spring foto's van me shettie oscar kijken waard!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:25

Ik denk dat het allemaal zowel genoeg is gweest en dat het voor het meisje nu allemaal wel duidelijk is gweest.

gr

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:52

Ja, dat hopen wij tenminste wel allemaal.
Shettiepower:
Misschien kan je binnenkort eens de grondbeginselen van het springen aan het meisje leren: verlichte zit rijden, cavaletti lopen. Ik heb zelf 3x gesprongen, dus weet er niet alles van. Maar je kan ook niet van groep 4 naar de derde klas. Je moet bij het begin beginnen...
Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik zou als ik jou gaan wel een zadeltje doen, zoals de rest al zegt en met het meisje beginnen met verlichte zit, cavalettie en dan 1 bandje springen en daarna pas 2 bandjes hoog springen. Het lijkt me ook vreemd dat als je pony vooor de 2e keer onder het zadel springt dat je hem dan meteen op de hoogste sprong afstuurt die hij met vrijspringen heeft gesprongen.

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:53

Hey,

Ik heb niet alle commentaar gelezen, ben ook nieuw en kan ook niet echt zo springen als de beste (ben meer voor dressuur & western). Iedereen heeft leren springen! Met of zonder instructeur, je leert het automatisch toch, maar dan duurt het langer. Herinneren jullie jullie eerste sprongen niet? Alsjeblieft, ga nu niet zeggen dat je't hebt geleerd op manegepony's, want die verpest je zo in het begin ook. En als je pony terwijl je niet goed kunt springen nu springt over een cavaletti en je bent niet mee, wat dan, he je die dan ook verpest?

PS: ik denk niet dat het de hoogste sprongen zijn, ze zei 2 dikke autobanden. Ikzelf ben 1m55 maar weeg licht en spring ook met een Shetlander van ongeveer 90-1m en die springt dus 1m hoog, over kruiwagens, tuinstoelen, je kan het allemaal niet bedenken. Wilt dit zeggen dat ik een beul ben of dat ik hem verpest?

Die shet die hier op de foto springt ziet er best vrolijk uit, en ik vind hem ook héél schattig. Ik snap niet goed waarom sommige niet wat positieve commentaar kunnen geven? Je ziet hier alleen maar foto's van paarden die aan de teugels lopen (Sorry, er zijn ook hele mooie niet aan de teugel foto's bij) of paarden die de perfectie benaderen, wel, dit is er ook zo één! Dat shetje en dat meisje zijn beide nog aan het leren, dus het is toch toffer als je samen leert?

Natuurlijk is cavaletti wel het beginsel van het springen, en je kan best ook leren springen met zadel omdat je verlichte zit eerst goed moet ontwikkelt zijn. Het shetje gaat heus niet vallen hoor, ik denk dat hij stevig genoeg is. En het paardje zou er niet over zijn gesprongen als hij dit niet wilt of kan, of graag doet.

Zoals jullie zelf zeggen, misschien kan het meisje niet goed springen, maar denk eens na, als dit niet zou kunnen dan zou hij zeker en vast geweigerd hebben, ernaast gelopen, en doet hij dit? Kijk ook eens naar de emoties van de pony en het meisje? Je kan mensen helpen door middelmatige commentaar te geven, negatieve commentaar is gewoon afbrekend! Dit heb ik zelf ook ondervonden, jullie hebben precies niet leren springen. (Niet gericht op mensen met negatieve en goede commentaar, maar vooral op degene met alleen negatieve commentaar) Ik durf ook wedden dat als de eerste persoon dit niet had verteld niemand, of toch bijna niemand zou zeggen.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:59

Op zich wel leuke foto's, alleen is het niet verstandiger om haar een cap op te zetten?

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:19

Lindsjah"]
[quote="shettiepower schreef:
ja ik weet dat het meisje niet goed zit enz.


Waarom laat je haar dan op hem springen? Verward
Zo belast je je pony toch alleen maar!
[/quote]

Helemaal mee eens OK dan!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:11

Ag, laten we er nu maar over op houden....
Het meisje weet waarschijnlijk nu al 100 x dat ze verkeerd zit
en dat shettiepower er wat aan gaat doen Knipoog
heel veel succes Knipoog

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:33

sorry van al het commentaar maar als je pony nog niet ervaren is met springen waarom laat je er dan een onervaren springruitertje op zitten zo leerd ie het toch nooit goed spijt me hoor maar ik blijf er bij dat tie verpest word zo

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:09

ja genoeg. Als dingen 1 keer worden verteld, is het ook goed hoor.... en rossebol, had dat commentaar maar voor je gehouden, dat was ook allang bekend...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:19

Ok na 5 pagina's denk ik wel dat we zo onderhand weten wat wel en niet goed was aan de foto's. In herhaling vallen is dus niet altijd nodig Knipoog

Kyno

Berichten: 10442
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:28

loez schreef:
ze reageert zelf niet meer of wel!?!?


