Melissa (newforest) @ dressuuren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luca__

Melissa (newforest) @ dressuuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:26

Hee hee Doei!
Aangezien ik nog nooit een dressuur topic heb aangemaakt, en wel veel spring topics werd dit ook maareens tijd! *LOL*
We zijn nu L1+10, dus L2 startgerechtig. Daar zijn we dus ookal lekker voor aan het oefenen, maar dit winter seizoen blijf ik iig nog lekker L1 rijden.
Lis is een afstammeling van Monday's Moscan x De Lijster's Mirella. Dus eigenlijk een echte springer, wat we allebei ook wel echt het leukste vinden.
Mijn eigen aandacht punten zijn:
- Hakken uit drukken, hakken uitdrukken, hakken uitdrukken!
Het lijkt nu vaak alsof ik met mijn spoor zit te prikken, maar dat moet eigenlijk wel mee vallen. Ze is nml heel goed aan het been... Vork
-Voor me kijken
-Nagefelijk houden.
De kwaliteit van de foto's is soms niet erg scherp Nagelbijten / Gniffelen

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.Zoeff
Afbeelding
7.
Afbeelding

En nog een filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=_OMC8N2ke0w&NR=1
Dat op de achtergrond is een tractor.."

Nou, ik hoop dat jullie nuttige tips hebben.
Groetjes Luca

Jetske

Re: Melissa (newforest) @ dressuuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:49

Netjes Luca Lachen

Je zit super mooi recht op en op het filmpje is te zien dat je ook netjes stil zit.

Wat hakken uitdrukken betrefd heb je gelijk, dat is best storend (op de foto's). Goed aan blijven denken. Als je aan het rijden bent steeds even controleren bij jezelf: trek ik mijn hakken op? zo ja, netjes omlaag dan.

Succes verder met de wedstrijden! Haha!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:50

M.i. moet je je paardje veel meer van achter naar voor rijden en eens zien ofdat die dan je hand meer voorwaarts-neerwaarts wil volgen. Dus lekker vanuit de schoft laten zakken en meer lengte in de hals. Gezien je beenhouding (en korte beugels) denk ik dat je meer spring gericht rijdt? Mijn advies is dus beugelriemen wat langer en meer zitten in je zadel. Deze ligt trouwens ook tever naar voren en is te groot voor jou.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:07

Je houding laat echt te wensen over. Volgens mij hang je zelfs aan je teugels. Het lijkt echt dat je je paard naar beneden trekt, want hij lijkt ook helemaal niet ontspannen. Zoals mijn voorgangers al zeiden, doe je beugels twee gaten langen en houd je hielen naar beneden. Probeer voor je te kijken en je handen bij elkaar te houden. Verder zou je hem inderdad beter laag en rond rijden, zodat de ontspanning erin komt, en hem meer vanachter naar voor rijden, zodat hij minder op zijn voorhand valt. Veel succes. Lachen

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:38

je moet idd je hakken meer uitdrukken, en vooruit kijken!
probeer ook wat minder aan de teugels te hangen,
het kan zijn dat dit een momentopname is..?
dan kan het namelijk zijn dat ze vanzelf je hand opgaat zoeken.
succes!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:00

Wow dat is een knapperd!

Probeer haar eens iets meer neerwaarts te rijden, dan onstpant ze denk ik meer.

maybe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:02

ziet er goed uit , het lijkt alleen net of je in haar mond trekt maar dat is ook maar bij 1 foto maar verder oke leuke pony trouwens

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:14

Je lijkt erg streng met je handen. Ook zet je je schouders vast, probeer te ontspannen. Rij je pony van achter naar voren, op de foto's blijft de achterhand achter waardoor ze op de voorhand valt. Het zadel lijkt ietsje te ver naar voren te liggen en kan de schouders van je pony in de beweging belemmeren.
Heb je les?
Verder zijn jullie een leuke combi en vooral lekker door blijven oefenen!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:19

Wauw, ze lijkt zo erg op de pony die ik ooit eens gefokt heb en nu uit het oog verloren ben.. *zucht*
Wat een beauty..

Ooh ja, moet natuurlijk nog wel wat rijtechnisch commentaar geven.
Het lijkt inderdaad dat je erg aan te teugels hangt. Probeer iets meer neerwaarts te rijden in de hoop dat je pony dan iets meer gaat ontspannen.