht voor de lagen omdat de tong een gedeelte van de druk overneemt. Hij loopt prima op dit bit dus zie ook niet in waarom ik er een (enkelgebroken) bustrens in zou moeten doen. Wanneer we hier een paard hebben dat wél gevoelige mondhoeken heeft en ik acht het nodig dan zijn die rubber ringen hier al aanwezig en snel genoeg erom gedaan.
De sporen, ik rij hem vrijwel altijd zonder sporen, alleen de week voor de wedstrijd als we de puntjes op de "i" zetten doe ik mijn sporen om. Hier zelfs een topic waar ik bit- en spoorloos rij![]()
[HAW] 5jr. Hengst Versace (Ircolando x Burggraaf) Bitloos!
http://pic60.picturetrail.com/VOL1759/8921558/18087881/283776483.jpg
kijk eens naar die foto, en jij vind het niet trekken? je trekt zelf zo hard, dat je de riemen in zijn vel gedrukt staan. Dat is dus iets anders dan niet trekken. nu komt alle druk op zijn neus![]()
!!
doe je ogen eens echt open. oke je hebt hem een paar keer losgelaten, dat was een goed begin. maar alle andere foto's trek je super hard, weet je dat je paard daar omduur zelfs niet meer zal op reageren als je constand met druk rijd. enkel als je stopt hoor je normaal druk uit te oefen niet de hele tijd. dan reageerd je paard dus veel minder goed, en moet je zweep, sporen enzo gaan gebruiken.
Daarbij trek ik niet aan zijn mond. Ik laat de druk bewust altijd van het paard uitkomen en bied dezelfde weerstand terug als het paard aan mij geeft. Wat te veel in de mond komt los ik vanuit de achterhand op en ga dus niet terug trekken oid. Mijn hand heeft wat dat betreft alleen een begrenzende functie en als 'finishing touch' bij bepaalde oefeningen.
Probeer eens je paard te rijden aan volledig losse teugel, dat wil ik echt wel eens zien. en dan zonder sporen en zweep he. als je dat doet stuur me maar eens foto's ik ben benieuwd. ohja en probeer het met een gewone halster, lukt evengoed, maar daar kan je niet zo hard met trekken.
En ben maar niet bang dat hij mentaal of fysiek overbelast wordt of pijn van mijn sporen heeft. Ik geloof niet dat je aan die foto's kan zien of mijn paard pijn heeft of ongelukkig is. Dus bij deze nodig ik je uit om te komen kijken hoe tevreden hij is en om zijn hele lichaam af te tasten naar pijn. Dit doe ik zelf dagelijks als algemene check-up en hij heeft echt nergens pijn.
Bedankt voor je bezorgdheid maar naar mijn idee onterecht
Margreth schreef:Jelle was een schat. Ik kreeg alleen ontzettende rugpijn met rijden (door zijn gangwerk.) Ben dus toch maar overgestapt op een KWPN merrie. (daarna geen last meer van mijn rug gehad)
Prachtige foto's trouwens in je profiel en op je site.
In je topic vooral die héél mooi van die Fries waar zo mooi dat zonlicht op valt.