Nee, ik denk ook niet echt dat het leuk is om 5 pagina's met commentaren te lezen Knipoog Maar goed, het was goed bedoeld, maar okay, een paar keer is goed, maar zoveel wordt natuurlijk vervelend. (niet dat ik er zelf geen schuld aan heb Schijnheilig )

Ik hoop dat ze er dus wat aan gaan doen dus bij deze:

Veel succes! OK dan!

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:26

siets helemaal gelijk. ik weet nu echt wel dat het fout was, maar ik ben toch heel trots op me pony en het ruitertje. oscar springt echt niet als hij tegeh gehouden wordt ik ken hem daar goed genoeg voor. en loez ben pas weer on line ik reageer wel hoor. maar siets bedankt voor alles oke
en de gene waar ik nodige tips van heb en mesneh die me foto's wel leuk vinden
xxxxxx prisje

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:56

right ali

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:21

Het wordt steeds gekker Scheve mond Het meisje heeft amper ervaring, maar springt wel met een druk paard van 1m60? Ook zonder cap zeker...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:36

Springen op een shet is niet moeilijker dan op een groot paard, heb het zelf vaak zat gedaan... Heb jarenlang een shet gereden op de manege! En wat heeft dat in hemelsnaam met het dragen van een cap te maken?

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:46

rossebol schreef:
sorry van al het commentaar maar als je pony nog niet ervaren is met springen waarom laat je er dan een onervaren springruitertje op zitten zo leerd ie het toch nooit goed spijt me hoor maar ik blijf er bij dat tie verpest word zo

Omdat er voor shetlanders vaak geen ervaren ruiters te vinden zijn, ervaren ruiters zijn vaak te groot en dan kun je eg niet fatsoenlijk met een shet springn. we zijn allemaal jong geweest, of wouden jullie zeggen dat jullie met 10 jaar perfect reden, zo jah dan wil ik dat wel eens zien...
Ik zeg niet dat ik dit meisje goed vind springen maar ik vind het gewoon belachelijk dat jullie je daar altijd zo over op kunnen fokken, ze is 10!!!
En zobijzo ze zal het toch ergens op moten leren, op een stokpaard lukt ook niet Schijnheilig Waar jullie al niet om ruzien

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:47

Tanya schreef:
Op zich wel leuke foto's, alleen is het niet verstandiger om haar een cap op te zetten?

en van die cap weet iedereen onderhand ook wel eens..

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:48

moes schreef:
En zobijzo ze zal het toch ergens op moten leren, op een stokpaard lukt ook niet Schijnheilig Waar jullie al niet om ruzien


Tuurlijk moet ze het ergens op leren, maar het niet erg slim om daar een onervaren pony voor te gebruiken, maar goed dat is haar eigen keus. Het meeste waar wij hier over 'vallen' is dat er geen zadel op zijn rug ligt terwijl ze geen onafhankelijke zit heeft. Met zadel stoor je hem dan in principe al maar minder, omdat je steun hebt. Zonder zadel glijd je sneller en wat heb je in je handen om je evenwicht te bewaren...de teugels.

Ik heb trouwens geen ruzie hoor, zou niet weten waarom Verward Ik geef alleen mijn onderbouwde mening. Erg jammer als ze er niks mee doen, maarja dat is mijn probleem niet

5j3eN
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:06

sorry maar ik vind dat je dat meisje niet met die shet moet laten springen..ze is er te groot voor..ze werkt hem op alle manieren tegen en ze heeft geen cap op..tuurlijk moet je het zelf weten. Maar als jij wil dat je shet over een paar maanden nog gewoon lekker springt en dat hij er nog plezier in heeft, dan zou ik iemand anders zoeken die er wel goed op past en die wel weet hoe hij/zij moet springen. sorry maar als je dit springen noemt...
als ik die foto's zie krijg ik gewoon medelijden met het beestje. Huilen
je moet het natuurlijk zelf weten. maar ik zou hier snel mee stoppen!

groetjes Channa

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 18:46

alles wat je me nou in je verhaal vertelt was alle maal al duidelijk en al 100x vertelt maar bedankt voor reactie maar aan je typs heb ik nix sorry want dat wist ik namelijk al

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 18:47

en moes bedankt voor je reactie xx prissey en likjes van ossie

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 18:48

en oo ja 5j3en medelei je doet nou net of ik hem mishandel sorry maar dat vind ik overdreven iedereen maakt wel is een fout. dat zal jij ook wel hebben gedaan denk ik of niet soms. dus medelei overdreven
groetjes prisje

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:32

ik ben het niet echt helemaal eens met Moes, er zijn echt wel wat ervaren ruitertjes. of hele kleine. Bij mij rijd er bijv. een 11 jarig meisje die heel klein is komt net met haar voeten onder het zadel. misschie is dit wel een uitzondering maar ik ken er veel meer. En verder, ik vind dat het eens in de zoveel tijd best kan hoor met springen! van fouten leer je toch!?!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:38

ik dacht eigenlijk alleen als eerste,wat een enorm zware zandbak!!

en waar is de cap van het meisje?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:44

Ik zie dat dit een eindeloze discussie gaat worden.
Om dit nu te stoppen plaats ik een slotje.