G.I. Joe 2 maanden onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

G.I. Joe 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:42

Hoi!

Dit is G.I. Joe.
Hij is een NRPS-er van Paledo, bijna 1.55 en 3 jaar en 7 maanden oud

Ik heb hem gekocht als 2-jarige en afgelopen (begin) augustus is hij 'ontslagen' uit de opfok.
We zijn toen eerst bezig geweest met longeren, wandelen, tutten enz. Eind september ben ik begonnen met hem zadelmak te maken. Tussendoor heeft hij nog eens 2,5 week rust gehad omdat hij naar de tandarts was geweest en omdat zijn zadel aangepast moest worden.
Maar ondertussen hebben we 1 keer in de week les en daarnaast rijden we 2 keer. Joe begint het werken nu aardig op te pakken.

Voor mij is het best wennen, zo'n pony :)
Mijn vorige paard (die ik na 2 jaar alles te hebben gegeven, 3 weken geleden in heb moeten laten slapen) was 1.67 en een brede bink. En omdat ik geen idee had hoe Joe en ik als team eruit zien, heb ik vandaag aan een stalgenootje gevraagd of ze me even wilde filmen.

Hierbij wat stills uit dat filmpje.
En ik ben best een beetje trots als ik de plaatjes zo bekijk! Hoewel hij nog wel wat achter de loodlijn loopt, zie nu wat mijn instructeur bedoeld met het feit dat ik mijn armen moet uitschuiven.
(en ik moet er wel opletten dat ik mijn hakken uitdruk, en rechtop blijf zitten... maar een jong paard in combinatie met nieuwe laarzen en een zadel wat ik niet helemaal lekker vind zitten is niet ideaal... maar natuurlijk ook niet echt een excuus...hihi... over 2 weken ga ik een nieuw zadel uitzoeken, eens kijken hoe ik er dan bij ga zitten :) )

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Drafjes rechtsom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf een afstandje
Afbeelding

Galopjes
Afbeelding

Afbeelding

Drafjes Linksom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En... eerlijk is eerlijk.. het gaat dus niet altijd goed
Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr

Re: G.I. Joe 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:45

Mooie foto's en mooie pony!

Probeer wat rechter op te zitten,
en tenen naar binnen te draaien,
handen wat meer optillen.

:)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:47

ziet er leuk uit hoor. Een nieuw/ander zadel zal je vast helpen om beter te zitten. En als jij beter/lekkerder zit heeft dat ook weer z'n weerslag op je paard. En die loodlijn. Tja dat weet je zelf ook wel. Maar wat gebeurd er nu op die laatste foto? 't lijkt wel het begin van een sliding. Weet je zeker dat het geen western paardje is? ;) :+

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:51

Joe schrok van iets.. en wilde de baan uitrennen.. maar er hing een touwtje voor de opening, dit zag hij wat te laat en toen gebeurde deze sliding.
tsja... en als dat met het dressuren maar niet mocht gaan lukken, kunnen we dus altijd nog ons heil zoeken in de western sport. hihi!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:53

Ziet er goed uit Louise!! Joe doet erg zijn best, en ja, dat kan natuurlijk niet altijd goed gaan.

Een ander zadel zal je houding waarschijnlijk wel goed doen, maar eerlijk is eerlijk, jij (en ik) blijft een springruiter :D

Sharon_Jims

Jaja daar is knappe Joe! :D :9 :D

Ziet er al erg goed uit! Verbeterpunten heb je al genoemd! Heb toch nog 1 tip voor je.... Als je kijkt waar je naar toe gaat zit al veel netter!

Ga zo door! *D

Cyruss_

Hihi die laatste foto. :)
Verder vind ik het er vriendelijk uitzien. Hij loopt er lekker ontspannen bij. Je zou ook niet zeggen dat ie nog maar zo kort onder het zadel loopt, netjes

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:59

Ik dacht al wat komt die mooie bak mij bekend voor :D Ik sta sinds een paar weekjes bij jou op stal !
Ziet er netjes uit hoor voor z'n korte tijd, leuk dier heb je...

Zie je vast wel op stal !

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 20:08

Meiden! bedankt voor de reacties!

