Yngvar, mijn nu eigen fjordje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Yngvar, mijn nu eigen fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 02:26

nadat hij vorige week al is verhuisd naar de andere kant van het dorp is hij dan na gisteravond echt van mij.

Hij heet dus Yngvar (heb ik zelf bedacht, noorse naam, moest met een Y voor het stamboek) en hij is geboren op 22 mei 2002. hij stond tot vorige week bij mijn buurman, maar is nu verhuist naar de wei van mellien (pjelk op bokt) en daar staat hij met haar shet.
dit is wel een foto van een tijdje terug, hij is al een stuk groter

(heb de foto's verwijderd omdat ze veel te groot waren en ik ze niet kleiner kreeg, helaas)

zijn vader heet Odan, zijn opa's zijn Myrstein en Drageset,
misschien zijn er onder de bokkers nog meer met een fjordje met deze vader, dan ben ik wel benieuwd wat voor paardjes dat zijn geworden.
eigelijk was het de bedoeling dat ik hem pas over een aantal jaar zou kopen, maar omdat er op de keuring goed op geboden werd en mijn buurman hem daarom toch wel kwijt wilde, heb ik besloten hem nu al te kopen. Nu maar afwachten wat het worden gaat, hij had dit jaar in ieder geval een a premie en 37 punten, dus misschien volgend jaar naar de hengestenkeuring. maar eerst maar eens even afwachten.
met vriendinnetje in de wei:
Laatst bijgewerkt door dovish op 04-11-02 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 03:50

leuk beestje hoor
gefeliciteerd met je aanwinst
maar met de hengstenkeuring zou ik wachten totdat ie drie is
want bij de tweejarigen is er geen peil op te trekken wat ze doen qua punten, dan krijg je hele lage terwijl ie met drie jaar heel andere punten zal krijgen omdat hij dan een eind volwassener is

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 09:34

Zelf heb ik nog nooit v/d hengst odan gehoord. myrstein en drageset die wel. Even goed gefeleiciteerd met je nieuwe aanwinst. En vergeet niet dat een hengsten keuring erg duur is.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:51

Gefeliciteerd!
Echt lief ziet hij eruit, maar dat zal iedereen wel vinden grijnz.

Heb je nog andere toekomstplannen met hem, zoals rijden of mennen of ...?
Heel veel geluk jullie samen! Lovers

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:55

Wat een lieverd zeg! Schattige foto's!
Hij heeft ook een mooie naam! Hoe moet je dat eigenlijk uitspreken? Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 15:54

Je spreekt het uit als ingvar. Op de keuring (voor veulens dus) zei de omroeper ijngvar Haha! . en ik heb dus de eer dit leuke Fjordenpaardje in de wei te hebben. Hij kan het al best goed vinden met Beau (mijn Shet).

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:23

Ik heb wel van de hengst Odan gehoord, maar ik dacht dat ie afgekeurd was vanwege te weinig nakomelingen.

Maarja...ik vind het wel een super lief veulentje!! Echt een droppie. veel plezier met hem!

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:25

wat leuk foto hoor

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:39

euhm, beetje heel erg groot....

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 00:12

ja sorry, idd erg groot, ik zal proberen de foto's kleiner te maken of ze anders te verwijderen. je spreekt het inderdaad uit als ingvar. odan mocht een jaar eerder niet meer dekken vanwege te weinig nakomelingen, maar sinds vorig jaar wel weer, tenminste, dat begreep ik. ik kan verder ook geen informatie over hem vinden.
wat ik verder met hem wil gaan doen? nou dat is voorlopig nog toekomstmuziek natuurlijk, maar als hij 3 is wil ik beginnen met mennen en een jaartje later gaan rijden, maar maar even wafwachten hoe hij zich ontwikkeld natuurlijk. ik heb voorlopig nog wel even geduld in ieder geval, hij kan nog genoeg leren tot die tijd. hij is al aardig braaf met wandelen en helemaal verkeersmak (hij staat ook aan het station). hij kan ook rustig vast blijven staan met poetsen, alleen met hoevenkrabben gaat ie er nog wel eens bij liggen, maar daar is aan te werken toch?
bedankt voor de reacties in ieder geval!
eva