ITS Benson, goedgekeurde tinkerhengst :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpje

ITS Benson, goedgekeurde tinkerhengst :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 08:56

Voor mijn stage (Irish Tinker Stable, Ees) rijd ik momenteel een aantal dekhengsten, waaronder ITS Benson. Deze 4 jarige tinker van ongeveer 1.56..? is al een tijdje zadelmak, maar ik rijdt hem sinds een maandje echt fanatiek. De bedoeling is hem klaar te stomen voor de premiekeuring in februari.

Qua niveau zitten we nu nog onder de B Bloos Hij moet nog veel meer halslengte krijgen, loopt nu zelf in de houding en wil de hand nog niet echt volgen.. Halsstrekken is een drama! Haha! Maar goed, we trainen lekker door, en dan komt het vanzelf goed. Mijn houding is hier en daar wel om te huilen, wat wil je ook, als KWPN-dressuur-muts op een Tinker.. ROFL Maar gelukkig hebben we de foto's, en wordt je weer even op je punten gewezen..

Drafje
Afbeelding

Hij begint al iets te zakken.. (minimaal maar toch)
Afbeelding

Door de bocht, sturen gaat nog niet helemaal top, zwaait nog wat van links naar rechts enzo..
Afbeelding

Afbeelding

En een galopje..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van Falcon, die net zadelmak is.. Haha!
Afbeelding

MET DANK AAN SNOWDON VOOR DE FOTO'S!!! Afgod OK dan!

snowdon

Re: ITS Benson, goedgekeurde tinkerhengst :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:23

Haha! Zijn zeker lekkere hengsten!
Jammer dat ik Rob Roy niet op de foto heb Knipoog

Het lijkt er soms op dat je wat te ver naar achteren in het zadel zit?
Verder lopen ze beiden nog gehaast onder je vandaan, heb je nog werk aan Knipoog Tong uitsteken

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 09:26

Klopt dat ik wat te ver achterin zit..! Ben mijn KN dressuur zadeltje gewent, en dit is een Kieffer VZ.. En op Kieffer zit ik nooit zo fijn, op een of andere manier rijdt ik me heel vaak kapot op zo'n zadel.. Heb mijn eigen zadel al een keertje op Benson geprobeerd, maar dat lag voor geen meter dus was ook geen optie.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:47

Ziet er zeker netjes uit Lachen Hij ziet er mooi werkwillig uit, zeker gezien de tijd dat je met hem bezig bent en hoe het gaat.

Wel vraag ik me af of jij wellicht niet je beugels een gaatje langer kan doen? Vind je nu een ietwat opgekropte zit hebben, naar mijn idee zou wat meer lengte voor een betere houding zorgen. Dus benen lang, knieën iets minder scherp gehoekt en hakken netjes uitgedrukt. Door langere beugels kunnen dan je benen meer naar achteren, waardoor je zelf ook meer dieper in het zadel komt te zitten en niet op de achterkant gaat zitten. Wellicht kan je zadel ook nog iets naar achteren leggen? Ik denk dat dat er ook voor zal zorgen dat je zelf niet naar voren duikt Lachen

En dan zijn die mega showsokken toch wel een nadeel om het plaatje goed te kunnen beoordelen, al dat haar wappert alle kanten op Clown Haha!

Veel succes en plezier ermee!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:12

Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft mijn beugels.. Heb ze nog niet langer gedaan, in het begin gaf hij nogal eens een (behoorlijk vies) vreugde bokje en heb ik ze liever iets korter. Zal ze straks even wat langer doen, al denk ik wel dat het flink wennen is; in dressuur stand op een VZ zadel.. Haha!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:22

Wow, Falcon is ook mooi, vooral de kleur.

Deze foto's laten al meer ontspanning zien als het filmpje. Ziet er netjes uit Haha! .
Qua houding zou ik zeggen; trotser zitten. Been lang maken, je rug recht houden, schouders naar achteren en vooruit kijken. En opletten dat je je handen niet teveel laat zakken (maar dat is misschien ook wel omdat je zijn hals langer wil hebben).
Bij zo'n opsomming klinkt het of je houding slecht is en dat vind ik niet, gewoon nog wat puntjes om het af te maken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:24

Wat een heerlijk stel zeg!

Falcon lijkt nog iets onwennig, hoe vaak is hij inmiddels onder het zadel geweest? misschien volgende keer zijn (mooie ) manen ook in een vlecht of heb je je boktouwtje niet nodig bij hem Knipoog

Verder mag je wel iets trotser op je peerd zitten Knipoog Wat meer rechtop, geld ook voor je handen.