@mo.. hihi... je hebt gelijk.. ik maar m'n best doen.. zit ik dat filmpje, blijk ik er nog steeds op te zitten als een springruiter :D Over 2 weken ga ik een dressuurzadel kopen...nou.. wie weet wordt t dan nog wat :D
@sharon... ja je heb gelijk met dat vooruit kijken!
@Kalll ... hoi! even in je profiel gespiekt. jj bent van die knappe arabier! :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:13

whaha die laatste foto :D

Ik vind het supernetjes voor zo'n jonkie zeg, daar kan die van mij nog een boel van leren!
Je zou inderdaad je handen wat meer mogen draven en voor je houden, teugels wat korter houden dus.

Mooi paardje!

edit: je past er trouwens prima op hoor :)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 20:27

Citaat:
edit: je past er trouwens prima op hoor :)

dank je wel!
Toen ik de plaatjes zo zag.. vond ik het er ook niet heel gek uitzien.
En hopelijk wordt hij met de jaren nog iets groter en breder. :)

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:38

hey ziet er al goed uit... door je zit kun je het beeld nog beter maken.
als je een andere neusriem gebruikt krijgt je paard een edeler hoofd (combi neusriem) maar goed misschien heb je een goede reden voor deze neus riem... knap dat je de teugels los laat als hij in protest komt zien het nog vaak anders

succes ermee

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:24

hoi violaineHW... bedankt voor je reactie.
Ik kan niet wachten tot ik een nieuw zadel heb. ik ga er dan van uit dat mijn zit verbeterd, en het beeld beter wordt.

Deze neusriem is idd niet erg sexy, maar met een dergelijke neusrien ligt het bit stabieler in de mond, en dat is wel fijn voor zo'n jong paard.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:30

Mooi hoor!
Probeer inderdaad rechtop te zitten, schouders naar achter, tenen naar binnen.
Verder ziet het er super uit!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:05

dank je wel! :D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:39

leuke foto's en wat een pracht van een paard :~

probeer wel echt beter op je hakken te letten, want op sommige foto's trek je ze wel heel erg hoog op ;)

succes verder met het doorrijden :D

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:54

leuk beestje, ik vindt het geheel een rustig en ontspannen beeld geven . ga zo door!
probeer wel op je hakken te letten en je handen rechtop te houden!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:49

Erg leuk paardje!
Ik wil toch iets kwijt over je beenligging. Ondanks een zadel waar je niet helemaal lekker in zit en nieuwe laarzen, zou je daar toch wat aan kunnen verbeteren.
Het zit hem niet alleen in hakken uitdrukken. Je zit in een stoelzit, je billen te ver achterin het zadel. Je zou meer in het centrum van je zadel moeten zitten en je been ligging vanuit je heup moeten aanpassen. Hak ligt nu wel een heel eind voor de heup.
Wat je kan proberen om je been in een betere positie te krijgen is het volgende: (omdat je paardje nog zo groen is, zou het misschien handig zijn als iemand hem hierbij even vasthoudt) Doe je beugels uit en je benen voor het zweetblad, 'wandel' nu met je zitbeenknobbels een paar 'passen' vooruit. Laat vervolgens je benen naar beneden uithangen. Buig je onderbeen vanuit je knie een paar keer naar achter en laat je been weer uithangen. Als je nu je beugelopzoek, dan zal je voelen dat jeiets verder voorin (dus in jouw geval meer in het midden) van het zadel zit, dat je je 'ruiterspier' voelt (aan de binnenkant van je dijbeen: deze wordt wat opgerekt) en dat je hak als het goed is op een lijn met je heup zit.
Het soort zadel moet hierbij niet uitmaken. Bij een spring of veelzijdigheidszadel zit je wat korter ten opzichte van een dressuurzadel, maar maken je knie en enkel een wat grotere hoek. De horizontale lijn die je vanaf je hoor, via je heup naar je hak kan trekken blijft gelijk.

