In de les bij manege Bergemo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: In de les bij manege Bergemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 00:09

Nadua schreef:
Maar goed iedereen in zijn waarde.... Haha!

Je moet niet zeggen dat je iedereen in zijn waarde laat terwijl je iemand (en niet EEN iemand, maar minstens vier mensen) niet op hun woord geloofd. Als we zeggen dat het geen slof is, hoe kom je er dan bij om dit nog steeds te denken!?
Het wel of niet slof is allang uitgepraat. Ga maar eens zelf kijken bij de manege of bel ze op (nummer staat vast wel op hun website Knipoog)
Eigenlijk zet je jezelf best wel voor banketstaaf om te zeggen dat het iets is, terwijl het dit OVERDUIDELIJK niet is. Dit is al meerdere keren gezegd. Lees je niet ofzo?

Kijk eens GOED naar die foto. Hoeveel teugels heeft de ruiter daar in haar handen? Juist ja, EEN!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:20

er wordt hier veel gezeurt over die sloffen en martingaals enzo maar als ze toch goed gebruikt worden is er toch niks verkeerds aan??(en dat is hier op de manege meestal tog wel want ik rijdt erzelf maja) en dat bij beborah is dus echt een thiedeman,,anders moet je maar zelf komen kijken hea lijkt met dat mensen die er zelf rijden het beter weten,,maarja wil niet hard over komen maar de mensen hier weten het nu vast wel of niet weer iedereen het zelfde te zeggen of wel??
nou ja het zal wel in iedergeval jullie moeten het zelf weten
groetjes,rowanlover

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:34

jeetje wat een typerend topic dit! ik heb de 5 pagina’s gelezen , en ik snap dat jullie er moe van worden Slapen dames!!

Mijn mening Haha! :

ik vind het er leuk uitzien , zelf gebruik ik de hulpteugels liever niet , maar bij sommige paarden is het een must!! Ik zie geen verkeerd gebruik ervan en jullie hebben het lekker naar je zin!!

doorgaan ermee en succes met de paardjes! OK dan!

als jullie nou elke week op ze gaan rijden , misschien kunnen ze na een tijdje zonder de ‘hulpdingen’ zegmaar , wedden dat als je dan een topic plaatst , je dan toch weer commentaar krijgt dat ze te diep lopen ofzo ... Clown het is hier echt nooit goed op bokt!! naja zoals ik al zei : SUCCES & VEEL PLEZIER!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:39

hejhEj
leuke paarden zeg

komt me ergens bekent voor deze maneeg haah
miss ooit in het verleden wel eens geweest

staan er toevallig ook paardjes zoals: generaal, jonkvrouw, en smartie
de rest weet ik nie meer hah!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:52

volgens mij is het wel een tydeman teugel maar naar mijn mening zit hij wel veels te strak maar wie ben ik vind het paardje met die blonde manen wel erg leuk.
Ik ben geen voorstander van hulpteugels en zeker niet bij manege paarden. maar het ziet er wel gezellig uit en dat is ook belangrijk.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:01

Sjonge jonge zeg ...

Wat zijn sommigen er toch goed in de pret van anderen te verstieren. Die meiden rijden op die manege. De manege bepaald wat voor tuigage en hulpteugels er aan die paarden hangt en niet die meiden!

Het is gewoon een zelfgemaakte slof/ thiedeman zodat de ruiter niet met twee teugels zit te prutsen. Er is altijd een instructeur bij in die lessen.

Ik heb liever dat de meiden zo onder begeleiding leren hoe ze met huplteugels om moeten gaan dan de tig andere ruiters die er de slof en thiedeman aanknopen en dan niet weten hoe je dat effectief gebruikt en een paard compleet verrijden.

De keuze voor deze methode daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar die ligt toch echt bij de manegehouder, en deze man wil denk ik dat zijn paarden allemaal langer meegaan dan een jaartje dus er zal vast wel enig beleid gevoerd worden in het gebruik van hulpteugels.

Meiden jullie les ziet er gezellig uit en de paarden zitten goed in hun vacht en zien er prima uit. Ik vind er niks mis mee. Veel plezier nog met de rijlessen en trek je maar niet teveel aan van het commentaar.

De helft kan niet fatsoenlijk met een hulpteugel rijden en de andere helft komt niet verder dan "ik ben tegen hulpteugels" zonder te snappen waar ze werkelijk voor dienen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:24

Wauwie wat is die beborah een mooi dier zeg!
En van al die gekke anti-hulp-teugel mensen zullen jullie wel stapel worden..
Natuurlijk is het niet goed als je een hulpteugel nodig hebt om een paard in de krul te trekken..duhh Gestoord
Dan kunnen jullie zelf ook wel bedenken..
Maar op deze foto's zie ik niks raars hoor.

Sommige paarden zijn nou eenmaal wat heftiger en houden er van om een loopje met je te nemen..
Dan zijn die dingen echt wel handig..
Ik gebruik zelf vaak een thiedemann voor de buitenritten, en als ik ga springen wel eens een martingaal.

Ik las ergens terug (pagina 2 of 3 ofzo) dat een thiedemann voor het springen is.
Hier ben ik het dus NIET mee eens..
Een thiedemann is daar helemaal niet geschikt voor.

En om nog even terug te komen op de foto's, jullie hebben allemaal ene nette houding hoor. Ach gut

Maar wat gebeurd hier op de achtergrond?
Afbeelding

Het lijkt net al wordt die meid het zadel uitgegooid..haha Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:38

Toch leuk al 5 pagina's reacties Haha! haha Anne had je dat nou verwacht. en Judith ik snap jou wel hoor Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:30

leuke fotos, leuke paarden zeg!
Ziet er gezellig uit

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:31

Ik zet een slotje op dit topic.

Er is door alle partijen wel weer genoeg gepraat over 'thiedemann/slof of niet'.