Versace (Ircolando) begint z'n voetjes op te tillen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Re: Versace (Ircolando) begint z'n voetjes op te tillen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:47

Op antwoorden van Solvej moeten jullie even wachten. Ze is wat grieperig en ligt onder de wol.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:13

wat een mooi paard en wat loopt die super netjes zeg voor zijn leeftijd!
Luddy_lover schreef:
Mooi paard heb je onder je kont.. Maar vraag me toch af waarom je met wieltjes rijd?? Of ik moet het verkeerd zien Bloos!

Als je wieltjes goed gebruikt zijn ze minder schadelijk dan normale sporen. Ze draaien namelijk mee. ( is wat ik heb gehoord en het lijkt mij heel logisch)
Super mooi paard en loopt ook heel netjes!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:16

Citaat:
Als je wieltjes goed gebruikt zijn ze minder schadelijk dan normale sporen. Ze draaien namelijk mee. ( is wat ik heb gehoord en het lijkt mij heel logisch)
Dat klopt inderdaad.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:06

Gaaf paard is het Ja Haha! Kan echt mooi bewegen en heeft een geweldige uitstraling Ja

Ik vind hem in het echt nog 100 x mooier en chiquer Ja Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:12

QueenE:
Zal wel niet goed aangesingeld hebben Knipoog Moest eerst 5 min. nadenken wat je met pad bedoelde Bloos

OoappeloO:
Hij geeft in alles een heerlijk gevoel, is gewoon een lekker ding Lovers Haha! Het zijn momenten (daar waar hij nog niet sterk genoeg is) dat hij bij de spieren rondom de schoft afreekt. Achter in de rug zie en voel ik dat niet zo eerlijk gezegd.

Roos_s:
Het enige moment waar hij sterk werd was dat moment dat ik het zelf niet meer geregeld kreeg. Ik zou graag vaak juist iets meer verbinding willen hebben. Staat dan ook elke keer weer op mijn protocol "zorg voor meer verbinding". Dat is zo moeilijk aan hem juist, dat hij op élke kleinste beweging reageert. Wat straks heel handig en ook nodig is, maar nu extra moeilijk. Op de voorhand vind ik hem (op het moment na dat hij de kracht niet meer heeft om zichzelf zo te blijven dragen, wat ik bovenaan in mijn topic al zei) niet Verward

Luddy_lover:
Waarom zou ik ze niet om doen? Knipoog Kan hem ook prima zonder sporen of wat dan ook rijden. Maar voor de verfijning van mijn hulpen en zodat ik mijn hulp gedetailleerder kan geven zijn die sporen toch verrekte handig Knipoog

_Anke_:
Dankjewel Haha! Jammer dat ik jullie niet heb gezien zondag!

Verder allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties Haha! Haha! !!!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:19

Leuke foto's en gefeliciteerd met je prijs!
Maak je de volgende keer ook galopfoto's?
En wat voor klasse start je?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:51

Lydiia schreef:

Wat betreft de foto's, dank je. Ik had ok galopfoto's gemaakt, maar die waren niet zo goed getimed. Maar ik blijf oefenen Haha!

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:55

Je hebt je paad lekker aan het lopen! Mooi dier is het.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 15:07

Lydiia:
Dankjewel! Haha! Heb hem nu 3x L1 gestart en 8 wp. Dus hoop dat ik volgende week m'n winstpunten bij elkaar heb, dan ga ik hem Januari in het L2 starten.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 15:07

Margreth schreef:
Lydiia schreef:

Wat betreft de foto's, dank je. Ik had ok galopfoto's gemaakt, maar die waren niet zo goed getimed. Maar ik blijf oefenen Haha!

Nee dit keer had je geen galopfoto's gemaakt want je wilde je thee opdrinken Clown Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:14

Zal ik dan maar binnenkort foto's komen maken, dan kan je moeder rustig d'r thee opdrinken *LOL*

Nou Sol, zo te horen zitten jullie binnen no time in 't Z! OK dan!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 17:12

Haha Roos je moet sowieso nog altijd langs komen, alleen kan ik je nu ff niet oppikken tot ik een nieuwe auto heb. Mijn autotje is kapot gegaan Boos!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:16

Erg gaaf dier,succes met hem!
Jullie komen er wel Pling

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:35

hoi hoi.
wil je van de wedstrijd fotos ook een topic maken,
lijkt me wel gaaf,
xxx sammy

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:38

de t.ering.... fantastisch beest heb je daar aan het lopen! veel succes met wedstrijden! die L2 moet je toch ook wel bijna fluitend gaan doorlopen Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 08:32

Dankjewel Haha! Haha!