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:58

alles heeft een beetje te maken met de laatste foto, volgens mijn is dat niet de eerste keer dat hij er van door gaat.
hij weet precies waar de uitgang is.

een raad doe even de eerste tijd een touw om zijn nek dan kan je je daar aan vast pakken, trek je niet zo in de mond. +:)+
maar wel een heel leuk paard en een heel leuke combie, veel succes.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:03

TS staat bij mij op stal. In het begin reed zij inderdaad met een touw om de nek. De afgelopen weken doet hij nauwelijks een stap verkeerd. Zo naar de uitgang sjeesen heb ik hem nog niet eerder zien doen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:05

Mooie kleur heeft jou Joe ;)
Mijn paardje is ook net geen 2 maanden onder het zadel,maar vind dat de jouwe er al redelijk mooi bijloopt ,ja die niet-goeie momenten zijn er ook nog wel eens maar daar leren we alleen maar van zeker :Y)

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:50

Hé lieve Louise, wat is ie knap!!!! :~ :wow:
Jullie zijn echt een hele stoere combi. Na al dat leed heb je het zo onwijs verdient.
Ik vind hem echt al super netjes lopen, jullie zijn al echt een setje geworden.
Duimen dat het zo lekker blijft gaan, dan kun je vast volgend jaar een huppeltje of puppy crossje meepakken! :))
Ik kom snel weer eens bij je langs. :evaw:

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 08:26

@Challenge67 - Dit was echt een moment. We kwamen de hoek om, en er stond iemand te zwaaien met een mestboy.. Joe zijn eerste reactie was... de baan uit! Het gebeurde zo snel, dat ik nooit tijd had gehad om een bokband te pakken. Na deze actie was hij direct weer bedaard. Het was niet zo dat hij er van doorging en richting de uitgang stormde o.i.d. Dit heeft hij nog nooit gedaan.

@ Mo - bedenkt voor de bijval ;)

@ Idifix - Heel vak apart, heh zo'n paard inrijden? Idd erg leerzaam!

@Guusjuh - Heeeeeej Claudiatje!! Bedankt voor je reactie. Die Joe is al best een stuk aan het worden heh? We moeten snel wat afspreken, joh!! :)

@Juin - Hey! leuk dat je een kijkje bent komen nemen bij m'n topic! :)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 08:29

Suzan schreef:
Erg leuk paardje!
Ik wil toch iets kwijt over je beenligging. Ondanks een zadel waar je niet helemaal lekker in zit en nieuwe laarzen, zou je daar toch wat aan kunnen verbeteren.
Het zit hem niet alleen in hakken uitdrukken. Je zit in een stoelzit, je billen te ver achterin het zadel. Je zou meer in het centrum van je zadel moeten zitten en je been ligging vanuit je heup moeten aanpassen. Hak ligt nu wel een heel eind voor de heup.
Wat je kan proberen om je been in een betere positie te krijgen is het volgende: (omdat je paardje nog zo groen is, zou het misschien handig zijn als iemand hem hierbij even vasthoudt) Doe je beugels uit en je benen voor het zweetblad, 'wandel' nu met je zitbeenknobbels een paar 'passen' vooruit. Laat vervolgens je benen naar beneden uithangen. Buig je onderbeen vanuit je knie een paar keer naar achter en laat je been weer uithangen. Als je nu je beugelopzoek, dan zal je voelen dat jeiets verder voorin (dus in jouw geval meer in het midden) van het zadel zit, dat je je 'ruiterspier' voelt (aan de binnenkant van je dijbeen: deze wordt wat opgerekt) en dat je hak als het goed is op een lijn met je heup zit.
Het soort zadel moet hierbij niet uitmaken. Bij een spring of veelzijdigheidszadel zit je wat korter ten opzichte van een dressuurzadel, maar maken je knie en enkel een wat grotere hoek. De horizontale lijn die je vanaf je hoor, via je heup naar je hak kan trekken blijft gelijk.

Hoi! Bedankt voor je uitleg!
Je hebt gelijk hoor! Toevallig vertelde mijn instructeur mij vorige week ongeveer hetzelfde verhaal. Er wordt aan gewerkt! :)

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:59

je weet ook niet hoe eng dat is hoor een mestboy hahaha, even over het zadel daar heb ze wel gelijk in maar mocht het nu niet lukken kan je ook even een gaatje langer doen.
Daarom hou ik zo van een dressuur zadel ,dan kan je veel langer zitten met je benen en kom je beter in het midden te zitten.
Maar ga lekker door leuk paardje ook (schimmel ben er zelf helemaal gek van)

Gr mijn