Knap stel zijn jullie ben benieuwd naar je debuut in de B, maar dat zal helemaal goed komen denk ik! Lachen

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:28

Jullie hebben gelijk hoor, ik MOET gewoon wat trotser gaan zitten. *borstjes vooruit, lipjes getuit..* ROFL

Falcon is nu iets van 7x bij mij onder het zadel geweest, "vroegah" heeft Snowdon hem 1x gereden en men zegt dat ie daarvoor in training is geweest, maar daar is weinig van te merken.. Hij kent in ieder geval niets.. Haha! Zijn manen zijn trouwens zo dik dat ik er geeneens een hengstenvlecht in krijg, ze vallen wel mooi naar beneden dus geen last van met sturen. Benson heeft van die fijne wapper-maantjes; daar zit ik aldoor mee met de teugels in de knoop.. Nagelbijten / Gniffelen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:24

Ik ben het eens met het eerder gegeven commentaar over je beugels enzo.
Maar waarom wil je dat ie zijn hoofd verder laat zakken?? Hij moet je hand natuurlijk wel leren volgen en dan zal ie met halsstrekken ook wel gaan zakken, maar wat de hoogte van zijn hoofd betreft vind ik hem op foto 1 al wel goed lopen.
Hij moet zeker wel zijn neusje er meer uit en meer halslengte enzo, maar ik zou hem niet dieper vragen als ik jou was, dan komt ie alleen maar op de voorhand.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:08

Over de beugels was een gouden tip! Heb net gereden, met een gaatje langer en zit naar mijn idee wel netter.. Alleen blijf ik toch die kniewrongen van mn dressuurzadeltje missen.. Tong uitsteken

@ Aurora: Bedoel ook meer dat ie niet per se dieper hoeft, maar idd zijn hals wat wil verlengen.. Nu doet hij dat alleen nog richting beneden (rest snapt hij gewoonweg nog niet), als dat wat meer bevestigd is kan ik hem wat hoger instellen met die halslengte.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:17

Dan is het goed. Ik was even bang dat je hem op zn kop naar beneden wilde gaan rijden ofzo en dat vind ik altijd zo jammer om te zien.

Maar ik denk dat het wel goedkomt met jullie, vindt het echt mooie paarden die je rijdt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:42

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels van RT-HAW verwijderd.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:47

Probeer wat meer rechtop te gaan zitten, want je bolt je nu een beetje op, op beide pony's/paarden. En op sommige foto's zie ik dat je je tenen naar voren moet richten, vind het er verder wel netjes uit zien. Succes!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:53

Wat een knappe tinker zeg! Vind echt dat hij super netjes loopt voor zo'n korte tijd.
Probeer idd iets rechterop te gaan zitten en dan is het helemaal super!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:04

Wat een gave paarden zeg Kwijl

Haha je rug mag wat rechter, en je handen wat meer naast elkaar.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:05

Tajs, nu leer je pas rijden he op een veelzijdigheidszadel haha... Persoonlijk vind ik dat je hiermee veel meer leert van je eigen houding etc.

En inderdaad probeer meer 'trots' te gaan zitten en gaatje langer is ook een goed idee. En de rest zal met de tijd wel komen denk ik, het is nog een jonkie en vaak moet je samen het leerpad op gaan...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:58

Tamadine schreef:
Tajs, nu leer je pas rijden he op een veelzijdigheidszadel haha... Persoonlijk vind ik dat je hiermee veel meer leert van je eigen houding etc.

Oneens, het is een ander soort zadel voor een breder gebruik. Met een dressuurzadel vind ik dat je gemakkelijker je benen lang kunt maken. En ik heb een wintec met vlakke zit die niet vormt, dus netjes zitten moet ik toch echt zelf doen.

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:13

leuke paarden, ziet er goed uit!! Vind voroal Falco prachtig om te zien, wat een bos haar heeft die zeg!!

Nog even iets rijtechnisch dan maar he...
schouders naar achteren, rug recht....
en je beugels mogen inderdaad nog iets langer!!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:54

ik hou niet zo van tinkers,aar dat is mijn smaak Knipoog
ik vind jullie ene super goede combinatie!
probeer je handen mooi te dragen en wat mee te geven Knipoog

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:33

Wat leuk om dit zo te zien! Tinkers zijn echt leuke paarden.
Over rijtechtnisch. Het meest is denk ik wel gezegd. Rechterop zitten, beugels langer. Misschien dat je dan gelijk je handen hoger hebt, die mag je namelijk nog wat meer "dragen".

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 10:40

Bedankt voor alle reacties! Mijn handen heb ik nu nog wat laag omdat ik graag wil dat hij wat meer halslengte krijgt, beugels zijn inmiddels een gaatje langer en dit zit toch wel beter..
Grit schreef:
Oneens, het is een ander soort zadel voor een breder gebruik. Met een dressuurzadel vind ik dat je gemakkelijker je benen lang kunt maken. En ik heb een wintec met vlakke zit die niet vormt, dus netjes zitten moet ik toch echt zelf doen.

Hier sluit ik me bij aan, kan toch wel aardig rijden, maar het zit gewoon op een andere manier op een vz. En op een vz met dressuurmaat beugels is nou eenmaal niet optimaal. Clown

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:06

Wat een práchtige paarden om te beginnen!!!
Het commentaar is allemaal al gegeven wat ik wilde zeggen, je mag je wel de koningin voelen als je hierop rijdt en laat dat ook merken! Lachen