Sam, m'n moeder heeft alleen gefilmd. Wilde die op de pc zetten maar hij herkend de usb niet dus daar moet ik nog 's goed voor gaan zitten.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:32

Wil toch een keer snel les van je.. Haha! Haha! !

Ons paard knapt al aardig op.
Wat leuk overigens dat je moeder ook een fries heeft gehad.
Voor onze friesjes zie mijn profiel en diegene waar ik les mee wil is de hengst.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:14

Citaat:
Nee dit keer had je geen galopfoto's gemaakt want je wilde je thee opdrinken
Och ja, dat klopt Slapen
even off topic:
Citaat:
Jelle was een schat. Ik kreeg alleen ontzettende rugpijn met rijden (door zijn gangwerk.) Ben dus toch maar overgestapt op een KWPN merrie. (daarna geen last meer van mijn rug gehad)
Prachtige foto's trouwens in je profiel en op je site.
In je topic vooral die héél mooi van die Fries waar zo mooi dat zonlicht op valt.

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:30

Wat een prachtig paard! Kwijl
Je hebt trouwens een erg nette houding.
Nog veel succes met de wedstrijden en de verdere training Lachen

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:55

ik vind alleen dat je paard helemaal niet vrolijk kijkt.... als je goed kijkt dan zie je het!
Verder vind ik je nogal "hard" trekken aan het bit. Ook zou ik bij zo'n bit van die bandjes eraandoen. Ik weet niet hoe het noemt. Omdat er bij zo'n bit heel rap vel ertussen kan raken, je moet het maar eens bij je hand proberen. Dit kan pijn voor je paard zijn. Een bunstrens is beter.
Verder probeer nooit het paard uit het oog te verliezen als hem hoger in niveau probeerd te krijgen Bloos
het zijn maar wat tips, je ziet maar wat je ermee doet.
Ook probeer eens zonder sporen te rijden, het paard regeert nu zo fel om aan de pijn van de sporen te ontsnappen....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:13

Jnien schreef:
Wil toch een keer snel les van je.. Haha! Haha! !

Ons paard knapt al aardig op.
Voor onze friesjes zie mijn profiel en diegene waar ik les mee wil is de hengst.

Gelukkig gaat het al beter met hem! Prachtige foto's trouwens!!! Het weer is nu helemaal niks op het moment he en nu is mijn auto ook nog kapot gegaan maar een nieuwe is onderweg gelukkig!

Dankjewel Oneofus!! Haha!

charlotvanre schreef:
ik vind alleen dat je paard helemaal niet vrolijk kijkt.... als je goed kijkt dan zie je het!
Verder vind ik je nogal "hard" trekken aan het bit. Ook zou ik bij zo'n bit van die bandjes eraandoen. Ik weet niet hoe het noemt. Omdat er bij zo'n bit heel rap vel ertussen kan raken, je moet het maar eens bij je hand proberen. Dit kan pijn voor je paard zijn. Een bunstrens is beter.
Verder probeer nooit het paard uit het oog te verliezen als hem hoger in niveau probeerd te krijgen Bloos
het zijn maar wat tips, je ziet maar wat je ermee doet.
Ook probeer eens zonder sporen te rijden, het paard regeert nu zo fel om aan de pijn van de sporen te ontsnappen....

Dankjewel voor je commentaar, het is natuurlijk lief en behulpzaam bedoelt maar ben het er eerlijk gezegd niet mee eens Lachen
Hij heeft zijn oren naar mij toe gericht, daar ben ik heel blij mee want dat betekend dat hij geconcentreerd is op wat ik aan het doen ben ipv wat er om hem heen gebeurd. Hetzelfde dus als een paard die op de wei staat en zijn oortje naar achter draait om te luisteren wat achter hem gebeurt. Een groot verschil dus met de oren in de nek leggen.
Net zoals je eerste rijfoto in je profiel bijvoorbeeld. Knipoog

Wb het bit. Hij heeft nooit schrale mondhoeken (gehad) en een dubbelgebroken bit is juist heel vriendelijk voor het paard. Het mondstuk verdeelt de druk gelijkmatig(er) over tong en lagen. Een dubbelgebroken trens kan niet tegen het gehemelte schuren en is zacht voor de lagen omdat de tong een gedeelte van de druk overneemt. Hij loopt prima op dit bit dus zie ook niet in waarom ik er een (enkelgebroken) bustrens in zou moeten doen. Wanneer we hier een paard hebben dat wél gevoelige mondhoeken heeft en ik acht het nodig dan zijn die rubber ringen hier al aanwezig en snel genoeg erom gedaan. Knipoog

De sporen, ik rij hem vrijwel altijd zonder sporen, alleen de week voor de wedstrijd als we de puntjes op de "i" zetten doe ik mijn sporen om. Hier zelfs een topic waar ik bit- en spoorloos rij Knipoog

[HAW] 5jr. Hengst Versace (Ircolando x Burggraaf) Bitloos!

Daarbij trek ik niet aan zijn mond. Ik laat de druk bewust altijd van het paard uitkomen en bied dezelfde weerstand terug als het paard aan mij geeft. Wat te veel in de mond komt los ik vanuit de achterhand op en ga dus niet terug trekken oid. Mijn hand heeft wat dat betreft alleen een begrenzende functie en als 'finishing touch' bij bepaalde oefeningen.

En ben maar niet bang dat hij mentaal of fysiek overbelast wordt of pijn van mijn sporen heeft. Ik geloof niet dat je aan die foto's kan zien of mijn paard pijn heeft of ongelukkig is. Dus bij deze nodig ik je uit om te komen kijken hoe tevreden hij is en om zijn hele lichaam af te tasten naar pijn. Dit doe ik zelf dagelijks als algemene check-up en hij heeft echt nergens pijn.

Bedankt voor je bezorgdheid maar naar mijn idee onterecht Lachen

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:26

Solvej schreef:
Dankjewel voor je commentaar, het is natuurlijk lief en behulpzaam bedoelt maar ben het er eerlijk gezegd niet mee eens Lachen
Hij heeft zijn oren naar mij toe gericht, daar ben ik heel blij mee want dat betekend dat hij geconcentreerd is op wat ik aan het doen ben ipv wat er om hem heen gebeurd. Hetzelfde dus als een paard die op de wei staat en zijn oortje naar achter draait om te luisteren wat achter hem gebeurt. Een groot verschil dus met de oren in de nek leggen.

ik had het niet over zijn oren die naar jou gericht zijn, ik heb het over zijn ogen....! de ogen zijn hier heel prekend....

Wb het bit. Hij heeft nooit schrale mondhoeken (gehad) en een dubbelgebroken bit is juist heel vriendelijk voor het paard. Het mondstuk verdeelt de druk gelijkmatig(er) over tong en lagen. Een dubbelgebroken trens kan niet tegen het gehemelte schuren en is zacht voor de lagen omdat de tong een gedeelte van de druk overneemt. Hij loopt prima op dit bit dus zie ook niet in waarom ik er een (enkelgebroken) bustrens in zou moeten doen. Wanneer we hier een paard hebben dat wél gevoelige mondhoeken heeft en ik acht het nodig dan zijn die rubber ringen hier al aanwezig en snel genoeg erom gedaan. Knipoog

De sporen, ik rij hem vrijwel altijd zonder sporen, alleen de week voor de wedstrijd als we de puntjes op de "i" zetten doe ik mijn sporen om. Hier zelfs een topic waar ik bit- en spoorloos rij Knipoog

[HAW] 5jr. Hengst Versace (Ircolando x Burggraaf) Bitloos!

http://pic60.picturetrail.com/VOL1759/8921558/18087881/283776483.jpg
kijk eens naar die foto, en jij vind het niet trekken? je trekt zelf zo hard, dat je de riemen in zijn vel gedrukt staan. Dat is dus iets anders dan niet trekken. nu komt alle druk op zijn neus Knipoog Ach gut !!
doe je ogen eens echt open Knipoog . oke je hebt hem een paar keer losgelaten, dat was een goed begin. maar alle andere foto's trek je super hard, weet je dat je paard daar omduur zelfs niet meer zal op reageren als je constand met druk rijd. enkel als je stopt hoor je normaal druk uit te oefen niet de hele tijd. dan reageerd je paard dus veel minder goed, en moet je zweep, sporen enzo gaan gebruiken.

Daarbij trek ik niet aan zijn mond. Ik laat de druk bewust altijd van het paard uitkomen en bied dezelfde weerstand terug als het paard aan mij geeft. Wat te veel in de mond komt los ik vanuit de achterhand op en ga dus niet terug trekken oid. Mijn hand heeft wat dat betreft alleen een begrenzende functie en als 'finishing touch' bij bepaalde oefeningen.

Probeer eens je paard te rijden aan volledig losse teugel, dat wil ik echt wel eens zien. en dan zonder sporen en zweep he. als je dat doet stuur me maar eens foto's ik ben benieuwd. ohja en probeer het met een gewone halster, lukt evengoed, maar daar kan je niet zo hard met trekken.

En ben maar niet bang dat hij mentaal of fysiek overbelast wordt of pijn van mijn sporen heeft. Ik geloof niet dat je aan die foto's kan zien of mijn paard pijn heeft of ongelukkig is. Dus bij deze nodig ik je uit om te komen kijken hoe tevreden hij is en om zijn hele lichaam af te tasten naar pijn. Dit doe ik zelf dagelijks als algemene check-up en hij heeft echt nergens pijn.

Bedankt voor je bezorgdheid maar naar mijn idee onterecht Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 16:00

Schijnbaar zijn wij het duidelijk oneens over de manier van trainen van een paard voor de sport.

In een overgang (dus zoals jij zegt 'als je stopt') rij ik op mijn zit en benen terug. Dus door mijn spieren te ontspannen en de achterhand met mijn been actief te houden laat ik het paard pas voor pas terug komen. Zonder handrem dus.

Daarbij wens ik juist contact met mijn paard te houden. Wanneer je het paard los gooit van voor valt het uit elkaar. Waardoor de rug weggedrukt wordt, de achterbenen ipv onder het lichaam naar achter weggeduwd worden en hierdoor dus rugproblemen kan krijgen. Het bekken van het paard komt omhoog, de kniëen worden minder gebogen of er komt meer spanning op het kniegewricht wat ook weer slecht is voor de gewrichten. De teugels 'gooi' ik los wanneer ik droog of warm stap.

Het is niet nieuw voor me dat een paard hard in de mond wordt wanneer je constant aan de teugels trekt. Vandaar dat ik dat ook niet doe en mijn lesklanten op het hart blijf drukken vanuit het been en niet vanuit de hand te rijden. Máár wanneer een paard zijn gewicht tegen de hand aandrukt heeft het nog een negatiever effect (zie bovestaande) wanneer je hem losgooit als wanneer je hem begrenst en het vanuit je been cq de achterhand probeert op de lossen. Nogmaals de druk moet van het paard uit komen niet vanuit de ruiter. Knap dat jij op de foto's kan voelen wat ik voel trouwens. Kon iedereen dat maar, dan hoefde je niet meer op wedstrijd, stuurde je gewoon wat foto's naar de jury Haha! .

Sporen zijn als finishing touch. Bij een recreatie paard heb je die misschien niet nodig. Bij een sportpaard kunnen die bij goed gebruik heel handig zijn om je oefening nét iets beter te zijn. En op de foto's kun je zien dat ik nergens met mijn spoor contact maak met de huid. Dit zijn slechts enkele momenten en alleen wanneer het nodig is in het rijden.

Met een halster mag je overigens niet op wedstrijd dus dat zit er niet in ben ik bang. We hebben totaal verschillende ambities in het rijden. Ik respecteer de jouwe maar het is niet mijn manier.

Daarbij is het mijn beroep om paarden op te leiden en krijg juist altijd complimenten over hoe fijn en licht de paarden te rijden zijn die hier in training staan of hebben gestaan. Nogmaals als je twijfelt mag je best komen kijken aangezien je van foto's hier niks over kan zeggen.

Verder heb ik ook geen zin om hier een eindeloze discussie over te voeren wat mij betreft heb ik mijn standpunt duidelijk gemaakt en hier laat ik het dus ook bij.

Veel succes en plezier met het rijden iig, want daar draait het uiteindelijk toch allemaal om! Lachen

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:01

Margreth schreef:
Jelle was een schat. Ik kreeg alleen ontzettende rugpijn met rijden (door zijn gangwerk.) Ben dus toch maar overgestapt op een KWPN merrie. (daarna geen last meer van mijn rug gehad)
Prachtige foto's trouwens in je profiel en op je site.
In je topic vooral die héél mooi van die Fries waar zo mooi dat zonlicht op valt.

Ai, wat jammer. Maar ik weet idd ook wat rugpijn is! Gelukkig gooien onze friezen niet zo op, waardoor ik niet meer pijn in mijn rug krijg. Maar de moeder van onze hengst, welke ik ook gereden heb, als ik daar vanaf stapte kon ik niet meer lopen. Ze was ontzettend hectisch en liet je niet zitten.
Maar goed, overigens ook een erg mooie KWPN merrie!
Dankjewel!

Ohw.. enne.. excuses dat ik me ermee bemoei, maarre.. je hebt het niet nodig jezelf te verdedigen solvej. Je foto's, site en wedstrijdresultaat spreken toch voorzich. Je weet wel waar je mee bezig bent mijns inziens!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:07

absoluut een heel leuk paard! Suc6 met hem...